Europa Universalis IV’te Kale Kontrol Alanında Değişiklikler

Europa Universalis IV Banner

Europa Universalis IV’te 1.19 yamasıyla birlikte değişecek şeyler son geliştirici günlüğünde tanıtıldı.

Merhabalar, Europa Universalis IV için yazılmış bir başka geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Bu günlükte 1.19 ile oynanışta yaşanan ana değişiklikleri inceleyeceğiz.

Bu zamana kadar açıkcası kalelerden ve bu kalelerin kontrol alanlarından, yani kaleyi düşürmeden nereye gidip nereye gidemeyeceğinizi belirleyen mekanikten genel olarak memnunduk ancak bir sıkıntısı vardı, bu kontrol alanınının nerede neye göre belirlendiğini her seferinde anlamak mümkün olamayabiliyordu. Bu oyuncuların kafasının karışmasına sebep oluyordu ve bu da tahmin ettiğiniz üzere olmasını istediğimiz şeylerden biri değil.

1.19 ile Kontrol Alanı sistemi tamamiyle yeniden tasarlandı. Artık bölge bölge etkide bulunmaktansa kontrol alanları area area etkiliyor.

Arealar, oyunda state ve territory mekaniklerinde de kontrol ettiğiniz toplu bölgelere verilen isim. 1.19 ile arealar politik harita modunda da görünebilir olacak.

Eğer bir kale:

  • Size düşman olan biri tarafından kontrol ediliyorsa düşman kalesidir.
  • Sizin veya sizle savaşta aynı tarafta olan biri tarafından kontrol ediliyorsa dost kalesidir.
  • Yukarıdaki 2 madde de geçerli değilse, tarafsız kaledir.

Eğer bir area’da:

  • En az 1 dost kalesi bulunuyorsa ve hiç düşman kalesi bulunmuyorsa, dost area’sıdır.
  • En az 1 düşman kalesi bulunuyorsa ve hiç dost kalesi bulunmuyorsa, düşman area’sıdır.
  • En az 1 düşman kalesi bulunuyor ve aynı zamanda en az 1 dost kalesi bulunuyorsa, çatışma area’sıdır.
  • Yukarıdaki 3 madde de geçerli değilse, tarafsız area’dır.

Kontrol alanları orduların belli bir bölgeye hareket etmesini engeller, bu durum artık farklı arealar için geçerli oluyor. Aynı area içerisindeki hareket kontrol alanları tarafından asla bloke edilmiyor.

Eğer bu area’da en az 1 kale bulunuyorsa o area içerisinde işgal edilen topraklar zaman içerisinde o kalenin sahibinin kontrolüne geri dönüyor.

Orduların her zaman ilerlemelerine mani olan kaleye ulaşabilmelerini ve kuşatma tamamlandıktan sonra geri dönebilmelerini sağlama amacıyla artık tüm ordular tarafsız olmayan topraklarda askeri geçiş şartını görmezden gelebiliyor.

İsyancılar bu yeni kurallar üzerinde etkili olmuyor ve evet, başkent kaleleri de tıpkı diğer kaleler gibi aynı şekilde çalışıyor.

Eğer düşmanınızın ülkenizin iç kısmına girmesini engellemek istiyorsanız, sınırdaki her area’da en az 1 kale bulundurmalısınız. Her area’da bir fort bulunmasa bile sahip olduğunuz fortlar yine de düşmanınızın işini zorlaştıracaktır.

Bu sistemle birlikte ülkelerin normalden daha fazla kaleye ihtiyaç duyduğunu farkettik ve bu sebeple kale bakım maliyetini yarıya düşürdük.

Bu değişiklikleri yaparken harita üzerinde de değişiklikler yapmamız gerekti, doğal sınırların oluşması için çok sayıda wasteland toprak ekledik ve arealarda değişikliklere gittik. Artık her area ortalama 3 ila 5 bölgeden oluşuyor, böylelikle daha dengeli bir durum ortaya çıkıyor.

Görsel

1.19 ile oyuna yeni bir barış koşulu da ekledik : Rekabeti Sonlandır. Bu barış seçeneği düşmanınızın herhangi bir rakibiyle rekabetini sonlandırmasını sağlıyor. Rekabet sonlandırılmış rakip sonraki 15 yıl içerisinde tekrar rakip olarak ilan edilemiyor.

Her hafta ekibimizle bol bol oyunu oynuyoruz ve sizlerin yazdıklarını inceliyoruz. 1.19 ile birlikte oyunculara daha iyi bir oyun deneyimi yaşatmak için bazı büyük değişiklikler olacak.

İlk olarak oyundaki savaş sistemi değişti, arazilerdeki combat width dezavantajlarını kaldırdık çünkü savaşların çok uzun sürmesine sebebiyet veriyordu ve saldıranın aldığı dezavantajları göz önünde bulundurunca bir de bu combat width, saldıranın işini 2 kat zorlaştırıyordu.

Kuşatma yapan birlikler, kuşattıkları kalenin ordusu tarafından saldırıya uğradıklarında artık nehir geçme dezavantajına sahip olmayacak.

Koloninin büyüme şansının kolonide bir kolonist bulunduğu takdirde koloninin büyüdükçe azalmasına yönelik bir çalışma yaptık. Eskiden her zaman kolonisti orada tutmanız gerekiyordu, artık bir tercih hakkınız var.

Aynı zamanda vassalların development değerinin bazı limitleri geçtiğinde önceden belirlenmiş bağımsızlık isteği değerine sahip olmasına yönelik de değişikliklerde bulunduk. Artık vassalın development değerine göre, belli bir skalada belirleniyor.

Skoru umursayanlarınız için önemli bir değişiklik, great powerlar artık her skor türünden aylık otomatik 5 puan kazanıyor. Kaleleri açık tutmanız askeri puanınızı yükseltiyor.

Yozlaşma artık tamamiyle kötü bir olay değil, %100 corruption’a sahip bir ülke artık -20 unreste sahip oluyor. Courthouse ve Town Hall binaları artık unresti azaltmak yerine state bakım ücretini kısıyor.

Expansion ve Exploration’un tamamlanması sonrası verilen savaş sebebi özellikle yeni teknoloji sistemiyle istediğimiz gibi işlemiyordu, 1.19 ile birlikte bu savaş sebeplerini kaldırdık.

Artık exploration’u bitirdiğinizde başkentiniz dışındaki herhangi bir kıtada bulunan kıyı bölgelerine claim atabiliyor olacaksınız. Koloni devletleri ise kendi koloni bölgelerindeki her toprağa claim atabilecek.

Expansion’u bitirdiğinizde ise başkentiniz dışındaki herhangi bir kıtadaki ticaret şirketi bölgesine claim atabileceksiniz.

Aynı zamanda spy network’e o ülkeyle olan uzaklığınızın etkisi 10’da 1’ine düşürüldü.

Rights of Man eklentisine sahip olanlar 1.19 ile birlikte ticaret ürünlerinden çeşitli yerel bonuslar elde edecek. Örneğin buğday üreten bir bölge size 0.5 fazladan forcelimit sağlayacak, demir üreten bir bölgede binalar daha hızlı inşa edilecek, fildişi üreten bölgede state bakım maliyeti %20 daha düşük olacak.

Aynı zamanda bir ürünün ticaretinin yapılması sonrası gelen bonuslar üzerinde de değişiklikler yaptık, bu bonuslar genel olarak eskisine oranla 2 kat daha güçlü ve bazıları tamamiyle değişti.

Haftaya size 1.19 ile birlikte yaptığımız arayüz geliştirmelerinden bahsedeceğiz.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek acaba
  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek tarih belli mi

KATEGORİLER

ARŞİV