Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta DDRJake yeni ordu profesyonelliği mekaniğini tanıtıyor.
Merhabalar, yine bir Salı günü Europa Universalis IV geliştirici günlüğü ile karşınızdayız. Geçtiğimiz hafta sizlere ordu talimi mekaniğinden bahsetmiştik, bugün tam olarak da kaldığıumız yerden devam edip ordunuzu nasıl profesyonel bir orduya dönüştürebileceğinizden bahsedeceğiz.
1.23 yamasının yanında çıkacak olan henüz duyurmadığımız eklentiyle ordunuz bir profesyonellik seviyesine ship olacak, bu seviye hem birim arayüzünden hem de askeriye arayüzünden görüntülenebilecek.
Bir ordunun profesyonellik seviyesi bu ordunun ‘modern’, kalıcı ordulara olan yakınlığını ifade ediyor. Ordunun profesyonellik seviyesi aşağıdaki şekillerde arttırılabiliyor:
- Ordu talimi (eğer forcelimit’inizin tamamı talim yapıyorsa yıllık 1 artış sağlanıyor)
- Askeri binaların inşaatı (seviye başı 0.5)
- General almak (general başı 1)
Buna zıt olarak, aşağıda belirtilen eylemler ordunuzun profesyonellik seviyesini azaltıyor:
- Askeri binaları yıkmak (seviye başı 1)
- Paralı asker kullanmak (birim başı 0.25)
Profesyonellik 0 ila 100 arası değişebiliyor ve 100’e ulaştığında verdiği bonuslar şu şekilde oluyor:
- %10 fazladan şok hasarı.
- %10 fazladan ateş hasarı.
- %20 fazladan hız.
Buna ek olarak düşük profesyonelliğe sahip olmanızın da iyi yönleri var, bu bonuslar 0 profesyonellikte geçerli oluyor ve 50 profesyonelliğe ulaşana kadar belli bir oranda etkisini gösteriyor:
- Paralı asker maliyeti -%15
- Paralı asker limiti +%15
Oyundaki her ülke ya çok düşük ya da 0 profesyonellik seviyesiyle başlıyor. Ordunuzun profesyonellik seviyesi yaptığınız hamlelerin yanı sıra eventler, decisionlar ve modifierlarla da pozitif veya negatif olmak üzere etkilenebiliyor.
Oyun içerisinde sahip olduğunuz ordu profesyonelliği seviyesi birim arayüzünde bazı değişikliklerle sonuçlanıyor ve kazandığınız her 20 profesyonellik için çeşitli özellikler elde ediyorsunuz. Gördüğünüz gibi 0 ila 19 profesyonellik arasındayken birim ekranını daha yırtık, eskimiş bir tarzda.
Ordunuzun profesyonelliği arttıkça bu arayüzün daha kaliteli bir hal aldığını görebileceksiniz.
Ordu profesyonelliği yükseldikçe kullanılabilen yeni özellikleri tanıyalım.
- 20 – Supply Depot özelliği
- 40 – Refill Garrison özelliği
- 60 – Terhis edilmiş askerler direkt olarak manpowerınıza eklenir.
- 80 – General edinme maliyeti yarıya düşer.
- 100 – Rezervleriniz %50 daha az moral hasarı alır.
Supply Depot (Erzak Deposu)
Bu özellik yeni birim arayüzünden kullanılabilen bir özellik, ufak bir MIL puanı karşılığında bölgede bir erzak deposu kuruyorsunuz. Bu eyleminiz sonrasında bölgenin besleyebildiği ordu büyüklüğü %50 artıyor. Eğer bu toprak işgal edilirse bu erzak deposu da yıkılıyor. Eğer hiçbir işgale uğramazsa bu depodan 2 sene boyunca yararlanabiliyorsunuz.
Refill Garrison (Garnizon Doldurma)
Bu özellik bir miktar manpower karşılığında bir kaledeki garnizonu anında tam seviyeye çıkartmanızı sağlıyor.
60 profesyonelliğe sahip olduğunuzda terhis edilmiş askerlerin direkt olarak manpowera döndüğünü göreceksiniz. 80 puanda ise maddelerde de anlaşılabileceği gibi, artık bir general almanız 50 değil 25 MIL puanı harcıyor olacak.
100 puana ulaştığınızda normalde pasif moral hasarı alan rezervlerin %50 daha az hasar aldığını göreceksiniz, bu özellik savaşlarda fark yaratabilecek bir özellik.
Önemli Not
Bu günlükte bahsedilmiş tüm bonuslar, özellikler ve değerler test aşamasındadır ve ileride uygun görülmesi durumunda değiştirilebilir. Aynı zamanda tüm bu özellikler modlanabilir özelliklerdir ve modcularımız bu sistemlerin üzerinde değişiklik yapabilir.
Bu günlükle birlikte ordu talimi ve ordu profesyonelliği mekaniklerini tamamlamış olduk. Haftaya sizlere EU4’te bu zamana kadar pek dokunulmamış bir sistemde ve bu sistemin İslam dünyası üzerindeki etkilerinden bahsedeceğiz. Son olarak yoğun talep üzerine sizlere bir başka bölgeden yeni ticaret ürün haritasını paylaşmak isterim:
Tüm bunlara ek olarak bazı yeni bölgesel modifierlarımız da var:
Bu haftalık bizden bu kadar, haftaya görüşmek üzere!