Europa Universalis IV’te Norveç Görev Ağacı ve Monarşi Hükûmet Reformları

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta Norveç Görev Ağacından ve Hükûmet Reformlarından bahsediliyor.

Europa Universalis IV için yeni Geliştirici Günlüğümüze hoş geldiniz! Bugün İskandinavya’daki değinmediğimiz son Krallık olan Norveç’e bakacağız.

Danimarka ve İsveç’te de olduğu gibi, Norveç Tarihinin günümüzdeki haline şekillenmesi Kalmar Birliği’nin kaderine bağlıydı. 1448 tarihinde Oldenburg Hanesinin, Dan tahtına çıkmasıyla birlikte Dan krallar hükûmeti oldukça merkezileştirmeye başladı, sözde bir Norveç Devlet Konseyi bulunsa da. Doğrusunu söylemek gerekirse, Norveçli toprak sahibi soylular ve tüccarlar bu sistem altında refah içerisindeydi, çünkü Taç ve sıradan halk arasındaki ara bulucu olarak görev görüyorlardı. Knut Alvsson gibi bazı isyanlar çıkmış olsa da, İsveç’e kıyasla Dan yönetimine karşı olan çatışmalar oldukça ufak çaplıydı. Bu Reformasyon ile birlikte değişti, I. Frederick ve III. Christian Protestanlığa olan bağlılığı Norveç Kilisesi tarafından yönetilen bir isyan ile sonuçlandı. Bu isyan 1530larda bastırıldı, böylelikle Danimarka ve Norveç 1814’e kadar ikiz devletler olarak varlıklarını sürdürdüler.

Norveç’in tarihi EU4’ün geçtiği zaman boyunca Danimarka ile iç içe olsa da, Kalmar Birliği’nin bitişiyle ayrılmış olsaydı nasıl hedefleri olurdu diye düşünerek bir görev ağacı yarattık.

Aklınızda bulunsun: Norveç görev ağacı Töton ve Livonya Tarikatlarından önce tasarlandı. Bu yüzden, Norveç görev ağacı pek “acaba nasıl olurdu” diye düşünülerek tasarlanmadı, tarihsel olarak kazanan taraf olmasalar da. Bunu da söylediğimize göre, görev ağacının detaylarına inelim.

Norveç’in görevleri üç farklı kısma ayrılıyor: Danimarka’dan bağımsızlık al ve Danimarka tahtına kendi hükümdarını geçir, Kolonicilik ve İç meseleler.

Bağımsızlık görevleriyle başlayalım, “Norwegian Allies” görevi Danimarka’nın iki rakibi ya da düşmanıyla 100 ilişkiye sahip olarak tamamlanabiliyor. Ödül olarak aşağıdaki olay ile destek isteyebilirsiniz:





Not: İlk üç seçenekte Danimarka’nın rakiplerinden/düşmanlarından destek isteseniz de reddetmeleri durumunda yine de işe yaraması için düz bir ödül alıyorsunuz ki savaşınız biraz daha kolay olsun.

İlk üç seçenekten birini seçmek haliyle Danimarka’nın rakipleri için bir olaya sebep olacak:


“Liberty for Norway!” görevi kaybettiğiniz istikrarı geri verip, Meşruiyetinizi 30 arttırırken “Win Our Independence!” görevi Danimarka’ya karşı Birlik Sağlama savaş sebebi veriyor, böylelikle Danimarka ve İsveç’in tarihsel rollerini tersine çevirebiliyorsunuz.

“Norway-Denmark” görevi ile İskandinavya’yı kurmak için 20. idari teknolojiye ihtiyaç duymuyorsunuz ve Danimarka’yı birlik altında tutuyorsanız aşağıdaki olay ile karşılaşıyorsunuz:

Not: Ayrıca savaş sırasında Danimarka ile olan tarihsel dost etkisini kaybederseniz onu da geri veriyor.

Ana görevler tarihin akışını tersine çevirme ve Danimarka’yı buyruğunuz altına almak üzerine olsa da, “The Claims of Orkney” görevinde ile Norveç’e bağlılık yemini etmiş İskoç Sinclar klanına bir referans bulunuyor. Görevi İskoçya’yı fethederek tamamlamak aşağıdaki olaya sebep olacak:

Bunlar Norveç’in fetih görevleriydi. Ağacın geri kalanı çeşitlilik ve koloniciliğe odaklanıyor fakat bu görevlerden biri Norveç için oldukça önemli: “Expel Danish Nobility”.

Bilebileceğiniz üzere; Norveç, Veba’dan oldukça sert etkilenmiş ve soylularının büyük bir kısmını hastalığa kaybetmişti. Bu yüzden, Dan soyluların Kalmar Birliği ile birlikte onların yerini alması çok daha kolay olmuştu. Bu Norveç’in iki rahatsız edici başlangıç ayrıcalığı ile yansıtılıyor:

Not: bu ayrıcalıklar etkinken Norveç YZ’si Kalmar Succession olayları sırasında Dan Kralını seçmeye daha sıcak bakacak.

Çok zararlı olmasalar da bu ayrıcalıklar “Norway-Denmark” ve “An Absolute Kingdom” görevlerinizi tamamlamanızı engelliyor, ikinci görev kalıcı olarak +20 Azami Mutlakiyet ve %20 Özerklik Düşürme Bekleme süresinde düşüş veriyor.

Kolonicilik görevlerine geçelim, Norveç fikirleri “The Call of our Forefathers” ve “Pioneer Spirits” Norveç’in 15. yüzyıl sonrasındaki ruhunu tam yakalamasa da Norveç’in “Küçük Bütçeli Britanya” olmasını sağlıyor. İsveç, Avrupai meseleler ile Danimarka’da Eski Dünya ticaretiyle ilgilenirken Norveç görevlerinin Yeni Dünya’yı kolonileştirme ile alakalı olması uygun oldu.

“Colonial Ambitions” görevi size keşif konusunda bir adım önde başlama fırsatı sağlayacak ve aşağıdaki olaya sebep olacak:

Grönland’dan bahsetmişken, “The Colony of Greenland” görevi eski viking kolonisine ne olduğunu öğrenmeniz için Grönland’a asker göndermenizi isteyecek. Tarihsel olarak Nordik Grönlandlılar ile alakalı son yazılı kaynak 1408’deki bir evlilikten bahsediyor. Bundan sonra orada yaşayan insanlar ile hiçbir bağlantı kurulamamış.

Grönlanddaki iki topraktan birine 3 piyade yerleştirerek (toprakların kolonileştirilmemiş olduğunu varsayıyoruz tabii) görevi tamamlayabilir ve aşağıdaki olay ile karşılaşabilirsiniz:


İkinci seçenek, güvenli seçenek. Bu seçenekte koloniyi her zaman elde ediyorsunuz. İlki ise biraz kumar, %90 ihtimalle aşağıdaki olay ile karşılaşacaksınız:

Fakat biraz şanslıysanız aşağıdaki olay da yaşanabilir:

Kolonicilik görevlerinin geri kalanı doğal olarak Kuzey Amerika’yı ve bir miktar da Güney Amerika’yı kolonileştirmeyi konu alıyor. Genel olarak oldukça açıklar fakat bir tanesi biraz özel. “Navigation Mastery” görevi, kolonicilik ile değil dünyayı dolaşmak ile alakalı!

Şimdi de iç işler ile alakalı görevlere daha yakından bakalım. Bu görevler üç ufak dala ayrılıyor: ticaret, Norveç’in gelişimi ve din.

Görev ağacının en solundaki ticaret görevleri, Tüccar görevlerini tamamlamak, marketler inşa etmek ve tabii ki Kuzey Denizi ile Lübeck ticaretinde hakimiyet kurmak ile alakalı. Bu görevlerin öne çıkan kısmı “Monopolize the North Sea” görevi ile kazandığınız %20 Tüccar Sadakat artışı ve “Please the Burghers” görevinden kazandığınız “Mountain Expansion” Tüccar ayrıcalığı.

Din görevleri de İsveç ve Danimarka’da olduğu gibi ayrılıyorlar. Fakat Norveç daha çok Bratsberg’deki Heddal Stave Kilisesi’ni genişletmeye ve istikrarlı bir ülke kurmaya odaklanıyor.

Son kısım ise Norveç’in gelişmişliği ile alakalı olan kısım, bu kısım Norveç’in askeri kimliği ile alakalı iki görev de bulunduruyor. Danimarka, paralı askerler; İsveç ise Caroleanlar kullanırken Norveç’e de biraz sevgi göstermemiz gerekiyordu.

“Restore the Leidang” görevi Orta Çağ’da kullanılan Leidang askere alım sistemini tekrar geri getirmekle alakalı. Tarihe uygun olmasa da, Norveç’i İsveç ve Danimarka’dan ayırmak için güzel bir fırsat. Görev aşağıdaki Soylu ayrıcalığını açacak:

“Expand the Royal Navy” donanma ve deniz piyadesi oynanışınızı etkileyecek zira deniz piyadeleriniz için %10 Alınan Şok Hasarı düşüşü veriyor, böylelikle eksileri tamamen kalkmış oluyor ve Donanma Doktrininizin ise gelişmiş versiyonunu sağlıyor.

Not: Sayılar ve etkiler hâlâ geliştirme aşamasında

Bu kısmın diğer görevleri gerçekten Norveç’i geliştirmek ile alakalı. “Restore the Infrastructure” görevi Trondelag, Ostlandet ve Vestlandet’i bölgelerdeki tüm topraklar 10 gelişmişliğe sahip olana kadar geliştirmenizi isteyecek. Ödül olarak aşağıdaki olay ile karşılaşacakısınız:

Not: Bu olay zaten Norveç’in sahip olduğu olaylardan biri. Fakat artık kendiniz gelmesini beklemeden gerçekleşmesini sağlayabilirsiniz.

Etki süresince gerekli topraklara sahipseniz aşağıdaki olaylar ile karşılaşacaksınız:

Not: Vanilla oyunda bulunan Gümüş olayına dokunmak istemedik. Dönütlerinize göre bu toprağın üretimini altın ile değiştirebilir ya da değiştirmeyebiliriz.

Son olarak, “Norwegian Great Power” görevi en az 600 gelişmişlik ile büyük güçlerden biri olmanızı istiyor ve aşağıdaki ödülü veriyor:

Bununla birlikte Norveç içeriğimizi tamamlıyoruz. Ücretsiz yamaya eklediğimiz şeylere geçmeden önce Caroleanlar hakkında konuşalım. Son Geliştirici Günlüğünde Caroleanları göstermiş ve sizden oldukça yapıcı dönütler almıştık.

Caroleanları dengeleme konusunda işimiz bitmiş değil fakat yaptığımız değişiklikleri sizinle paylaşıp hoşuna gidip gitmediğini sormak istedik.

İlk önce, Allotment System hükûmet reformu ordu limitinizi azaltacak şekilde dengelendi.

Birimlerin kendisi ise zayıflatıldı. Artık %10 fazladan Şok Hasarı veriyor ve %15 daha az Moral Hasarı alıyorlar.

Not: Birimin arkaplanı hâlâ geliştirme aşamasında. Rajputlar, Deniz Piyadeleri ve Cawa birliklerinden farklı olacak bir mavi tonu arıyoruz.

Son olarak ise “Carolean March” ayrıcalığı artık %10 değil %5 disiplin veriyor.

Şimdi ise hükûmet reformları için olan değişikliklere bakalım, bunlar ücretsiz yamanın bir parçası.

Oyuncuların erişebildiği hükûmet reformlarını baştan yapmak üzerine bir süredir çalışıyorduk, bugün size monarşiler için olanları göstereceğim. Aklınızda bulunsun: sayılar ve mekanikler hâlâ geliştirme aşamasında ve burada gördükleriniz içeriğin son hâli değil.

Bunu da belirttiğimize göre her bir aşamaya tek tek bakalım:

2. Aşama:

3. Aşama:

4. Aşama ile alakalı not: bu aşama Cumhuriyetler ve Teokrasiler ile [b]paylaşılıyor[/b], yani buradaki reformların çoğu diğer hükûmet şekillerinde de var. 4. Aşamadaki reformlar ülkenizin dini meselelerine odaklanıyor, bu yüzden 4. Aşama 3 tane Ruhban reformuna ve dininize bağlı olarak 14 farklı reforma sahip. Bazı reformlar için örnek:

Not: Soldan sağa reformları alabilen dinler; Katoliklik (Papa hariç), Müslümanlar, Hindular, Budistler.

Geriye kalan 4. Aşama reformları:

5. Aşama (sadece bir yeni reform var, geri kalanı Vanilla reformlar ile aynı):

6. Aşamada şu an hiçbir değişiklik yok fakat bu reformlar ile ilgileneceğiz ve daha seçilesi hâle getireceğiz.

7. Aşama yine Cumhuriyetler ve Teokrasiler ile paylaşılan bir aşama, ülkenizdeki Tüccar sınıfına ve ekonomik meselelere odaklanıyor:

8. Aşama, bu aşama Monarşiler için tamamen yeni, ve 9. Aşama reformları hâlâ geliştirme aşamasında, bu yüzden sonraki haftanın Geliştirici Günlüğünü bekleyecekler.

Bu haftalık bu kadar! Haftaya bu özel tag hakkında daha fazla şey öğreneceğiz:

O zamana kadar hepinize güzel bir hafta diliyorum!

Yazar: Akın Yıldızlı

Strateji oyunlarını seviyorum.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek acaba
  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek tarih belli mi

KATEGORİLER

ARŞİV