EU4 geliştirici günlüklerinde bu hafta Almanya’daki harita değişiklikleri ve yeni ülkeler tanıtılıyor.
Herkese merhabalar, EU4 için bir başka geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Ben Pierre, geçtiğimiz yıl Aralık ayından bu yana EU4 ekibinde içerik tasarımcısı olarak görev alıyorum. Önümüzdeki Avrupa yamasına ve eklentisine dair ilk bilgileri sizlerle paylaşıyor olmaktan gurur duyuyorum. Bu içeriğin yılın sonuna doğru çıkmasını planlıyoruz.
Bu günlük harita değişikliklerine odaklanacağımız bir dizi geliştirici günlüğünün birincisi olacak. İlk olarak Almanya ile başlıyoruz, çeşitli sebeplerden bugün bilgiler vereceğimiz bölgeler İsviçre ve Bohemya’yı içerecek ancak Avusturya’yı içermeyecek. Daha önceki bir geliştirici günlüğünde de bahsettiğimiz üzere buradaki amacımız Voltaire’s Nightmare modunu yansıtmak veya tüm imparatorluğu tek topraklı ülkelerle doldurmak değil, onun yerine hataları düzeltip daha ilginç oynanış fırsatları oluşturmak ve imparatorluğun farklı dinamiklerini daha iyi yansıtmayı sağlamak.
Daha önceki yamalarda da olduğu üzere tüm harita değişiklikleri ücretsiz yamanın bir parçası olacak. Daha önceleri genellikle haritalardaki değişiklikleri tanıtırken yeni ülkelerin idealarından da bahsetmişiz, bu sefer de jenerik Alman idealarına sahip devletleri yeni idealar bekliyor ancak henüz bunları sizlerle paylaşmaya hazır değiliz. Eğer idea önerilerinde bulunulan öneri konularında neleri aradığımızı merak ediyorsanız, şu konuyu örnek gösterebiliriz.
Gelin fazla lafı uzatmadan konuya girelim:
Güney Almanya
1500 yıllarına kadar Bavyera’da dağılmadan babadan oğula geçen bir veraset sisteminin benimsenmemiş olması 1503’te tekrar birleşseler de Bavyera’nın 14. yüzyılda defalarca bölünmesine sebep oldu. Oyunun başlangıcında Wittelsbach Bavyerası Munich, Landshut ve Ingolstadt devletleri arasında bölünmüş durumda. Bavyera topraklarını birleştirmeyi başarmanız durumunda yeni eklenen Innbaiern, Freising, Rosenheim ve Donauwörth (Svabya kültüründe serbest bırakılabilir bir ülkeye sahip) şehirleriyle 1.28 Bavyerasına nazaran kendinizi daha güçlü göreceksiniz. Bavyera’nın önümüzdeki yamada daha güçlü bir ülke olmasını umuyoruz, bunu sağlamak için oyuna aşağıdaki gibi bazı eventler de ekledik:
Aynı zamanda yine Bavyera bölgesinde bazı değişiklikler olarak Regensburg özgür şehri ve Passau rahipliği gösterilebilir. Bunlardan Passau Munich devletinin vassalı konumunda,, çünkü tarihte toprakları büyük oranda Munich tarafından sarılmıştı. Son olarak artık Salzburg Bavyera kültüründe, bu 1444’teki durumu daha iyi yansıtıyor. Salzburg’un Avusturya topraklarına katılması 1805’leri bulmuştu.Güneye indiğimizde Tirol bölgesini birkaç parçaya ayrılmış bir şekilde göreceksiniz. Şu an Avusturya kültüründe olan Bregenz toprağı imparatorluk içerisindeki en zorlu başlangıçlardan birine sahip, 5 developmentli bir toprakları var ve varisleri düşük meşruluğa sahip. Ana bölge ise Inntal ile Etschtal arasında bölünmüş durumda.
İsviçre’de de bazı değişikliklerimiz var. İsviçre Konfederasyonu 15. yüzyılın yükselen güçlerinden biriydi ancak İsviçre’yi tam olarak kontrol ettiğini söyleyemeyiz. Avusturya, Milan, Savoy veya Burgonya için fazla kolay bir yem olmamaları için oyunda farklı İsviçre kantonlarını yansıtmayı doğru bulmadık, bunun yerine en büyük bağımsız güçleri ayrı yansıttık. Bu esnada Graubünden bölgesi Illanz ve Chur olmak üzere ikiye bölünürken, Bern’in batısına Freiburg kenti eklendi.
Son olarak Svabya’da da bazı değişikliklerimiz söz konusu. Avusturya’nın Svabya’daki toprağı (İleri Avusturya olarak da isimlendirilebilir) artık daha iyi yansıtılmış durumda, Breisgau tarihte olduğu gibi Avusturya hakimiyetinde. Baden’e yeni Durlach bölgesi eklendi. Württemberg Svabya’daki en büyük ülke olmasına karşın EU4’te 6 devli bir topraktan ibaretti, bunu düzeltmek için Urach isminde yeni bir bölge ekledik. Buna ek olarak Ravensburg ile Konstanz yer değiştirdi, Alsace artık Strasbourg rahipliği ve yeni Mulhouse ülkesi Alsace’ın güneyindeki Decapolis’i yansıtmak üzere oyunda. Ayrıca Ulm’un yerini de düzelttik.
Bölgeyi biraz daha ilginç kılmak adına Svabya kültüründeki ülkeler artık Svabya ülkesini kurabilecekler.
Orta Almanya ve Bohemya
Saksonya’ya yeni bölgeler eklenmekle birlikte, artık 2 parça. Tıpkı Bavyera gibi Saksonya’nın da düzenli bir monarşisi yoktu ancak Bavyera’dan farklı olarak Saksonya toprakları hiçbir zaman tek bir hükümdarın otoritesi altında birleşemedi. 15. yüzyılda çok kere ikiye bölünüp parçalandıktan sonra 1485’teki Leipsiz Antlaşmasıyla Saksonya toprakları Ernest ve Albert hatları olmak üzere 2 kardeş arasında bölündü, bu toprakları yukarıda görebilirsiniz. Bu ülkelerden her ikisi de kendisini tarihte Saksonya olarak isimlendirmiş olsa da, daha sonraları Ernest tarafı (yani oyundaki Thuringia) Wittenberg’i ele geçirdi ve elektör oldu. Thuringia elektörlüğü asıl Saksonya’ya kaybettikten sonra parçalandı. Tüm bunlar 1444 yılının çok ilerisinde yaşanıyor, dolayısıyla oyunda eventlerle yansıtılacaklar. 1444 yılındaki Saksonya Thuringia ikilisi Friedrich ve Wilhelm kardeşler tarafından yönetiliyor. Thuringia Saksonya’nın PU’su konumunda ancak Saksonya için bu PU’yu sıkıntılı bir olay haline getirecek çeşitli eventler mevcut. Bu coğrafyadaki yeni şehirler Saksonya’da görebileceğiniz Zwickau şehri ve Thuringia’da Erfurt, Weimar ve Coburg olmak üzere 3 yeni şehir.
Franconia’da bazı yeni taglar ve şehirler mevcut. Bunlardan en önemlisi artık Franconia kurabiliyorsunuz. Bunu söylemek yapmaktan daha kolay çünkü Franconia dahilinde 2 özgür şehir ve çok sayıda nispeten daha güçlü komşuların elinde topraklar mevcut. Bölgenin en güçlü ülkesi Würzburg, Fulda isminde yeni bir şehre ve Bamberg isminde bir varise sahip. Ana rakipleri Ansbach artık PU olarak Bayreuth tagına sahip. Batıda yeni bir özgür şehir olan Rothenburg ile komşular. Son olarak devasa Mainz bölgesi bölünerek Franconia kültüründe Aschaffenburg kenti eklendi.
Batıya baktığımızda Ofaloaf bazı ince teknikler uygulayarak Aşağı Ren bölgesine Jülich bölgesini sığdırmayı başarmış. Palatinate’in Zweibrücken isminde yeni bir şehri var, Hesse yeni bir şehre sahip olmasa da bölgeleri Oberhessen ve Niederhessen olarak isim değiştirdi. Artık Niederhessen başkent.
Son olarak Bohemya’ya geldiğimizde yine bazı yeni bölgeler görüyoruz. Lusatia 3 parçaya ayrıldı Oberlausitz artık Bautzen ve Görlitz şehirlerinden oluşuyor. Böylelikle Lusatia’yı bir eyalet haline getirip oraya serbest bırakılabilir bir tag ekleyebildik. Tüm bu topraklar Sorbian kültüründe. Silezya görebileceğiniz üzere Glogau ve Opole olmak üzere 2 ülkeye bölündü. Silezya tagı oyunda hala mevcut ve Silezya’yı birleştirmeyi başarmış bir ülke tarafından kurulabiliyor. Bohemya ve Moravya’da Jindrichuv Hradec, Pardubice ve Ostrava şehirleri olmak üzere toplam 3 yeni şehir var. Her ne kadar burada çok sayıda yeni bölge görseniz de, bölgeleri bölerken aynı zamanda development değerlerini de böldüğümüz için Bohemya’da toplama baktığınızda çok fazla bir development artışı söz konusu olmayacak. Tabi bunu oyunun dengesini sağlamak üzere, Bohemya’nın bir bakıma Avrupa’nın Osmanlısına dönüşmemesi için yapmak zorundayız.
Kuzey Almanya
Brandeburg’a yeni bölgeler eklemekten kaçındık çünkü bu bölge 1444’te önemli bir nüfusa ev sahipliği yapan bir bölge değil. Buna rağmen yeni bir ‘Brandenburg’ şehrine sahipler ve komşularının neredeyse tamamından daha güçlüler, Bohemya’yı uzak tutacak ittifakları bulduktan sonra genişlemek için en rahat konumda olan ülkelerden birisi. Özellikle artık Neumark satışı onlara Dramburg kentini de kazandıracak.
Pomeranya’da da veraset sıkıntılarından sözedebiliriz. Tarihte Pomeranya o kadar çok bölünüyordu ki, Pomeranya’nın birleşik olduğu zamanları topladığınızda Pomeranya tarihinin azınlık bir kısmını ele almış oluyorsunuz. Burada batıda Wolgast ülkesini, doğuda ise Stettin ülkesini serbest bıraktık. Bu bölgede yeni Wolgast ve Rügen şehirleri mevcut. Tabi ki Pomeranya’yı birleştirmiş Pomeranyalı bir güç Pomeranya’yı kurabiliyor. Aynı zamanda Rügen şehri Klaus Störtebecker’in anısına serbest bırakılabilir bir taga sahip, eğer Golden Century’e sahipseniz buralarda korsanlık yapmanız mümkün olabilir.
Brandenburg’un batısında kalan küçük devletlerin her birinde yeni şehirler mevcut. Mecklenburg artık Stargard şehrine sahip, Lüneburg’un önemi Celle şehriyle artık daha iyi yansıtılıyor. Magdeburg artık Halle kentinde rahibin yazlığının olduğu alanı yönetiyor. Braunschweig (bir zamanlar imparatorluğun en geniş bölgesi) artık güneyde yeni Göttingen şehrine sahip. Doğuda Goslar özgür şehri mevcut, Verden tagı artık Verden ve Stade şehirrlerine sahip.
Daha batıya gittiğimizde Köln’ün de Padernborn isminde yeni bir bölgeye sahip olduğunu görüyoruz, burada yeni bir devlet serbest bıraktırılabiliyor. Berg yeni çirkin görünen sınırlar ülkesi olarak bölgede yerini alıyor Bielefeld, Berg ve Jülich olmak üzere birbiriyle bağı olmayan 3 toprağa sahipler. Aynı zamanda oyuna yeni özgür şehir olarak Dortmund eklendi.
Kuzeyde yaptığımız değişikliklerden bir diğeri de kültür haritası. “Aşağı Sakson” kültürünün eklenmesi için ciddi bir talep vardı, bunu sağlamak için Vestfalya kültürünü ikiye böldük. Böylelikle Hannover Krallığı Aşağı Saksonlar tarafından, Vestfalya ise Vestfalyalılar ve Renliler tarafından kurulabilir hale geldi.
Son olarak, Kutsal Roma İmparatorluğunda olan odağımızın buradaki taglar için çok sayıda yeni event oluşturabilmemize olanak tanıdığından bahsetmek isterim. Bu esnada şu gibi öneri konuları oldukça faydalı oluyor, eğer aklınızda oyunda görmek istediğiniz tarihsel bir olay varsa bana yollayabilirsiniz. (Almanca ve Fransızca da okuyabiliyorum, dolayısıyla bu dillerde de link gönderebilirsiniz.)
Bugünlük bu kadar, önümüzdeki hafta sizlere yeni Alman görev ağaçlarını tanıtacağız.