Europa Universalis IV’te Korsan Devletleri, Reformlar ve Daha Fazlası

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta korsan devletlerinden, yeni doktrinlerden, eklemelerden ve tarikatlardan bahsediliyor.

Herkese merhabalar, bu geliştirici günlüğünde korsanlık mekaniğine dair bilgiler vereceğiz.

Görsel

Önümüzdeki Immersion Pack’i satın alanlar oyunda Korsan Cumhuriyeti olarak oynayabilecekler. Bu yeni yönetim biçiminin kendisine has yeni mekanikleri mevcut. Korsanlar din farketmeksizin kıyı yağmalama yapabiliyor, korsan devletinin liderleri otomatik olarak amirale dönüştürülüyorlar. Hem kıyı yağmalama hem de Privateer mekanikleri bu eklentiyi satın almanız durumunda da aktifleşiyor.

Oyunda korsan olmanızı sağlayacak 3 yöntem var, bunlardan birincisi custom nation özelliğiyle kendinize baştan bir korsan devleti kurabilirsiniz. İkincisi dinamik tarihsel bazı eventler aracılığıyla ülkenizi korsan devletine dönüştürebilirsiniz ve sonuncu seçenek bazı küçük ada devletlerinde bir decision aracılığıyla korsan devleti haline gelebilirsiniz. Oyununuzun esnasında 9 farklı korsan devleti ortaya çıkabiliyor, bunların her biri “A pirate’s life for me!” eventleriyle oynanabilir devletler, gelin bu devletleri inceleyelim:

Karayip Korsanları – Bu çağ sadece İspanyolların altın çağı değil, aynı zamanda Karayiplerde korsanların da altın çağı. Bu bölgede çatışmalar ve Privateer kullanılması durumunda ortaya çıkabilecek 3 farklı korsan devleti var, bunlardan en meşhuru Korsan Cumhuriyeti, Bahamalardaki New Providence bölgesini üssü olarak kullanıyor. Nassau kentinde – aralarında Karasakal da olmak üzere – bu korsanlar 10 yılı aşkın bir süre boyunca bağımsızlıklarını korumayı başardı. Kıyı Kardeşliğinde Tortuga ve Port Royal isimlerinde iki farklı devlet kurulabiliyor, bu devlet farklı milletlerden gelen korsanların oluşturduğu çok kültürlü bir devletti.

Berberi Kıyısı Korsanları – Kuzey Afrika kıyısı korsanların üs olarak kullandığı coğrafyalardan birisi, Salé Cumhuriyeti İspanya’da engizisyondan kaçan kişiler tarafından kurulmuş bir ülkeydi ve aralarında Murat Reis olarak da bilinen Hollandalı korsan Jan Janszoon’da bulunuyordu. Korsan Kraliçesi Sayyida al Hurra’nın hükümdarlığı altındaki Tétouan Krallığı Batı Akdeniz boyunca korku salmış bir ülkeydi, kendisi sonraları Fas Sultanıyla evlendi. Tunus’taki görevler aracılığıyla Cezayir’i korsan devleti olarak ortaya çıkartabiliyorsunuz ve bunu yapmanız durumunda Barbaros Hayrettin Paşa Cezayir’in valisi oluyor.

Görsel

Doğu Hint Korsanları – Haritanın doğusunda 1444 senesinde oynanabilen Palembang isminde yeni bir ülke bulunuyor. Her ne kadar güneydoğu Asya bu eklentinin odak noktalarından biri olmasa da, Palembang Srivijaya İmparatorluğunun eski başkenti olması sebebiyle önemli bir yerde. Amiral Zheng He bu şehirde yönetimi ele geçiren Çinli korsanları defetse de, kendisinin ölümü sonrasında korsanlar bu şehre geri döndü. Yarımadadaki Pattani kenti Lin Daoqian tarafından ziyaret edilebilir, kendisi ilk raddede korsanlık maceraları için üs arayan basit biri gibi görünse de, gerçek emellerini saklıyor olma ihtimali oldukça yüksek.

Magadaskar Korsanları – Tarihselliği biraz şaibeli olsa da, oyuna Libertatia Cumhuriyeti’ni eklemeden edemedik. Libertatia söylentiye göre Kaptan Tew ve bir Dominik rahibi tarafından ırk ve din ayrımı gözetmeksizin herkesin mutlak eşitlik ve özgürlüğe sahip olduğu bir bakıma proto-anarşist bir toplumdu.

Oyunda eğer 7 topraktan daha az bölgeniz varsa ve yönettiğiniz her bölgeler kıyı bölgesiyse, adada yer alıyorsa veya Mağrip bölgesindeyse kara bayrağı çekip korsan olabiliyorsunuz. Bunu yapabilmeniz için ülkenizin en az 2 İstikrar seviyesine sahip olması, ana ticaret bölgesinde 10 Privateer gücünün olması, savaşta olmaması ve iflas etmemiş olması gerekiyor.

Görsel

Korsan seçimlerinde tıpkı diğer Cumhuriyetlerde olduğu gibi her biri bir alanda 4, diğer iki alanda 1 özelliğe sahip 3 farklı aday bulunuyor. Bu adayların her biri bir fraksiyona bağlılar ve seçilmeleri durumunda bu fraksiyonun nüfuzunu arttırıyorlar. Doğru zamanda bazı tarihsel koşulları sağlamanız durumunda çeşitli özel eventler elde edebiliyorsunuz, bu da size tarihi çeşitli korsanları sağlıyor, bu şekilde elde edebileceğiniz korsanlardan bazıları: Karasakal, Anne Bonny, Ching Shih, Laurens de Graaf ve Michel de Grammont. Bunların bir kısmı seçilmeleri durumunda gemileriyle birlikte geliyorlar, örneğin Kraliçe Anne’in Revenge gemisi. Tarihsel korsanlar cumhuriyetçilik geleneği eksisi olmaksızın üst üste tekrar seçilebiliyor.

Korsan Cumhuriyetleri Estate mekaniğine erişim sağlayamıyor, bunun yerine fraksiyon mekaniği mevcut. Diğer fraksiyon mekanikleri gibi buradaki taraflar da ADM, DIP ve MIL puanlarıyla ilişkili.

Yağmacılar (Buccaneers) kıyı yağmalasından ve birazdan bahsedeceğimiz bazı yönetim reformlarından nüfuz kazanıyor, en etkili güç olmaları durumunda ülkenize +1 Cumhuriyetçilik Geleneği, %20 Denizci Geri Kazanımı ve -%5 Vergi etkileri veriyor. Korsan Cumhuriyetlerinin başka cumhuriyetçilik geleneği kaynağı yok, dolayısıyla ara ara yağmacıların önünü açmanız gerek.

Kaçakçılar (Smugglers) barış zamanından ve yine bazı yönetim reformlarından nüfuz kazanıyor, en etkili güç olmaları durumunda ülkenize %10 Ticaret Gücü, %10 Ticaret Etkinliği ve -0.5 Prestij etkileri veriyorlar. Barış zamanında ekonominizi güçlendirmek istiyorsanız kaçakçılar size göre.

Kaptanlar (Captains)Privateer eylemlerinden nüfuz kazanıyor, en etkili güç olmaları durumunda +1 Amiral Fire Bonusu, +%10 Donanma Moral Bonusu ve İstikrar Arttırma Maliyetinde %10 Pahalılaşma gibi etkilere sahip. Eğer denizlere güç kullanarak hükmetme peşindeyseniz kaptanları tercih etmelisiniz.

Korsan Cumhuriyetleri mekaniksel olarak bu 3 fraksiyona bağlı çeşitli özel reformlarla kendilerini şekillendirebilir.

Görsel

2. Kademe Reformları

  • Karşılıklı Anlaşma
    • Yağmacılar nüfuz kazanımı
    • +0.5 Cumhuriyetçilik Geleneği
    • +%10 Denizci
  • Kaçakçı Limanı
    • Kaçakçı nüfuz kazanımı
    • +%30 Yabancı Ticaret Gücü
  • Kaptanlar Konseyi
    • Kaptanlar nüfuz kazanımı
    • %33 Privateer Etkinliği

5. Kademe Reformları

  • Dünyaya Karşı Savaş
    • Yağmacılar nüfuz kazanımı
    • Nationalism süresi -5
    • Gemi Üretim Süresi -%15
    • Kölecilik kaldırılır.
    • (kozmetik) Imperialism savaş sebebinin adı War Against the World olarak değişir.
  • Kara Borsa
    • Kaçakçı nüfuz kazanımı.
    • Tüccar Cumhuriyeti gibi ticaret üssü kurabilme.
    • Tüccar Cumhuriyeti üretim bonuslarından faydalanabilme.
    • Tüccar Cumhuriyeti gibi 20 bölge limiti.
  • Korsan Kral
    • Hükümdarlar ölene kadar başta kalır.
    • Hükümdarın ölmesi durumunda en yetenekli amiral başa geçer.
    • Harsh Treatment Maliyeti -%20
    • +1 Amiral Fire Bonusu
    • (kozmetik) Ülke ismi ve hükümdar ünvanı Pirate Kingdom, Pirate Queen vs. şeklinde değişir.

10. Kademe Reformu

  • Kara Bayrağı İndir
    • Korsan Cumhuriyeti ve onla ilişkili tüm reformlar kaldırılır.

Görsel
Korsanların Zack Threepwood tarafından oluşturulmuş kendilerine has bir görev ağaçları var. Tahmin edebileceğiniz gibi bu görev ağacı bazı macera oyunlarına çeşitli referanslarla içeriyor. Bu görev ağacına eventler yoluyla veya custom ülke kurarak erişebiliyorsunuz. Karayip Korsanları ek 5 göreve sahip.

Son olarak bazı Korsan İdeaları:

barbary_pirate_ideas = { start = {
galley_power = 0.2
privateer_efficiency = 0.2
}
bonus = {
republican_tradition = 0.5
legitimacy = 1
}
trigger = {
has_reform = pirate_republic_reform
OR = {
culture_group = maghrebi
tag = TETv }
}
free = yes
barbary_slave_trade = {
trade_efficiency = 0.1
}
galley_slaves = {
global_sailors_modifier = 0.25
galley_cost = -0.2
}
vengeful_refugees = {
own_coast_naval_combat_bonus = 1
}
mazmorras = {
diplomatic_reputation = 1
}
barbary_fortified_strongholds = {
defensiveness = 0.2
}
heirs_of_al_andalus = {
unjustified_demands = -0.25
}
barbary_board_of_captains = {
pr_captains_influence = 0.1
possible_mil_policy = 1
}
}

pirate_ideas = {
start = {
navy_tradition = 1
free_leader_pool = 1
}
bonus = {
unjustified_demands = -0.25
}
trigger = {
has_reform = pirate_republic_reform
}
free = yes

pirates_religious_apathy = {
no_religion_penalty = yes
}
pirates_plunder = {
loot_amount = 0.25
}
pirates_bucanneers_ideas = {
infantry_cost = -0.1
}
pirates_sail_in_consort = {
global_naval_engagement_modifier = 0.2
}
pirates_elected_quartermasters = {
global_unrest = -2
naval_morale = 0.1
}
pirate_bays = {
own_coast_naval_combat_bonus = 1
}
pirate_life_of_liberty = {
rebel_support_efficiency = 0.25
sailors_recovery_speed = 0.1
}
}

galley_slaves:0 "Galley Slaves"
galley_slaves_desc:0 "Not all of the slaves we capture are sold in the East; many are fated to serve on the galleys, ensuring a ready supply of seamen to row our ships."
vengeful_refugees:0 "Vengeful Refugees"
vengeful_refugees_desc:0 "As both Muslims and Moriscos are expelled by the Christians of Iberia, refugees flee to the Maghreb. These refugees are none too pleased about being displaced, and eagerly accept the opportunity to profit from their downfall."
mazmorras:0 "Mazmorras"
mazmorras_desc:0 "Christian princes tell grim tales about our dungeons, the dreaded Mazmorras. Here we keep our most valuable captives, those with wealthy family members with the money to pay for their safe return. The conditions typical in the Mazmorras ensure that ransoms are paid swiftly."
barbary_slave_trade:0 "The Barbary Slave Trade"
barbary_slave_trade_desc:0 "Raiding is an especially profitable occupation for the pirates of the Barbary Coast due to the high price that Christian slaves can fetch in Turkish and Arabian markets."
barbary_fortified_strongholds:0 "Fortified Pirate Strongholds"
barbary_fortified_strongholds_desc:0 "A pirate stronghold must be fortified against attack from both land and sea. We must constuct defenses for our cities to repel invaders."
heirs_of_al_andalus:0 "Heirs of Al-Andalus"
heirs_of_al_andalus_desc:0 "Among those fleeing the Reconquista in Spain are the former Princes and Princesses of Al-Andalus, the great Muslim empire that once spanned nearly the whole of Iberia. These nobles are eager to restore their lost realms by any means necessary."
barbary_board_of_captains:0 "Board of Captains"
barbary_board_of_captains_desc:0 "We must establish a council of our most skilled Captains to guide and regulate piracy and the slave trade in our nation."

pirates_plunder:0 "Plunder!"
pirates_plunder_desc:0 "The Pirate Republic lives and dies by the amount of plunder we can haul back to our ports. Let's take everything that isn't nailed down! On second thought, let's take everything that is nailed down too. And the nails!"
pirates_bucanneers_ideas:0 "Buccaneers"
pirates_bucanneers_ideas_desc:0 "We take our recruits from the desperate and the outcast. Self-proclaimed 'civilized' nations routinely enslave those they consider their inferiors and forcibly press their own countrymen into military service. Those who escape the bonds of tyranny find a home in our Republic."
pirates_sail_in_consort:0 "Sail in Consort"
pirates_sail_in_consort_desc:0 "A single hunter is easily outmaneuvered or outgunned on the open ocean. When we sail in consort we can use our numbers to great tactical advantage." pirates_elected_quartermasters:0 "Elected Quartermasters"
pirates_elected_quartermasters_desc:0 "Quartermasters on a pirate ship are elected representatives of the crew. They advocate the crew's needs to the captain and act as counterweight to his often arbitrary authority."
pirate_bays:0 "Pirate Bays"
pirate_bays_desc:0 "Our coastline is littered with hidden coves and defensible bays that we can use to lure would-be pirate hunters into a deadly ambush."
pirate_life_of_liberty:0 "Life of Liberty"
pirate_life_of_liberty_desc:0 "The liberties we enjoy as free men are the envy of the peasants, slaves, and conscripts who toil for the profit of their superiors. Our smugglers should begin to distribute propaganda to stoke their resentment in the hopes that they will rise up and join our cause."
pirates_religious_apathy:0 "Religious Apathy"
pirates_religious_apathy_desc:0 "What does it matter which god the pirates worship? Their souls are likely damned regardless."

Bugünlük benden bu kadar, denizcilikle ilgili bazı yeni mekanikleri tanıtmak üzere mikrofonu Groogy’e bırakıyorum.

Eh, görünüşe göre bu günlük uzun bir günlük olacak. Korsan devletleriyle ilişkili bazı küçük mekaniklerden sözedeceğim.

İlk olarak eğer Rule Britannia eklentisine sahipseniz, İberyalı devletlerin seçebileceği bazı yeni doktrinler var, bu doktrinlerin birisi Portekiz’e hasken, diğeri geri kalan tüm İberyalılarca seçilebiliyor.

eu4_16.jpg

upload_2018-11-19_21-50-27.pngupload_2018-11-19_21-51-13.png

  • Büyük Armada: Gırnata ve Endülüs de dahil olmak üzere İberyalı devletlerin birçoğu Büyük Armada doktrinini seçebiliyor, tarihte İspanya’nın devasa donanması, Amerika’dan gelen zenginliklerin 50 gemilik donanmalarla taşınmasını mümkün kılmıştı. Bu doktrin hazine gemilerinden gelen geliri %50 arttırıyor.
  • Portekiz Denizcileri:Portekiz için Terço de Armada’mız var, Portekizli denizciler bugün bile faaliyet gösteren, en köklü askeri birimlerden birisi, sadece elit birimler değil aynı zamanda Kralın koruyuculuğunu yapmak gibi görevleri var. Tüm dünyaya yayılmış koloni imparatorluğunda Portekiz donanma piyadeleri itibariyle dünyanın bir adım ilerisindeydi. Bu doktrin Portekiz’in denizden yaptığı bombalamanın maliyetini azaltıyor.

Bu mekaniği tanıtmamız sonrasında Sancak Gemisi eklemelerine yenilerini ekledik, 6 yeni “eklemenin” 2’si belli ülkelere hasken, geri kalan 4’ü herkes tarafından seçilebilen jenerik eklemeler.

Denizci temasıyla ilişkili olarak Portekiz Corps of Fusiliers isminde yeni bir eklemeye sahip, bu ekleme donanmanızın asker indir/bindir hızını %66 hızlandırıyor ve karaya çıkışı esnasında savaşa müdahil olması durumunda çıkartma eksisini ortadan kaldırıyor. Bu durum Portekiz oyuncularının kolonilerini koruma stratejisine daha farklı yaklaşmasını sağlayabilir. Buna benzer olarak jenerik Integrated Marines eklemesi muharebe bonusu vermiyor, ancak indir/bindir hızını %33 arttırıyor.

Bir diğer ekleme Scandinavian Flag Officers, bunu kullanabilmek için Danimarka, Norveç veya İskandinavya olmanız gerekiyor. Danimarka-Norveç’in denizlerdeki başarısı Krallığın profesyonel denizcileri sayesindeydi. Bu ekleme filonun aktif görevde olması durumunda her ay %3 ihtimalle filoya komutanlık eden amiralin yetenek kazanmasını sağlıyor. Buna benzer olarak jenerik Flag Officer eklemesi %1 şans sağlıyor.

Geriye kalan 2 jenerik eklemelerimizden ilki Spare Joly Roger gemilerinize +%25 Privateer etkinliği sağlıyor ve Trade Route Map ile Standardized Signal Book eklemeleriyle birlikte oldukça güçlü. Diğeri ise Captains Log eklemesi, muharebelerden 2 kat prestij ve gelenek edinmenizi sağlıyor.

Bu kısımda bir önceki günlükte bahsettiğimiz Vasa eklemesinin bir şaka olduğunu ve oyunda öyle bir şeyin olmayacağını belirtmek isterim.

Aşağıda bu eklemelerin kodları incelenebilir:

portuguese_corps_of_fusiliers = {
trigger = {
OR = {
tag = POR
tag = BRZ
}
}
modifier = {
movement_speed_onto_off_boat_modifier = -0.66
flagship_landing_penalty = -2
naval_maintenance_flagship_modifier = 0.5
}
}

integrated_marines = {
trigger = {
NOT = {
tag = POR
tag = BRZ
}
}
modifier = {
movement_speed_onto_off_boat_modifier = -0.33
naval_maintenance_flagship_modifier = 0.5
}
}

scandinavian_flag_officers = {
trigger = {
OR = {
tag = DAN
tag = NOR
tag = SCA
}
}
modifier = {
admiral_skill_gain_modifier = 0.03
naval_maintenance_flagship_modifier = 0.5
}
}

flag_officers = {
trigger = {
NOT = {
tag = DAN
tag = NOR
tag = SCA
}
}
modifier = {
admiral_skill_gain_modifier = 0.01
naval_maintenance_flagship_modifier = 0.5
}
}

spare_jolly_roger = {
trigger = {
}
modifier = {
privateering_efficiency_in_fleet_modifier = 0.25
naval_maintenance_flagship_modifier = 0.5
}
}

captains_log = {
trigger = {
}
modifier = {
naval_tradition_in_fleet_modifier = 1
prestige_from_battles_in_fleet_modifier = 1
naval_maintenance_flagship_modifier = 0.5
}
}

upload_2018-11-19_23-4-2.pngupload_2018-11-19_22-53-41.pngupload_2018-11-19_23-2-13.png

Tarikatlara dair bilgi verdiğimiz geliştirici günlüğünde bu mekaniği Endülüs için de uygulamak istediğimizden bahsetmiştik, Rufo Endülüs’ün kolonici bir güç haline gelip İspanya ile benzer bir rolde olması durumunda kullanabileceği bazı Sûfi tarikatları oyuna ekledi. Katolik tarikatlarıyla benzer bonusların yanı sıra, Sûfi tarikatlarına verdiğiniz her toprak için ülkeniz 2 puan Mistisizme kayacak.

Şazelilik

“Arayanlar” olarak da bilinen bu Sûfi tarikatı, İslam edebiyatına önemli katkılar sağlamış entellektüellerden oluşuyor. Bir bölgeyi bu tarikata vermeniz durumunda 50 ADM puanı kaybediyorsunuz, bunun karşılığında bölge +1 ADM gelişmişliği elde ediyor. Bu tarikatın kontrolünde olan bölgelerde +%1.5 Misyoner gücü ve +%10 Enstitü yayılma bonusu mevcut.

Kadirilik

İran topraklarında kurulmuş olan bu tarikat günümüzde de mevcut, topraklarınızdan birini Kadirilere verdiğinizde 50 DIP puanı kaybediyorsunuz, bölge +1 DIP gelişmişliği elde ediyor. Kadirilerin kontrolündeki her bölgede %10 inşaat maliyeti ve %30 kültür dönüşüm maliyeti bonusları mevcut.

İseviyyelik

İseviyye tarikatının öne çıkan özellikleri kullandıkları müzik aygıtları ve komplike seremonileri. Kuzey Afrika’daki daha katı görüşleri bünyesinde barındıran bu tarikata toprak vermeniz 50 MIL puanına maloluyor, bölge 1 MIL gelişmişliği ediniyor. Bu tarikattaki topraklarda -1 huzursuzluk ve 0.05 aylık yıkım azalması bonusları mevcut.

Bugünlük bizden bu kadar, son olarak Portekiz’e has doktrinlerin ve eklemelerin Brezilya kültürü tarafından da kullanılabileceğini belirtelim, dolayısıyla sarayınızı Brezilya’ya taşımanız bu mekaniklerden yararlanamayacağınız anlamına gelmiyor.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV