Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta cumhuriyet yönetim biçimlerinde yapılan değişiklikler ve reformlar tanıtılıyor.
Herkese merhabalar. Bugün sizlere geçtiğimiz hafta yayınladığımız günlüğün devamı sayılabilecek bir günlüğe giriş yapacağız, geçtiğimiz hafta sizlere Europa Universalis IV’teki yönetim biçimlerinde yaptığımız değişikliklerden ve ilk olarak monarşilerden bahsetmiştik. Bu hafta yoğun talep üzerine cumhuriyetlerden bahsedeceğiz.
İlk olarak bu değişikliklerin herhangi bir özel yönetim biçimi mekaniğinini silinmesiyle sonuçlanmayacağını hatırlatmak isterim. Prusya’nın Militarization mekaniği, Memlük yönetim biçimi etkileşimleri, Hollanda Cumhuriyeti mekanikleri ve geri kalan her şey hala oyunun bir parçası, sadece bunlar artık spesifik bir yönetim biçimi olmak yerine oyundaki Yönetim Reformlarına bağlı olacaklar.
Aynı zamanda bu Yönetim Reformları önümüzdeki eklentiye dahil olacak, eğer 1.26 yamasını elde eder ancak eklentiyi satın almazsanız yine farklı yönetim biçimi mekaniklerine sahip olacaksınız ancak bu sahip olacağınız mekanikler aşağıda gördüğünüz reformlar şeklinde olmayacak.
Yönetim Reformları arayüzü gördüğünüz üzere yavaş yavaş kendine geliyor. Eskisinden daha az ‘placeholder’ olarak tabir ettiğimiz geçici görsel mevcut. Hordaları saymazsak cumhuriyetler benim oyundaki favori yönetim biçimlerimden birisi, hiç öyle kralım bir anda öldü 10 sene regency bekleyeceğim gibi durumlar yok. Hangi monark puanına ne kadar öncelik vermek istediğinizi kendiniz belirliyorsunuz. Ancak farkediliyorki mutlakiyetçilik mekaniklerinin oyuna dahil edilmesiyle birlikte cumhuriyetler eski çekiciliğini kaybetti.
Oyunda bir cumhuriyet olarak oynadığınızda toplam 10 reform seçeneğiyle ülke yönetiminizi dilediğiniz gibi farklılaştırabileceksiniz. Aşağıda sıralanmış değerlerin ve efektlerin ileride değiştirilebileceğini unutmayın.
Oligarşi vs Tüccar Sınıfı vs Soylu Tabaka
- Oligarşi: +5% vergi, seçimler 4 yılda bir.
- Tüccarlar: Merchant Republic mekanikleri aktifleşir, maksimum mutlakiyetçiliğe -10.
- Soylu Tabaka: +0.25 ordu geleneği, + Nobility estate etkisi, seçimler 8 yılda bir.
- Despot Başkan:
- Devrimci Cumhuriyet: Devrim hedefine özel.
- [Diğer Özel Cumhuriyetler]
Cumhuriyetçi Erdemleri
- Otokratik: -1 huzursuzluk
- Nepotizm: Her aday rastgele +1 stata sahip olur.
- Cumhuriyetçilik: +0.2 cumhuriyetçi geleneği.
Sık Seçimler vs Gücün Tek Bir Elde Toplanması
- Seçimler arası -1 yıl, maksimum mutlakiyet -10.
- Seçimler arası +1 yıl, maksimum mutlakiyet +10.
Federalizm vs Unitarizm vs Konfederasyon
- Bölgesel Yönetimler: -%25 eyalet maliyeti.
- İdari Bölümler: +5 eyalet limiti.
- Devletler Birliği: +10% genel ticaret gücü.
- Güç Elde Etme: [GİZLİ]
Parlamenter vs Başkanlık
- Parlamenter: Common Sense DLC’si varsa parlamentoyu açar, yoksa -1 huzursuzluk.
- Başkanlık: -10% enstitü benimseme maliyeti
Güç Kazanımı
- Yönetimsel Yetkileri Yükseltme: -15% istikrar maliyeti.
- Yönetimsel Yetkileri Azaltma: +1 Diplomat
Yönetim Prensipleri
- Politik Prensipler: +1 [GİZLİ]
- Ahlaki Prensipler: +1 [GİZLİ]
Seçmenler
- Arsa Sahipleri: +10% insangücü kazanım hızı
- Vatandaşlar: +10% kara ordusu.
Kamu Görevlisi Seçimi
- Kurayla: -0.05 yıllık yozlaşma
- Oylamayla: +1 kabul edilebilir kültür.
Diktatörlük
- Yönetim Gücünü Ele Geçir: Monarşiye dönüş, 4 reform kaybet.
- İlahi Rehberliğe Geç: Teokrasi ol, 6 reform kaybet.
- Yönetim Gücünü Arttırma: +25 maksimum mutlakiyetçilik.
- Cumhuriyetçi Değerleri Güçlendir: +1 [GİZLİ] -25% tekrar seçimlerin cumhuriyetçi gelenek maliyetinde azalma.
- Devrimci İmparatorluk (Devrim hedefine özel): Hükümdarı diktatör yapar.
Önümüzdeki hafta sizlere teokrasilerde ve aşiret yönetimlerindeki değişikliklerden bahsedeceğiz, ertesi günlükte artık önümüzdeki eklenti ve yamayla birlikte nereye odaklandığımıza dair ipuçları vermeye başlayabiliriz.