Europa Universalis IV: Origins’teki Çizimler


Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta Origins eklentisindeki çizimlere dair bilgiler veriliyor.

Merhabalar, bu haftanın geliştirici günlüğüne hoş geldiniz. Ben David Horler, Tinto’da sanat ekibinin şefiyim. Bugün sizlere geçtiğimiz aylarda sanat ekibi olarak üzerinde çalıştığımız çizimlerden bahsedeceğim.

Geçtiğimiz yıl Barcelona stüdyomuzdaki sanat ekibi genişleyerek tam 9 kişiye kadar çktı. Aramızda 3 boyutlu çizimden arayüz çizimine kadar farklı alanlarda uzmanlaşmış arkadaşlar bulunuyor. Sanat ekibi olarak geleceğe dair oldukça ilginç planlarımız var fakat bu günlükte sizlere Origins’te yaptığımız çalışmaları tanıtıyor olacağız.

Immersion eklentilerinde çizimler nasıl ortaya çıkıyor? İlk aşama bilgilendirme aşaması, Origins için Johan bize Sahraaltı Afrikası için 16 birim modeli 2 misyoner modeli hazırlamamızı istedi. Bu bölge daha önceki eklentilerde hakettiği ilgiyi görmemiş bir bölge olmasıyla ön plana çıkıyordu.

Oyunu açıp hangi kültürlerde çizim eksikliği olduğunu tespit ettik. Doğu ve Batı Afrika’da bazı birim modellemeleri olsa da, özellikle Afrika’nın güney kısmında birim modeline sahip olmayan ülkeler yer alıyordu.

map_southern_africa.jpg

Çizerlerimiz bu coğrafyada yaşayan insanların tarihsel giysilerine dair araştırmalar yapmaya başladı. Bu tür oyunlarda tarihsel gerçekçilik çok önemli, bu sebeple referans aldığımız görsellerde titiz davranmak durumundayız. Bu esnada oyunun son dönemlerinde açılan birim modelleri için daha yaratıcı olabiliyoruz, bu modeller etkileyici teknolojik atılımlar gerçekleştirmiş oyuncular için bir ödül görevi görüyor.

Araştırmanın ardından konsept çizerimiz Irene ve 2 boyutlu çizerimiz Ruben bu karakterler için konsept çizimleri oluşturmaya başlıyor. İlk olarak basit savaşçılardan başlıyoruz, ardından daha komplike görünüşlere sahip askerlere geçip, Napolyon dönemi Avrupa’sının Afrika kimliğiyle harmanlandığı çizimler oluşturuyoruz.

Bu birimler birden fazla ülke tarafından kullanılacağı için, ülke renklerinin nerede görüneceğini de belirlememiz gerekiyor. Aşağıda kırmızı ana renk, sarı ikincil renk, mavi üçüncül renk.

Görsel

Görsel

Genellikle ilk fikirler pek isabetli olmaz, bu sebeple yaptığımız çizimler üzerinde oynamalar yaparak en doğru şekilleri ve renkleri bulmaya çalışıyoruz. Aşağıda Kıpti misyoner için bu süreci görebilirsiniz.

missionary_iterations.png

Birkaç ay boyunca N-iX Game & VR Studio ile birlikte çalışarak bu çizimleri 3 boyutlu modellere dönüştürdük. Tüm modellerin ZBrush üzerinden yüksek çözünürlüklü çizimleri oluşturuluyor, bu çizimlerde istediğimiz ayrıntıları net bir şekilde yansıtabiliyoruz. Bunu sağlayan iki unsur var, dijital şekil verme ve giysi simülasyonu, bu iki unsur modern oyunlarda karakter modellemelerinde önemli bir yere sahipler.

Görsel

Gördüğünüz üzere güzel görünüyor fakat bu kadar poligonu olan bir şeyi gerçek zamanlı bir şekilde işlememiz mümkün değil, bu sebeple düşük-poligonlu bir modelle harita deseni oluşturuyoruz.

Ardından texture kısmına geçiyoruz, geçmişte EU4 üzerinde çalışırken Photoshop’ta düzinelerce katmanımız olurdu, şimdilerde Substance 3D Painter üzerinde çalışıyoruz ve model texturelerini daha efektif bir şekilde oluşturabiliyoruz.

Görsel

Çizimler tamamlandıktan sonra, modelleri bir iskelete tutturuyoruz ve oyuna ekliyoruz. Misyonerler için bazı yeni animasyonlar da oluşturduk. Oyuna eklendikten sonra QA koordinatörümüzün önderliğindeki kalite güvence ekibi çeşitli testler gerçekleştiriyor.

Birim paketlerinin ne kadar süre aldığını daha iyi anlamanız için ek bir bilgi vereyim, tüm bu süreç Nisan ayının başlarında başladı ve Eylül ayında sona erdi. Karşınızda son ürün:

Görsel

Görsel

Görsel

Görsel

Görsel

Yeni görev ağacı ikonlarının ve yeni anıtların yanı sıra, 2 boyutlu çizerlerimiz dünyanın unutulmuş bölgeleri için danışman portreleri hazırladı.

Leviathan Avustralya Yerlileri, Güneydoğu Asyalılar ve Polinezyalılar için ciddi miktarda içerik barındırıyordu, bu sebeple bu kültürler öncelik sıramızda üst sıralarda yer aldı. Origins ile birlikte tüm bu bölgeler için erkek ve kadın olmak üzere yeni danışman portreleri oluşturduk.

origins_advisors.png

Elbette hiçbir yama yeni bir yükleme ekranı olmadan tamamlanmış sayılmaz. Karşınızda Ndongo’lu Nzinga Mbande. Kendisi Portekiz sömürgeciliğine karşı direnmiş Angola Kraliçesi. Kurnaz bir diplomat ve yetenekli bir taktisyen olan Nzinga, Afrika tarihindeki en ilham verici kadınlardan biri. Kendisine daha önceleri Women in History eklentisinde de yer vermiştik.

Yükleme ekranı 1.32 yamasıyla birlikte oyuna ekleniyor. Yakın bir zamanda bu yamaya dair de bilgiler paylaşmaya başlayacağız.

Görsel

Umuyoruz ki bu günlükten keyif almışsınızdır, Origins eklentisi önümüzdeki hafta çıkıyor.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Henüz yorumlanmamış.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • FADYORYA: 1 ve 2. oyun epic gameste, 3. oyun steam'de olursa immortal empires olmuyor değil mi? üçünün de aynı platformda olması gerekiyor
  • Wandervals: 1.14 Sürümü için yama güncellemesine ihtiyacımız var.

KATEGORİLER

ARŞİV