Europa Universalis IV’te 1.35’e Geri Bakış

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta 1.35 güncellemesine geri bakış ve ilerideki planlarından bahsediliyor.

Herkese selamlar ve Domination’ın son Geliştirici Günlüğüne hoş geldiniz! Neredeyse 7 ay boyunca forumlarımızda aktif olduk ve bu genişletme paketi ve 1.35 ‘Ottomans’ güncellemesi hakkında geri bildirimlerinizi aldık ve şimdi hak edilmiş bir yaz tatili için çekilme zamanı geldi. Ancak bunu yapmadan önce, geçtiğimiz aylara bir göz atalım.

İlk olarak 20 Haziran’da 1.35.4 yamasını, 27 Haziran ve 4 Temmuz’da ise 1.35.5 ve 1.35.6 düzeltme yamalarını yayınladık. Rapor edilen en önemli ve acil sorunların ele alındığını ve bunun 1.35 güncellemesinin son ve kararlı sürümü olduğunu düşünüyoruz. Özellikle 1.35.6’yı yayınlamak bizim için zorlu oldu, çünkü diğer bölgelerde yaz tatili çoktan başladı ve yayınları daha zor hale getirdi; ancak bildirilen masaüstüne çökme sorunlarının çoğunu çözmenin istediğimiz daha iyi kararlılığı sağlayacağını ve bu nedenle buna değeceğini düşündük.

Genel olarak konuşmak gerekirse, Domination’ın gördüğü olumlu tepkiler için çok memnunuz. Bu genişleme paketi, Europa Universalis IV’te daha önce hiç yapılmamış bir şey olup, Modern Çağ’ın Büyük Güçlerinin çoğu için aynı anda içerik oluşturduğumuz ve üzerinde çalıştığımız için iddialı bir projeydi. Oyunun cilalanması ve dengelenmesi, EUIV’teki görev süremiz başladığından bu yana Paradox Tinto’nun üstesinden geldiği en zor iş olacaktı. Bu konuda Kalite Kontrol Ekibimiz harika bir iş çıkardı ve bunun için övgüyü hak ediyorlar; çıkış sürümünde gözden kaçan ve rapor edilen her hata için en az 5 tanesi zaten grup içerisinde rapor edilmiş ve düzeltilmişti. Ne yazık ki bazı şeyler yine de gözden kaçabiliyor – evet, Çin selleri bir süre daha peşimizi bırakmayacak. Bu, Kalite Kontrol süreçlerimizden ne kadar emin olsak bile, her yeni sürümde geliştirilecek yönler olduğunun göstergesidir.

İçerikten bahsetmişken, bu genişleme için mümkün olan en fazlasını yapmak için de büyük çaba sarf ettik. Ülkelerin çoğu önceki DLC’lerde zaten içerik aldığı için bu konuda da büyük bir zorluk vardı. Yapmaya çalıştığımız şey, oyunun en çok oynanan ülkelerinden bazılarının olanaklarını ve oynanış seçeneklerini genişletmek için tasarlanan yeni içerikle önceki sistemleri, mekanikleri ve özellikleri mümkün olduğunca birleştirmekti. Yani, 10 yıllık oyunda yepyeni deneyimler yaratmak. Bazı ülkeler için bunu diğerlerinden daha iyi başardığımızı düşünüyorum; ancak Domination’ı gerçekten sahip olunması gereken bir DLC haline getirmek için denge ve cilalarını geliştirmek için çalışmaya devam edeceğiz. Ayrıca, bu fikir doğrultusunda, daha da derin bir deneyim için yeni, kodlanabilir hükümet sistemi, daha fazla reform ve ayrıcalık, yeni fikir grupları vb. ekleyerek oyunun derinliğini artırdık.

Gelecek planlarımızdan bazılarını da bu oluşturacak: yeni içerikler üzerinde çalışırken ana oyunu ve eski DLC’leri geliştirmeye devam etmek. Bu, Paradox Tinto’nun EUIV’ün geliştirilmesine yönelik tasarım felsefesidir ve önümüzdeki aylarda bu şekilde çalışmaya, Hata Raporları alt forumunda yapılan raporları incelemeye ve topluluktan aldığımız geri bildirimleri değerlendirmeye devam edeceğiz. Bununla birlikte, yeni bir DLC türü olan History Lessons’ı yayınladık; çok büyük bir DLC olmasa da, Domination’a güzel bir eşlikçi oldu ve oynarken Çin ve Japonya Tarihi hakkında daha fazla bilgi edinmek isteyen oyuncuların ilgisini çekti.

Bitirmeden önce, önümüzdeki ay daha önce bahsettiğim bir şeyi kutlayacağımızı belirtmek isterim: Europa Universalis IV’ün 10. Yıldönümü! Şirket tarafından şimdiye kadar yayınlanan en uzun ömürlü oyun olması nedeniyle bu, Paradox için gerçekten büyük bir başarı ve aynı zamanda orijinal Oyun Direktörü Johan liderliğindeki ekibimizin bu başarıdan oldukça gurur duymasını sağlıyor. Ayrıca Pazarlama ekibimiz de tüm Ağustos ayı boyunca EUIV’ün tarihini sizlerle birlikte kutlamak için var gücüyle çalışıyor.

Size Domination’a ve bu 10 yıl süresince verdiğiniz destek için teşekkür etmekten başka söyleyecek bir şeyim olmadığı için oyun hakkındaki yeni içerikleri tekrar konuşacağımız Sonbahar’a kadar sizlere veda ediyorum. Hoşça kalın!

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Henüz yorumlanmamış.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • FADYORYA: 1 ve 2. oyun epic gameste, 3. oyun steam'de olursa immortal empires olmuyor değil mi? üçünün de aynı platformda olması gerekiyor
  • Wandervals: 1.14 Sürümü için yama güncellemesine ihtiyacımız var.

KATEGORİLER

ARŞİV