Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta 1.33 güncellemesindeki Doğu Asya Değişikliklerine, Dengeleme değişikliklerine ve Hata düzeltmelerine dair bilgiler veriliyor.
Herkese merhabalar ve bir başka EU4 Geliştirici Günlüğüne hoş geldiniz! Bugün 1.33 “France” yamasında yaptığımız değişikliklerden, “Kod Borcu” dediğimiz yeni bir konseptten ve hata düzeltmenin arkasındaki çalışma şeklimizden biraz daha bahsedeceğiz. Bu yüzden iş arkadaşım Ogele’nin dengeleme değişiklikleri ile alakalı konuşmasından başlayalım!
Herkese Merhaba!
Hepinizin bildiği gibi 1.29 “Manchuria Update” ya da 1.27 “Poland Update” tarzı belli bölgeye odaklanan ücretsiz yamaların aksine bu yama için resmi bir “odaklanılan bölgeye” sahip değiliz. Bu bir bölge için görev ağacı eklemediğimiz anlamına gelse de, var olan içeriğe odaklanmamızı ve dengelememizi sağlıyor, ayrıca dünyanın diğer bölgeleri için Hayat Kalitesi değişiklikleri de yapabiliyoruz.
Çin ile başlayalım. Geri dönüşlerinizi aldık ve Horda olmayan Çin ülkeleri için Çin’i birleştirmenin daha az uğraş gerektiren bir çaba olması için değişikler yaptık. Bunlardan biri Çin İmparatorluğu tarafından özgür bırakılan her Konfüçyüsçü Çin ülkesinin özel bir yönetim şekline sahip olması.
Çin bölgesinde özgür kalan ülkelerle alakalı karşılaşılan büyük bir problem, bu ülkelerin birbirleriyle adeta bir saadet zinciri kurup Çin’i birleştirmeyi engellemeleriydi. Bunu engellemek için Chinese Kingdoms’a sahip tüm ülkeler Konfüçyüsçü diğer ülkelere karşı -100 ilişkiye sahip. Aynı zamanda, Unify China savaş sebebine de sahipler ve bu savaş sebebi oldukça güçlendirildi.
Tüm Çin ülkelerine bölgenin hepsinde core vermeyi denedik fakat bu bir toprakta 8 farklı ülkenin corelara sahip olması ve bunları ele geçirmenin çok kolay olması gibi sonuçlara yol açtı. Coreları toprakların işgali ile ele geçirmek çok daha doğal hissettiriyor.
Bazı gecelik sonuçlar:
Kendi kendine oluşan bir Qing, ne kadar görmek istesek de daha gerçekleşmedi. Fakat, birleşmiş bir Çin’in daha sık karşılaşılan bir durum olduğunu söylemekten gurur duyuyoruz.
Amaçlamadığımız şekillerde olsa da…
Anlaşıldığı üzere bu evrende Çin, Bengalli bir hanedan tarafından yönetiliyormuş.
Yaptığımız bir başka değişiklik ise Çin İmparatoru olan ülkenin, başkenti Çin bölgesinde olan ülkeleri haraçgüzar devlet haline getirememesi oldu. Çünkü bu durum oldukça gerçek dışı olmasının yanı sıra Çin İmparatorunun da kendi önünü tıkaması anlamına geliyordu.
Ayrıca Kore için ufak bir değişiklikler de yaptık:
Gyeongbok Palace, artık teknoloji maliyetinde düşüş sağlamıyor. Bunun yerine aşağıdaki etkilere sahip:
“The Nageul Alphabet” Ulusal fikri artık teknoloji maliyetinde %10 düşüş yerine %5 düşüş sağlıyor.
“Inwards Perfection” estate ayrıcalığı artık aşağıdaki dezavantajları ve avantajları sağlıyor:
Bu aynı zamanda Kore yapay zekasının başka bir ülke core topraklarına sahip değilse, bir diplomat ya da idareci olmasını sağlıyor. Bu da Kore yapay zekasının Mançurya bölgesine genişlemek yerine tall oynamasını sağlıyor. Kore’nin Mançurya’ya genişlemesi topluluk tarafından pek beğenilmemişti.
Estate ayrıcalıklarına değinmişken: Estate tarafından sahip olunan Crownland ile etkisi artan tüm ayrıcalıklar artık “Seize Land” butonunu o estate üzerinde etkisiz kılıyor. Bu değişiklik Crownland’i kimden aldığınızı daha rahat kontrol etmenizi sağlayacak, ayrıca bu ayrıcalıkları daha kullanışlı hale getirecek. Bunun dışında “Increased Levies” estate ayrıcalığı birazcık güçlendirildi, artık %100 crownlande sahip olunduğunda %25 yerine %33 manpower artışı sağlayacak.
Üstüne değinmek istediğim son dengeleme değişikliği ise Leviathan ile gelen “Altyapıyı Geliştirme” ve “Eyalet Merkezileştirme” etkileşimleri. Amaçları tall oynamayı geliştirmek üzerineydi. Kağıt üstünde iyi olsalar da iki etkileşim de insanların dikkatini çekecek kadar etkili değildi. “Altyapıyı Geliştirme”nin sıkıntısı yönetim kapasitesi ve fabrika slotlarının etkileşimiydi: fabrikalar düz bir artış sağladığından ötürü düşük gelişmişliğe sahip topraklarda etkili oluyorlardı fakat yönetim kapasitesinin artışı demek bir toprağın fazladan 3 gelişmişliğe sahip fabrikalı bir topraktan daha değersiz olduğu anlamına geliyordu. Bu da butonu sadece rampart gibi bir bina kurmak istediğinizde kullandığınız anlamına geliyordu ki bu da zaten başlı başına oldukça nadir bir durum. Bu yüzden “Altyapıyı Geliştirme”ye daha fazla güç vermeye karar verdik:
Belirtmek isterim ki bu son versiyon değil. Betada yapacağınız dönütleri değerlendirmeye alıp değişiklikler yapacağız.
Diğer nokta ise büyük bir sorunu olan “Eyalet Merkezileştirme” etkileşimi. Kendinden çok daha işe yarayan ve genel bir etkisi olan “İdareyi Geliştirme” etkileşimi ile yarışıyor. “Eyalet Merkezileştirme” etkileşimini daha işe yarar hale getirmek için yönetim kapasitesi düşüşünü düz bir değişiklik yerine yüzdesel bir değişiklik yapmaya karar verdik. Ayrıca birkaç bonus daha ekledik:
1.33 için yaptığımız birkaç dengeleme değişikliği daha:
- Tibetli kültürü (Vietnamlı ve Koreli gibi) Çin kültüründen etkilenip, Çin kültür grubuna geçebiliyor. Belirtmeliyiz ki Mançu kültürü ile aynı sistemi kullanıyor çünkü oyun motoru dinamik kültür gruplarını desteklemek için çok eski.
- Senkretik dinler artık ikinci dinin anıtlarda sağladığı bonusları sağlıyor. Örneğin: Senkretik dini Sunni olan Oirat artık Hagia Sophia anıtından faydalanabiliyor.
- Feodal Teokrasiler artık Aristokratik fikir grubu yerine İlahi fikir grubuna sahip.
- Müslüman vasallar artık vasalı oldukları devlet dini fikir grubuna sahipse “Guaranteed Dhimmi Autonomy” ayrıcalığını vermiyor.
- Roma İmparatorluğu’nun fikirleri en azından HRE ile aynı seviyede olması için güçlendirildi.
- Crownland satmak için artık satılacak %10’a sahip olmanız gerekiyor.
- Koloniler tarafından sağlanan İnsan gücü, Denizciler ve Ordu büyüklüğü %25 düşürüldü.
- Winter Palace’ın etkileri Rusya ve Büyük Petro’nun tahtı için uygun olmadığından değiştirildi. Artık 3. Seviyede aşağıdaki etkileri sağlıyor:
Benden bu kadar! Hepinize mutlu bir hafta diliyor ve önümüzdeki Geliştirici Günlüğünde görüşürüz diyorum!Söz yine Pavía’da. 1.33 için hata düzeltmeleri yaparken tabii ki önceliğimizi 1.32.2 çıktıktan sonraki hata raporlarına ve zamanında yetiştiremediğimiz için yamada içerilmeyen hatalara verdik. İçerik Tasarlama Ekibinde bu yama için yapmak istediğimiz bazı dengeleme değişikliklerini konuştuk, özellikle de Uzak Doğu bölgeleri için, az önce Ogele’nin de bahsettiği gibi. Fakat fark ettik ki “Songhai” yaması ondan önce gelen “Majapahit” yamasından daha az sorun çıkardığından elimizde daha da geriye gidip kod kaynaklı bazı hataları düzeltmek için zaman bulduk.
Buna “Kod Borcu” dedik, önceden “Teknoloji Borcu” tabirini kullandığımızı hatırlarsınız (özellikle 1.30 yamasında bayağı bir soruna bu şekilde hitap ediliyordu). Bu yüzden birkaç hafta herhangi bir sebepten ötürü düzeltilememiş bu eski hataları düzeltmek ile uğraştık. Ayrıca karışık olan bazı kodları da temizleyip basitleştirdik ve bunu önümüzdeki versiyonlarda zamanımız oldukça (çünkü önceden de söylediğimiz gibi bundan sonraki yama daha çok içerik odaklı olacak) yapmaya çalışacağız.
Peki bu uğraşın gerçek sonuçları ne? Bu yama için 40 civarı eski kod hatası düzelttik ve tüm hata düzeltmelerini içeren bazı görseller ve veriler göstereceğim, çünkü durumu benden daha iyi anlatacakları kesin:
Burada görebileceğiniz üzere 400’den fazla raporlanan hatayı düzelttik, toplam hata miktarını bu yama için en az 100 azalttık ve bu da EU4’ü son on yılda çıkmış en hatasız GSG yapıyor, en azından bizim verilerimize göre.
Peki ekipten ilerleyen aylarda bu konuda ne bekleyebilirsiniz? Yeni içerik geliştirmek dışında Teknoloji Borcu, Kod Borcu ve Hayat Kalitesi geliştirmeleri üzerine çalışmaya devam edeceğiz. Bize karşılaştığınız hataları Hata Raporları alt forumunda paylaşarak yardımcı olabilirsiniz, sık sık kontrol ediyoruz. Hata olmayan fakat oyunu geliştirme üzerine tavsiyeleriniz varsa, Tavsiyeler alt forumunu da bu konuda kontrol etmeye devam edeceğiz. EU4’ün şu anki geliştirme sürecinde oyuncuları dinlemek Tinto Ekibi için oldukça önemli, çünkü oyunu olabildiği en iyi hale getirmeye çalışıyoruz.
Son olarak 1.33 yaması ne zaman çıkacak? Açıkçası, iyi haber şu an beta olarak erişebilirsiniz! Birkaç hafta beta olarak açık tutacağız ve tam yamayı test aşaması bittikten ve açık betada çıkan tüm hataları düzelttiğimizden emin olduktan sonra ilk çeyrekte çıkaracağız.
Bu arada oyunun Linux versiyonuyla alakalı bir hata olduğunu fark ettik ve düzeltmeye çalışıyoruz, bu yüzden Linux kullanan oyuncular açık betaya girmemeli.
Açık Beta’nın çıkışıyla birlikte değişiklikler listesine bakabilirsiniz. Bu başlık altında sorularınızı hafta boyunca cevaplayacağız ve görüşürüz!