Europa Universalis IV’te Origins Başarımları ve Yeni Anıtlar

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta Origins eklentisindeki eklenen başarımlara ve tüm anıtlara dair bilgiler veriliyor.

Origins eklentisi ve 1.32 yaması çıkmadan önceki son geliştirici günlüğüne hoş geldiniz! Önümüzdeki çıkış için oldukça heyecanlıyız ve umuyoruz ki hem Ülke Paketi hem de ücretsiz yama beklentilerinizi karşılar.

Bugün ekibimizden farklı kişiler size birbirinden farklı bir sürü şey gösterecek. İlk önce yeni başarımlar, Sonra yeni eklenen tüm anıtlara bakacağız (forumda biri tam listeyi paylaşmış olsa da). Son olarak ise oyunla alakalı yaptığımız testleri ve analizleri nasıl değerlendirdiğimizden, bunun bize 1.32 yaması ve Yerli Gelişmişlik sistemini değiştirmemizde nasıl yardımcı olduğundan konuşacağız. Hadi başlayalım!


Herkese merhaba!
Ben Raúl Trullenque (forumda RaulTrullenque), Tinto’da yeni çalışmaya başlayan bir İçerik Tasarımcısıyım. Ekibe katılmadan önce foruma sık uğrayan birisi değildim, Paradox oyunlarını sessizce oynayan çoğunluğun bir parçasıydım. Yine de iş arkadaşlarım Aldaron, Ogele ve Pavía ile aynı seviyede olmak için elimden geleni yapacak ve sorularınızı en iyi şekilde cevaplamaya çalışacağım. Bana şans dileyin.

İlk ve her şeyden önemlisi, çoğunuzun zaten bildiği üzere, geçtiğimiz Eylül ayı Ivo lösemi ile uzun bir mücadeleden sonra hayatını kaybetti. Topluluk tarafından Atwix olarak biliniyordu, yayınlar yapardı, en tecrübeli ve bilgili EU4 oyuncularından biri olarak bir forum efsanesiydi. Vefatı hem toplulukta hem de stüdyoda oldukça derin bir yara bıraktı. Tinto’dan ailesine başsağlığı diliyor ve adının EU4 ile sonsuza kadar birleşmesini istiyoruz.

Atwix%20Legacy.jpg

Atwix Legacy

Aynı anda 10 Personal Union’a sahip olun.

Açıklama kısa ve doğrudan noktaya değiniyor çünkü söyleyeceğim hiçbir şey PU ustasının zaten açıklamasına ekleme yapamaz, bu yüzden ünlü rehberine buradan ulaşabilirsiniz, okumanızı öneriyorum çünkü tavsiyeleri bu başarımı elde etmenizde son derece yardımcı olabilir.

Şimdi daha mutlu şeylere dönmemiz gerekirse size Origins ile birlikte ekleyeceğimiz başarımları göstermek istiyorum, sonrasında ise tüm listeye bakacağız:

Imposter%20Syndrome.jpg

Imposter Syndrome

Sus olarak, üç ülkenin casusunuzu yakaladıktan sonra size düşmancıl (0’dan az ilişkiye sahip olarak) bakmasını sağlayın.

– “Yemin ederim ben değildim, eminim ki o 100k isyan kendi başına çıkmıştır. Ah! Bir Sus diplomatın sokaklarda silah dağıttığını mı gördünüz? Hmm, hayır, kulağa hiç tanıdık gelmiyor. Eminim Fas’ın suçudur. Oylama yapalım!”

Ultimate%20Military.jpg

Ultimate Military

Songhai olarak, Prusya ve Nepal’i March yapın!

Geliştirici günlüklerini takip ettiyseniz biliyorsunuzdur ki Origins Songhai oyunun normal halindeki Songhai’den oldukça farklı, artık daha da güçlü bir Stronghai. Bu gücü test etmek için yeni bir başarım yarattık, böylelikle oyuncu tarihteki en güçlü orduya sahip olmak için yola çıkabilecek.

Where%20are%20the%20penguins.jpg

Where are the penguins?

Bir Malagasy ülkesi olarak tüm Madagascar’ı birleştirin ve dünyanın en güneyindeki topraklara sahip olun.

Bu başarım oyunu farklı bir şekilde oynamanıza teşvik ediyor. Gelişmişliğe ya da büyük savaşlara odaklanmanızı değil, Madagaskar olmayan her yerde olan oldukça ilginç bir kuş türünü bulmak için kendinizi bir göreve adamanızı istiyor. Bu başarımın yapımında hiçbir penguene zarar verilmemiştir.

Golden%20Wind.jpg

Golden Wind

Air olarak, aylık 50 duka kazanın ve gelirinizin %50’si altın madenlerinden gelsin.

Ve bu geliştirici günlüğünü kaparken size oldukça düz ve sıkıcı bir başarım sunuyoruz, tekrar okumanızı gerek bile yok. Oldukça sade bir ikona sahip, basit bir hava akımı. Adı ise sadece Air (Hava) ve altın üzerine bir kelime oyunu. Kesinlikle hiçbir şeyin referansı değil.

Tüm başarımların listesi:

Mansa%20Musa.jpg

Mansa Musa


Mali olarak, başka bir büyük güce, hiçbir borca sahip olmadan ve batmamışken, 10k duka verin.

Fugger%20Banking.jpg

Fugger Banking


Augsburg olarak, üç büyük güce gelirleriniz en az %20'sini aylık para olarak verin. Bunu yaparken 20'den az toprağınız olsun.

This%20is%20fine.jpg

This is fine


En az 10 Ulusal Huzursuzluğa sahip olun ve sizi hedef alan bir koalisyon savaşının kazanan tarafında olun.

KHAAAAAAN.jpg

KHAAAAAAN


Moğol İmparatorluğu'nu, Mutlakiyet Çağı'ndan önce tekrar kurun.

Knights%20of%20the%20Caribbean.jpg

Knights of the Caribbean


Şövalyeler olarak, tüm Karayiplere ve Akdeniz'deki tüm adalara sahip olun. (Koloniler sayılmaz)

Australia-Hungary.jpg

Australia - Hungary


Bir Avustralya yerlisi olarak başlayıp, Avustralya'yı birleştirin ve Macaristan'ı vasalınız haline getirin.

Shemot%20is%20Not.jpg

Shemot is Not


Bir Yahudi ülke olarak, tüm Mısır'ı Yahudi yapın. Bu sırada Jewish Community Öğretisini açık olsun.

One%20Nation%20to%20rule%20them%20all.jpg

One Nation to rule them all


Saruhan olarak, en az 9 sadık vasala sahip olun ve hepsinin en az 100 gelişmişliği olsun.

Swahili%20Persuasion.jpg

Swahili Persuasion


Kilwa olarak, tüm Moluka ve Endonezya'nın dinini değiştirin.

I_dont_like_sand.jpg

I don't like sand


Çöl ya da Sahil Çölü türünde topraklardan başkasına sahip olmadan dünyadaki en gelişmiş ülke olun.

Surfing%20USA.jpg

Surfing USA


Hawaii olarak Amerika Birleşik Devletleri'ni kurun.

Şimdi, ben, Pavía size yeni anıt listesini tanıtacağım.

Başlamadan önce birkaç şeye değinelim: Evet, insanların belirttiği bazı hataları fark ettik ve bunlar 1.32’nin çıkış sürümüne denge sebeplerinden ötürü yetişmedi fakat çıkaracağımız ilk hotfix ile düzeltilecekler. Diğer bir husus ise, evet, bazı anıtlar daha güçlü, bazıları ise daha zayıf olacak. Siz oynayıp raporladıkça bunları değerlendirecek ve değişiklikler yapacağız, 1.31 yamalarında yaptığımız gibi (1.32 yamasında bile bazı anıt değişiklikleri yaptık, yama notlarında görebileceğiniz üzere). Unutmayın ki yeni anıtlar geliştirme sırasında üç farklı aşamadan geçti ve bu üç ekip (geliştirici ekibi, kalite güvence ekibi ve beta deneme ekibi) geçtiğimiz haftalarda bu anıtları denediler fakat bu listeyi çıkış versiyonu için dengelemeden size gösteremezdik, bu yüzden siz, yani oyuncular, geri dönüşlerinizi yapamadınız. Yani dengeleme konusunda oldukça fazla bilgi eksikliğimiz var.

Bu yüzden umuyorum ki yeni anıtların çoğundan memnun kalırsınız, ayrıca anıtlar konusundaki önerilerinizi dikkatle okuyor olacağım, böylelikle önümüzdeki haftalarda onları hem düzeltelim hem de dengeleyebilelim.

great_project_baiturrahman_grand_mosque.jpg

  • Adı: Baiturrahman Grand Mosque

  • Toprağı: Kutaraja (617)

  • Başlangıç Seviyesi: 0

  • Gereksinimleri: Religion is in Muslim group
    Has the same religion as its owner

  • 1. Seviyesi: Toprak Etkileri: -1 Unrest
    Ülke Etkileri: +0.5% Missionary strength
    +5% Clergy loyalty equilibrium

  • 2. Seviyesi: Bölge Etkileri: -1 Unrest
    Ülke Etkileri: +1% Missionary strength
    +1 Tolerance of the true faith
    +10% Clergy loyalty equilibrium

  • 3. Seviyesi: Bölge Etkileri: -2 Unrest
    Ülke Etkileri: +2% Missionary strength
    +2 Tolerance of the true faith
    +15% Clergy loyalty equilibrium


great_project_bam_citadel.jpg

  • Adı: Bam Citadel

  • Toprağı: Bam (2220)

  • Başlangıç Seviyesi: 2

  • Gereksinimleri: Yok

  • 1. Seviyesi: Toprak Etkileri: +15% Local defensiveness
    Ülke Etkileri: +10% Caravan power

  • 2. Seviyesi: Bölge Etkileri: +15% Local defensiveness
    Ülke Etkileri: +20% Caravan power
    +1 Merchant

  • 3. Seviyesi: Bölge Etkileri: +35% Local defensiveness
    Ülke Etkileri: +40% Caravan power
    +1 Merchant


great_project_bara_katra.jpg

  • Adı: Bara Katra

  • Toprağı: Dhaka (564)

  • Başlangıç Seviyesi: 0

  • Gereksinimleri: Yok

  • 1. Seviyesi: Ülke Etkileri: +5% Trade Steering
    +10% Ship Trade Power

  • 2. Seviyesi: Ülke Etkileri: +10% Trade Steering
    +10% Ship Trade Power
    +5% Burgher loyalty equilibrium

  • 3. Seviyesi: Ülke Etkileri: +1 Merchant
    +20% Trade Steering
    +30% Ship Trade Power
    +10% Burgher loyalty equilibrium


great_project_bran_castle.jpg

  • Adı: Bran Castle

  • Toprağı: Királyföld (4128)

  • Başlangıç Seviyesi: 1

  • Gereksinimleri: Culture is in Carpathian group
    At least one of:
    Has the same culture as its owner
    Has an accepted culture of its owner

  • 1. Seviyesi: Toprak Etkileri: +15% Local Defensiveness
    Ülke Etkileri: +10% National Garrison Growth
    -15% Fort maintenance on border with rival

  • 2. Seviyesi: Bölge Etkileri: +15% Local Defensiveness
    Ülke Etkileri: +20% National Garrison Growth
    -20% Fort maintenance on border with rival

  • 3. Seviyesi: Bölge Etkileri: +25% Local Defensiveness
    Ülke Etkileri: +30% National Garrison Growth
    -30% Fort maintenance on border with rival


great_project_brandenburg_gate.jpg

  • Adı: Brandenburg Gate

  • Toprağı: Berlin (50)

  • Başlangıç Seviyesi: 0

  • Gereksinimleri: Yok

  • 1. Seviyesi: Ülke Etkileri: +0.01 Militarization of State
    +50% Prestige from land battles

  • 2. Seviyesi: Ülke Etkileri: +0.02 Militarization of State
    +100% Prestige from land battles
    +25% Army Tradition from battles

  • 3. Seviyesi: Ülke Etkileri: +0.04 Militarization of State
    +150% Prestige from land battles
    +50% Army Tradition from battles


great_project_buda_castle.jpg

  • Adı: Bibliotheca Corviniana

  • Toprağı: Pest (153)

  • Başlangıç Seviyesi: 0

  • Gereksinimleri: Yok

  • 1. Seviyesi: Ülke Etkileri: +10% Institution spread

  • 2. Seviyesi: Ülke Etkileri: +20% Institution spread
    −5% Institution embracement cost

  • 3. Seviyesi: Ülke Etkileri: +30% Institution spread
    −10% Institution embracement cost
    −5% Idea cost


great_project_cahokia.jpg

  • Adı: Cahokia

  • Toprağı: Cahokia (917)

  • Başlangıç Seviyesi: 2

  • Gereksinimleri: Religion is Totemist
    Has the same religion as its owner

  • 1. Seviyesi: Toprak Etkileri: −0.25 Monthly devastation
    Ülke Etkileri: +0.01 Tribal development growth

  • 2. Seviyesi: Toprak Etkileri: −0.5 Monthly devastation
    Ülke Etkileri: +0.02 Tribal development
    +10% Global manpower

  • 3. Seviyesi: Bölge Etkileri: −1 Monthly devastation
    Ülke Etkileri: +0.03 Tribal development
    +20% Global manpower


great_project_cartagena_de_indias_fort_system.jpg

  • Adı: Cartagena de Indias Fort System

  • Toprağı: Cartagena (828)

  • Başlangıç Seviyesi: 0

  • Gereksinimleri: Yok

  • 1. Seviyesi: Toprak Etkileri: +15% Local Defensiveness
    Ülke Etkileri: +50% Blockade Force Required

  • 2. Seviyesi: Toprak Etkileri: +0.5 Local Hostile Attrition
    Bölge Etkileri: +15% Local Defensiveness
    Ülke Etkileri: +100% Blockade Force Required
    +5 Hostile Fleet Atrittion

  • 3. Seviyesi: Toprak Etkileri: +1 Local Hostile Attrition
    Bölge Etkileri: +25% Local Defensiveness
    Ülke Etkileri: +100% Blockade Force Required
    +10 Hostile Fleet Atrittion


great_project_chan_chan_citadel.jpg

  • Adı: Chan Chan Citadel

  • Toprağı: Chanchan (812)

  • Başlangıç Seviyesi: 2

  • Gereksinimleri: Yok

  • 1. Seviyesi: Toprak Etkileri: +15% Local Defensiveness
    Ülke Etkileri: +1 Diplomatic Relation

  • 2. Seviyesi: Toprak Etkileri: −10% Local development cost
    Bölge Etkileri: +15% Local Defensiveness
    Ülke Etkileri: +1 Diplomatic Relation

  • 3. Seviyesi: Bölge Etkileri: +25% Local Defensiveness
    −10% Local development cost
    Ülke Etkileri: +2 Diplomatic Relation


great_project_doges_palace.jpg

  • Adı: Doge’s Palace

  • Toprağı: Venice (112)

  • Başlangıç Seviyesi: 2

  • Gereksinimleri: Yok

  • 1. Seviyesi: Ülke Etkileri: +10% Government reform progress
    +0.1 Yearly republican tradition

  • 2. Seviyesi: Ülke Etkileri: +20% Government reform progress
    +0.25 Yearly republican tradition
    +0.5 Yearly Prestige

  • 3. Seviyesi: Ülke Etkileri: +30% Government reform progress
    +0.5 Yearly republican tradition
    +1 Yearly Prestige


great_project_duomo_di_milano.jpg

  • Adı: Duomo di Milano

  • Toprağı: Milan (104)

  • Başlangıç Seviyesi: 1

  • Gereksinimleri: Religion is in Christian group
    Has the same religion as its owner

  • 1. Seviyesi: Ülke Etkileri: +0.5 Yearly papal influence
    +0.25 Monthly fervor
    +5% Church power
    +15% Resistance to Reformation

  • 2. Seviyesi: Ülke Etkileri: +1 Yearly papal influence
    +0.5 Monthly fervor
    +10% Church power
    +30% Resistance to Reformation

  • 3. Seviyesi: Ülke Etkileri: +2 Yearly papal influence
    +1 Monthly fervor
    +15% Church power
    +50% Resistance to Reformation


great_project_dutch_polders.jpg

  • Adı: Dutch Polders

  • Toprağı: Amsterdam (97)

  • Başlangıç Seviyesi: 1

  • Gereksinimleri: Culture is Dutch
    At least one of:
    Has the same culture as its owner
    Has an accepted culture of its owner

  • 1. Seviyesi: Bölge Etkileri: +10% Local Defensiveness
    -0.25 Local Monthly Devastation
    Ülke Etkileri: +5% Goods Produced

  • 2. Seviyesi: Bölge Etkileri: +15% Local Defensiveness
    -0.5 Local Monthly Devastation
    Ülke Etkileri: +5% Goods Produced
    +5% Burgher loyalty equilibrium

  • 3. Seviyesi: Bölge Etkileri: +25% Local Defensiveness
    -1 Local Monthly Devastation
    Ülke Etkileri: +10% Goods Produced
    +10% Burgher loyalty equilibrium


great_project_ellora_caves.jpg

  • Adı: Ellora Caves

  • Toprağı: Daulatabad (545)

  • Başlangıç Seviyesi: 1

  • Gereksinimleri: At least one of:
    All of:
    Religion is Theravada
    Has the same religion as its owner
    All of:
    Religion is Vajrayana
    Has the same religion as its owner
    All of:
    Religion is Mahayana
    Has the same religion as its owner
    All of:
    Religion is in Dharmic group
    Has the same religion as its owner
    All of:
    Religion is Fetishist
    Owner has unlocked Buddadharma cult
    Has the same religion as its owner

  • 1. Seviyesi: Ülke Etkileri: +0.25 Tolerance of the true faith
    +0.25 Tolerance of heretics
    +0.25 Tolerance of Heathens
    +5% Brahmins loyalty equilibrium

  • 2. Seviyesi: Ülke Etkileri: +0.5 Tolerance of the true faith
    +0.5 Tolerance of heretics
    +0.5 Tolerance of Heathens
    +10% Brahmins loyalty equilibrium

  • 3. Seviyesi: Ülke Etkileri: +1 Tolerance of the true faith
    +1 Tolerance of heretics
    +1 Tolerance of Heathens
    +15% Brahmins loyalty equilibrium


great_project_erdene_zuu.jpg

  • Adı: Erdene Zuu

  • Toprağı: Qaraqorum (2190)

  • Başlangıç Seviyesi: 0

  • Gereksinimleri: At least one of:
    All of:
    Religion is in Pagan group
    Has the same religion as its owner
    All of:
    Religion is Theravada
    Has the same religion as its owner
    All of:
    Religion is Vajrayana
    Has the same religion as its owner
    All of:
    Religion is Mahayana
    Has the same religion as its owner
    All of:
    Religion is Fetishist
    Owner has unlocked Buddadharma cult
    Has the same religion as its owner

  • 1. Seviyesi: Ülke Etkileri: +10% Religious unity
    +5% Clergy loyalty equilibrium

  • 2. Seviyesi: Ülke Etkileri: +0.5 Yearly horde unity
    +20% Religious unity
    +5% Clergy loyalty equilibrium

  • 3. Seviyesi: Ülke Etkileri: +1 Yearly horde unity
    +30% Religious unity
    +10% Clergy loyalty equilibrium


great_project_etchmiadzin_cathedral.jpg

  • Adı: Etchmiadzin Cathedral

  • Toprağı: Yeravan (419)

  • Başlangıç Seviyesi: 1

  • Gereksinimleri: Religion is Coptic
    Has the same religion as its owner

  • 1. Seviyesi: Bölge Etkileri: -0.05 Local Monthly Devastation
    Ülke Etkileri: +0.5 Tolerance of the true faith
    +0.5% Missionary strength
    +0.1 Prestige per development from conversion

  • 2. Seviyesi: Bölge Etkileri: -0.1 Local Monthly Devastation
    Ülke Etkileri: +1 Tolerance of the true faith
    +1% Missionary strength
    +0.2 Prestige per development from conversion

  • 3. Seviyesi: Bölge Etkileri: -0.25 Local Monthly Devastation
    Ülke Etkileri: +2 Tolerance of the true faith
    +2% Missionary strength
    +0.3 Prestige per development from conversion


great_project_fuerte_del_morro_la_havana.jpg

  • Adı: Fuerte del Morro

  • Toprağı: Havana (484)

  • Başlangıç Seviyesi: 0

  • Gereksinimleri: Yok

  • 1. Seviyesi: Toprak Etkileri: +15% Local Defensiveness
    Ülke Etkileri: +10% Naval forcelimit modifier
    +0.1 Overlord naval forcelimit

  • 2. Seviyesi: Bölge Etkileri: +15% Local Defensiveness
    Ülke Etkileri: +50% Blockade Force Required
    +20% Naval forcelimit modifier
    +0.2 Overlord naval forcelimit

  • 3. Seviyesi: Bölge Etkileri: +25% Local Defensiveness
    Ülke Etkileri: +100% Blockade Force Required
    +30% Naval forcelimit modifier
    +0.3 Overlord naval forcelimit


great_project_gomateshwara_statue.jpg

  • Adı: Gomateshwara Statue

  • Toprağı: Seringapatam (4421)

  • Başlangıç Seviyesi: 1

  • Gereksinimleri: Movable
    Religion is in Dharmic group
    Has the same religion as its owner

  • 1. Seviyesi: Toprak Etkileri: -1 Unrest
    Ülke Etkileri: +0.25 Tolerance of the true faith
    +0.25 Tolerance of heretics
    +0.25 Tolerance of Heathens

  • 2. Seviyesi: Bölge Etkileri: -1 Unrest
    Ülke Etkileri: +0.5 Tolerance of the true faith
    +0.5 Tolerance of heretics
    +0.5 Tolerance of Heathens
    +1 Diplomatic reputation

  • 3. Seviyesi: Bölge Etkileri: -2 Unrest
    Ülke Etkileri: +1 Tolerance of the true faith
    +1 Tolerance of heretics
    +1 Tolerance of Heathens
    +2 Diplomatic reputation


great_project_great_living_chola_temples.jpg

  • Adı: Great Living Chola Temples

  • Toprağı: Tanjore (2026)

  • Başlangıç Seviyesi: 2

  • Gereksinimleri: Religion is in Dharmic group
    Has the same religion as its owner

  • 1. Seviyesi: Ülke Etkileri: +0.5% Missionary strength
    +5% Brahmins loyalty equilibrium

  • 2. Seviyesi: Ülke Etkileri: +1% Missionary strength
    −5% Culture conversion cost
    +5% Brahmins loyalty equilibrium

  • 3. Seviyesi: Ülke Etkileri: +2% Missionary strength
    −10% Culture conversion cost
    +10% Brahmins loyalty equilibrium


great_project_gyeongbok_palace.jpg

  • Adı: Gyeongbok Palace

  • Toprağı: Hanseong (735)

  • Başlangıç Seviyesi: 2

  • Gereksinimleri: Culture is Korean
    At least one of:
    Has the same culture as its owner
    Has an accepted culture of its owner

  • 1. Seviyesi: Ülke Etkileri: +0.25 Yearly legitimacy equivalent
    −0.01 Monthly autonomy change

  • 2. Seviyesi: Ülke Etkileri: +0.5 Yearly legitimacy equivalent
    -5% Technology Cost
    −0.025 Monthly autonomy change

  • 3. Seviyesi: Ülke Etkileri: +1 Yearly legitimacy equivalent
    -10% Technology Cost
    −0.05 Monthly autonomy change


great_project_hampi.jpg

  • Adı: Hampi

  • Toprağı: Vijayanagar (541)

  • Başlangıç Seviyesi: 1

  • Gereksinimleri: At least one of:
    All of:
    Religion is Theravada
    Has the same religion as its owner
    All of:
    Religion is Vajrayana
    Has the same religion as its owner
    All of:
    Religion is Mahayana
    Has the same religion as its owner
    All of:
    Religion is in Dharmic group
    Has the same religion as its owner
    All of:
    Religion is Fetishist
    Owner has unlocked Buddadharma cult
    Has the same religion as its owner

  • 1. Seviyesi: Bölge Etkileri: -0.25 Local Monthly Devastation
    Ülke Etkileri: +0.25 Yearly Prestige
    +10% Religious Unity

  • 2. Seviyesi: Bölge Etkileri: -0.5 Local Monthly Devastation
    Ülke Etkileri: +0.5 Yearly prestige
    +25% Religious unity
    +5% All Estates Loyalty Equilibrium

  • 3. Seviyesi: Bölge Etkileri: -1 Local Monthly Devastation
    Ülke Etkileri: +0.5 Yearly prestige
    +50% Religious unity
    +10% All Estates Loyalty Equilibrium


great_project_historical_center_prague.jpg

  • Adı: City of Prague

  • Toprağı: Prague (266)

  • Başlangıç Seviyesi: 2

  • Gereksinimleri: Yok

  • 1. Seviyesi: Ülke Etkileri: +0.05 Monthly Imperial Authority
    +0.25 Tolerance of the true faith
    +0.25 Tolerance of heretics

  • 2. Seviyesi: Ülke Etkileri: +0.1 Monthly Imperial Authority
    +0.25 Tolerance of the true faith
    +0.25 Tolerance of heretics
    +0.5 Yearly papal influence
    +0.25 Monthly fervor
    +5% Church power

  • 3. Seviyesi: Ülke Etkileri: +0.15 Monthly Imperial Authority
    +0.5 Tolerance of the true faith
    +0.5 Tolerance of heretics
    +1 Yearly papal influence
    +0.5 Monthly fervor
    +10% Church power


great_project_holy_city_of_kairouan.jpg

  • Adı: Holy City of Kairouan

  • Toprağı: Kairwan (4566)

  • Başlangıç Seviyesi: 2

  • Gereksinimleri: Religion is in Muslim group
    Has the same religion as its owner

  • 1. Seviyesi: Ülke Etkileri: -0.1% Monthly piety
    +20% Institution spread from true faith

  • 2. Seviyesi: Ülke Etkileri: -0.2% Monthly piety
    +0.5 Tolerance of the true faith
    +33% Institution spread from true faith

  • 3. Seviyesi: Ülke Etkileri: -0.3% Monthly piety
    +1 Tolerance of the true faith
    +50% Institution spread from true faith


great_project_imam_hussein_al_abbas.jpg

  • Adı: Imam Hussein and Al-Abbas Holy Shrines

  • Toprağı: Karbala (409)

  • Başlangıç Seviyesi: 1

  • Gereksinimleri: Religion is Shiite
    Has the same religion as its owner

  • 1. Seviyesi: Ülke Etkileri: -0.1% Monthly piety
    +1% Missionary Strentgh agains Heretics

  • 2. Seviyesi: Ülke Etkileri: -0.2% Monthly piety
    +2% Missionary Strentgh agains Heretics
    +5% Clergy loyalty equilibrium

  • 3. Seviyesi: Ülke Etkileri: -0.3% Monthly piety
    +3% Missionary Strentgh agains Heretics
    +10% Clergy loyalty equilibrium


great_project_kashi_vishwanath_temple.jpg

  • Adı: Kashi Vishwanath Temple

  • Toprağı: Varanasi (2095)

  • Başlangıç Seviyesi: 1

  • Gereksinimleri: Religion is in Dharmic group
    Has the same religion as its owner

  • 1. Seviyesi: Ülke Etkileri:
    -5% Core creation cost reduction

  • 2. Seviyesi: Ülke Etkileri:
    -10% Core creation cost reduction
    -5% Agressive expansion reduction
    +5% Brahmins loyalty equilibrium

  • 3. Seviyesi: Ülke Etkileri:
    -15% Core creation cost reduction
    -10% Agressive expansion reduction
    +15% Brahmins loyalty equilibrium


great_project_khajuraho_group_of_monuments.jpg

  • Adı: Khajuraho

  • Toprağı: Mahoba (4466)

  • Başlangıç Seviyesi: 2

  • Gereksinimleri: Religion is in Dharmic group
    Has the same religion as its owner

  • 1. Seviyesi: Toprak Etkileri:
    −10% Local development cost
    Bölge Etkileri modifiers:
    Ülke Etkileri:
    +0.25 Tolerance of the true faith
    +0.25 Tolerance of heretics

  • 2. Seviyesi: Toprak Etkileri:
    Bölge Etkileri modifiers:
    −10% Local development cost
    Ülke Etkileri:
    +0.5 Tolerance of the true faith
    +0.5 Tolerance of heretics
    +33% Heir chance

  • 3. Seviyesi: Toprak Etkileri:
    Bölge Etkileri:
    −10% Local development cost
    Ülke Etkileri:
    +1 Tolerance of the true faith
    +1 Tolerance of heretics
    +50% Heir chance


great_project_kilwa_city.jpg

  • Adı: Kilwa City

  • Toprağı: Kilwa (1196)

  • Başlangıç Seviyesi: 2

  • Gereksinimleri: Religion is in Muslim group
    Has the same religion as its owner

  • 1. Seviyesi: Ülke Etkileri:
    +0.25 Yearly Prestige
    +10% Global Ship Trade Power

  • 2. Seviyesi: Ülke Etkileri:
    +0.5 Yearly Prestige
    +20% Global Ship Trade Power
    +2 Placed merchant power

  • 3. Seviyesi: Ülke Etkileri:
    +1 Yearly Prestige
    +30% Global Ship Trade Power
    +4 Placed merchant power


great_project_krakow_cloth_hall.jpg

  • Adı: Krakow Cloth Hall

  • Toprağı: Krakow (262)

  • Başlangıç Seviyesi: 1

  • Gereksinimleri: Yok

  • 1. Seviyesi: Toprak Etkileri:
    +10% Goods Produced
    Ülke Etkileri:
    +1 Merchant

  • 2. Seviyesi: Bölge Etkileri:
    +10% Goods Produced
    Ülke Etkileri:
    +1 Merchant
    +5% Global trade power

  • 3. Seviyesi: Bölge Etkileri:
    +20% Goods Produced
    Ülke Etkileri:
    +2 Merchants
    +10% Global trade power


great_project_maidan_e_naqsh_e_jahan.jpg

  • Adı: Maidan-e Naqsh-e Jahan

  • Toprağı: Isfahan (429)

  • Başlangıç Seviyesi: 0

  • Gereksinimleri: Religion is in Muslim group
    Has the same religion as its owner

  • 1. Seviyesi: Ülke Etkileri:
    +0.25 Yearly Legitimacy equivalent
    +0.5 Monthly splendor
    +0.1 Prestige per development from conversion

  • 2. Seviyesi: Ülke Etkileri:
    +0.5 Yearly Legitimacy equivalent
    +1 Monthly splendor
    +0.2 Prestige per development from conversion

  • 3. Seviyesi: Ülke Etkileri:
    +1 Yearly Legitimacy equivalent
    +1.5 Monthly splendor
    +0.3 Prestige per development from conversion


great_project_malbork_castle.jpg

  • Adı: Malbork Castle

  • Toprağı: Marienburg (1841)

  • Başlangıç Seviyesi: 2

  • Gereksinimleri: Yok

  • 1. Seviyesi: Toprak Etkileri:
    +50% Local defensiveness
    +10% Local garrison size
    Bölge Etkileri:
    -0.025 Local Autonomy
    Ülke Etkileri:
    +0.25 Yearly Legitimacy
    -5% Mercenary Cost

  • 2. Seviyesi: Toprak Etkileri:
    +100% Local defensiveness
    +15% Local garrison size
    Bölge Etkileri:
    -0.05 Local Autonomy
    Ülke Etkileri:
    +0.5 Yearly Legitimacy
    -5% Mercenary Cost

  • 3. Seviyesi: Toprak Etkileri:
    +100% Local defensiveness
    +25% Local garrison size
    Bölge Etkileri:
    -0.1 Local Autonomy
    Ülke Etkileri:
    +1 Yearly Legitimacy
    -10% Mercenary Cost


great_project_malta_forts.jpg

  • Adı: Malta Forts

  • Toprağı: Malta (126)

  • Başlangıç Seviyesi: 1

  • Gereksinimleri: Yok

  • 1. Seviyesi: Toprak Etkileri:
    +15% Local Defensiveness
    Ülke Etkileri:
    +50% Hostile disembark time
    -5% War score costs vs other religion

  • 2. Seviyesi: Toprak Etkileri:
    +0.5 Local Hostile Attrition
    +25% Local Defensiveness
    Ülke Etkileri:
    +100% Hostile disembark time
    -10% War score costs vs other religion

  • 3. Seviyesi: Toprak Etkileri:
    +1 Local Hostile Attrition
    +50% Local Defensiveness
    Ülke Etkileri:
    +200% Hostile disembark time
    -15% War score costs vs other religion


great_project_mehrangarh_fort.jpg

  • Adı: Mehrangarh Fort

  • Toprağı: Marwar (514)

  • Başlangıç Seviyesi: 0

  • Gereksinimleri: Yok

  • 1. Seviyesi: Toprak Etkileri:
    +15% Local Defensiveness
    +15% Local manpower modifier
    Bölge Etkileri:
    Ülke Etkileri:
    +0.25 Yearly Prestige

  • 2. Seviyesi: Bölge Etkileri:
    +15% Local Defensiveness
    +15% Local manpower modifier
    Ülke Etkileri:
    +0.5 Yearly Prestige
    −10% Advisor cost

  • 3. Seviyesi: Bölge Etkileri:
    +25% Local Defensiveness
    +25% Local manpower modifier
    Ülke Etkileri:
    +1 Yearly Prestige
    −20% Advisor cost
    +10% Special unit forcelimit


great_project_nan_madoll.jpg

  • Adı: Nan Madoll

  • Toprağı: Micronesia (1995)

  • Başlangıç Seviyesi: 1

  • Gereksinimleri: Yok

  • 1. Seviyesi: Ülke Etkileri:
    +10 Global colonial growth

  • 2. Seviyesi: Ülke Etkileri:
    +15 Global colonial growth
    +0.5 Yearly navy tradition

  • 3. Seviyesi: Ülke Etkileri:
    +25 Global colonial growth
    +1 Yearly navy tradition
    +5% Settler chance


great_project_porcelain_tower_of_nanjing.jpg

  • Adı: Porcelain Tower of Nanjing

  • Toprağı: Nanjing (1821)

  • Başlangıç Seviyesi: 2

  • Gereksinimleri: Culture group is East Asian
    At least one of:
    Has the same culture as its owner
    Has an accepted culture of its owner

  • 1. Seviyesi: Toprak Etkileri:
    -1 Unrest
    Ülke Etkileri:
    +0.1 Yearly Meritocracy
    +10% Global institution spread

  • 2. Seviyesi: Bölge Etkileri:
    -1 Unrest
    Ülke Etkileri:
    +0.25 Yearly Meritocracy
    +20% Global institution spread
    −5% Institution embracement cost

  • 3. Seviyesi: Bölge Etkileri:
    -2 Unrest
    Ülke Etkileri:
    +0.5 Yearly Meritocracy
    +30% Global institution spread
    −10% Institution embracement cost


great_project_qhapaq_nam.jpg

  • Adı: Qhapaq Ñan

  • Toprağı: Quito (820)

  • Başlangıç Seviyesi: 1

  • Gereksinimleri: Culture group is Andean
    At least one of:
    Has the same culture as its owner
    Has an accepted culture of its owner

  • 1. Seviyesi: Ülke Etkileri:
    +0.1 Yearly Inti Authority
    +10% Reinforcement speed
    +5% Trade efficiency

  • 2. Seviyesi: Ülke Etkileri:
    +0.2 Yearly Inti Authority
    +20% Reinforcement speed
    +10% Trade efficiency

  • 3. Seviyesi: Ülke Etkileri:
    +0.3 Yearly Inti Authority
    +33% Reinforcement speed
    +20% Trade efficiency


great_project_rila_monasteries.jpg

  • Adı: Rila Monasteries

  • Toprağı: Kostendil (4703)

  • Başlangıç Seviyesi: 1

  • Gereksinimleri: Religion is Orthodox
    Has the same religion as its owner

  • 1. Seviyesi: Ülke Etkileri:
    -10% Stability Cost
    +10% Religious Unity

  • 2. Seviyesi: Ülke Etkileri:
    -20% Stability Cost
    +10% Religious Unity
    +5% Clergy loyalty equilibrium

  • 3. Seviyesi: Ülke Etkileri:
    -30% Stability Cost
    +25% Religious Unity
    +10% Clergy loyalty equilibrium


great_project_the_rock_hewn_churches.jpg

  • Adı: Rock-Hewn Churches of Lalibela

  • Toprağı: Lasta (2769)

  • Başlangıç Seviyesi: 2

  • Gereksinimleri: Religion is Coptic
    Has the same religion as its owner

  • 1. Seviyesi: Ülke Etkileri:
    +0.5% Missionary strength
    +0.25 Yearly Prestige

  • 2. Seviyesi: Ülke Etkileri:
    +1% Missionary strength
    -5% Missionary maintenance cost
    +0.5 Yearly Prestige

  • 3. Seviyesi: Ülke Etkileri:
    +2% Missionary strength
    -10% Missionary maintenance cost
    +1 Yearly Prestige


great_project_royal_palace_of_caserta.jpg

  • Adı: Royal Palace of Caserta

  • Toprağı: Napoli (121)

  • Başlangıç Seviyesi: 0

  • Gereksinimleri: Yok

  • 1. Seviyesi: Ülke Etkileri:
    +0.25 Yearly Prestige
    +5% Government reform progress

  • 2. Seviyesi: Ülke Etkileri:
    +0.5 Yearly Prestige
    +10% Government reform progress
    +50 Governing capacity

  • 3. Seviyesi: Ülke Etkileri:
    +1 Yearly Prestige
    +15% Government reform progress
    +100 Governing capacity


great_project_san_antonio_missions.jpg

  • Adı: San Antonio Missions

  • Toprağı: Tanu (4627)

  • Başlangıç Seviyesi: 0

  • Gereksinimleri: Religion is Catholic
    Has the same religion as its owner

  • 1. Seviyesi: Toprak Etkileri:
    -1 Unrest
    Ülke Etkileri:
    +1% Missionary strength against Heathens
    +10% Institution spread from true faith

  • 2. Seviyesi: Bölge Etkileri:
    -1 Unrest
    +15 Global colonial growth
    Ülke Etkileri:
    +2% Missionary strength against Heathens
    +20% Institution spread from true faith

  • 3. Seviyesi: Bölge Etkileri:
    -2 Unrest
    +25 Global colonial growth
    Ülke Etkileri:
    +3% Missionary strength against Heathens
    +30% Institution spread from true faith


great_project_sankore_madrasah_university.jpg

  • Adı: Sankore Madrasah

  • Toprağı: Timbuktu (1132)

  • Başlangıç Seviyesi: 1

  • Gereksinimleri: Yok

  • 1. Seviyesi: Ülke Etkileri:
    +15% Institution spread
    +5% Clergy loyalty equilibrium

  • 2. Seviyesi: Ülke Etkileri:
    +30% Institution spread
    -5% Technology cost
    +10% Clergy loyalty equilibrium

  • 3. Seviyesi: Ülke Etkileri:
    +50% Institution spread
    -10% Technology cost
    +10% Clergy loyalty equilibrium


great_project_santa_maria_del_fiore.jpg

  • Adı: Santa Maria del Fiore

  • Toprağı: Firenze (116)

  • Başlangıç Seviyesi: 2

  • Gereksinimleri: Religion is in Christian group
    Has the same religion as its owner

  • 1. Seviyesi: Ülke Etkileri:
    +0.5 Monthly splendor
    -0.5% Prestige decay

  • 2. Seviyesi: Ülke Etkileri:
    -10% Advisor cost
    +1 Monthly splendor
    -1% Prestige decay

  • 3. Seviyesi: Ülke Etkileri:
    -20% Advisor cost
    +2 Monthly splendor
    -1% Prestige decay


great_project_spiral_minaret_of_samarra.jpg

  • Adı: Spiral Minaret of Samarra

  • Toprağı: Tikrit (2310)

  • Başlangıç Seviyesi: 0

  • Gereksinimleri: Religion is in Muslim group
    Has the same religion as its owner

  • 1. Seviyesi: Ülke Etkileri:
    +1% Missionary strength
    +0.25 Yearly Prestige
    +5% Clergy loyalty equilibrium

  • 2. Seviyesi: Ülke Etkileri:
    +2% Missionary strength
    +0.5 Yearly Prestige
    +10% Clergy loyalty equilibrium

  • 3. Seviyesi: Ülke Etkileri:
    +3% Missionary strength
    +1 Yearly Prestige
    +20% Clergy loyalty equilibrium


great_project_sultan_ahmed_mosque.jpg

  • Adı: Sultan Ahmed Mosque

  • Toprağı: Constantinople (151)

  • Başlangıç Seviyesi: 0

  • Gereksinimleri: Religion is in Muslim group
    Has the same religion as its owner

  • 1. Seviyesi: Toprak Etkileri:
    +10% Local tax modifier
    Ülke Etkileri:
    +0.1 Prestige per development from conversion
    +0.25 Tolerance of the True Faith

  • 2. Seviyesi: Toprak Etkileri:
    +15% Local tax modifier
    Ülke Etkileri:
    +0.2 Prestige per development from conversion
    +0.5 Tolerance of the True Faith

  • 3. Seviyesi: Bölge Etkileri:
    +15% Local tax modifier
    Ülke Etkileri:
    +0.3 Prestige per development from conversion
    +1 Tolerance of the True Faith


great_project_sun_temple_in_konârak.jpg

  • Adı: Sun Temple in Konârak

  • Toprağı: Cuttack (552)

  • Başlangıç Seviyesi: 2

  • Gereksinimleri: Religion is in Dharmic group
    Has the same religion as its owner

  • 1. Seviyesi: Toprak Etkileri:
    +5% Local production modifier
    Ülke Etkileri:
    +10% Religious unity

  • 2. Seviyesi: Bölge Etkileri:
    +5% Local production modifier
    Ülke Etkileri:
    -0.5% Prestige decay
    +15% Religious unity

  • 3. Seviyesi: Bölge Etkileri:
    +10% Local production modifier
    Ülke Etkileri:
    -1% Prestige decay
    +25% Religious unit


great_project_swayambhunath.jpg

  • Adı: Swayambhunath

  • Toprağı: Katmandu (557)

  • Başlangıç Seviyesi: 1

  • Gereksinimleri: At least one of:
    All of:
    Religion is Theravada
    Has the same religion as its owner
    All of:
    Religion is Vajrayana
    Has the same religion as its owner
    All of:
    Religion is Mahayana
    Has the same religion as its owner

  • 1. Seviyesi: Toprak Etkileri:
    +20% Local tax modifier
    Ülke Etkileri:
    +5% Church loyalty equilibrium
    +5% Brahmin loyalty equilibrium

  • 2. Seviyesi: Toprak Etkileri:
    +30% Local tax modifier
    Ülke Etkileri:
    +5% Yearly karma decay
    +10% Church loyalty equilibrium
    +10% Brahmin loyalty equilibrium

  • 3. Seviyesi: Bölge Etkileri:
    +30% Local tax modifier
    Ülke Etkileri:
    +10% Yearly karma decay
    +15% Church loyalty equilibrium
    +15% Brahmin loyalty equilibrium


great_project_the_white_house.jpg

  • Adı: The White House

  • Toprağı: Piscataway (953)

  • Başlangıç Seviyesi: 0

  • Gereksinimleri: Culture is American
    At least one of:
    Has the same culture as its owner
    Has an accepted culture of its owner

  • 1. Seviyesi: Ülke Etkileri:
    +5% Reform progress growth
    -5% State governing cost
    -5% Reelection cost

  • 2. Seviyesi: Ülke Etkileri:
    +10% Reform progress growth
    -15% State governing cost
    -10% Reelection cost

  • 3. Seviyesi: Ülke Etkileri:
    +20% Reform progress growth
    -25% State governing cost
    -10% Reelection cost


great_project_tikal.jpg

  • Adı: Tikal

  • Toprağı: Petén (842)

  • Başlangıç Seviyesi: 0

  • Gereksinimleri: Culture is in Mayan group
    At least one of:
    Has the same culture as its owner
    Has an accepted culture of its owner

  • 1. Seviyesi: Toprak Etkileri:
    −10% Local development cost
    Bölge Etkileri:
    -1 Unrest
    Ülke Etkileri:
    -10% Stability cost modifier

  • 2. Seviyesi: Toprak Etkileri:
    −20% Local development cost
    Bölge Etkileri:
    -2 Unrest
    Ülke Etkileri:
    -20% Stability cost modifier

  • 3. Seviyesi: Bölge Etkileri:
    −30% Local development cost
    Ülke Etkileri:
    -30% Stability cost modifier
    -2 Unrest


great_project_tiwanaku.jpg

  • Adı: Tiwanaku

  • Toprağı: Tihuanaco (2831)

  • Başlangıç Seviyesi: 0

  • Gereksinimleri: Religion is Inti
    Has the same religion as its owner

  • 1. Seviyesi: Ülke Etkileri:
    +0.1 Yearly Inti Authority
    +0.5% Global missionary strength

  • 2. Seviyesi: Ülke Etkileri:
    +0.2 Yearly Inti Authority
    +1% Global missionary strength
    +15% Religious Unity

  • 3. Seviyesi: Ülke Etkileri:
    +0.3 Yearly Inti Authority
    +2% Global missionary strength
    +30% Religious Unity


great_project_tortuga_island.jpg

  • Adı: Tortuga Island

  • Toprağı: Tortuga (489)

  • Başlangıç Seviyesi: 0

  • Gereksinimleri: Yok

  • 1. Seviyesi: Toprak Etkileri:
    +15% Local defensiveness
    Ülke Etkileri:
    +20% Privateer Efficiency
    +50% Blockade Force Required

  • 2. Seviyesi: Toprak Etkileri:
    +25% Local defensiveness
    Ülke Etkileri:
    +33% Privateer Efficiency
    +100% Blockade Force Required
    +50% Power projection from insults

  • 3. Seviyesi: Toprak Etkileri:
    +50% Local defensiveness
    Ülke Etkileri:
    +50% Privateer Efficiency
    +100% Blockade Force Required
    +100% Power projection from insults


great_project_ulm_minster.jpg

  • Adı: Ulm Minster

  • Toprağı: Ulm (1872)

  • Başlangıç Seviyesi: 1

  • Gereksinimleri: Religion is in Christian group
    Has the same religion as its owner

  • 1. Seviyesi: Ülke Etkileri:
    +0.25 Yearly Prestige
    +5% Clergy loyalty equilibrium

  • 2. Seviyesi: Ülke Etkileri:
    +10% Free City Monthly Imperial Authority
    +0.5 Yearly Prestige
    +0.5 Tolerance of the true faith
    +10% Clergy loyalty equilibrium

  • 3. Seviyesi: Ülke Etkileri:
    +20% Free City Monthly Imperial Authority
    +1 Yearly Prestige
    +1 Tolerance of the true faith
    +10% Clergy loyalty equilibrium


great_project_walls_of_benin.jpg

  • Adı: Walls of Benin

  • Toprağı: Benin (1147)

  • Başlangıç Seviyesi: 2

  • Gereksinimleri: Religion is in Pagan group
    Has the same religion as its owner

  • 1. Seviyesi: Toprak Etkileri:
    +15% Local Defensiveness
    Ülke Etkileri:
    +50% Prestige from land battles
    +5% Nobility loyalty equilibrium

  • 2. Seviyesi: Bölge Etkileri:
    +15% Local Defensiveness
    Ülke Etkileri:
    +100% Prestige from land battles
    +10% Global provincial trade power
    +5% Nobility loyalty equilibrium

  • 3. Seviyesi: Bölge Etkileri:
    +25% Local Defensiveness
    Ülke Etkileri:
    +100% Prestige from land battles
    +20% Global provincial trade power
    +10% Nobility loyalty equilibrium


great_project_winter_palace_in_st_petersburg.jpg

  • Adı: Winter Palace in St Petersburg

  • Toprağı: Neva (33)

  • Başlangıç Seviyesi: 0

  • Gereksinimleri: Yok

  • 1. Seviyesi: Ülke Etkileri:
    -10% Stability cost
    -1 Unrest
    +5% Nobility loyalty equilibrium

  • 2. Seviyesi: Ülke Etkileri:
    -20% Stability cost
    -1 Unrest
    +10% Nobility loyalty equilibrium

  • 3. Seviyesi: Ülke Etkileri:
    -30% Stability cost
    -2 Unrest
    +10% Nobility loyalty equilibrium


great_project_zacatecas_mine_city.jpg

  • Adı: Zacatecas Mine City

  • Toprağı: Zacatecas (856)

  • Başlangıç Seviyesi: 0

  • Gereksinimleri: Yok

  • 1. Seviyesi: Toprak Etkileri:
    +1 Local Goods Produced
    Bölge Etkileri:
    +5% Local Goods Produced Modifier

  • 2. Seviyesi: Toprak Etkileri:
    +2 Local Goods Produced
    Bölge Etkileri:
    +10% Local Goods Produced Modifier
    Ülke Etkileri:
    -0.25% Interest

  • 3. Seviyesi: Toprak Etkileri:
    +3 Local Goods Produced
    Bölge Etkileri:
    +20% Local Goods Produced Modifier
    Ülke Etkileri:
    -0.5% Interest

Son olarak tekrardan merhaba, ben Kuba, burada Rossarness olarak biliniyorum ve Tinto’da Çıkış Mühendisiyim. Bugün size oyunu nasıl test ettiğimizi ve bunu nasıl analize döktüğümüzden bahsetmek istiyorum. Ayrıca Amerika Yerlilerine gelen değişikliklerden de bahsedeceğim.

Testten bahsettim fakat kastım gece otomatik olarak oynattığımız oyunlardan bahsediyorum, bunların sorumlusu da benim. Her gece oyunun kodunun son haliyle otomatik oyunlar oynatıyoruz. Bu yaptığımız değişikliklerin oyunu nasıl etkilediğini analiz etmemizi sağlıyor. Bu özellikle dengeleme değişiklikleri yaptığımızda oldukça yardımcı oluyor (bkz: yaptığımız son Protestan ve Ortodoks değişiklikleri).

Sabah ilk iş gece oynattığımız oyunlarda çökme olup olmadığını kontrol ediyorum, çökme yaşanmamışsa oyunun durumunu analiz etmeye geçebiliyorum. Her oyunda diplomatik haritayı da rapora dahil ediyoruz ki hangi oyunların derinlemesine bir analize ihtiyacı olduğuna karar verebilelim.

Mesela aşağıda ilginç bir oyun:

image%20(4).png

Görebileceğiniz üzere klasik Ottoblob, Memlükler tarafından yok edilmiş. Yani oldukça alışılagelmedik bir durum. Bu durum sık karşılaşılan bir şey olsaydı, bir mekaniği ya çok güçsüzleştirmiş ya da çok güçlendirmiş olduğumuz anlamına gelirdi.

Bu Protestan ve Ortodoks ülkeler ile alakalı sorunu fark etmemin yoluydu. Katoliklere değişiklikler yaptıktan sonra, neredeyse her oyunda Avrupa’nın Katolikler tarafından ele geçirildiğini gördüm. Yani her oyunu açtığımda aşağıdakine benzer bir görüntü ile karşılaşıyordum:

image%20(1).png

Genellikle Katolik haçlı seferini durdurabilen yegane ülke Osmanlıydı. Bu yüzden İçerik Tasarımcılarımız ile birlikte Katoliklere karşı çıkabilecek anahtar ülkeleri incelemeye başladık (Yukarıdaki görselde görebileceğiniz üzere Rusya diye bir şey kalmadı – ki bu son zamanlarda oldukça yaygın karşılaştığımız bir şeydi). Bundan sonra Protestanları güçlendirip oyunu nasıl etkilediğine göz attık.

Özellikle Rusya’yı gözetim altında tuttum ve bu YZ’nin Patrik Otoritesini yüksek tutamadığını anlamama yardım etti ve bu yüzden Osmanlıyı dengeleyemiyorlardı. Tabii otomatik oynatmalarımız oyunu sık sık kaydettiğinden belli tarihlerdeki oyunun durumunu da inceleyebiliyoruz ve oyunun son durumuna neyin sebep olduğunu anlayabiliyoruz. Mesela bir din oyunun sonuna doğru tek din olmaya oldukça yaklaşmış olabilir fakat orta oyunda bu durum yaşanmıyorsa ve her oyunda yaşanmıyorsa bir sorun olduğu anlamına gelmiyor olabilir. Aşağıdaki görselde yapılan YZ düzeltmeleri ile Rusya’nın artık yüksek Patrik Otoritesine sahip olduğunu görebiliyoruz:

image%20(3).png

Garanti sistemine yaptığımız değişikliklerden sonra tarih akışının aksine olaylar yaşanbildiğini gözlemledik. Mesela Fransa ile müttefik olan bir bağımsız Devrimci Katalonya:

image%20(2).png

Denize erişim olan İsviçre de bir bonus tabii.

Otomasyonumuzun son kısmı ise oldukça önemli olan performans istatistikleri, her oyun ile günlük ya da aylık tiklerin gelmesinin ne kadar sürdüğünü inceliyoruz. Sonuçlar bitmiş bir oyundan alınıyor, bu performans geliştirmeleri yapabileceğimiz yerleri incelememizi ya da geliştirme yaptığımızda çıkan sonuçları anlamamızı sağlıyor. Yani merak etmeyin, oyunun performansı artık benden soruluyor ve onu geliştirmek için elimden geleni yapacağım. 1.32’nin performansı 1.31’den daha iyi fakat 1.30.6 kadar iyi değil, Johan’ın önceden bahsettiği gibi amacımız en azından buna ulaşmak.

Aşağıda bazı iyi (ve ilginç) gece oyunları var:

image%20(5).png

Fransa’yı yemeye başlamış güçlü bir İspanya (ve tabii ki Ottoblob).

image%20(6).png

Pek çok koloninin bağımsızlığını kazanmasına sebep olan güçlü bir Fransa. Ayrıca bazıları Afrika ülkelerinin Avrupalı devletler tarafından yenilmesinden çekiniyordu. Görebileceğiniz üzere çoğu zaman hayatta kalıyor, hatta zenginleşiyorlar.

image%20(7).png

Fena olmayan bir Fransa ve İspanya ile birlikte güçlü bir Rusya, ayrıca Afrika’da Büyük Zimbabwe’nin de kurulduğunu görebiliyorsunuz. Ayrıca Osmanlı’da o kadar güçlü değil, Pers de kurulmuş.

Son konuşmak istediğim şey ise Yerli dengeleme değişiklikleri. Onlarla alakalı bolca sorun olduğunun farkındayım, bu yüzden onları düzeltmeyi kişisel misyonum olarak kabul ettim. Bu yüzden tekrardan gece oyunlarını kullanarak yerli ülkeleri inceledim ve Amazon ormanlarında her oyun mega şehirler (250+ gelişmişlik) oluşturduklarını gördüm. Sonra fark ettim ki Yerli Gelişmişlik artışı lineer olduğu için oyun boyunca rahatlıkla gelişmişlik toplayabiliyorlar. Yani artık gelişmişlik artışı devasa oranda azalacak, eski rakamlara ulaşmak neredeyse imkansız olacak. Kazanılan Yerli Gelişmişliği 1’in üzerindeyse mevcut gelişmişlik ile bölünecek. Yani 10 gelişmişliğe ulaşırsanız, ilerleyen artış 10 ile bölünecek. Kusursuz olmasa da mevcut sistemden çok daha iyi ve ilerleyen günlerde geliştirmeyi iple çekiyorum – Çıkışa yetiştirmem gereken bir sürü başka şey vardı açıkçası.

20211108145833_1.jpg

Yukarıdaki görselde gelişmişliğine göre sıralanmış şehirleri görebiliyorsunuz. Görebileceğiniz üzere oyun sonu sonuçları mantık dahilindeki seviyelere döndü ve listenin en üstünde Amerika şehirleri yok, en yüksek gelişmişliğe sahip Amerika şehrinin gelişmişliği 37’ydi ve ABD tarafından kontrol ediliyordu.


Bugünlük bu kadar! Umuyoruz ki gösterdiğimiz her şeyi beğenmişsinizdir. Yarın yeni içerikler ve 1.32 yama notları hakkında konuşacağız, Paradox Twitch kanalında TSİ 19:00’da olacak. Yayında BjornB ve Mordred Viking bulunacak. İki gün sonra eklenti çıktığından umuyoruz ki Origins Ülke Paketini ve Songhai Yamasını beğenirsiniz ve çıktığı gibi bize dönütlerde bulunursunuz. Görüşürüz!

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Henüz yorumlanmamış.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • FADYORYA: 1 ve 2. oyun epic gameste, 3. oyun steam'de olursa immortal empires olmuyor değil mi? üçünün de aynı platformda olması gerekiyor
  • Wandervals: 1.14 Sürümü için yama güncellemesine ihtiyacımız var.

KATEGORİLER

ARŞİV