Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta oyunun ses tasarımcısı David oyunda yapılan ses geliştirmelerini tanıtıyor.
Herkese merhaba, bu büyük ihtimalle bir aylık süre zarfında okuyacağınız son EU4 günlüğü, bir İsveç geleneği olarak önümüzdeki ay EU4 ekibi, şirket ve genel olarak tüm ülke iş yapmaz hale geliyor. İnsanlar bu süre zarfında işlerini bırakıp bulutların arasından süzülen ince güneş ışınlarını aramaya koyuluyorlar. Bir İskoç olarak ben uzun bir süre önce bu arayıştan vazgeçmiş durumdayım.
Bugün mikrofonu oyunun ses tasarımcısı David’e bırakıyorum, kendisi sizlere oyunda kendi alanında yaptığı bazı geliştirmeleri tanıtacak.
Herkese merhabalar, ben David. Kısa bir süre önce EU4’te yapılacak bazı ses geliştirmeleri üzerinde çalışmaya başladım. Bu tarz şeylerin EU4’ün gelişiminde çok sık yaşandığını görmediğinize eminim, çünkü düşününce EU gibi bir oyunda ses aslen o kadar da önemli gibi gelmiyor, daha çok oyun tecrübesini geliştirme ve atmosferi yansıtma görevi görüyor.
Son yapılan geliştmelerle birlikte açık bir şekilde yeni ses efektlerine ihtiyaç duyulan arayüz bölmelerine yeni ses efektleri eklendi. Arayüzde gezinirken Diplomasi, Ekonomi, Ticaret gibi kısımlarda farklı sesler çıktığını duyarken, sonradan eklenen Saray, Hükümet, Vassallar gibi bölümlerin kendilerine has bir ses efektinin olmadığını farkedebilirsiniz. İşte üzerinde çalıştığımız hususlardan biri de bu.
Bu tür, tıklanma sonrası çıkan seslerdeki amaç oyuncunun aklında kalabilecek, tepki yaratabilecek bir sonuç elde etmektir. Örneğin olumlu bir olayla ilgili bir sesin, kulağa olumlu gelmesini istersiniz. Olumsuz bir meseleyle alakalı ses ise olumsuz yapıda olmalı. Ülke tablarında oluşturulan ses efektleri tamamen bu tabların neye yönelik olduğuyla alakalı, örneğin Hükümet tabına tıkladığınızda hükümeti andıran bir ses duymalısınız, örneğin bir parlamentoda birbiriyle tartışan kişilerin sesleri ve bu esnada parlamentoda düzenin sağlanması için masaya vurulan tokmak sesleri mantıklı olabilir.
Oyunda herkesin değil, belli şartları yerine getiren ülkelerin erişim sağlayabildiği menülerde de bu şartlara yönelik bir hava yakalamayı hedefliyoruz. Örneğin Kıpti vbir devletle oynuyorsanız Kıpti din arayüzüne girdiğinizde Kıptilere ve Kıpti kültürüne has bir şey duymalısınız. Bir sesin ‘Kıpti’ hissettirmesi genel olarak zor olabilir, bu hususta belli bir grubun Kıpti kültüründeki müzik eşliğinde şarkı söylemesini kullanıp bunun üstüne bazı arkaplan sesleri ekleyerek bir kalabalık hissiyatı oluşmasını amaçladık.
Son olarak ise Parlamento arayüzünde herhangi bir debate’i kazanıp kaybetmeniz sonucu çıkan ses. Eskiden bu hususta jenerik veya değil herhangi bir ses efekti bulunmuyordu. Bunu da yaparken daha önce de bahsettiğimiz gibi kazandığınızda kulağa pozitif gelecek, kaybettiğinizde ise kulağa negatif gelecek bir şey yaratmak istedik. Bu hususta kazanıldığında alkış, kaybedildiğinde ise tartışma gürültü sesleri uyumlu oldu.
Benden bu kadar, umuyoruz ki çalışmamızı ilgi çekici bulmuşsunuzdur ve oyundaki yeni ses efektlerini beğeniyle karşılarsınız, hepinize iyi fetihler!
Teşekkürler David, oyunun arayüzündeki ses efektlerinde farklılık yaratmak uzun zamandır istediğimiz bir şeydi ve umut ediyoruz ki önümüzdeki yamayla birlikte herkese sunabileceğiniz. David tarafından bahsedilen bazı ses efektlerini günlüğe ses dosyası olarak ekledim, indirip dinleyebilirsiniz.
1.23 üzerinde çalışmaya başladık ve şimdiden üzerinde konuşabileceğimiz çok sayıda şey var. Ancak günlükler için tatilden dönüşümüzü beklemeniz gerekecek, aynı şekilde EU4 geliştirici multiplayer etkinliği de bu tatil sebebiyle ara verecek. Hepinize iyi tatiller diliyorum.
revolutionary_republic_faction_interface.wav
debate_win.wav
tab_government_02