Europa Universalis IV’te 1.33 Yaması Sonrası

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta 1.33.3 güncellemesindeki hedeflenmiş değişikliklerden, Çıkış Sonrası Destek sisteminden ve gelecek yamalardan bahsediliyor.

Herkese merhaba ve EUIV Geliştirici Günlüklerine tekrardan hoş geldiniz! Son günlüğümüzden bu yana bayağı zaman geçti, bu yüzden artık 1.33 yamasına geriye dönük bakmanın zamanının geldiğini düşünüyoruz. Aynı zamanda sizinle neler hakkında çalıştığımızı ve topluluk ile alakalı konuları da paylaşacağız.

Geçtiğimiz ay içinde, 1.33 tam çıkışını yaptığında nberi, ekip yamanın Çıkış Sonrası Destek (ÇSD) kısmıyla uğraşıyordu. Fark ettiyseniz Hata Raporlama alt forumu biraz değişti. Ekibin başındaki kişi Kalite Güvence Proje Kordinatörümüz AldathPDX olmasına rağmen, bize dışarından Kalite Güvence desteği veren QLOC ekibi, artık doğrudan biletlere bakıyor. Tabii ki geliştiriciler alt forumdan tamamen kaybolmayacak; gerektiği zaman raporlar ile doğrudan etkileşime gireceğiz fakat bu yolla asıl hedefimize daha iyi odaklanabiliyoruz. Bu da tabii ki oyunun durumunu geliştirmek. Hazır KG’den bahsetmişken, KG Ekibi için başvurularımızı açtık. Paradox Tinto’da bize katılmak istiyorsanız ve gereksinimleri karşıladığınızı düşünüyorsanız, buradan başvurabilirsiniz!

1.33 ÇSD’sine geri dönmek gerekirse, geçtiğimiz hafta çıkan 1.33.3 yamasında genellikle düzeltmesi ve bulması zor olan Senronizasyon ve Çökme sorunlarına odaklandık. Bu sorunları gerçekten düzeltmek istiyorduk çünkü biz de sizin gibi MP oyunlarının daha kararsız olmasından endişeleniyorduk. Bu yüzden, yamada oynanış değişikliklerine yer vermedik çünkü en kararlı versiyonu çıkarmak istiyorduk ve başka değişiklikleri test edip düzeltmek yamanın çıkışını daha da geciktirebilirdi. Bunun tartışmaya açık olduğunu biliyoruz ama oyunun gidişatı için bunun en doğru karar olduğunu düşünüyoruz.

Bu demek değil ki yeni değişiklik olmayacak, topluluktan dönütler toplamaya devam etmek istiyoruz. Söylememiz gerekiyor ki 1.33 yamasının asıl çıkışından önceki bir aylık Açık Beta sürecinden son derece memnunuz. Doğrudan siz oyunculardan aldığımız dönütler sayesinde bir çok hata düzelttik, bunun dışında bazı değişiklikleri çok daha hızlı yapmamızı da mümkün kıldı. Bunun işe yarayan bir araç olduğunu düşündüğümüzden önümüzdeki yamalarda da Açık Betalar kullanmaya devam etmeyi düşünüyoruz.

Oynanış değişikliği meselesine geri dönersek, topluluğun aklında geçtiğimiz haftalarda bir çift mesele olduğunu biliyoruz: Muharebe değişiklikleri ve müttefik YZ tavrı. İkincisi geliştirmeler sonucu oluşabilecek bir şeydi: YZ artık kendi çıkarına hareket ediyor, bu da oyuncunun çıkarına olmayabiliyor ve bu eski davranışları ile uyuşmuyor. Bu 1.33 yamasında YZ geliştirmeleri yaparken yaşandı ve geliştirirken birkaç kez geri aldık fakat bazen bu tarz bir tavır söz konusu olabiliyor. Önümüzdeki aylarda tekrar YZ değişiklikleri yapacağız, bu yüzden oyun deneyimlerinizi bizimle paylaşmanız son derece önemli. İlk meseleye dönersek, açıkçası Muharebe sistemini “değiştirmek” istediğimizden bahsetmiştik, bu yüzden tekrar değişiklik yapmadan önce daha fazla dönüt bekliyoruz. Bizimle iki mesele hakkında da bu konuda bizimle dönütlerinizi paylaşırsanız memnun kalırız. Neyin çalıştığını ve neyin çalışmadığını söyleyin (not: “değişiklikler kötü, eskisi gibi yapın” diyen paylaşımlar bize mevcut durumu yapıcı şekilde açıklayıp tavsiyeler sunan paylaşımlardan daha az yardımcı oluyor).

1.33’de değindiğimiz bir diğer büyük oynanış değişikliği ise, Doğu Asya bölgesine yaptığımız dengeleme ve yenilikler. Özellikle de Çin İmparatorluğu ve Mandate of Heaven mekaniklerine. Değişikliklerden oldukça memnunuz çünkü Açık Beta süresince geliştirmelerde bulunabildik ve ÇSD süresince yaptığımız değişiklikler o kadar da büyük değil. Her zamanki gibi, tavsiyelerinize açığız. Bu tavsiyeler yeni içerikten ziyade dengeleme değişiklikleri olursa daha iyi olabilir çünkü artık farklı şeylerle ilgilenmeye başladık.

Yani evet, başka bir yamada gelecek içerikler üzerinde çalışmaya çoktan başladık! Geçtiğimiz haftalarda planlamak için zaman harcadık, bu yüzden forumda “yokları” oynuyorduk. Şimdi iyi ve kötü haberlerimiz var. İyi haber stüdyo için bir İçerik Tasarımcısı daha alıyoruz! İlgiliyseniz, buradan başvurabilirsiniz. Kötü haber ise yeni içeriğe bakmadan önce biraz daha beklemeniz gerekecek çünkü geliştirme aşamasında çok erken bir safhadayız. İki hafta içerisinde, Paskalya bayramı bittikten sonra, size yeni içerik ile alakalı Yol Haritamızı paylaşacağız ve tekrardan haftalık günlüklere döneceğiz.

Şimdilik bu kadar! Umuyoruz ki sizden 1.33 hakkında detaylı dönüt alabilmişizdir ve üzerinde daha fazla çalışmak için yorumları okumaya devam edeceğiz. Görüşmek üzere!

Yazar: Akın Yıldızlı

Strateji oyunlarını seviyorum.

Henüz yorumlanmamış.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • FADYORYA: 1 ve 2. oyun epic gameste, 3. oyun steam'de olursa immortal empires olmuyor değil mi? üçünün de aynı platformda olması gerekiyor
  • Wandervals: 1.14 Sürümü için yama güncellemesine ihtiyacımız var.

KATEGORİLER

ARŞİV