Europa Universalis IV’te Anglikanizm ve Sanayileşme

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta DDRJake Anglikanizm ve Sanayileşme mekaniklerini tanıtıyor.

Herkese merhabalar. Bir Salı günü daha Europa Universalis IV’ü bekleyen şeylerden bahsetmek üzere karşınızdayız. Geçtiğimiz hafta sizlere yeni görev sistemimizi tanıtmıştık. Bu günlüğe çok sayıda özellikle modlamayla alakalı soru geldiği için önümüzdeki bir günlükte bu yeni görev sistemini nasıl modlayabileceğinizden bahsedeceğiz.

Bugünkü günlüğümüzde ise 1.25 yamasıyla beraber çıkacak olan henüz duyurmadığımız Immersion Pack’in içeriklerinden bahsetmeye başlayacağız, bu içeriklerden bugünün konusu Anglikan Kilisesi ve Sanayileşme.

İlk olarak Anglikan Kilisesinden bahsedelim. Oyunun şu anki versiyonunda reformasyon başladığında ilk olarak Protestanlığın, ardından da Kalvinizmin (Reformed) yayıldığını görüyorsunuz. Önümüzdeki eklentiye sahip olanlar Britanya adalarında kendilerine 3. bir seçenek bulacak.

vjnbPz.jpg

Reformasyon başladıktan sonra Britanya’da yer alan güçlü bir devlet Anglikan mezhebini benimseyebilir, bu aşamada dilerseniz bir miktar para karşılığında bu mezhebi yayacak bir Reformasyon Merkezi oluşturabilirsiniz veya bunu yapmaktan kaçınabilirsiniz. Bu kurduğunuz yeni mezhep Hristiyan dinlerinin grubunda yer alıyor ve kendisine has belli başlı bonuslara ve özelliklere sahip oluyor.

1JMLEj.jpg

Anglikanizm dini development ucuzlaması ve sapkın mezheplere karşı misyoner gücü sağlarken, tıpkı Protestanlık gibi Ülke Adı + Kilisesi şeklinde kendinize has bazı seçeneklerden yararlanmanızı sağlıyor, ancak Protestanlıktan farklı olarak bu seçenekler size altın, merkantilizm veya istikrar seviyeis gibi anlık çeşitli kazançlar sağlıyorlar. Eğer Rights of Man eklentisine sahipseniz bu listede 2 ekstradan seçeneğe daha sahip oluyor, bu ekstra seçenekler sayesinde karınızı boşayıp kralınızın yerel bir soyluyla evlenmesini sağlayabiliyorsunuz.

Anglikanizm genellikle Britanya adalarında yayılıyor dolayısıyla Protestanlık ve Kalvinizm (Reformed) gibi hızlıca yayıldığını görmeyeceksiniz ancak dinine bağlı bir Britanya’nın Anglikanizmi Avrupa’da yaydığına tanık olabilir, başka ülkelerde Anglikan isyancılara denk gelebilirsiniz.

Şimdi gelin Sanayileşme mekaniğinden bahsedelim. Europa Universalis’e bu mekanikle birlikte gizli, sonradan açığa çıkabilen kaynaklar ekliyoruz. Örneğin dünyanın bazı tarihsel noktalarında belli bir koşulların gerçekleşmesiyle açığa çıkabilecek ticaret maddesi olarak kömür bulunacak. Bu bölgelerde yüksek gelişmişliğe ve bir miktar aydınlanmaya (son çağ) sahip olduğunuz vakit bölgedeki bu çılgın ticaret ürününü açığa çıkarabileceksiniz.

Lb1yDo.jpg

Peki kömür ne veriyor?

  • Bölge bazlı bonus olarak %20 eyalet gideri.
  • Ülke bazlı bonus ise ülke genelinde üretilen ürünlere %10 bonus.
  • Kömürün taban fiyatı 10 altın.
  • Kömür için Furnace isminde yeni bir fabrika inşa edebiliyorsunuz (ADM 21 istiyor), bu fabrika kömürün üretimini 2 katına çıkartmaktansa ülke genelindeki tüm üretimi %5 arttırıyor.

Anlayacağınız kömür oyunun ileri kısımlarında altın madenlerine verebileceğiniz bir karşılık olarak oyunda yer alıyor. Oyunda dünya genelinde yaklaşık 50 potansiyel kömür bölgesi mevcut. Aşağıda bu bölgeleri inceleyebilirsiniz (tam boyutta görüntülemek için tıklayın)

Görsel
Görsel

Tabi ki yeni Furnace (Ocak) binasını paylaşmazsak olmaz.

rOZ31m.jpg

Oyunda aynı zamanda hem bölge bazlı hem de makroinşaat arayüzünde fabrika listemelerinde değişiklikler yaptık, artık bu bölgelerde ticaret ürünü itibariyle zaten inşa edemeyeceğiniz fabrikayı görmeyeceksiniz.

Son olarak bir önceki geliştirici günlüğünde bazı şahin gözlü arkadaşlar Fransa’nın isminin anormal bir biçimde Britanya adalarına doğru uzadığını farketmiş. Sizleri bu değişiklikle ilgili açıklama yapması üzere Optimizasyon Büyücümüz Meneth’le baş başa bırakıyorum.

Meneth :Keskin gözlere sahip bazı arkadaşlar geçtiğimiz geliştirici günlüğünde bazı ülke isimlerinin artık denizlerin üstünden de sarkabildiğini farketmiş.

Endonezya’da birkaç oyun oynamış kişiler farkedecektir ki harita üzerinde ülke isminin güzel görünmesinin en büyük düşmanı deniz. Ancak artık yaptığımız değişikliklerle bu durumu çözmüş durumdayız.

Artık eğer bir ülke bir deniz bölgesinin etrafında (wastelandlar dahil) tüm toprakları kontrol ediyorsa oyun ülke ismi yazılması hususunda o deniz bölgesini o ülkenin bir toprağı olarak sayıyor.

Haritada sıkıntılı durumlara yol açmaması için deniz bölgesinin etrafındaki tüm bölgelerin kontrol edilmesinin yanı sıra bazı koşullarımız daha var:

  • İlgili deniz bölgesine kıyı en az 2 toprak olmalı.
  • Kıyı olan en az 2 bölge, ekstra olarak başka bölgelere sınır olmalı. Bu koşulu koymadığımızda Portekiz’in isminin Azor Adalarına doğru uzaması gibi absürtlükler yaşanabiliyordu.

Yaptığımız bu değişiklikler özellikle çok sayıda adadan oluşan devletlerin isimlerinin haritada daha güzel yazılmasıyla sonuçlanıyor.

Dolayısıyla bu geliştirici günlüğünü sizlere bu hususta çeşitli örnekler paylaşarak bitiriyoruz:

76MqDY.jpg

PlP0D5.jpg

Haftaya 1.25 yamasından ve beraberindeki eklentiden bilgiler paylaşmaya devam edeceğiz, takipte kalın.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV