Europa Universalis IV’e Denge Değişiklikleri

Europa Universalis IV Banner
Bu haftaki geliştirici günlüğünde Johan Andersson 1.18 yamasıyla birlikte yapılan denge değişikliklerinden bahsediyor.

Merhabalar, Europa Universalis IV için yazılmış bir başka geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Bu günlükte 1.18 ile yapılan denge değişikliklernden bahsedeceğiz, her değişiklik sonrası o değişikliği neden yaptığımızı açıklayacağız.

1. Lucky bonuslarına sahip ülke sayısı 8’e düşürüldü. Polonya, Brandenburg ve İsveç artık bu bonuslara sahip değil.
Mevcut lucky bonuslarına sahip ülke sayısı güçlü bir Rusya kurulma şansını istemediğimiz derecede azaltıyordu. Özellikle yukarıda bahsedilen 3 devletin bu tür bonuslara sahip olması Moskova’nın işini çok zorlaştırıyor.

2. Yüksek sayıda NI’da değişiklik yapıldı, en önemlisi The Knights, sapkınlara karşı hoşgörü ideasını kaybetti ancak artık köle avına çıkabiliyorlar.
Bu zamana kadar hep yaptığımız gibi oyuna yeni mekanikler ekledikçe ülkelerin national idealarında değişiklik yapıyoruz. Knights artık sanki korsanlarmışcasına köle avına çıkabilecek.

3. Eğer bir limana sahipseniz artık aylık 5 sailor kazanacaksınız.
Kimi zaman sadece 1 limana sahip ülkelerin hiç sailor kazanamaması gibi durumların meydana gelmemesi için artık bir limana sahip olmanız durumunda aylık 5 sailor artışına sahip olacaksınız.

4. Gemiler artık savaşlarda heavy, galley, light, transport olmak üzere önceliğe sahip. Savaş genişliğinde diğer gemi türleri 1 yer kaplarken heavyler 3 yer kaplıyor.
Bu değişiklikle birlikte donanma savaşları çok daha ilginç bir hal aldı. 11 Ekim’de bunu siz de görebileceksiniz.

5. Yabancı casus tespiti ve karşı casusluk sisteminde değişiklikler yapıldı. Karşı casusluk artık düşman casusunu yakalama olasılığınızı o kadar çok etkilemeyecek, bunun yerine hedef aldığınız ülkedeki casusluk faaliyetinize katkıda bulunacak.
Bu değişiklikle birlikte düşman casuslarına karşı mücadele etmeniz mümkün olacak ancak aynı zamanda düşman casus faaliyetlerini tamamen sıfırlamanız imkansız hale gelecek.

6. Sow Discontent casus eyleminin huzursuzluğa ve republican tradition’a olan etkisi azaltıldı.
Bu hususta bol miktarda gözyaşı dökülüyordu.

7. %50’nin üstünde bağımsızlık isteği bulunan vassalı serbest bırakmanız artık ilişkinizin bozulmasına sebep olmuyor.
Açıklamaya gerek yoktur sanırım.

8. Kolonilerinizden aldığınız vergi artık koloninin bağımsızlık isteğine daha çok etki ediyor, %100 vergi aldığınızda bağımsızlık isteğini toplam %50 etkileyebiliyor.
Vergi almak artık daha tehlikeli.

9. Büyük koloni devletleri artık fazladan +5 land forcelimit sağlıyor.
Özellikle Portekiz’e yardımcı olması için eklendi.

10. Maksimum merkantilizme sahip olduğunuzda vassallarınızın bağımsızlık isteği %25’e kadar artabiliyor.
Oyun ilerledikçe vassallarınızın daha isyana meyilli bir tutuma sahip olmasını sağlayacak.

11. Birbiriyle savaşan vassallar artık imparatorlarından gelen Enforce Peace seçeneğini her zaman kabul edecek, ancak savunanlar dışındaki tüm vassallar fazladan +10 bağımsızlık isteği kazanacak.
İmparator.. veya Şogun için daha fazladan güç!

12. Artık sadece vassal ve marchlar değil, tüm subjectler hareketlerinizden daha az AE alıyor.
Artık PU altına aldığınız devletler yavaş yavaş sizden nefret etmeyecek.

13. Vassallar artık aynı ülkenin diğer vassallarının topraklarında askeri geçişe sahip.
Artık vassallarınızın askerleri başka topraklarda sıkışıp kalmayacak.

14. Patriark otoritesi artık vergi gelirini azaltmıyor.
It all belongs to Mother Russia.

15. Sanction Commercial Monopoly kullanmak artık 100 değil 50 papalık etkisine maloluyor.
Böylelikle Katolikler de güçleniyor!

16. Defender of the Faith, o dinin tüm üyelerine +10 ilişki sağlıyor.
Şüphesiz ki 1.18’in en önemli değişikliği.

17. Teokrasiler -özellikle Papalık- artık diğer dinden müttefiklik tekliflerini daha zor kabul edecek.
18. Monastic Order olarak din değiştirdiğinizde Devotion’unuz da düşüşe uğrayacak.
Bu değişiklikleri hem denge hem de oyuna derinlik katması için yaptık.

19. Artık düşman topraklarında bir kaleyi kuşatıyorken savaşa girmeniz durumunda savaşta saldıran taraf olarak siz görüleceksiniz ve araziden kaynaklanan çeşitli zorluklara sahip olacaksınız.
Nereye kale kurduğunuz artık daha önemli.

20. Eğer düşmanınız da o bölgede herhangi bir kale kontrol etmiyorsa o bölgede toprak talep etmek için kale kontrol etmeniz gerekmeyecek.
Böylelikle siz oyuncuların da istediği gibi barış antlaşmaları daha kolay imzalanacak.

21. Yüksek merkantilizme sahip ülkeler artık daha +%50’ye kadar daha etkili ambargo atabilecek.
Böylelikle merkantilizmi daha güçlü hale getirmek istedik.

22. Artık her teknoloji grubu ticaret şirketleri kurabilecek.
Yeni teknoloji değişikliği ile böyle bir değişiklik yaptık ancak başkentinizin bulunduğu kıtada ticaret şirketi kuramadığınızı unutmayın.

23. Artık tüm ülkeler başlangıçta en az bir adet 2. seviye danışman seçeneğine sahip olacak.
Oyunculara seçenek sunmak için yapılmış bir şey.

24. Artık başkentinizi topraklarınızın 3’te 1’inden daha azının bulunduğu bir kıtaya taşıyamayacaksınız – eğer başkentiniz mevcut kıtadaki son toprağınız değilse.
Başkentin bir kıtadan diğerine taşınmasıyla ilgili birkaç exploit vardı, bunları da böyle giderdik.

Teknoloji

Önceki geliştirici günlüklerinde teknolojide yaptığımız değişikliklerden bahsetmiştik, gelin bir daha özet geçelim.

  • 1444 senesinde göçebe olmayan tüm ülkeler herhangi bir teknoloji dezavantajına sahip olmadan başlıyor.
  • İlkellik artık başlangıçtaki teknoloji gruplarıyla belirleniyor.
  • Belirlenen tarihlerde belli bölgelerde enstitüler başlayıp yavaş yavaş bölge bölge yayılıyorlar.
  • Topraklarınızın %10’unda bir enstitünün yayılmasıyla brilikte o enstitüyü benimseyebiliyorsunuz. Bu durumda enstitünün ülkenizde ne kadar yayıldığıyla ters orantıda bir para ödemeniz gerekiyor.
  • Eğer enstitüleri benimsemezseniz teknolojide geriye düşüyorsunuz. Sahip olduğunuz dezavantaj her sene %1 olmak üzere benimsenmeyen her enstitü için %50’ye kadar çıkabiliyor.
  • Amerika yerlileri reformize edilmeleri durumunda komşularındaki tüm enstitülere sahip oluyorlar.
  • Çok sayıda national ideada daha hızlı enstitü yayılımı ve daha ucuz enstitü benimseme ücretine yönelik idea bulunuyor.
  • Bir bölgenin development’inde geliştirmelerde bulunmak o bölgedeki enstitünün yayılmasını hızlandırıyor.

Kültür

Aynı zamanda kültür ssistemindeki değişiklikleri de önceki günlüklerde açıklamıştık, ancak özet geçmekte fayda var.

  • Kültürleri artık manuel bir şekilde kabul edebiliyorsunuz. En az 20 developmentlik toprağa sahip bir kültürü 100 DIP karşılığında kabul etmeniz mümkün.
  • Tüm ülkeler ana kültürleri haricinde 2 kültürü kabul edebiliyor, çeşitli idealar ve diplomatik teknoloji bu sayıyı yükseltiyor.
  • Kültürlerin kabul edilmesi için gerekli yüzdeyi etkileyen hususlar artık kabul edilebilir kültür sayısını etkiliyor.
  • Kabul edilen kültürlerden bu ayrıcalıkları sonradan alınabiliyor ancak bu durumda o kültürdeki her toprak +5 huzursuzluğa sahip oluyor.

Haftaya yeni başarımlardan ve national idealardan bahsedeceğiz.

Forum Konusu

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Henüz yorumlanmamış.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • FADYORYA: 1 ve 2. oyun epic gameste, 3. oyun steam'de olursa immortal empires olmuyor değil mi? üçünün de aynı platformda olması gerekiyor
  • Wandervals: 1.14 Sürümü için yama güncellemesine ihtiyacımız var.

KATEGORİLER

ARŞİV