Europa Universalis IV’te 1.33 Yaması Denge Değişiklikleri

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta 1.33 yamasındaki denge değişiklikleri tanıtılıyor.

Herkese merhabalar, birkaç aylık aranın ardından (ne yazık ki forumlarda konuşulduğu üzere İspanya’daki tatiller sebebiyle değil) bir başka Europa Universalis IV geliştirici günlüğü ile karşınızdayız. Johan, bu süre zarfında nelerle uğraştığımızdan geçtiğimiz geliştirici günlüğünde bahsetmişti: 1.32.1 ve 1.32.2 yamaları üzerinde çalışmalar gerçekleştirdik, bu çeyrek içerisinde çıkacak olan bir sonra 1.33 yaması üzerinde çalıştık.

Origins ve 1.32.2 yaması büyük oranda olumlu yorumlar aldı (ve bu sebeple çok mutluyuz), bu sebeple önümüzdeki 1.33 yamasına dair 3 madde belirledik:

  1. 1.32/Origins’ten geriye kalan hataların büyük bir kısmını gidermek.
  2. Bir süredir listemizde olan belli mekanikler üzerinde denge değişiklikleri yapmak.
  3. 1.32 ile beliren bazı hususlar başta olmak üzere, yapay zeka performansında geliştirmelerde bulunmak.

Bugün üzerinde çalıştığımız denge değişikliklerinden bahsedeceğim, yamanın çıkmasına hala ciddi bir süre var bu sebeple bu değişiklikleri sizlerle paylaştıktan sonra yorumlar neticesinde bazı ek değişiklikler yapabiliriz. Bu durum yeni içerikler için geçerli değil zira bu yamanın ardından bir sonraki immersion eklentisiyle yeni içerikler ekliyor olacağız.

Origins’in çıkışıyla birlikte Afrika’nın başlangıç yapısı ve dengesi üzerinde bazı değişikliklerimiz oldu. Bu değişikliklerden genel olarak memnunuz. Bu sebeple Uzak Doğu’da, Leviathan’ın çıkışıyla birlikte, özellikle Güneydoğu Asya’da başlayan denge sorunlarını hedef almak istedik. Forumlarda Ming’e dair şikayetlerin de farkındayız ve bu yamada onu da ele almak istiyoruz.

Ming ve Çin İmparatorluğu dengelemesi oldukça zor bir ülke. Ming oyuna dünyanın en güçlü ülkesi olarak başlıyor ve MingBlob, Doğu Asya’daki oynanışı negatif etkilemesi sebebiyle yaşanmasını istediğimiz bir durum değil (öyle ki, Hindistan’ı bile etkiliyor). Mingplosion’un sıradan bir sonuç haline gelmesi, oynanış açısından olumlu bir sonuç olsa da, Ming’in parçalanması sonrasında kurulan Qing ve diğer ardıl devletler Çin İmparatorluğunu yeniden birleştirmede başarılı olamadıklarını görüyorduk. Oyuncular açısından da bu ülke pek zorlayıcı/ödüllendirici bir ülke değil zira Mandate of Heaven reformlarında ilerlerken disaster ile uğraşmak pek çekici olmamakla birlikte, oyunun çok erken döneminde kartopu etkisi kendisini gösterdiği için zorlayıcı bir oyun ortaya çıkmıyordu.

Bu kapsamda Ming ve Çin İmparatorluğu için aşağıdaki değişiklikleri planlıyoruz:

  • Celestial Empire artık Mandate karşılığında haraçgüzarlarınızı vasallaştırmanızı sağlayan 6. reforma sahip.
  • Konfüçyusçuluk güçlendirildi.
  • Harmanlanan dinlerden edinilen etkiler diğer dinlerdeki güçlerine daha yakın bir hale getirildi.
  • Yıllık Harmony tabanı 1.0’dan 0.25’e düşürüldü.
  • Bir dini harmanlamanın Harmony maliyeti yıllık 3’ten 3.25’e çıkarıldı.
  • Religious Unity artık %100’de Yıllık +1 Harmony veriyor (bunun üstüne çıkamıyor)
  • Pozitif Harmony artk +3 Tolerance of the True Faith, -%10 Development Cost, +1 Meritocracy, +0.5 Legitimacy, +1 Devotion, -0.5 Yıllık Corruption ve -%50 Harmonization Speed sağlıyor.
  • Negatif Harmony artık +1 Yıllık Corruption, +%20 Stability Maliyeti, -1 Legitimacy, -2 Meritocracy, -2 Devotion veriyor.
  • Negatif Stability artık stability başına Yıllık Harmony’i 0.25 azaltıyor.
  • Doğu dinlerini harmanladığınızda bu dinleri gerektiren anıtlardan faydalanabiliyorsunuz.
  • Yeni Mandate Sahibi etkisi 0.05 Mandate’e ek olarak +12 Force Limit, -%10 Land Maintenance ve %15 Manpower Recovery Speed sağlıyor.
  • Ming Kriz disasterında eventler aracılığıyla serbest bıraktığınız Çin devletlerine geçebiliyorsunuz.
  • Haraçgüzar yapma savaş sebebiyle (spesifik amacı olan, Restoration of Union ve Subjugation savaş sebepleriyle birlikte) artık bölge fethedilemiyor.

Yüksek Harmony değerinin Harmanlaştırma Hızını arttırması, oyuncuları yeni bir din harmanlaştırmakla Harmony biriktirmek arasında tercih yapmaya zorlayacak. Bu değişikliklere ek olarak Uzak Doğu’daki ülkeler için şu değişiklikleri planlıyoruz:

  • Nivkh kültürünün eklenmesi, Korchin’in vasal olması, Amur limanının eklenmesi vb. Mançurya odaklı değişiklikler (büyük oranda bu konuda önerilenler: https://forum.paradoxplaza.com/forum/thr…n.1505121/)
  • Vietnam kültürü artık Çin kültür grubunun bir parçası değil.
  • Vietnam ve Kore kültürleri, kültürlerini Çin kültür grubuna taşıyan “Sinicize our Culture” kararına sahip. Bu kararı geçirebilmek için ülkenizde Çinlilerin çoğunlukta olması veya Çin İmparatoru olmanız gerekiyor.
  • Kore’nin başlangıç varisi +1/+1/+1 güçlendirildi (Kore’yi güçlendirme sebebimiz, her ne kadar Hyang tarihte pek başarılı bir hükümdar olmasa da bunun büyük oranda hastalıklar sebebiyle olması, dolayısıyla potansiyelini güçlendirmek istedik.)
  • Hanseong 1444 yılında oldukça büyük bir şehir olması sebebiyle +15 gelişmişlik aldı.
  • Şinto ülkeler artık Budist anıtlardan faydalanabiliyorlar.

Son olarak, Portekiz, Hint estateleri ve combat pip değişikliklerine sahibiz:

  • Recover Portugal ismindeki Kastilya/İspanya görevinin yeri değişti, artık Subjugate Navarra ve Reclaim Andalucia görevlerinin yapılması gerekiyor. Restoration of Union savaş sebebi, İspanya tarafından sadece bu 2 görevin de yapılmış olması durumunda elde edilebiliyor. Bu değişiklik Portekiz’in Kastilya tarafından çok kolay bir şekilde PU’ya düşürülmesini önleme amacı taşıyor zira yaptığımız testlerde oyunun ilk 20 yılında Kastilya yapay zekası Portekiz’e PU atıyordu.
  • Portekiz ideaları güçlendirildi, özellikle diğer 1. seviye ülkelere nazaran geri kaldığını düşünüyoruz ve bu zayıf idealar Portekiz’in Kastilya başta olmak üzere diğer ülkelere karşı oyunun erken döneminde zayıf kalmasına sebep oluyordu.
  • Portekiz tradition’u +%15 Trade Efficiency yerine artık +%10 Infantry Combat Ability.
  • Legacy of the Navigator: Gemi kaybında -%33 moral düşüşü yerine +%10 Naval Morale.
  • Encourage the Bandeirantes: +1 Tüccar yerine +%15 Trade Efficiency
  • Royal Academy of Fortification, Artillery and Drawing: +%10 Artillery Combat Capacity yerine +1 Artillery
  • Hint Estateleri artık Strong Duchies, Religious Diplomats, Religious Culture ve Nobility Integration Policy gibi güçlü estate ayrıcalıklarına erişebiliyor.
  • Müslüman Hint ülkeleri, Müslüman veya Dharmic din grubunun dışında bir dine mensup bir toprağa sahip olmaları durumunda Brahminlerle Dhimmi’leri değiştirebiliyorlar.
  • Alcheringa ülkeleri için, görevlere ihtiyaç duymadan kült aktifleştirebilmelerini sağlayan yeni olaylar eklendi. Bu olayların tetiklenmesi için muadil görevlerle aynı şartların yerine getirilmiş olması gerekiyor.
  • Roma kurmak artık kendi kültür grubunuzdaki tüm bölgeleri Romalı yapıyor.
  • Rum kurulduğunda artık Osmanlı görevlerinden faydalanılabiliyor.
  • Birliklerin fire ve shock pipleri de artık kendi aşamalarında moral hasarına etki ediyor. Birçoğunuz moral piplerinin fire ve shock piplerine nazaran üstün olduğunun farkındaydı. Bu değişiklikle birlikte her ne kadar moral pipleri hala bir tık önde olsa da, pipleri değer olarak birbirine daha yakın hale getiriyoruz. Muharebelerin genel akışını korumak için, bu değişikliği arka hattaki topçu koruması için uygulamayı düşünmüyoruz.

Bu değişikliklerin bir kısmı halen yapım aşamasında olsa da, yaptığımız testlerde aşağıdaki haritalarla karşılaşıyoruz:

image%20(1).png

image%20(2).png

image%20(3).png

image%20(4).png

Bazı oyunlarda Portekiz çok iyi iş çıkarırken, bazılarında İspanya İberya yarımadasını ele geçirmeyi başarıyor. Çin’de Ming’in bazen hayatta kaldığını, bazen ise parçalandıktan sonra ardıl devletlerin güçlendiğini görüyorsunuz.

Bugünlük bizden bu kadar, 1.33 için sizlerin görüşlerini bekliyoruz. Tek isteğimiz bu görüşleri nazik bir dille dile getirmeniz zira geçtiğimiz aylarda (Ming’e dair) bazı agresif konular mevcuttu ve bu tarz konuları pek olumlu bulmuyoruz.

Önümüzdeki hafta Gnivom sizlere 1.33 yamasındaki yapay zeka değişikliklerini tanıtacak (evet, yapay zekanın kale silme hareketiyle ilgili de paylaşımlar olacak), umuyoruz bu geliştirici günlüğünden keyif almışsınızdır. Takipte kalın.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Henüz yorumlanmamış.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • FADYORYA: 1 ve 2. oyun epic gameste, 3. oyun steam'de olursa immortal empires olmuyor değil mi? üçünün de aynı platformda olması gerekiyor
  • Wandervals: 1.14 Sürümü için yama güncellemesine ihtiyacımız var.

KATEGORİLER

ARŞİV