Europa Universalis IV’te Kongo Görev Ağacı

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta Kongo Görev Ağacından bahsediliyor.

Önümüzdeki Afrika yamasıyla alakalı dördüncü Geliştirici Günlüğüne hoş geldiniz. Bu günlükte 1.32 ile gelecek yeni içeriklere geri dönüyoruz; daha açık olmak gerekirse tropik Kongo bölgesine dalıyoruz. Ardından da Afrika Boynuzu’nda yaptığımız birkaç değişikliği göstereceğiz. Daha fazla uzatmadan başlayalım!

Kongo ve oldukça toplu durumdaki görev ağacı ile başlıyoruz.

dd_kon_missions.png

Görev ağacı üç kısma ayrılıyor ve bu kısımlar güçlü ödülleri olan iki oyun sonu görevine ilerliyor. Sağ taraftaki ilk üç görev klasik fetih görevleri, amaçları ise Kongolu kültürünü birleştirmek. Görevlerin öne çıkan kısmı Zambiya bölgesine genişlemek, Lega’da bir koloni kurmak ve Doğu Afrika bölgesinde kalıcı hak iddiaları elde etmek.

Soldan ikinci sütun düzgün bir krallık haline gelmenizi ve Avrupalılar Afrika’yı kolonize etmeye çalışırken onlarla ilişki kurmanızı konu alıyor. Öne çıkan özellikler ise “Loango and Ndongo’s Fate” görevleri aracılığıyla başkentinizde elde edeceğiniz +75 Feodalizm desteği ve başkenti Avrupa’da olup Afrika’da toprağı olan ülkelerin Afrika topraklarında kalıcı hak iddiaları elde etmek.

İlk sütun ise Kongo’nun dini meselelerini ele alıyor, büyük oranda Fetişizm ile ilgili. Tüm görev ödülleri Fetişist inancının etrafında tasarlandı. Dininizi değiştirirseniz, bu sütundan elde ettiğiniz etkileri de kaybedeceksiniz. Ayrıca bu sütun Fetişist inancından daha fazla şey elde etmenizi de sağlıyor. “Meet the other Cults” görevi varisinizin açtığınız kültlerin daha zayıf bir versiyonunu takip etmesini sağlıyor. Varisiniz için bir kültün etkisi sadece orijinalinin %50’si kadar. Örneğin: Cwezi kültü hükümdarınız için %20 İlişki Geliştirme artışı verirken, varisiniz için %10 İlişki Geliştirme artışı verecek. Varisiniz tahta çıktığında ya da hayatını kaybettiğinde bu etkiyi de kaybedeceksiniz.

“Shamanistic Alliances” görevi aşağıdaki olayın yaşanmasını sağlıyor:

dd_kon_heir_cults.png

Şamanınız sizin emrinizle başka bir kültü ziyaret edebilir ve ülkeniz için erişime açabilir. Herhangi bir seçeneğin üstüne gelmeniz durumunda kültün etkisini size gösterecek böylelikle hepsine tek tek Wiki üzerinden bakmanız gerekmeyecek.
Diğer dinlerden olan kültler sadece ve sadece o dine inanan bir ülkeyi tanıyorsanız erişime açılacak. Bu yüzden son bir seçeneğe daha sahipsiniz, bu seçenek kararı daha sonra tekrar alıp yeniden seçim yapmanızı sağlıyor.
Ayrıca önemli bir not: Sanırım bu ilk kez oyunun normal sürümünde 6’dan fazla seçenekli bir olayın olacağı anlamına geliyor. Sağ taraftaki kaydırma çubuğu ile seçenekler arasında gidebilirsiniz.

Kongo ve dinler hakkında konuşmuşken: Hristiyan misyonerlerin Kongo’ya ulaşması olayı değişikliğe uğradı!

dd_kon_another_text_same_effect.png

“Foreigners arrive in Kongo!” olayı herhangi bir Avrupa ülkesi Kongo’yu keşfettiğinde yaşanıyor. Artık sadece Portekiz ile kısıtlı olmadığından, Kongo’nun karşılaşabileceği ülkelere göre dört farklı açıklama kısmına sahip. Bunlar: İberyalılar, Papalık, Başka herhangi bir Katolik ülke ya da çok nadir durumlarda Katolik olmayan bir ülke.

Bu olayı özel kılan ise görev ağacınızı etkilemesi. Misyonerleri davet ederek, görev ağacınızın ilk sütununu Katolik görevleri ile değiştirebiliyorsunuz hem de sadece 1 İstikrar ve 20 Prestij karşılığında. Ayrıca sahip olduğunuz rastgele bir toprak da Katolik oluyor.

dd_kon_catholic_missions.png

İlk görev tüm ülkenizi Katolik inancına geçirmenizi istiyor. Zaten bir toprağınız Katolik olduğundan isyancıların bunu sizin için halletmesini isteyebilirsiniz ya da bu görevi ziyarete gelen misyonerlere de bırakabilirsiniz. “Foreigners arrive in Kongo!” olayından sonra herhangi bir Katolik ülke sizi biliyorsa, Katolik değilseniz ve “Repel the Christians” görevini yapmadıysanız zamanla aşağıdaki olay ile karşılaşacaksınız:

dd_kon_missionary_event.png

Olay biraz özel çünkü Katolik olmayı ya da Fetişist kalmayı seçtiyseniz iki seçeneğin de birer negatif etkisi var.

Ülkenizdeki baskın inanç Katoliklikse kralınız de Katolik olacak.

dd_kon_king_converts_event.png

İki seçenek de önceden verdiğiniz dini kararı tekrar düşünmeniz için son bir fırsat sunuyor. İki seçenek de görevlerinizi tekrar değiştirebilir fakat değiştirirseniz 3 İstikrar kaybedeceksiniz, bu yüzden nasıl oynayacağınıza erkenden karar vermenizi öneriyoruz.

Katolik görevlerinin öne çıkan kısımları bir Avrupalı müttefikten ya da direkt Papadan “Cardinal for Kongo” görevini tamamlayarak kardinal almak. Tabii Papalığı 1000 Duka rüşvet yollamanız gerekiyor fakat ödül kesinlikle değer:

dd_kon_cardinal.png

Ayrıca Katolikliğe değinmişken onlar için bir dengeleme değişikliğimiz daha var ve bu değişiklik sapkınlara karşı -1 toleranstan daha uygun.

dd_kon_catholic_change.png

Son iki görev ve ödülleriyle alakalı son bir söz. “Protector of Africa” oldukça basit çünkü “sadece” tüm Avrupalıları Afrika’dan atmanızı ve oldukça İstikrarlı bir imparatorluğa sahip olmanızı istiyor, karşılığında ise size kalıcı olarak %10 ordu ve donanma morali veriyor.
“Africa’s Hegemony” görevi ise sizden Afrika’nın Güneyini fethetmenizi istiyor ve biraz daha farklı bir ödüle sahip.

dd_kon_hegemon.png

Geliştirici Günlüğünü bitirmeden, Afrika Boynuzu’na geri dönelim çünkü birkaç değişiklik yaptık. İlk önce: Adal’ın kendine özgü görevleri var, komşusu Etiyopya kadar çok olmasa da. Bu görevler YZ Adal’a Etiyopya karşısında dayanma şansı vermeli ve Somalili komşularına karşı genişlemesine yardım etmeli.

dd_ada_missions.png

Görevlerin öne çıkan kısmı ordu bakım masrafını %5 düşüren, yıllık ordu geleneğini 0.5 arttıran, Adal Etiyopya ile savaştaysa ordu moralini %5 ve insan gücü yenileme hızını %10 yükselten erken askeri etkiler.

Adal ayrıca kendine özel ulusal fikirlere de sahip oldu. YZ Adal’ın hayatta kalmasına yardımcı olacağı meçhul çünkü erken oyunda güçlü bir askeri bonus vermek istemedik fakat yine de Adal kendi ulusal fikirlerini hakediyordu:

ADA_ideas = { start = { land_maintenance_modifier = -0.1 trade_efficiency = 0.1 } bonus = { diplomatic_reputation = 1 } trigger = { tag = ADA } free = yes ada_our_infinite_struggle = { manpower_recovery_speed = 0.1 } ada_a_monarchial_imamate = { legitimacy = 1 } ada_zeila_and_harar = { global_trade_power = 0.15 } ada_mujahiduir_cavalry = { cavalry_power = 0.05 cavalry_cost = -0.1 } ada_unite_the_clans = { years_of_nationalism = -5 } ada_yahu_yahu = { land_morale = 0.1 } ada_embrace_the_cannons = { artillery_power = 0.1 } }

Sonrasında ise Afrika Boynuzu’nda kendine has fikirleri olmayan beş ülke için genel jenerik fikir grubu hazırladık, böylelikle artık %2.5 disiplinden daha iyi birkaç şeye sahipler:

horn_of_african_ideas = { start = { stability_cost_modifier = -0.1 global_tax_modifier = 0.1 } bonus = { prestige = 0.5 } trigger = { culture_group = cushitic NOT = { primary_culture = somali } NOT = { primary_culture = tigray } NOT = { tag = ETH } } free = yes horn_of_african_punt_legend = { trade_range_modifier = 0.2 } horn_of_african_aksumite_legacy = { global_unrest = -1 } horn_of_african_highland_cultivation = { development_cost = -0.05 } horn_of_african_oromon_warriors = { infantry_power = 0.1 } horn_of_african_religious_melting_pot = { tolerance_heathen = 1 } horn_of_african_cushitic_language = { improve_relation_modifier = 0.15 } horn_of_african_religious_defensive_nature = { defensiveness = 0.2 } }

Ayrıca kurulabilir Somali ülkemizin de kendine özgü fikirleri var!

SOM_ideas = { start = { may_perform_slave_raid_on_same_religion = yes cavalry_power = 0.1 } bonus = { capture_ship_chance = 0.33 } trigger = { tag = SOM } free = yes SOM_land_of_punt = { stability_cost_modifier = -0.1 } SOM_african_silk_road = { caravan_power = 0.2 trade_steering = 0.1 } SOM_african_minting = { inflation_reduction = 0.15 } SOM_zeila_and_berbera = { center_of_trade_upgrade_cost = -0.1 } SOM_blue_nile = { global_supply_limit_modifier = 0.33 } SOM_indian_merchants = { merchants = 1 mercantilism_cost = -0.25 } SOM_faithful_to_allah = { missionary_maintenance_cost = -0.2 } }

Fikirler konusundaki yardımları için verinityvoid ve nephilim2k’e teşekkürler!

Yaptığımız bir diğer değişiklik ise başlangıç sorunlarıydı. İlk önce Mogadişu ve Kuzey Svahili Sahili bölgelerindeki toprakların tipini değiştirdik, bu da dört toprağı stepler ve savanlardan tarım alanlarına çevirdiğimiz anlamına geliyor.

dd_ada_terrain_changes.png

Ayrıca bölgenin iklimine de el attık.

dd_ada_climate_changes.png

Son olarak ise Çäwa birimleriyle alakalı ufak bir güncelleme:

dd_eth_cawa.png

Ayrıca Etiyopya Çäwa birimlerini daha da geliştiren iki estate ayrıcalığına sahip:Cawa Peacekeeper:

  • Ordu Bakım Masrafında %15 düşüş
  • İsyancı Bastırma Etkisinde %25 artış
  • Hareket Hızında %10 düşüş

Cawa Conquerors:

  • Disiplinde %2.5 artış
  • Ordu Moral Yenileme Hızında %10 artış
  • Ordu Yenilenme Maliyetinde %25 artış

Tamamdır, bugünlük bu kadar! Haftaya Pavia 1.32 ile eklenecek yeni anıtları gösterecek. Hepinize mutlu bir hafta diliyorum!

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV