Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta son dönemlerde yapılan hata giderimlerinden bahsediliyor.
Merhabalar, nihayet muhteşem bir PDXCON sonrası tamamen şarj olmuş bir biçimde geri dönüş yaptık. Bugün sizlere EU4’teki “Cila Haftaları” adını verdiğimiz haftalarda yaptığımız çeşitli çalışmalardan sözedeceğim. Bunlar tamamen hata giderimlerine ve oyunu geliştirmeye odaklandığımız günleri ifade ediyor. Bu günlükte giderdiğimiz kabaca 200 sorundan ve programcılarımızın üzerinde yoğun mesai yaptığı harcama yapay zekasındaki gelişmelerden bahsediyor olacağız.
Bu Cila Haftaları çerçevesinde Duplo ve mikesc oyunun ekonomi yapay zekasında önemli çalışmalarda bulundu:
Europa Universalis IV geliştikçe hem oyuncunun hem de yapay zekanın kullanabileceği araç sayısının da artmasıyla birlikte daha kompleks bir hal aldı. Devamlı bir biçimde yeni mekaniklerin oyuna dahil edilmesi kimi zaman bu mekanikleri doğru bir biçimde kullanabilmesi için yapay zeka üzerinde gerekli çalışmaların yapılamamasıyla sonuçlandı. Cila mesaimizde yapay zekanın parasını nasıl harcadığını aşağıda görebileceğiniz gibi çeşitli tablolarda incelemeye aldık. Amacımız yapay zekanın parasını daha akıllıca harcaması, önceliklerini daha doğru belirlemesi ve genel olarak daha mantıklı hareket etmesi.
Yapay zekanın harcama yapabileceği her şey artık kategorize edilmiş durumda, her kategorinin kendisine has bir öncelik sırası mevcut ve bu öncelik sırası ülkenin içerisinde bulunduğu koşullara, bu yapacağı yatırımın faydasına, mevcut para durumuna ve gelir akışına göre değişiklik gösteriyor. Yapay zeka artık mevcut bütçesini yanlış değerlendirip gereksiz yere borca girmiyor.
Amacımız yapay zekayı oyuncuya karşı daha rekabetçi bir hale getirmek ve bunun ilk adımı yapay zekanın harcamalarını doğru yapması. Genel olarak yapay zekanın daha fazla paraya sahip olduğunu farketmenin yanı sıra göreceğiniz bir diğer değişiklik dini dönüşümü artık daha iyi gerçekleştiriyor olması.
Programcılarımızın bu çalışmasının bir başka neticesi olarak artık modcular yapay zekanın harcamalarında daha fazla kontrol sahibi olabiliyor. Bu kontrol yüzdesi yine oldukça limitli, öbür türlü oyunun performansını zedeleyebiliyor.
Yukarıda yapay zekanın harcamaları, borç alma ve ödeme grafikleriyle iflas grafiği yer alıyor. Bu grafikler yapay zekanın tuhaf bir hamle yapıp yapmadığını incelememizde bize fayda sağlıyor.
Şimdi gelin hata giderimlerinden ve ticaret şirketine toprak kiralamaya yönelik yapay zeka değişikliklerinden sözedelim. Eğer oyununuzda Papalığın Hindistan’dan liman almasından sıkıldıysanız size iyi bir haberimiz var. Yapay zeka artık sadece kolonisti olması durumunda toprak satın almaya çalışıyor. Oyuncular için bu tür bir kısıtlama yok.
Yuan ve Qing istemdışı bir biçimde “İmparatorluk” şeklinde tanımlanmıştı, bu da bu devletleri kurabilmek için yönetim seviyelerine, dolayısıyla Common Sense eklentisine sahip olmanızı gerektiriyordu. Bu sorunu da giderdik.
Fransa’daki Din Savaşlarına dair bir hata Fransa’nın Kalvin’i görmezden gelmesine sebep oluyordu. Bu özellikle Huguenot Fransa olarak oynamak istiyorsanız can sıkabiliyordu. Bu olaylarda genel bir çalışma gerçekleştirdik, artık Reformed mezhebini de hesaba katıyorlar. Bunun ilk adımı din savaşlarında Protestanların yanında olmanın ülkenizi otomatik olarak Lutheran yapmıyor olması.
Örneğin yukarıda gördüğünüz seçenek eskiden Reformed mezhebindeyseniz Protestan olmanızla sonuçlanıyordu. Değişiklikler sonrasında yukarıdaki görseli içerik tasarımcımıza gösterdiğimde metnin uzunluğunu pek hoş karşılamadı, sanıyorum ileride tekrardan içerik üzerinde değişiklikler yapıp bu esnada kodların da üstünden geçebiliriz.
Farklı Hristiyan mezheplerinden bahsetmişken, Papa’nın doğru inanç yolundan dönmesine sebep olabilecek birtakım hataları da ortadan kaldırdık. Papa artık Anglikan olamıyor, dinsiz olamıyor, yasadışı bölgeden serbest bırakılamıyor. Tüm bunlara rağmen eminim Papa cenaplarını Fetişist yapmanın bir yolunu bulacaksınızdır.
Oyuncuların canını sıkabilen bir diğer nokta, toprak vadederek savaşa çağırdığınız müttefikinizin savaşta “istemiyorum sağ ol” çekip sonra toprak vermediğiniz için sizden nefret etmesiydi. Yapay zeka artık duruma göre verdiğiniz toprağı kabul etmeye daha istekli, bunun yanı sıra eğer gerçekten toprak istemiyorsa vermediğinizde bu kadar bozulmuyor.
Augsburg’u Munich’e vadetmiştim, ancak Avusturya benden önce burayı aldı. Yapay zeka durumu görüp ona toprak veremiyor olmamın benim hatam olmadığını anlıyor.
Şimdi hükümet türlerine gelelim. Artık diktatörlüklerinizde kurayla seçim yapamıyorsunuz. Bu durum belli reformlarla sonsuza dek diktatörlükle yönetilmenizin önüne geçiyor. Artık diktatör başa geçtiğinde seçimleri ortadan kaldırmaya çalışıyor ve bu esnada size kurayla seçim mekaniğini sağlayan reformu kaybediyorsunuz.
Bir diğer değişikliğimiz Amerika Yerlilerinin İngiliz Monarşisi gibi özel yönetim biçimlerine erişebilmelerini engellemeye yönelikti. Bunla birlikte Amerika Devrimcilerinin hiçbir zaman çıkmamasına sebep olan hatayı giderdiğimizi hesaba katarsanız oyunlarınızda Amerika Birleşik Devletleri görme ihtimaliniz eskisine nazaran daha yüksek. Aynı zamanda yapay zekanın hükümet reformları tercihlerinde daha isabetli tercihler yapmasını, kabilelerin monarşi veya cumhuriyet dönüşümlerini ve yapay zekanın kendilerine has yönetim biçimlerine öncelik tanımasını sağladık.
Bunla birlikte tüm eksik etkiler Ülke Oluşturucuya eklendi. Artillery Fire, Possible Banners, Monthly Piety, May Explore ve Power Projection from Insults bunlardan bazıları. Hedefimiz bu listeyi her zaman güncel tutmak.
Birden fazla Reformasyon Merkezi oluşturmanızı sağlayan ticaret politikası exploiti artık çalışmayacak. Ticaret politikasını durdurduğunuzda mevcut merkezi silip dönüşümü sona erdirecek. Aynı zamanda 8. askeri teknolojiyi geçmenizin ardından bölge yıkmadan elde ettiğiniz kazancın azalmaması sorununu giderdik. Alt limit artık 20 değil 5 monark puanı.
Koloni ülkeleriyle ilgili çok sayıda sorunu giderdik, örneğin koloni devletine ticaret merkezi vermek ilgili ticaret merkezinin seviyesinin düşmesiyle sonuçlanmıyor. Bunun yanı sıra koloni devletinin sahibini safdışı bırakarak kolonileri ele geçirmeyi sağlayan unsurlar vardı, mesela Amerika’daki birisi koloninize saldırıp, üstüne koloninizin yardımına gelmenizi engelleyebiliyordu. Artık koloninin sahibi koloni devleti savunan taraftaysa ateşkesi olsun veya olmasın kolonisine saldıran ülkeye Enforce Peace atabiliyor.
Yıllık mutlakiyet sağlayan bonuslarda geliştirmelerde bulunduk. Oyunun birçok noktasında ufak tefek 0.1 Yıllık Mutlakiyet bonusuna sahiptik, bunların hepsi 0.5’e çıkarıldı.
Aynı zamanda görev arayüzünün bazı bilgisayarları yorabildiğini farkettik ve bu kısımda hem çok görev içeren görev ağaçları hem de oyuna yeni görevler ekleyen modlar için çalışmalarda bulunduk. Bir diğer arayüz problemi makroyönetim kısmında tek bir tıkla 1000+ bölgenin listelenmesi gibi durumlarda yaşanıyordu.
Tüm bunların yanı sıra bahsetmeden geçmek istemediğim diğer hususlar:
- Power Cost etkisi artık vasal birleştirmeyi etkiliyor.
- Enstitü yayılmasıyla ilgili çok sayıda hata giderildi.
- Korsan Cumhuriyetleri artık başka Korsan Cumhuriyetlerinin oluşmasına sebep olmuyor.
- Random New World oyunlarda artık Afrika’da korsan çıkabiliyor.
- Firearm Incident’teki sorun giderildi, artık başarımı almak daha olası.
- Unify Culture çağ görevi artık çalışıyor.
Bu da neyin nesi?
Bu giderdiğimiz hataların sadece bir kısmıydı. Üzerinde çalışma yapmamız gereken daha çok sorun var. Halihazırda oyuncuların dikkat çekmek istediği çeşitli sorunların da farkındayız, ancak tıpkı QoL (yaşam kalitesi) çalışmalarımızda da yaptığımız gibi sözü size bırakmak, düşüncelerinizi almak istiyoruz. Bunu bir önceki seferden daha düzenli bir şekilde gerçekleştirme niyetindeyiz, bunun için şu konuyu kullanabilirsiniz.
Önümüzdeki hafta yaptığımız bazı Yaşam Kalitesi değişikliklerinden bahsediyor olacağım.