Europa Universalis IV’te Ajura ve Etiyopya Görev Ağaçları

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta Ajura ve Etiyopya Görev Ağaçlarından bahsediliyor.

Sahra Altı Afrikası içerikleri için kaleme aldığımız üçüncü geliştirici günlüğüne hoş geldiniz. Bugün Afrika Boynuzu’na bakacağız, daha net olmak gerekirse Ajura ve Etiyopya’ya.

Ajura ile başlıyoruz çünkü onların görev ağacı daha küçük. Ajura, Boynuz’daki Somali klanlarından birisi ve etkileyici sulama sistemleri, teokratik bir klan devleti olarak özel konumları, Hindistan ve Asya’daki aktif tüccarlıkları ve hatta Portekiz’e karşı başarıları ile biliniyorlar. Ajura’nın görev ağacı bu özelliklerini öne çıkarıyor, hem askeri hem de ticari güçlerine odaklanıyor.

dd_aju_mission_tree.png

En soldaki sütun Ajura’nın ticari kısmına odaklanıyor. Bu sütunun temalarından birisi Mogadishu’nun bir ticaret merkezi olarak önemi ve basılan parası. Mogadishu’yu ilhak ettikten sonra “Gain Gold Access” görevine erişebileceksiniz. Gereksinimleri oldukça kolay gelebilir: sadece bir altın toprağına sahip olmanız gerekiyor. Fakat, görev aynı zamanda altın madenine sahip bir ülkeyle müttefik olup 100 ilişkiye sahip olarak da tamamlanabiliyor. Görevi diplomatik bir şekilde tamamlarsanız müttefiğiniz bir olay ile karşılaşacak. Bu olay onlara Ajura’ya bu değerli metalden sağlamalarını rica edecek. Reddedip kendilerine merkantilizm alabilirler ya da kabul edip 25 yıllığına Global Trade Powerlarını %5 ve Enflasyonlarını 0.05 düşürüp Goods Produced etkilerini %5 yükseltebilirler. Karşılığında, Ajura bir kabul ya da ret olayı ile karşılaşacak. Kabul durumunda yıllık gelirinizin %25’ini direkt alacaksınız ve ayrıca 25 yıllığına Global Trade Powerınız %10, Trade Power Abroadınız %25 ve enflasyonunuz ise 0.05 artacak.

Trade Power Abroad biraz tuhaf gelebilir fakat “Trade with India” isimli sonraki görevinizde işe yarayacak. Bu görevde herhangi bir Hindistan ticaret bölgesinde %5 güce sahip olmanız gerekiyor. Bu görevi tamamlarsanız “The Merchants of Ajuuraan” olayı başkenti Hindistan bölgesinde olan tüm ülkelere gidecek.

dd_aju_trade_event.png

Not: YZ, bakış açısı size karşı öfkeli, düşmancıl ya da rakip halindeyse tüccarlarınızı her zaman sınır dışı edecek.

Ayrıca Ajura en az %5 ticaret gücüne sahip olduğu tüm Hint ticaret bölgelerinde 25 yıllığına +10 Ticaret Gücü kazanacak.

Sonrasında ticaret sütununuz üç farklı yola ayrılıyor. Bunlardan birinde Beijing’de aktif bir tüccara, birinde Dong Kingh ile iyi ilişkilere ve bir başkasında ise Moluccas’da %5 ticaret gücüne sahip olmanız gerekiyor. Bunlar arasından favorim “Trade with the Dragon” görevi tamamlandığında Çin İmparatoru için olan olay:

dd_aju_giraffe.png

Not: Düzgün bir olay görseli şu an harika sanatçılarımız tarafından hazırlanıyor. Mevcut görsel geçici.

Tüm ticaret görevleri bölgelerindeki ülkeler ile etkileşime giriyor ve Ajura için olan ödüller ise daha çok para, merkantilizm ve monark puanları.

Görev ağacının sağ tarafı ise daha çok askeri ve fetih odaklı, son hedefi ise bölgeni birleştirmek. Kendilerini açıklayacak haldeler, bu yüzden size sadece görev ağacından gelen hak iddiaları ile fetih yaparsanız ortaya çıkacak haritayı göstereceğim.

dd_aju_all_claims.png

Elim değmişken: bu fırsatı yeni yama ile ekleyeceğimiz kurulabilir ülkelerden birini göstererek değerlendirmekten çekinmedim.

dd_aju_somalia.png

Not: Son renk değiştirilebilir çünkü Somalia’nın mavisi, Etiyopya’nın mavisi ile oldukça karışıyor.

Son bir şey daha: Ajura, topraklarındaki güçlerini arttırmak için kullandıkları hidrolik yapıları ile oldukça tanınıyor. Bu kuyuların önemini göstermek için Ajura’ya onları oluşturmada avantaj sağladık. “Hydraulic Expertise” görevi Ajura’ya “Hydraulic Rights” estate ayrıcalığını sağlıyor.

dd_aju_hydraulic.png

Bunu da söylediğimize göre Etiyopya’ya geçelim. Solomonid hanesinin efsanevi imparatorluğu.

dd_eth_mission_tree.png

Etiyopya’nın görev ağacının 3 ana parçası var: Ortadoğu’daki Kıptilerin özgürleştirilmesi, Aksum İmparatorluğu’nun mirası ve Avrupalılar ile etkileşim.

Aksum İmparatorluğu ile alakalı olup eski topraklarını ele geçirmek üzerine olan en sağdaki görevler ile başlayalım. Bu görevler oldukça tutucu çünkü size en sonunda tüm Afrika Boynuzu’nda, Aden Körfezi’nin parçası olan bazı Arap topraklarında kalıcı hak iddiları veriyor. “Centralize the State” görevi daha ilgi çekici. 6. government reforma ulaşmanızı ya da başlangıç government reformunuzu terk etmenizi gerektiriyor.

dd_eth_gov.png

Ve tabii ki, yiğidi öldür hakkını yeme demişler. Itinerant Capital mekaniği ve Čäwa birlikleri (oyun Č harfini sevmiyor bu yüzden “Cawa” dedik) fazlasıyla ajsieg ve harika tavsiyelerinden esinlenildi. Oyunun başlarında Etiyopya aşağıdaki olay ile karşılaşacak. Bu olay durumu ve değişken başkent sistemlerinin sorunlarından bahsedecek.

dd_eth_issues.png

Bu etkinin sorunları ile mücadele etmek için Itinerant Capital özel bir mekaniğe sahip. Başkent bölgesindeki topraklar her zaman aşağıdaki etkiye sahip:

dd_eth_capital_area.png

Belirtmeliyim ki başkentinizi değiştirdikten sonraki 5 yıl boyunca %1000 Move Capital Cost etkisi alıyorsunuz, bu yüzden en iyi şekilde değerlendirdiğinizden emin olun.

Bu kötü etkiden kurtulmak istiyorsanız “Centralize the State” görevini tamamlamanız lazım, o da aşağıdaki olayı tetikliyor:

dd_eth_perma_captial.png

Tabii ki mevcut government reformunuzu korumak isteyebilirsiniz. İki şekilde de kötü etkiden kurtuluyorsunuz ve daha sonra Solomonic Empire’a geçebilirsiniz.

Etiyopya tarihi oldukça zengin. Bu yüzden Adal ve Etiyopya arasındaki destansı savaşı unutamazdık. Bu savaş Portekizliler olmasa neredeyse Etiyopya’nın sonunu getirecekti. Bu savaşın önemini Etiyopya ve Adal için birkaç olay ekleyerek göstermek istedik.

Şimdi, sorun şurada: Adal’ın bu savaştaki müttefiği Osmanlı test oyunlarında genelde şu şekilde gözüküyor

dd_eth_ottomans.jpg

Bu sırada Etiyopya’nın müttefiği…

dd_eth_oof.jpg

Bu sorundan ötürü ve genellikle İberyalıların Afrika’ya ulaşmamasından ötürü savaşın ruhunu paralı askerler aracılığıyla yakalamak istedik.

Adal için Etiopya ile savaştalarsa ve Osmanlı harita üzerinde bulunuyorsa aşağıdaki olay ile karşılaşacakları anlamına geliyor

dd_eth_adal_help.png

2 ila 5 yıl sonra ise Etiyopya Portekizlilerin yardımını alıyor, hala harita üzerinde bulunuyorlarsa tabii

dd_eth_ethiopia_help.png

Yeniçerilerin %10 Shock ve Fire hasar alma avantajı var, Portekizlile ise %5 Disiplin ve %10 Infantry Combat Ability’e sahip. İki paralı asker birliği de normal paralı askerlerden biraz daha ucuz, bu yüzden kullanmanızı öneriyoruz.

Birimlerden bahsetmişken: Etiyopya’nın sahip olduğu ikinci mekanik ise Čäwa birlikleri. Şu an onları Yeniçeriler gibi bölgelerinizde yetiştirebiliyorsunuz fakat Yeniçeriler gibi heathen topraklara ihtiyacınız yok. Sahip olabileceğiniz Čäwa miktarı topraklarınızın gelişmişliği ile orantılı, bu da yaklaşık gelişmişlik başına 0.125 birime denk geliyor (+ birkaç farklı etki).

Bir birim yetiştirmek şu an 10 Mil Power harcıyor (değer sonra değişebilir).

dd_eth_cawa.png

Čäwa ve özellikleri için olan rakamlar elimizdeki son rakamlar değil, hala daha iyi değişiklikler yapmamı sağlayacak etkileri bekliyoruz. Ayrıca onlara şu an ne renk vermek istediğimizden emin değiliz bu yüzden şimdilik renksizler (Ben şahsen sarı rengini düşünmüştüm çünkü Etiyopya bayrağının parçası + kullanılmıyor). Önerilere açığım.

Etiyopya’nın öne çıkan diğer şeyleri:

  • “Create the Ethiopian Navy” görevinin tamamlanmasıyla ortaya çıkan kısa bir olay zinciri sonucu ufak bir donanmanın Nil boyunca yelken açması ve Papa’ya ulaşması.
  • “Modernize the Army” birim tipinizi “Western” yapmanızı sağlıyor.
  • “Train the Cawa” Noblelar için ayrıcalıklar açıyor. Bu ayrıcalıklar mevcut Čäwa miktarını azaltıp genel etkiler sağlıyor. Şu an birlikte alınamayan iki farklı ayrıcalığa sahibiz, bu ayrıcalıklar yetiştirilebilen Čäwa miktarını %50 azaltıyor fakat Global Unrest’i 1 düşürüyor ya da Siege Ability’i %5 arttırıyor.
  • “A Blessed Empire” tek kalıcı etki. %15 Stability Cost düşüşü ve +3 Tolerance of Faith sağlıyor.

Geliştirici Günlüğünü bitirmeden önce Batı Afrika’ya tekrar dönelim: Biraz araştırma yaptıktan sonra son günlükten bu yana forumlarda yapılan bazı önerileri aldık. Böylelikle başlangıç durumunu biraz değiştirmeye karar verdik (tabii yeni toprak yok, bildiğiniz üzere).

dd_eth_west_africa.png

Mossi Krallığı üç farklı devlete bölündü: Yatenga, Fada N’gourma (Gurma olarak da biliniyor) ve Wagadugu. Ayrıca, tarihsel olmayan Macina devleti Mali tarafından ilhak edildi. Bölgeyi daha iyi dengelemeye çalışıyoruz, çünkü Mali yeni topraklar ile biraz fazla güçlü olmuş olabilir. Ayrıca, tüm Bambara topraklarında artık Segu corelara sahip. “Emergence of the Fulani” olayı ülkenizi Fulo ile değiştirmenizi, “The Ashanti” ise ülkenizi Ashanti ile değiştirmenizi sağlıyor.

Ayrıca Songhai’nin “Focus on a Professional Army” kararı artık 200 yerine 75 Mil Power gerektiriyor ve Songhai Görev ağacı bazı hayat kalitesi değişiklikleri gördü:

dd_mystery_missions.png

Etkilerin üzerine farenizi götürerek seçtiğinizde dalların sizden isteyeceklerini görebiliriniz.

Bugünlük bu kadar. Umarım Geliştirici Günlüğünden memnun kalmışsınızdır.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Henüz yorumlanmamış.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • FADYORYA: 1 ve 2. oyun epic gameste, 3. oyun steam'de olursa immortal empires olmuyor değil mi? üçünün de aynı platformda olması gerekiyor
  • Wandervals: 1.14 Sürümü için yama güncellemesine ihtiyacımız var.

KATEGORİLER

ARŞİV