Europa Universalis IV’te Mare Nostrum Hedefleri

z5ZgkY.jpg
EU4 Geliştirici Günlüğü – 14 Nisan – Mare Nostrum Hedefleri
Merhabalar, bugünkü geliştirici günlüğünde Europa Universalis IV’ün son eklentisi Mare Nostrum’daki mekaniklerin tam olarak neyi amaçladığından bahsedilmiş. Birlikte inceleyelim.

Oyunun Denizcilik Yönünü Geliştirmek
Denizcilik uzun bir süredir Europa Universalis IV’ün eleştirilen ve geliştirimesi gerektiği belirtilen kısımlarından biriydi ve bundan dolayı denizciliğe odaklanan bir eklenti yapmayı uzun zamandır istiyorduk.

Denizcilerin eklenmesi ve deniz savaşlarının değişmesi oyunu temelinden değiştirdiği için eklentiyle birlikte olmaktansa bedava yamayla oyunculara sunuldu.

Oyunda genel olarak deniz savaşlarının yeni halinden memnunuz, artık gemilerin kalitesi savaşlarda daha etkili oluyor ve basit bir şekilde en çok büyük gemiye sahip olan savaşları kazanmıyor.

Denizcilik görevleri ve onarma mekaniği Hearts of Iron IV’deki tecrübelerimiz sayesinde EU4’e getirdiğimiz mekanikler. Bu mekaniklerin amacı oyunu çok mikro gerektirmeden eğlenceli kılabilmekte.

Bunların yanı sıra ablukaları haritada daha görünür hale getirmek, amirallerin ablukalarda daha etkin bir role sahip olması yine bedava yamada bulunan başarılı mekaniklerden biri.

Barış Dönemi Faaliyetleri
Art of War eklentisinden sonra oyunculardan daha çok barış dönemine dair mekanik gelmesi hususunda sürekli bir talep aldık. Art of War’dan sonra gelen her eklentide barış dönemine yoğunlaştık. El Dorado’da yeni keşif mekanikleri ekledik, Common Sense’de yeni geliştirme mekanikleri ekledik, vassallarla etkileşime geçebilmeyi ve parlamentoyu oyuna ekledik. Cossacks’da estateleri ve diplomatik geridönüş mekaniğini ekledik.

Mare Nostrum’da da oyunun barış dönemini geliştiren iki unsur bulunuyor, bunlardan birincisi casusluk. Casusluk sisteminde yapılan değişiklikler de eklenti ile birlikte sunulan bedava yamada yerini aldı. İkinci mekanik ise Condottieri mekaniği, bu mekaniği oyuna eklemeyi Hearts of Iron IV’deki benzer bir mekaniği test ederken kararlaştırdık.

Condottieri mekaniği uzun bir zaman sonra Yapayzekanın tüm QA ekibimizi ters köşe edebildiği yegane mekanik. Dolayısıyla eklentinin sizlere sunulmasından önce bir miktar zincirlemek zorunda kaldık.

Bölgesel Geliştirmeler
Her eklentiyle birlikte oyunun belli bir bölgesini geliştiren mekaniklere de yer veriyoruz. Mare Nostrum’da Orta ve Doğu Afrikadaki harita yenilendi, çok sayıda yeni ülke ve fikirgrubu eklendi. Tüm bunların yanı sıra nispeten daha az popüler olan ülkeleri güçlendirme adına 2 yeni mekanik ekledik.

Bu iki yeni mekanik Köle Avına çıkmak ve Ticaret Ligleri.

Topluluk İstekleri
Mare Nostrum ile birlikte direkt olarak topluluğun talep ettiği hususlara da değinip bazı çalışmalarda bulunduk.

Koşulsuz Teslimiyet – Bu mekanik hem SP hem de MP oyuncuları tarafından talep edilmişti. Kısaca kazanma ihtimalinizin olmadığ bir savaştan tamamen dağıtılmadan çıkabilmenizi sağlıyor.

Timeline – EU1’den beri istenen bir şeydi.

Dengelemeler
Oyunu dengeleme adına eklediğimiz mekanikler genelde en sevilmeyen mekanikler oluyor.

Yozlaşma – Çok sayıdaki dengeleme hususunu çözüyor ve oyunu genel kapsamda daha rekabetli hale getiriyor.
States & Territories – Denizaşırı toprak hususunda dengeleme yapıyor ve bunun üzerinden yapılabilecek tüm exploitleri bitiriyor.

Geliştirici ekibi olarak bizim favori mekaniğimiz Condottieri.

Image

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV