Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta Paradox Tinto ekibi ve yeni idea grupları tanıtılıyor.
Herkese merhabalar, Europa Universalis IV için kaleme alınmış bir başka geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Geçtiğimiz 8 yılda bu az önce kurduğum cümleyi kaç kere kurduğumu bilmiyorum fakat bu sefer özel bir geliştirici günlüğüyle karşınızdayım. Belki beklenmedik yeni bir mekanik tanıtmayacağım, ya da Roma’da iki konsül olmasının saçma bir fikir olduğundan bahsetmeyeceğim ama bugün sizlere Europa Universalis IV’in yeni ekibini tanıtacağım.
Geçtiğimiz yaz mevsiminde Barcelona’da oyunla ilgilenmesi üzere yeni bir stüdyo kurduk. Starnan ve Neondt ekipten ayrılırken, Groogy Oyun Tasarımcısı ve Programcı olarak aramızda yer almaya devam ediyor.
Peki yeni stüdyomuz Paradox Tinto kimlerden oluşuyor?
Johan Andersson
Tahmin ediyorum birçoğunuz beni tanıyorsunuzdur fakat tanımayanlar için özetlemek gerekirse 1998’den bu yana firmadayım, Paradox’un kurucularından birisiyim. 15 yıl boyunda Paradox Development Studio’da stüdyo müdürü konumunda yer aldım. Son 5 yıl ise kreatif direktör olarak çalıştım. Şimdi yeni bir ülkede yeni bir stüdyonun başındayım.
Sonia Linares
Hola! Ben Sonia Linares, Paradox Tinto’da Stüdyo İşletme Müdürü konumunda bulunuyorum. Kariyerime 11 yıl önce Madrid’de başladım. Bu süre zarfında farklı AAA oyunlarda görev aldım, aynı zamanda Dağıtım İşletmesinden Ürün Çıkışına, Merkezi Geliştirme Hizmetlerinden, Yaş Derecelendirmesine, Yerelleştirmeden Lisanslamalara kadar sektörün birçok alanında deneyimler edindim. Johan Andersson ile birlikte Paradox Tinto’yu yönetmek hem bu zamana kadarki en zorlu, hem de en eğlenceli iş olacağını tahmin ediyorum. Bunların yanı sıra spor yapmaktan ve gezmekten keyif alırım.
Alexander Ivannikov
Merhabalar ben Alexivan, yaklaşık 7 senedir Paradox’ta çalışıyorum, neredeyse tüm projelerde bir şekilde yer aldım. Şimdi ise favori PDS oyunum olan EU4’teyim. Teknoloji Şefi olarak Paradox Tinto’da çalışmaktan ve bir kez daha EU4’e odaklanmaktan çok mutluyum. Boş zamanlarımda bolca anime, dizi ve film izliyorum. PDS’in dışında favori oyunlarım Factorio, GTA5 multiplayerı ve Terraria. İzlemelik olarak Watchmen’i öneririm, hem dizisinin hem de filminin büyük hayranıyım. Anime olarak ise Gintama’yı öneriyorum.
David Horler
Merhabalar, benim adım David Horler, Paradox Tinto’da Çizim Şefi olarak çalışıyorum. 2013 yılında Paradox South’ta işe girdim. Yaptığım ilk çalışmalardan birisi Imperator’un dünya haritasıydı. Daha sonraları Crusader Kings III’te teknik çizimle ilgilendim, çevre çiziminden armalara, portrelerden arkaplanda kalan birçok unsura kadar diğer çalışanlarla birlikte neredeyse her şey üzerinde çalıştım. Strateji oyunlarına ve tarihe ilgi duyuyorum, GSG odaklı çizerlerden oluşan yeni bir ekibe sahip olmak ve yıllar boyunca edindiğim deneyimi yansıtmak beni heyecanlandırıyor.
Veronica Pazos
Merhaba, ben Veronica. Paradox Tinto’da İçerik Tasarımcısı olarak görev alıyorum. Ekibe yaklaşık 1 ay önce katıldım, dolayısıyla zamanım çalışma düzenini tanımak ve yüksek miktarlarda flavor metni oluşturmakla geçti diyebilirim. Artık Tasarım Ekibinin başında olacağım, yeni bir sapkınlık oluşturmak (ve sevdiğiniz ülkelere yeni içerikler eklemek) beni oldukça heyecanlandırıyor. Tarihe ve oyunlara ilgi duyuyorum. Dolayısıyla edindiğim işte hobilerimin büyük payı var.
Jordi Santiago
Ben Jordi Santiago, Paradox Tinto’da oynanış programcısı olarak görev alıyorum. Birkaç arkadaşla birlikte Paradox Tinto’ya daha yeni katıldık, dolayısıyla kodlara ve oyuna alışma sürecindeyiz. Umut ediyorum ki yakında favori oyunlarınızı bir tık daha iyi hale getirmekle meşgul olacağım.
Adrian Gonzalez
Merhaba ben Adrian, ben de Paradox Tinto’ya yeni katıldım. Yazılım mühendisiyim ve oyunda oynanış programcısı olarak çalışacağım. Ekibimiz daha yeni kuruldu, birlikte neler yapabileceğimizi görmek için sabırsızlanıyorum. EU4 oynamıyorsam beni genellikle Hallownest, Toussaint veya Caed Nua’da bulabilirsiniz.
Önümüzdeki hafta 1 yeni içerik tasarımcısı daha, Ekim sonuna ise yeni bir programcı daha ekibimize katılacak. Aynı zamanda UI & Konsept Çizeri ve UX Tasarımcısı pozisyonlarımız da boşta.
Yeni bir ekip kurmak zaman alan bir iş, çok yetenekli olsa da, çok tecrübeli olsa da, bir programcının aşina olmadığı bir kod temeline alışması zaman alıyor. Aynı durum tasarımcılar ve çizerler içni de geçerli, ancak merak etmeyin – şimdiden yeni şeylerin üzerinde çalışmaya başlamış vaziyetteyiz ve bunlardan birini sizlere tanıtacağız.
Uzun süredir yönetim biçiminize göre değişen yegane idealar Cumhuriyet olup olmamanıza yönelikti. Cumhuriyetlerde Plütokrasi varken, diğerleri Aristokrasi idealarına erişiyordu. Önümüzdeki yamayla birlikte yönetim biçimine göre erişilebilen 3 yeni idea setimiz olacak:
Horde İdeaları
Gereksinim = Steppe Horde yönetim reformuna sahip olmak
Kategori = Askeri
AI Seçme İhtimali = %2000
- Cavalry Cost: -%33
- Aggressive Expansion Impact: -%10
- Religious Unity: +%25
- Land Attrition: -%20
- Global Unrest: -1
- Caravan Power: +%20
- Accepted Cultures: +2
Bonus =
- Cavalry Power: +%25
Teokrasi İdeaları
Gereksinim = Teokrasi yönetim biçiminde olmak
Kategori = Askeri
AI Seçme İhtimali = %90 – Humanist İdea seçili ise %0
- Devotion: +1
- Fire Damage Received: -%10
- Leader Cost: -%20
- Land Morale: +%10
- Enforce Religion Cost: -%10
Culture Conversion Cost: -%10- Global Unrest: -2
- Global Manpower Modifier: +%15
Bonus =
- Global Heretic Missionary Strength: +%1
Church Loyalty Modifier: +%10
Brahmins Hindu Loyalty Modifier: +%10
Brahmins Muslim Loyalty Modifier: +%10Yerli İdeaları
Gereksinim = Yerli yönetim biçiminde olmak
Kategori = Askeri
AI Seçme İhtimali = %100
- Tribal Development Growth: -%5
Development Cost = -%5- Hostile Attrition: %100
- Reform Progress Growth: +%25
- Land Morale: +%10
- Global Manpower Modifier: +%20
- Idea Cost: -%10
- Province Warscore Cost: -%20
Bonus =
- Global Institution Spread +%25
Politikalarda bu idealar Aristokrasi olarak sayılacak. Önümüzdeki hafta sizlere kadırgalarda, denizcilerde ve diğer önemli alanlarda yaptığımız denge değişikliklerinden bahsedeceğiz.