Europa Universalis IV’te Mağripteki Yeni Görev Ağaçları ve Ulusal İdealar

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta Mağrip ülkelerinin görev ağaçları ve ideaları tanıtılıyor.

Bir başka Europa Universalis IV geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Bu hafta sizlere ilk olarak Mağrip ülkelerinden bahsedip, günlüğün sonunda Katolik İberya’ya geri dönüş yapacağız.

morocco.jpg

Fas’ın görevleri dünya genelinde askeri serüvenler yaşamanızı sağlayacak, ordularınızla Mağrip kıyısında ilerleyip Sahra çölünü geçerek Batı Afrika’nın zengin krallıklarına yanaşacaksınız. Oyuncular artık Fas’la güneye inmek için daha fazla sebebe sahip, Sudanese Expedition eventi artık Saharan Route görevinin tamamlanmasına bağlı. Batı Afrika’da bir üs edinmek ve Portekiz’den gelen parayla yeni bir saray inşa ettirmek Black Guard modifierı edinmenizi sağlıyor, bu da Fas’a oyun boyunca %2.5 disiplin bonusu veriyor. Mali’nin zenginliğine ulaşmak da hazinenize ciddi bir miktarda altın girişi anlamına geliyor.

Öte yandan kuzeyde İberyalı güçlere karşı korsanları destekleyebiliyor, İzlanda ve ötesine kadar yağmalama seferleri düzenleyebiliyorsunuz. Fas’ın Brezilya, Kolombiya ve Karayiplere odaklanan denizaşırı imparatorluğa dönüşmesine yönelik bazı görevleri mevcut.

Fas Ulusal İdeaları

Tradition: Yağma yapabilme, Naval Forcelimit +%25

  1. Advisor Cost with Ruler’s Culture -%20
  2. Idea Cost -%10, Monthly Piety -%0.1
  3. Trade Efficiency +%10, Caravan Power +%20
  4. Galley Combat Ability +%20
  5. Privateer Efficiency +%15
  6. Land Maintenance Modifier -%5, Cavalry Combat Ability +%10
  7. Monthly Autonomy Change -0.05

Ambition: Hostile Attrition +1

tunis.jpg

Tunus’un görev ağacı büyük oranda korsanlık üzerine, Akdeniz’i etkisi altına alıp bazı adaları ele geçirmek ve bu adaları Venedik, Ceneviz, Valencia gibi limanlara düzenleyecekleri yağmalar için üs olarak kullanmak üzerine görevler mevcut. Berberi Kıyısında güçlü bir korsan üssü kurmanız durumunda Barbaros Hayrettin Paşa’nın dikkatini üstünüze çekebilirsiniz ve bir fatih yerine marifetlerinden yararlanabileceğiniz biri olarak yanınıza gelebilir.

Tıpkı Fas gibi Tunus’un da güneye inişle ilgili bazı görevleri var, bunun için güneydeki küçük Berber ülkelelerini ortadan kaldırmalı ve Sahra ticaretinin hakimiyetini ele almalı.

Tunus Ulusal İdeaları

Tradition: Yağma yapabilme, Galley Combat Ability +%20

  1. Mercenary Discipline +%5, Infantry Combat Ability +%5
  2. Diplomatic Relations +1
  3. Yearly Naval Traditions +1, Privateer Efficiency +%10
  4. National Sailors Modifier +%25
  5. Naval Leader Fire +1
  6. Trade Efficiency +5, Domestic Trade Power +%20
  7. Tolerance of the True Faith +1, Monthly Piety +0.1

Ambition: Naval Force Limit Modifier +%25

berber.jpg

Fas ve Tunus’u daha kolay kurulabilir hale getirdik, bu da bölgedeki diğer ülkelerin bu görevlere erişebilmesini kolaylaştırıyor. Aynı zamanda Mağrip ülkelerinin bazı jenerik görevlerinde değişikliklerimiz oldu. Bu değişen görevler 1.28 “Spain” yamasıyla birlikte kendisine has görevi olmayan tüm ülkelerce erişilebilir olacak.

andalusia.jpg

Yukarıda Beyaz Anka’mız Gırnata ve Endülüs için oluşturduğumuz görev ağacını inceleyebilirsiniz. Gırnata’da yukarıdaki görevlerin azaltılmış versiyonu bulunuyor, herhangi bir ülkeyle Endülüs’ü kurarak görev ağacının tamamına erişebiliyorsunuz.

Gırnata zorlu bir başlangıca sahip, tek sıkıntı açgözlü İberyalıların yanında olması değil, aynı zamanda artık oyuna bir felaketin eşiğinde başlıyorlar. Gırnata Veraset Savaşında 5. Yusuf tahtı Nasrid hanesinden gelen Sultan 9. Muhammet’in elinden almak için saldırı düzenleyecek, Gırnata’nın erken dönemdeki görevleri bu zorlu dönemi atlatmak üzerine.

Eğer bir mucizeyi gerçekleştirip Gırnata’yı yıkılmaktan kurtarırsanız ve Endülüs’e dönüşürseniz görev ağacınızın genişlediğini farkedeceksiniz. Bu görev ağacıyla Sicilya Emirliğini yeniden kurabilecek, Isbiliya Camisini yeniden inşa ettirebilecek, Hristiyanları Fransa’ya kadar tekrardan geri itebileceksiniz. Fatimilerin Mısır’daki topraklarını ele geçirmeniz durumunda başkenti Mısır’a taşıyıp Şii olabileceksiniz, Afrika ve Yeni Dünya’da faaliyetler gösterip koloni üzerine bonuslar edinebilecek, Narvaez seferinden canlı çıkmış nadir kişilerden Mustafa Azemmouri’yi conquistador olarak elde edebileceksiniz.

Endülüs Ulusal İdeaları

Tradition: Land Morale +%15, Global Trade Power +%25

  1. Fire Damage Received -%15
  2. Vassal Forcelimit Bonus +%100
  3. Tolerance to Heathens +3
  4. Monthly Piety -%0.1, Idea Cost -%10
  5. Global Manpower +%15, Core Creation Cost -%15
  6. Colonist +1
  7. Fort Defense +%10, Forts on Rival Border -%25

Ambition: Global Trade Goods +%10

Şimdi gelin Katolik İberya’ya geri dönelim, bu bölge için bazı yeni tarihsel eventler üzerinde çalışıyoruz – bunlar geçtiğimiz haftaki günlük için hazır değillerdi ancak artık hazırlar, bunlardan bazıları:

pope.jpg

wool.jpg

Aldığımız geridönüşler ve yaptığımız testler sonrasında bazı İberya ülkelerinin idealarında değişiklikler yaptık, yenilenmiş Kastilya ve İspanya ideaları aşağıda incelenebilir.

İspanya Ulusal İdeaları

Tradition: Morale of Armies +%15, Artillery Fire +1

  1. Papal Influence +2
  2. Kolonilerde claim alabilme, +1 Colonist
  3. Naval Forcelimit +%25
  4. Heavy Ship Combat Ability %10, Leader Naval Maneuver +1
  5. Envoy Travel Time -%33, Global Tariffs %15
  6. Free DIP Policy +1
  7. Yearly Prestige +1

Ambition: +%5 Discipline

Kastilya Ulusal İdeaları

Tradition: Morale of Armies +%15, Missionary +1

  1. Army Tradition Decay -0.01
  2. Missionary Strength +0.02
  3. Production Efficiency +%10
  4. Kolonilerde claim alabilme, +1 Colonist
  5. Diplomatic Reputation +1, Heir Chance %33
  6. Institution Spread +%10
  7. Monthly Autonomy -0.05

Ambition: Colonial Growth +25

Tüm bunların yanı sıra Navarra, Aragon ve Berber idealarında değişiklikler söz konusu:

  1. Aragon’un ambitionu +1 Artillery Fire veriyor.
  2. Navarra’nın End of the Fueros ideası -%25 Autonomy Change Cooldown veriyor.
  3. Berberilerdeki Hostile Core Creation Cost ideası artık -%25 Naval Attrition.

Son olarak:

Texas Ulusal İdeaları

Tradition: Fire Damage Received -%10, No Religion Penalty

  1. Yearly Prestige +1
  2. Fire Damage +%10
  3. Trade Goods Produced +%10
  4. Land Attrition -%10, Movement Speed +%15
  5. Army Tradition Decay -0.01
  6. Stability Cost -%15
  7. Development Cost -%10

Ambition: Morale of Armies +%15

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV