Europa Universalis IV : Horde Değişiklikleri ve Arayüz Geliştirmeleri

Merhabalar, Europa Universalis IV için bir başka geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Bugünün geliştirici günlüğü 1.15 yaması için yazılmış 2. geliştirici günlüğü olacak, bu yamanın daha önce de söylediğimiz gibi Ocak ayının sonlarına doğru çıkmasını planlıyoruz.

Horde Değişiklikleri
The Cossacks DLC’si ile birlikte gelen horde değişikliklerine yaklaşım genel olarak pozitifti, oyuncular için horde ülkelerle oynamak bir hayli eğlenceli hale geldi ancak yine de dengelemeye ihtiyaç var. Özellikle toprakları yakma mekaniği horde ülkelerin oyunun sonuna kadar teknolojide geri kalmamasını sağlıyor, bu durum da horde bir ülkenin reforma ihtiyacı olmaması anlamına geliyor – ki bu da bizim istediğimiz bir şey değil – bu hususu nasıl giderebileceğimiz konusunda uzun tartışmalar sonrası hordeları hala eğlenceli tutarak aşağıda sıralayacağım birtakım değişiklikler konusunda karar kıldık.

  • Göçebe ülkeler artık boylar tarafından kontrol edilmeyen bölgelerde minimum otonomi değerine sahip olmazken, hükümet türlerinden gelen manpower ve forcelimit bonuslarını kaybettiler.
  • Göçebe boyların etki alanı artık sahip oldukları toprak sayısı ile artmıyor, sadece daha büyük ülkelerde daha çok toprak istiyorlar.

Bu değişiklikler kısaca küçük horde devletlerinin hem askeri hem de ekonomik anlamda daha güçlü olmalarını sağlarken ülke büyüdükçe bu güçlerini kaybettikleri gibi ülke içerisindeki boylar da daha açgözlü hale gelecek.

Bunların yanı sıra toprak yakma mekaniğinde değişikliklerde bulunduk.

  • Toprak yakma ile kazanılan monarch point artık 3 level üstü her askeri seviye için %4 azalıyor, maksimum %80’lik bir azalma olabiliyor. (development başına 5 güç)
  • Bir toprağı yakmak bölgedeki huzursuzluğu 10 yıllığına +10 arttırıyor. Eğer toprak satılırsa veya terkedilirse bu huzursuzluk yokoluyor.
  • Toprağı yakmanız durumunda o toprakta core’u olan diğer ülkelerle -25 ilişki alıyorsunuz.

Bu değişiklikler toprak yakma mekaniğinin daha negatif sonuçları olmasını sağlıyor, özellikle sizin olmasını istediğiniz ve corelayacağınız bir toprağı yakıyorsanız artık iki kere düşünmelisiniz. Toprak yakmanın etkisi zaman içerisinde azalan bir grafik izliyor, dolayısıyla ordular daha profesyonel bir yapıya büründükçe ve belli bir büyüklüğe eriştiğinizde artık ülkeniz için reform vaktinin geldiğine kanaat getirmeniz gerekecek.

Son olarak göçebelerin shock üstünlüğüne yönelik ufak bir değişiklikte bulunduk. Bu değişiklik genel olarak göçebeleri daha güçlü kılarken göçebeler eğer atlılar için uygun olmayan coğrafyalara girmeye çalışırsa sıkıntı yaratacak.

  • Göçebeler artık tüm düz arazilerde %25 shock avantajına sahip olurken, düz olmayan her arazide -%25 shock dezavantajına sahip.

YrNVY6.png

Keşfin Yayılışı
1.15 ile birlikte üzerinde değişiklik yaptığımız bir diğer husus ise keşfin yayılış sistemi. Eski sistem teknoloji ve dine bağlı olarak bölgelerin teker teker diğer ülkelerde de açılması şeklindeydi. Açıkcası fazlasıyla kaotik bir kodlamaya sahipti ve zor anlaşılır bir sistemdi, özellikle teknolojiye bağlı olması bazı custom ülkelerin oynanışında sorunlara sebep oluyordu, bunun yerine yeni bir sistem getirdik. Artık keşifler region bazında yayılıyor, bu tamamen modderlar tarafından modlanabiliyor. Örneğin Fransa bölgesi bir ülke tarafından keşfedildiğinde aşağıdaki unsurlara göre bu keşif yayılıyor.

  • Ülkenin kendisi veya onun lordu olan ülke Fransa bölgesinde en az 1 toprağı en az 20 sene önce keşfettiyse;
  • Fransa bölgesindeki herhangi bir ülke o ülkenin başkentini en az 30 yıl önce keşfettiyse;
  • Aynı kültür ve dine sahip herhangi bir komşu ülke Fransa bölgesinden en az 1 bölgeyi 75 sene önce keşfettiyse;
  • 1700 sonrası eğer başkent Afrikada değilse.
  • 1750 sonrası.

Bunla birlikte bir toprağı ilk keşfeden olmanın verdiği prestij bonusunu kaldırdık, artık bir regionu ilk keşfeden olmanız halinde çok daha büyük bir prestij bonusu alıyorsunuz ve ilk keşfeden olduğunuz bilgisi size veriliyor.

Arayüz Geliştirmeleri
Eğer bir yama arayüz geliştirmesi barındırmıyorsa o yama EU4 yaması sayılamaz. Bir sürü arayüz geliştirmesi yaptık ancak sizlere sadece en önemlilerinden bahsedeceğim. Artık hükümet sekmesinde bir ‘modifier’ ekranı mevcut, burada ülkenize etki eden tüm modifierlerin toplam olarak ne eklediğini görebiliyorsunuz, eğer mouse’ı modifier’in üstüne tutarsanız ayrıntılı liste elde edebiliyorsunuz.

RoPpD6.png

Harita modları kısmı 1.14’te de bir hayli değişikliğe uğramıştı, artık bir adım ileriye götürdük işi denebilir. Artık seçtiğiniz 10 haritamodunun gözükmesi yerine birden çok farklı listeler oluşturabilecceksiniz ve harita modları butonuna basarak bu farklı listeler arasında geçiş yapabileceksiniz. Örneğin regionları, areaları, koloni bölgelerini ve ticaret şirketlerini bir listede tutabilirsiniz ve bunlar arasında hızlıca geçiş yapabilirsiniz.

XLX3b7.png

Bir diğer değişikliğimiz youtube yayıncısı Arumba’nın önerilerinden geliyor, artık core’unuz olmayan toprakları alırken barış ekranı size bu toprakları almanın kaç ADM’e patladığını gösteriyor.

65XvMP.png

Son olarak, savaşta olduğunuz ülkeleri gösteren kalkanın yanında düşmanın savaşa devam isteğini görebiliyorsunuz, dolayısıyla artık düşmanınız hala savaşmaya istekliyse barış ekranını açıp teklif göndermeyi denemenize gerek kalmadı.

W1Qpp8.png

Bugünlük bu kadar, bu geliştirici günlüğüyle birlikte 1.15 ile birlikte gelecek büyük değişiklikleri bitirdik, ancak haftaya yine bir başka geliştirici günlüğüyle karşınızda olacağız. Bizi takip etmeye devam edin.

Forumda tartışın.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Henüz yorumlanmamış.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • FADYORYA: 1 ve 2. oyun epic gameste, 3. oyun steam'de olursa immortal empires olmuyor değil mi? üçünün de aynı platformda olması gerekiyor
  • Wandervals: 1.14 Sürümü için yama güncellemesine ihtiyacımız var.

KATEGORİLER

ARŞİV