Europa Universalis IV’te Askeriye Mekanikleri

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta DDRJake özellikle askeriyeyle alakalı bazı yeni özellikleri tanıtırken, Gnivom yapayzeka yönünde yapılan değişikliklerden bahsediyor.

Herkese merhabalar, Cradle of Civilization’un çıkışına kısa bir zaman kala… nasıl yani? hala çıkış tarihini duyurmadık mı? Eh yakın bir zamanda duyururuz öyleyse. Bu hafta sizlere oyuna Cradle of Civilization ile eklenecek çok sayıda mekanikten bahsedeceğiz, bunun yanı sıra günlüğün ikinci yarısında mikrofonu yapayzeka kodlama maestromuz Gnivom’a bırakacağım.

İlk olarak Cradle of Civilization ile birlikte artık generallerinize isim verebileceksiniz. Eski mantıkla general ürettiğinizde tıpkı varisinize isim verir gibi çıkan bu pencerede rastgele bir isim belirleyebilecek veya kendiniz ayrıca bir isim yazabileceksiniz. Bu özelliği sadece sıradan generallerde değil, aynı zamanda conquistadorlerde, amirallerde ve kaşiflerde de kullanabileceksiniz.

V3M9rZ.jpg

1.23 ile birlikte bedava gelen arayüz değişikliklerinden birisi de artık liderinizin sahip olabileceği pip sayısının general üretim butonunda tooltip olarak görünmesi, sahip olabilecekleri hip sayısının yanı sıra idealar veya çeşitli modifierlardan nasıl etkilendikleri de bu kısımda görünecek.

Yine askeri arayüzde artık Slacken Recruiting Standarts adına sahip yeni bir butona sahibiz, bu butonla oyundaki ordunuzun profesyonelliğini azaltmak pahasına bir miktar insangücüne sahip olabileceksiniz. Bu butonla 2 yıllık manpower kazanımınızı tek bir seferde elde ederken, ordunuz 5 profesyonellik kaybediyor. Doğal olarak bu butona basmadan önce ülkenizin minimum 5 profesyonellik değerine sahip olması gerek.

vJp6Pz.jpg

Cradle of Civilization ile gelen bir diğer özellik de oyundaki savaş sonuçlarını gösteren arayüzü küçültebilme. Bu özellik topluluk tarafından uzun zamandır talep edilen bir özellikti, bu özelliği ayarlardan kapatıp açabiliyorsunuz.

o6kXOb.jpg

Son olarak yine askeriyeyle alakalı olarak şablonlarda bazı değişikliklere sahibiz. Oyundaki şablon mekaniği oldukça güzel bir mekanik ve ordu üretimi esnasında çok sayıda gereksiz mikroyönetimi ortadan kaldırarak oyuna katkı sağlıyor. Cradle of Civilization eklentisine sahip olanlarda Conform to Template özelliğiyle bu hususu bir adım daha ileriye taşıyoruz. Birim ekranında ordunuzun içerdiği birim sayısını daha önceden oluşturduğunuz bir şablona tamamlayacak değişikliklerin yapılmasını sağlayabiliyorsunuz. Bunu yaptığınızda fazlalık olarak kalan birimler o ordudan ayrılırken, eksik kalan birimler üretilip o orduya otomatik olarak dahil ediliyor.

lbWqOJ.jpg

Bu özelliği kullanabilmek için ilk başta şablon yapabilmeniz gerekmesi, yani Art of War eklentisine sahip olmanız gerektiği için, şablon yapabilme mekaniğini Cradle of Civilization’a da eklemiş durumdayız.

Şimdi izninizle mikrofonu Gnivom’a bırakıyorum, kendisi yazının kendi kısmında 1.23 Persia yamasıyla birlikte yapayzekada yapılan geliştirmelerden bahsedecek.

—————————————————

Merhabalar ben Gnivom, Europa Universalis IV üzerinde Şubat 2016’dan beri çalışıyorum. Yaklaşık 1 yıllık bu macera sonrasında yolun sonuna gelmiş bulunmaktayım, Paradox’un dışında kalan farklı maceralara atılıyorum. Benden sonra bayrağı mikesc devralacak. Son birkaç ayı kendisine bilmesi gereken şeyleri öğretmekle geçirdim, bu benim şirketteki son haftam olacak ve bugün zannediyorum yapayzekadan bahsetmek için güzel bir gün.

1.23’te yapayzekaya yönelik çok sayıda geliştirmelerimiz oldu. Bu değişiklikleri tam anlamıyla çıkacak olan yama notlarında daha net bir şekilde inceleyebileceksiniz.

En göze çarpan değişikliklerden birisi inşaat yapayzekasında yapıldı, bu değişiklik özellikle oyunun son dönemlerine kadar oyunu oynayan kişiler tarafından farkedilebilir, yapayzeka uzun bir süredir neyi nereye inşa etmesi konusunda sıkıntılar yaşıyordu. Bu durum da sadece doğru bina inşa etme kararları vererek bir oyuncunun yapayzekadan çok daha fazla zenginleşebilmesi ve güçlenebilmesiyle sonuçlanıyordu. Artık daha önceden kodlanmış bazı kararları uygulamak yerine yapayzeka artık her bölge için her an hangi binanın inşa edilmesinin daha kârlı olacağını hesaplayarak hareket edecek. Kalite kontrol kısmında bu mekaniği test eden arkadaşlar yaptıkları test sonrasında “bir canavar yaratmışsın” gibi bir tepkiyle bu değişikliği onayladılar.

Yapayzekayı etkileyen bir diğer değişiklik zannediyorum Chaingun tarafından yapılan Power Balance Threat (Güç Dengesi Tehditi). Bu değişiklikle her yapayzeka ülkesi diğer ülkeleri uzun vadeli olarak stratejik olarak kendilerine tehdit olup olmadığını değerlendirip, farklı yollar izleyerek bu ülkeyi zayıf düşürmeye çalışıyor. Örneğin onların komşularına veya rakiplerine hediyeler gönderip yardım etmeye çalışıyor. Ancak bu durum sadece düşman ülkeler için geçerli değil, bir ülke müttefiği olan bir ülkeyi de kendisine ve güç dengesine uzun vadede tehdit olarak görebiliyor. Tahmin edeceğiniz üzere EU4 oyunlarında bu durum genellikle oyuncunun “sürekli genişleyen” ülkesi üzerine yapılacağı için, ilk kodlandığında oyun Hard veya Very Hard olmadıkça oyuncu ülkelerinin hedef alınması bloke edilmiş durumdaydı, ancak son yaptığımız değişiklikle Normal zorlukta da bu sınırlamayı kaldırdık.

Birçok kişi haklı olarak yapayzekanın genelge harcamalarından şikayetçiydi, 1.23 ile birlikte yapayzekanın genelgelere daha az para harcamasını sağladık. Yapayzeka özellikle borçta olduğunda çok daha az agresif hamlelere girişiyor. Ordu yönetiminde çok sayıda ufak geliştirme sözkonusu.

Bana kalırsa yapayzeka her zaman olabildiğince az bir şekilde hile yapmalı ki oyuncular oyunu yapayzekayla eşit şartlar altında oynadıklarını bilsinler. Oyun içerisinde yapayzeka için oluşturulan ayrıcalıklar yapayzekayı daha güçlü yapmak için değil, yapayzekanın çalışması gerektiği şekilde çalışmasını sağlamak için yapılmış. Örneğin sadece yapayzekaya özel ekstra diplomatlar bunun bir örneği.

Gelin biraz yapayzekanın sahip olduğu ve sahip olmadığı ayrıcalıklardan bahsedelim. İlk olarak diplomatik yapayzekada yapayzekanın uygun bulabileceği ancak oyuncular tarafından suistimal edilebilecek çok sayıda yön var, örneğin bir başka ülkeyi ona toprak vadederek savaşa çağırıp toprak vermeyebilirsiniz. Yapayzeka bunu yapabildiği her zaman size toprak verecektir.

Yapayzeka muharebelerdeki zar atışlarında hile veya kuşatmalarda hile yapmıyor, kale kontrol bölgelerinde de aynı şekilde hile yapmıyor. Yapayzeka kimi zaman oyunculara açık olmayan bazı istatistikleri görüp ona göre hareket edebiliyor ve bazen tarihsel sonuçlar elde etmek adına kendisini kısıtlayabiliyor. Belki de en vahimi yapayzeka oyunu durduramıyor ve eş zamanlı olarak yüzlerce ülkeyi kontrol etmesi gerekiyor, daha da kötüsü oyuncu oyunu durdurduğunda bir hamleyi yapmak için ekstradan düşünme süresi edinmiyor veya 5’ten düşük hızda karar almıyor (dolayısıyla oyunun hızı yapayzekayı etkilemiyor)

—————————————————

Haftaya ekipten bir başka ziyaretçi yazarla birlikte 1.23 ile birlikte oyunda deveye girecek devasa bir projeden bahsedeceğiz, bu projeyi bu zamana kadar gizli tutmayı başardık. O zamana kadar görüşmek üzere.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek acaba
  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek tarih belli mi

KATEGORİLER

ARŞİV