Europa Universalis IV için 1.32 yaması önümüzdeki hafta çıkıyor.
Eklenti İçerikleri
- Mali, Songhai, Jolof, Oyo, Kongo, Ethiopia, Adal, Ajuuraan, Kilwa, Mutapa devletleri için görev ağaçları
- Mossi ve Hausa kültürüne sahip devletler için görev ağaçları
- West Africa, Central Africa, Horn of Africa ve East Africa bölgesinde bulundan devletler için jenerik görev ağaçları
- Yahudilik için mekanik ve özel eventler
- 11 yeni estate ayrıcalığı eklendi. (Bazıları jenerik bazıları Songhai, Oyo, Ethiopia ve Ajuuraan için özel.)
- Afrika kültür grupları için 16 yeni birim modellemesi
- 2 yeni misyoner modellemesi (African Coptic, African Fetishist)
- Her biri 10 dakika olmak üzere 2 yeni müzik paketi (West Africa, East Africa)
- 3 yeni danışman portresi seti (Polynesian, Australian Aboriginal and South East Asian)
Ücretsiz İçerikler
- Afrikalı devletler için 9 yeni hükümet reformu
- 8 yeni estate ayrıcalığı
- 8 yeni formlanabilen ülke (Israel, Aksumite Empire, Great Zimbabwe, Kitara, Kush, Nubia, Somalia and Rozwi)
- Eskiden formlanabilen 3 ülke yeniden düzenlendi. (Mossi, Hausa, Sokoto)
- Oyunda bulunan ve kurulabilen 4 adet ülke yeniden düzenlendi. (Mali, Macina, Kongo and Ethiopia)
- Oyunda ortaya çıkabilecek 1 adet ülke eklendi. (Zulu)
- Yeni kurulabilien ülkeler (Rowni dışında), Jolof, Oyo, Adal, Kilwa için yeni idea setleri ve Horn of Africa ülkeleri için jenerik idea seti eklendi.
- Leviathan içerik paketi sahibi olanlar için 52 adet yeni anıt
Denge Değişiklikleri
- Concentrate Development algoritması değiştirildi. Artık çalınan dev çaldığınız bölgede mana puanına çevrilip sizin başkentinizde development arttırmak için kullanılacak. Yani bir noktadan sonra işe yaramayacak.
- Native devletler artık tribal bölgelerinde hangi ürünün yetiştiğini bilecekler. Yani artık altın çıkartana kadar sürekli göç edip duramayacaksınız.
- Government Capacity üzerinde olmanız artık Tribal Development artış değerinizi etkileyecek. (Değeri %100 aşmak Tribal Development değerinin artışını %100 azaltıyor.)
- Tribal development aracılığıyla yerleşme maliyeti arttırıldı. Artık 50 ADM – 50 DIP – 50 MIL puanı tutuyor.
- Tribal reform aracılığıyla Kingdom, Theocracy veya Republic olmak artık Feodalizm benimsenmesini gerektiriyor.
- Tribal reform aracılığıyla Horde olmak artık military tech 6 seviyesinde olmanızı gerektiriyor.
- Native devletlerin tribal development kazancı azaltıldı.
- HRE Reichskrieg reformunun gereksinimleri değiştirildi. Artık casus belli için development farkı fark etmiyor.
- Enstitülerin teknoloji maliyetine etkisi artık zamana göre değil teknoloji seviyenize göre etki ediyor.
- Native devletler için yeni 5. seviye hükümet reformu eklendi. Bu reform native devletlerin native devlet olarak kalmasını sağlıyor. Yapay zeka devletler varsayılan olarak bu reformu seçerler.
- Tribal development artışı düşürüldü. Büyüme artık sahip olunan tribal development miktarına bağlı olarak azalacak.
- Reformunuzu “Settle Down” hükümet reformu ile değiştirmek stability hit almanıza sebep olur.
- “Seasonal Travel” ve “War Band” hükümet reformları artık sadece 1 adet province sahibiyseniz seçilebilir durumda olacak. (Tribal topraklar sayılmaz.)
- “Theocratic Open Public Elections” reformunda militarist in powers seçeneği seçimlere sebep olmaz.
- “Bless Ruler” artık ek olarak +%10 morale of armies etkisi veriyor.
- Katoliklik artık -1 tolerance of heretics etkisi yerine +%1 missionary strenght against heathens etkisi veriyor.
- Fetishist bölgeler artık +%2 missionary strenght etkisi almaz.
- “Forgive Usury” artık ek olarak -0.05 yearly corruption etkisi veriyor.
- “Indulgance for Sin” artık bütün hükümet türleri için yapılabilir. Hükümet türünüze göre Devotion, Horde Unity, Republican Tradition artışı da sağlıyor. Ek olarak +%10 improve relations etkisi de sağlıyor.
- “Levy Church Tax” ek olarak -%10 building cost etkisi veriyor.
- “Proclaim Holy War” ek olarak -%5 army maintence etkisi veriyor.
- “Send Papal Legate” ek olarak -%10 diplomatic annexation cost etkisi veriyor.
- Shintoism artık +1 Tolerance for Heathens etkisi veriyor.
- Council of Trent ilişki cezası / faydası yarıya düşürüldü.
- Protestant, Reformed ve Hussite reform merkezlerinin reformu yayma hızları %25 arttırıldı.
- Artık erkek konsortlarınızı generale çevirmeniz mümkün.
- Yağmalama seçeneğinden hiçbir şey elde etmiyorsanız sadece kötü niyetle yağma yapabilmenizi sağlayan bir özellik eklendi.
- “Infiltrate Administration” artık savaştaysanız ittifak devletlerinize de etki ediyor.
- “Geteilte Macht” imparatorluk reformu artık hre devletlerinin hre dışından toprak aldıklarında imparatorun AE almasını engelliyor.
- Barış anlaşması aracılığıyla serbest bırakılan devletler anlaşmanın kazanan tarafının lideri tarafından ateşkes süresince garanti altına alınacaklar.
- Aggresive Expansion, Overextansion ve War score değerleri düşürüldü. Oyuna yeni eklenen bölgeler düşünüldüğünde bu değerler fazla yüksek kalıyordu. Artık anlaşmalarda biraz daha fazla toprak alabileceksiniz.
- “Currying Favour” artışı eğer hedef ülkeden askeri olarak daha zayıfsanız yavaşlayacak.
- Kaaba anıtının Prestige etkisi arttı.
- Potosi anıtının Interest per annum etkisi arttı.
- Ethiopia ve Mali artık Endgame tag
- Lucky Nations devletleri artık %25 government capacity etkisi alıyor.
- Varislerin aylık olarak kazandığı meşruluk değeri 0.417 değerinden 0.208 değerine düşürüldü. Bu durum oyunda artık daha fazla düşük meşruluğa sahip varislerin görülmesini sağlayacak.
- Diplomatik policy olan “Faith Advisors” +%50.0 yerine %0.5 Yearly patriach authority etkisi , +0.5 yerine +0.05 Yearly Karma decay etkisi verecek.
- “Crisis of the Ming Dynasty” felaketi artık çok daha etkili. Çıkan isyanların boyutunu arttırırken aynı zamanda Ming’in ekonomisini zayıflatıyor.
- HRE birleştirdikten sonra el edilen “Rome Reborn” etkisi artık geçirmiş olduğunuz hre reformlarının etkilerini de içeriyor.
- Native binası “Earthwork” artık düşmanların hareket hızını %25 düşürüyor.
- Native binası “Fortified House” +5 Land Force Limit etkisi veriyor. (+10 değerinden düşürüldü.)
- Native binası “Longhouse” artık -%25 local province Governing cost etkisine sahip.
- Imperial City of Hue anıtı gereksinimleri değiştirildi. Potosi anıtının ismi değiştirildi.
- Jerusalem ve Mecca anıtları prestij etkileri maximum +0.5 değerine düşürüldü.
- Din koruyucusuyken açılan savaşa katılmayı reddetmek artık -15 trust değeri veriyor.
- Yeni ülkelerin monarşi olması artık teknoloji maliyetine göre değil enstitü miktarına bağlı.
- Teknolojide geri kalmaktan dolayı el edilen corruption artışı artık teknoloji maliyetinin miktarına göre azalma göstermiyor.
- Great power skoru hesaplanması enstitülerde yapılan değişikliklere göre değiştirildi.
- Kesin olarak stackwipe (10:1) yeme durumunu engellemek için gereken etki 2 enstitü ileride olmak olarak değiştirildi.(Önceden -%80 teknoloji maliyeti etkisi gerekliydi.)
- Maximum olarak depolayabileceğiniz mana miktarı artık teknoloji maliyeti cezasına göre belirleniyor.
- İsyancıların yavaş takviye alma durumu artık teknoloji maliyeti cezasına sahip ülkeler için geçerli değil.
- 4 enstitü geri kaldığınızda ticaret ligi kuramama durumunuz artık geçerli değil.
- Favor mekanikleri onlara dikkat etmediğinizde fazla cezalandırıcı oluyordu. Artık stability hit almayacaksınız ve ilişki cezası azaltıldı.
- Göç etme mekaniğinin bekleme süresi azaltıldı.
- Subject devletleriniz için pillage yapabilme mekaniği kaldırıldı.
- Imperial City of Hue anıtı için alternatif budhizm özellikleri eklendi.
- İflas durumuna +%50 monument cost etkisi eklendi.
- Forbidden City anıtı için artık Celestiel Empire hükümet reformuna sahip olmanız gerekli.
- City of Khami anıtı dini gereksinimleri artık düzgün bir şekilde çalışıyor.
- Cologne Cathedral anıtı dini gereksinimleri artık düzgün bir şekilde çalışıyor.
- Heddal Stave Church anıtı dini gereksinimleri artık düzgün bir şekilde çalışıyor.
- Anıt inşasını hızlandırmak için gerekli manpower miktarı 10k olarak değiştirildi.
- Alhambra anıtı gereksinimleri kaldırıldı.
- Himeji Castle ve Sankin Kotai Palaces anıtlarının gereksinimleri birbirleriyle değiştirildi.
- Bütün anıtların kültür gereksinimleri düzenlendi. Bütün anıtlar artık anıtın bulunduğu yerin kültürünün sizin ana kültürünüz olmasını veya o kültürü kabul etmiş olmanızı gerektiriyor.
- HRE içerisinde bulunan devletler hegamon olan HRE imparatoruna karşı ilişki kaybetmiyorlar.
- Oyuncular artık subject devletlerinden kendi başkentlerine anıt taşıyabilecekler.
Yapay Zeka
- Yapay zekanın kaleler için bütçe düzenlemesi düzeltildi.
- Yapay zeka artık 0 corruption durumunda corruption için bütçe ayırmıyor.
- Yapay zeka artık somut bir değeri olmayan binaları inşa etmeye daha az meyilli.
- Yapay zeka artık bütçesi yoksa colonistleri development geliştirme yapmaktan geri çekebiliyor.
- Çok düşük gelire sahip yapay zeka ülkelerinin maliyetini karşılayamadıkları kalelerini yıkmamaları durumu düzeltildi.
- Yapay zeka artık savaş sınıfı bir gemilere sahip olmaması durumunda ticareti koruma görevini aktif ediyor.
- Yapay zeka sizin ordularınızı kovalamaya daha meyilli hale getirildi.
- Yapay zeka artık küçük orduları avlama konusunda daha iyi durumda.
- Yapay zeka artık arazi etkilerine daha çok dikkat ediyor.
- Yapay zekanın exile ordularını hareket ettirmemesine ilişkin bir hata düzeltildi.
- Yapay zeka artık limanlardan orduları alıp orduları diğer limanlara bırakabiliyor.
- Yapay zekanın orduları aktarmasına ve denizden istila gerçekleştirmesine engel olan bir bug düzeltildi.
- Yapay zeka artık istilalar konusunda önceliklendirmeyi daha iyi yapıyor.
- Yapay zekanın kuşatmaları sürdürebilme durumu artık daha iyi.
- Yapay zekanın paralı askerlerden önce kendi askerlerini silmesi durumu düzeltildi.
- Yapay zekanın mana puanlarını kullanması daha iyi hale getirildi.(Teknoloji konusunda)
- Yapay zeka estatelerden Land Right ayrıcalıklarını seçmeye daha meyilli hale getirdi. (Gov Cap veren ayrıcalıklar)
- Yapay zekanın kale inşa etmesi ve kaleleri yükseltmesi durumu iyileştirildi.
- Yapay zekanın vassal salması için aşması gereken government capacity miktarı arttırıldı. (%20 olan miktar %50’ye çekildi) Yapay zeka artık gerekli miktarda daha büyük vassal salmıyor.
- Yapay zekaların vassal salmadan önce estate ayrıcalıklarına ve reformları gözden geçirmesine yönelik bir mekanik eklendi.
- Yapay zeka artık başka bir dine ait olan özellikleri kullanamıyor.
- Yapay zekanın ortodoks eventlerinde seçimleri konusunda iyileştirme yapıldı. Artık Patriach Authority almaya daha meyilli durumda.
- Yapay zeka Patriach Authority miktarı azsa ikon seçmeye daha az meyilli hale getirildi.
Arayüz
- Subject detayları artık düşük çözünürlüklerde düzgün olarak görüntülenebiliyor.
- Favor eylemlerinin reddedilmesi artık varsayılan olarak pop-up çıkartıyor ve oyunu durduruyor.
- Barış çağrısı bölümünü görmek için artık boşta diplomat bulundurmanız gerekmiyor.
- HRE harita moduna Perpetual Diet konumu eklendi.
- Son reformu destekleyen HRE üyesi devletlerin flamalarının dış hatları mavi renkte gösterilecek.
- Ledger ‘a Centar of Trade bölümü eklendi.
- Artık savaşta bulunan dostlarınızı ledger üzerinde filtreleyebiliyorsunuz.
- Harita üzerinde bulunmayan devletlerin flamalarına imleci getirdiğinizde artık o devletlerin core bölgeleri harita üzerinde vurgulanacak.
- Teknoloji sekmesine yeni enstitü ikonları eklendi. Enstitülerin çıkma eventinin açıklamaları değiştirildi.
- Extra edictler için edict bölmesine boşluk eklendi.
- Barış zamanında gelen condittieri kiralanabilir uyarısı artık devlet size 0 ducat ödüyorsa çıkmıyor.
- Federasyon bütünlüğü maksimum değerine ulaştığında artık bir uyarı çıkıyor.
- Alcheringa İsyancıları için yeni bayrak eklendi.
- Yahudi mekanikleri için ikon eklendi.
- “global_rebel_suppression_efficiency.” etkisi için yeni ikon eklendi.
- “yearly_authority”, “overlord_naval_forcelimit” ve “all_estate_loyalty_equilibrium” etkileri oyuna eklendi.
- Yeni eklenen cawa birimi için görsel arayüz eklendi.
- Great Powers sekmesine enstitüleri gösteren yeni bir ikon eklendi.
- Sicily (SIC) ve Two Sicilies (TTS) devletlerinin bayraklarının birbiriyleriyle değişmesine sebep olan bir hata düzeltildi.
- Görevde olan orduların muharebeye girmekten çekindiği durumlar için yeni bir uyarı ikonu eklendi.
- “Auto-Improve relations” özelliği için yan panele yeni ikonlar eklendi.
- Konsortunuzu generale çevirme özelliği için yeni bir ikon eklendi.
- “Disabled settlementh growth” için yeni ikon eklendi.
- Savaş penceresine karşıdaki oyuncunun yanıtınızı beklediğinizi gösteren bir ikon eklendi.
- Favor eylemleri için yeni mesaj ikonları eklendi.
- Polinezya şehirleri için yeni kuşatma resimleri eklendi.
- “move_capital_cost_modifier” ve “local_gold_depletion_chance_modifier” etkileri için yeni ikon eklendi.
- Diplomatik harita modu artık bağımsızlık destekleyen devletleri içeriyor.
- Unrest harita modunda seperatism bulunan bölgelere çizgiler eklendi.
- Development harita modu renklendirme konusunda ortanca değeri sabit alıyor.
- Coalition harita modu daha kullanışlı olması için düzenlendi. Kırmızı = Yeterli AE ve düşük ilişki, Kehribar rengi = Yeterli AE ve ilişkiden dolayı koalisyona katılmayacak. Koyu kehribar = Hemen ilişki geliştirmeye başla. Yeşil = AE miktarı yeterli değil.
- Artık isyan ilerleyişi kısmına imlecinizi getirdiğinizde etkilenen bölgeler haritada vurgulanacak.
- Ledger ve development harita moduna tribal development eklendi.
- Yahudilik harita modunda artık kırmızı yerine mavi olarak gösterilecek.
- Farklı bölgelerde sahip olduğunuz topraklarda ülkenizin o bölgeye göre isimlendirilmesini sağlayacak bir opsiyon eklendi. (Örnek olarak “Sweden” yerine “Swedish Congo”)
- Paralı askerlerin hangi askeri teknolojide olduklarını artık macrobuilder bölümünde görülebiliyor.
Başarımlar, Kararlar ve Diğerleri
- 16 yeni başarım eklendi.
- “No Trail of Tears” başarımı artık federasyon kurduktan sonra elde edilebilir.
- Sokoto artık kurması çok daha kolay bir devlet. Hausa ile başlarsanız event zincirine ihtiyaç duymuyorsunuz.
- “Embrace Islam” kararı artık sadece özgür veya tributary olduğunuzda uygulanabiliyor.
- Canada artık Quebec, Alaska ve Cascadia tarafından kurulabiliyor.
- USA artık Texas, Florida, California, Alaska, Louisiana, Illinois ve Vermont tarafından kurulabiliyor.
- Fransa artık Burgonya eventi sırasında imparator ve subjectlerinin gücünü dikkate alıyor.
- İsviçrenin imparatorluktan ayrılmasına sebeb olan imparatorluk olayına ilişkin imparatora özel bir casus belli verildi. Bu casus belli ile İsviçreyi war score sorunu olmadan imparatorluğa geri alabilirsiniz.
- Dai viet artık konsort ile oyuna başlıyor. Artık savaş açabilmek için varisinizin yaşını doldurmasını beklemek zorunda değilsiniz.
- Ife şehrine “City of Four Hundred and One Deities” etkisi eklendi.
- Horn of Africa bölgesinde bazı bölgelerin iklimi ve arazisi değiştirildi.
- Kilwa artık eastern plutocracy seçili monarşi olarak oyuna başlıyor.
- Adal devletinin başlangıç developmenti biraz arttırıldı.
- Türk şehirlerinin yunanca isimleri artık daha dinamik. (Önceden bizans görev ağacına kilitli durumdaydı.)
Bunların yanı sıra çeşitli modlama değişiklikleri ve hata giderimleri.