Europa Universalis IV’te Japonya Değişiklikleri

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta Japonya üzerinde yapılan değişikliklerden bahsediliyor.

Konnichiwa! Bir başka haftanın Geliştirici Günlüğüne hoş geldiniz, bu sefer Japonya’ya bakıyoruz. Bölgesel olarak, “Mandate of Heaven” eklentisiyle Shinto etkileşimleri ve Şogunluk gibi halihazırda oldukça yenilik elde etse de Japonya’yı tekrar ziyaret etmemizdeki amaç mevcut mekanikleri genişletmek ve bunları görev ağacı aracılığıyla birbiriyle iç içe hâle getirmek, aynı zamanda yeni olaylar ve hükûmet reformları da eklemek. Hadi bir göz atalım!

Tüm değerler, görseller ve sıralamalar hâlâ geliştirme aşamasında!

Haberiniz olsun, çoktan tahmin etmiş olabileceğiniz gibi Japonya’da birkaç hafta önce tanıttığımız Çin İmparatoru görevlerine erişebiliyor tabii açıklamalar ve unvanlar gerçekçilik ve mantık açısından değişmiş olsa da.

Ağaç, Japonya’yı kurduğunuzda açılacak ve 30 yeni görev içerecek, Çin İmparatoru kısmını sayarsanız 46. Aynı zamanda bir düzine yeni olay (hem görevlere bağlı hem de bağımsız), yeni hükûmet reformları ve hatta yeni bir özel birim olan Samuraylar gelecek.

Görev ağacının üst yarısı adanın iç işleri ile ilgilenmek üzerine olacak, ülkenizi askeri, ticari ve idari değişiklikler konusunda yönlendirecek. Aşağıda detaylarıyla birlikte göreceğimiz üzere neredeyse tüm görevler Japonya’ya özgü bir mekaniğe ya da değişken ödüllere sahip olacak.

Tüm bu havalı yeniliklerin yanı sıra, Japonya için yeni özel bir birim de yaptık, Samuraylar! Üretilmeleri kolay olmayacak ve amacımız bunların ordu limitinizin %10-25’lik bir kısmını oluşturup ön safları doldurması, aşağıda görebileceğiniz üzere:

Hangi renk olmaları gerektiğine konusunda bize bazı fikirler verin, aynı zamanda bu güçlü bonuslar hakkındaki dönütlerinizi paylaşmaktan da çekinmeyin.

Her Daimyo, Şogun ve Bağımsız Daimyo ulusal fikirleri ya da hükûmet tipleri ile bu yeni birimlere, ana oyun ile birlikte erişebilecek. Dahası, Japonya ulusal fikirlerinde %15 Samuray Limiti artışına sahip olacak!

Bazı yeni olayların ve görevlerin öne çıkanlarına bakalım:

“Bushido” görevi sadece tamamen baştan tekrar yapılmadı, aynı zamanda az önce bahsettiğimiz Samuraylar ile de etkileşimde. Ordu profesyonelliğinizi yükseltip güçlü ve kuvvetli bir orduya sahip olarak aşağıdaki olay ile karşılaşabileceksiniz:



Oldukça beklettik, değil mi?

Bu seçenekler önünüzdeki iki görev boyunca seçimlerinize göre oldukça büyük değişiklikler yapacak.

Karaya odaklanırsanız “Bugeijuuhappan” (ya da 18 farklı savaş tekniği) görevi ile karşılaşacaksınız, bunlar oldukça dikkatli bir araya getirilmiş savaş teknikleri. Görevin ödülü:

Deniz muharebelerine odaklanmak ise karşınıza “A New Naval Academy” görevi çıkacak:

Bu büyük ihtimalle zayıflatılacak, son derece güçlü hâlde

Fakat görevlerin değişken yapısı burada son bulmuyor! “Train the Samurai” görevi de aşağıda görebileceğiniz üzere “Book of Five Rings” olayındaki seçiminize göre değişime uğrayacak:

Görevlerin oldukça ilginç bir kısmı ise pek çoğunun sonucunun Shinto Meseleleriyle nasıl ilgilendiğinize göre değişecek olması (tabii MoH sahibiyseniz ve Shinto inancındaysanız):

Bin kere katlanmış muhteşem Nippon çeliği!

Görev ağacı aynı zamanda bazı yeni hükûmet reformlarıyla da ilgili olacak:

Bu ticaret değerleri kesinlikle zayıflatılacak! Lütfen bu değerlerin son hâlinden oldukça UZAKTA olduğunu unutmayın.

Max Effect of Absolutism etkisi mevcut Mutlakıyet değerinizin gücünü etkiliyor. Yani 100 Mutlakıyet %30 İdari Verim sağlıyorsa, “%20 Max Effect of Absolutism” %30’u %36 yapacak.

Ağacın ikinci yarısı olan fetih kısmına geçmeden önce, görev ağacından bağımsız birkaç olay paylaşalım:

Görev ağacının fetih kısmına geçtiğinizde hem Kore’de hem Çin’de Hem de Malakka ticaret bölgesinde toprak elde edebileceksiniz:

Mandate’i ele geçirirseniz istediğiniz herkese Haraçgüzarlık savaş sebebi oluşturabileceksiniz, tabii bağımsız ve gelişmişlik açısından sizden zayıf oldukları sürece.

“Mandate to Rule Them All” görevinden sonra gelen “Fate of the Mandate” olayı savaşın ortasında Mandate’i ele geçirmenizi ve yanında güçlü bir etki elde etmenizi sağlayabilir:

Görevi zaten Egemen bir güçken tamamlarsanız “Unleash the Shinkirou” adında gizli bir etki elde edeceksiniz.

Yukarıdaki üç görevin ödülleri mevcut soyutluk seviyenize göre tamamen değişecek! Buna değinmişken aynı zamanda soyutluk seviyelerinin bonuslarını da değiştirmeye karar verdim çünkü açık taraf genel olarak soyut taraftan çok daha güçlüydü. Genel olarak en uç noktaları (0 ve 4) daha güçlü yapmaya çalıştım, yani böylelikle bu seviyeler oyuncuların oyunları boyunca ulaşmaya çalışacağı noktalar olacak. Tabii bu diğer soyutluk seviyelerinin önemsiz olduğu anlamına gelmiyor, aksine:

Son olarak “A New Buddha?” görevine bakalım. Bu görev Edo Dönemi Japonyası ve Hristiyanlık arasındaki ilişkilere odaklanacak:

Not: “Protectors of Eastern Catholicism” etkisi aynı zamanda Papalık Nüfuzu da veriyor, şu an görünmese de.

Görevi Hristiyanlığı ortadan kaldırarak tamamlarsanız, aşaağıdaki göreve ve ödüle erişebileceksiniz:

Not: Tüm bu yeni reformlar aynı zamanda yetiştirebileceğiniz Samuray miktarını %10 arttıracak.

Şogun’un tarafını tutmak ülkenizin adını “Şogunluk” olarak değiştirmenin yanı sıra size yeni ve güçlü bir 1. Seviye reform sağlayacak, İmparatorun tarafını tutmak ise aşağıdaki olay ile karşılaşmanıza sebep olacak:

Not: bu reform ile gelen unvanınız “Tanrı-İmparator”.

FAKAT, Shinto Meselesinde Hristiyan olmayı seçerseniz (hangi sebeple olursa olsun) aşağıdaki görev ve ödül ile karşılaşacaksınız:

Yukarıdaki olay Kirishitan Meselesinin sonunu belirliyor. Dışarıda hiçbir toprak fethetmeniz gerekmeyecek.

NOT: görseller GEÇİCİ!

Lütfen buradaki görsellerin ve değerlerin GELİŞTİRME AŞAMASINDA olduğunu unutmayın!

Burada gösterilen Hükûmet butonları yeni ve tamamen modlanabilir mekaniğimiz ile baştan yapıldı, bununla birlikte modlamak isterseniz kendi hükûmet butonlarınızı ekleyebileceksiniz. İsterseniz hiçbir buton eklemeyebilir ya da arayüze istediğiniz kadar çok buton ekleyebilir ve bunları istediğiniz gibi çalıştırabilir hatta başka gereksinimlere ya da ödüllere bağımlı hâle getirebilirsiniz.

Buradakiler büyük oranda Çarlık butonları gibi çalışıyor fakat istersem onları kaldırabilir ve yerine geçtiğimiz hafta Osmanlı Çöküş mekaniğinde gösterdiğimiz gibi bir bar ekleyebilirim.

Geliştirici Günlüğünü okumaya zaman ayırdığınız için teşekkür ederim. Haftaya Ogele ile birlikte yeni Rusya içeriklerini paylaşıyor olacağız!

Yazar: Akın Yıldızlı

Strateji oyunlarını seviyorum.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV