Europa Universalis IV’e Yeni Birim Modellemeleri

Europa Universalis IV Banner
Bu geliştirici günlüğünde Paradox’un 3 boyutlu grafik sanatçısı Carlos Lundhall, oyundaki birim modellemelerinde yapılan değişikliklerden bahsediyor.

Merhabalar, benim adım Carlos Lundhall.
Paradox Geliştirici Stüdyolarında 3 boyutlu grafik sanatçısı olarak çalışıyorum ve bugün sizlere 1.19 yamasıyla birlikte yaptığımız görsel geliştirmelerden bahsedeceğiz : Yeni vanilla birim modellemeleri.

Europa Universalis IV ile Mare Nostrum DLC’sinin yapımında çalışırken tanıştım, ilk olarak oyunun atmosferini sindirme amaçlı oyunu açmış olsam da oyuna tutuldum diyebilirim. Şimdi 300 saati aşkın bir oynama sürem var (biliyorum çok fazla değil) ve Töton Tarikatı, Bizans gibi güçlü ülkelerin yanında kalan zayıf ülkelerle oynamayı seviyorum.

Oyunda geçirdiğim bu zaman esnasında dikkatimi çeken ana unsur oyundaki ana birim modellemelerinin oyuna yeni eklediğimiz birim modellemeleriyle arasındaki farktı. Dolayısıyla bu ana, vanilla birim modellemeleri üzerinde çalıştım.

Aşağıda yeni halleriyle eski hallerini karşılaştırabilirsiniz.
old_new_comparison_tier_1_02-png.219044

İlk başta kişisel olarak bu işe girişmiştim, 1. basamak batılı ülkelerin modellemelerini bitirdikten sonra burada Kişisel Gelişim Zamanı adını verdiğimiz, ayda 1 gün oyunla bir şekilde alakalı olmak koşuluyla istediğimiz husus üzerinde çalıştığımız gün sonrası bu çalışmamı Catalak’a sundum ve asıl mesai vaktimde de bu husus üzerinde uğraşmak için izni kaptım.

Ondan sonrasında bir hayli araştırma yapmam gerekti. 1200’ü aşkın resim inceledim ve kaydettim, bunların yanı sıra günlük tekrar referans resim arayışlarım oldu onları da kaydettim, sanırım resimleri kaydetmeyi seviyorum.

İş konsept yaratmaya gelince oldschool-vari bir yaklaşımla kağıt ve kalem kullandım.
concpets-jpg.219043

Görebildiğiniz gibi tier 1 için süvariler de yapmak istiyordum ancak zaman yetmedi.

Ardından modellemeye geçtik, bu kısımda size teknik 3D terimleri kullanarak bunaltmayacağım, özet geçmek gerekirse:

  • Konsept
  • Poligonal Modelleme
  • Desenler
  • Oyuna yükleyiş

Aşağıdaki resimde bu 4 aşamayı KABACA görebilirsiniz.
process-jpg.219045

Aynı zamanda Carlberg başta olmak üzere iş arkadaşlarımdan bol miktarda geridönüş ve yardım aldım. Kendisi hem tarih hem de modelleme konusunda engin bir bilgiye sahip.

Çalışmam esnasında bazı sıkıntılarla karşılaşmadım değil, oyundaki bazı taglar her ne kadar kendilerine has kodlara sahip olsalar da vanilla modellemeleri kullanıyorlardı.

Bu durumda yapabileceğim 2 seçenek vardı.
1. Yeni birim modellemelerini kullanıp bu ülkeler için özel renkler kullanmak.
2. Bu ülkeler için baştan birim modellemeleri yapmak.

İkinci seçeneği tercih ettim, aşağıda bazı örnekler görebilirsiniz.
renders_tiers_1-4-jpg.219046

Aynı zamanda oyundaki silahları da baştan yaptık.

western_generic_weapons_remake-png.219048

Ve karşınızda final birim modellemeleri

western_generic_remake-png.219047

Bugünlük benden bu kadar,
Okuduğunuz için teşekkürler, umarım yeni birimleri beğenirsiniz.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV