Europa Universalis IV – Sailor Değişiklikleri ve Yuan

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta Johan Andersson 1.21 Macaristan yamasına dair ilk bilgileri veriyor.

Merhabalar, bir diğer Europa Universalis IV geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Geçtiğimiz hafta 1.20 “Ming” yamasını ve onla birlikte Mandate of Heaven eklentisini çıkarttık. Oyunun çıkışının üstünden yaklaşık 4 sene geçti ve oyunun popularitesi her geçen gün artıyor!

Az önce bazı acil durumları gidermek adına bir hotfix çıkarttık, aynı zamanda “Macaristan” kod adını verdiğimiz 1.21 yaması üzerinde de çalışmalarımızı yapıyoruz. Bu yama eğer her şey yolunda giderse Nisan ayının sonlarına doğru çıkmış olacak.

1.21’de odaklandığımız noktalar yapayzekayı geliştirmek, hataları gidermek ve oyunu dengelemek.

Aylar önce yayımladığımız bir geliştirici günlüğünde Sailor mekaniğinden memnun olmadığımızdan bahsetmiştik. 1.21’de bu mekanik üzerinde değişiklik yapacağız. Şöyle olacak, artık herhangi bir limanda olmayan gemiler her ay üretilirkenki Sailor maliyetlerinin %2’si kadar gidere sahip olacaklar. Şu anki Sailor sisteminde bunu yapmak Sailor havuzunun hızlı bir şekilde sıfırlanmasına sebep olacağı için Sailor elde ediniminde de aşağıdaki değişiklikleri yaptık:

  • Artık sahip olduğunuz her development başına 25 değil 30 Sailor’a sahip olacaksınız.
  • Naval Tradition’dan elde ettiğiniz Sailor yenilenme hızı artık %10 değil %20.
  • Dock ve Shipyard binalarının teknoloji ağacındaki yerleri değişti.
  • Burgher Estate’den kaynaklanan otonomi artık Sailor elde edinimini etkilemeyecek.
  • Maritime Idealarındaki Sheltered Ports ideası artık Sailor Maintenance’i %10 azaltacak.

Tüm bu değişiklikleri test ettiğimizde oyunun donanma yönünün oldukça geliştirğini farkettik, artık eğer güçlü bir donanmaya sahip olmak istiyorsanız bunun için çabalamanız ve yatırım yapmanız gerekecek.

Aynı zamanda Naval Idealarını da güçlendirdik. Artık Naval Cadets ideası batan gemilerin sebep olduğu moral hasarını %33 arttırıyor, Press Gangs Sailor yenilenme hızını artık %20 değil %25 arttırıyor. Superior Seamanship artık %10 değil %15 moral veriyor ve ekstradan %10 Naval Engagement etkisine sahip oluyor (yani her round %10 daha çok gemi savaşa aktif olarak katılabiliyor)

sailors-png.255544

1.21 ile birlikte eklediğimiz bir diğer şey ise Yuan’ı kurabilmek.

1444 yılında Ming hanedanı aslında oldukça yeni. 14. yüzyılın sonlarına doğru Yuan İmparatorluğunun tahtını devraldılar. Yuan İmparatorluğundan kalanlar oyunda Mongolia tagıyla yansıtılıyordu. Çin İmparatorluğu kısmındaki ‘Önceki İmparatorlar’ listesinden de bunu görebiliyorsunuz.

1.21 ile birlikte bu kısma yöneldik ve Altay kültüründeki ülkelerin Yuan İmparatorluğunu kurabilmelerini sağladık. Artık Kubilay Han’ın varisi olabileceksiniz. Bunu yapabilmeniz için Doğu Altay kültürlerini birleştirmeniz ve Çin İmparatoru olmanız gerekecek. Eğer Mandate of Heaven’a sahip değilseniz İmparator ünvanına erişerek yine Yuan olabilirsiniz. Yuan kurduğunuzda Yuan İmparatorluğunun sınırlarına göre claimler ve yeni idealara sahip olacaksınız.

yuan-jpg.255545

1.21’de aynı zamanda Mançu kültüründeki her devlet Mançu’yu kurabilecek.

Haftaya Trin Tragula sizlere bu yamaya neden Macaristan adı verdiğimizi anlatacak.

 

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Henüz yorumlanmamış.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • FADYORYA: 1 ve 2. oyun epic gameste, 3. oyun steam'de olursa immortal empires olmuyor değil mi? üçünün de aynı platformda olması gerekiyor
  • Wandervals: 1.14 Sürümü için yama güncellemesine ihtiyacımız var.

KATEGORİLER

ARŞİV