Europa Universalis IV: Hindistan’daki Değişiklikler #3

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta Hindistan ve çevresindeki değişikliklerden bahsedilmeye devam ediliyor.

Merhaba!

Bu günlük, 1.26 yamasındaki harita değişikliklerinden bahsedeceğimiz üçüncü ve son günlük olacak. Odaklanacağımız yerler ise kuzey ve doğu bölgeleri. İlk başta Hindistan’dan biraz uzaklaşıp Burma’ya bakacağız, daha sonra geri dönüp Bengal ve Tibet’ten bahsedeceğiz. Daha önceki günlüklerde güney ve kuzey Hindistan’ı göstermiştik.

Ayrıca Hindistan’da kurulabilir yeni devletlere de bakmaya devam edeceğiz.

Burma

BUrma.jpg

Bugün dikkatimizi doğuya, Irrawaddy Vadisi’ne ve Burma bölgesine çeviriyoruz. Burma neredeyse 500 yıl boyunca Pagan Krallığı tarafından yönetilmişti ama 13. yüzyılın sonlarında Yuan hanedanlığı, tekrarlanan işgallerle Paganlara son vermişti. 1444’te Pagan’ın mirası hala Theravada Budizmi altında yaşatılsa da bölge hala bir zamanlar Paganların vassalları olan Shan devletleri arasında bölünmüş durumda.

Son 80 yılda Ava’daki Burma Krallığı Pagan’ın peşinden gidip, eski krallığın organizasyonu ve yönetimiyle bir şehir devleti kurmaya çalıştı.

Ava kısa süre içerisinde Shan Soahpaların hükümdarı konumuna gelse de, Shan Konfederasyonu altında toplanan Shan devletleri tarafından yıkılmıştı.

Tekrar bölünen bölgeyi 16. yüzyılda küçük Taungu Krallığı tekrar bir araya getirdi ve bu krallık dikkatini Güneydoğu Asya ve Hindistan’a çevirdi.

EU4 ekibine yeni katılan @neondt ile 1.26’da Burma bölgesi ayrıntılı bir şekilde yeniden gözden geçirilmiştir. Başlangıçtaki durumu ve Ava Krallığı’nı daha iyi yansıtmak için bölgedeki derinliği, bölge yoğunluğunu arttırdık ve birkaç yeni Shan ve Burma devletleri ekledik. Yeni eklenen devletlerden çoğu oyunun başlangıcında Ava Krallığı’na haraç vermektedir.

Burma’nın ayrı olan doğasını daha da iyi yansıtmak için yeni bir ticaret bölgesi daha ekledik ve Burma kültür grubunu Tibet grubundan ayırdık. Yeni ticaret bölgesinin denize kıyısı yok, ticareti Chengdu’dan alıyor ve Bengal’e gönderiyor.

Yönetim değişikliğinden bahsedecek olursak, Güneydoğu Asya’daki ve Burmalı ülkelerin kullanabileceği bir “Mandala” yönetim reformu olacak.

1444’te oynanabilir yeni ülkeler:

  • Kale – Arakanese dağlarının hemen yanında, Chin tepelerinde bulunan küçük bir Shan krallığı. Ava’ya haraç vererek başlıyor.
  • Mong Mao – Ming sınırındaki küçük bir Shan devleti. Si Renfa’nın yönettiği bu küçük krallık görkemli komşusuna karşı kendini daha yeni savunmuştu ve tekrar savunmak zorunda kalacaktı. Eninde sonunda Çinlilerin ilerlemesi sonucu yıkılsa da beklenilenden daha güçlü bir şekilde ülkelerini savunmuşlardı.
  • Mong Nai – Mong Kung ve Mong Nai bölgelerini temsil eden küçük Shan krallığı. Ava’ya haraç vererek başlıyor.
  • Mong Pai – Ava ve Lan Na’ya komşu olan küçük bir Shan krallığı. Ava’ya haraç vererek başlıyor.
  • Prome – Ave ve Pegu arasındaki küçük bir Burma krallığı. Ava’ya haraç vererek başlıyor.
  • Hispaw – Ava’nın doğusundaki bir Shan krallığı. Ava’ya haraç vererek başlıyor.

 

Bengal & Yukarı Burma

Bengal.jpg

Kuzey Hindistan’ın çoğu gibi Bengal de Delhi Sultanlığı’ndan kopan bir devletti. Ancak diğer sultanlara göre Bengal bölgesi her zaman özerk ve asi bir bölge olmuştu. Ilyas Shahi hanedanlığı şehrin Timur’a düşmesinden 50 yıl önce Delhi ile olan bağlarını koparmış ve Ganj’ın ağzında güçlü bir krallık kurmak için uğraşıyordu. Oyunun başlangıcından kısa bir süre önce Bengal Sultanlığı, yetenekleriyle ülkeyi kontrol eden kişi durumuna gelen ve komşu Orissa, Tripura devletlerine doğru genişleyen Hintli vezirden de kurtulmuşlardı.

Kuzeyde ise Assam’daki Ahom Krallığı son 200 yıldır Brahmaputra vadisini kontrol etmekteydi. Kökleri Mong Mao’ya dayanan Ahom hanedanlığı yerel yöneticilerden kurtulmuştu ve bölgeyi Güneydoğu Asya’da kullanılan tarım ve yönetim biçimleriyle değiştiriyordu. Kuzeydeki dağlarda yer alan eski Sudiya Krallığı ise hala ayaktaydı ama Assam’dan veya Burma’dan gelecek saldırılara karşı savunma gücü düşüktü.

1.26’da Bengal ve Ganj ile Brahmaputra’yı takip eden etrafındaki bölge daha detaylı hale getirildi ve daha fazla şehir eklendi. Kuzey Bengal’e Kochi kültürü eklendi ve varolan Koch devleti tag’ını aldı. Lhasa ve yeni Burma ticaret noktalarından gelen ticaret bağlantıları da eklendi.

Burma coğrafyasını stratejik olarak genişletme fırsatını da elde ettik. Yukarı Burma’daki ulaşımın zorluğunu göstermek için yeni şehirler ve çorak bölgeler(wasteland) eklendi. Daha önceki yamalarda yer alan Ming’in kısa bir süre içinde önce Burma’yı sonra Hindistan’ı işgal ettiği durum giderildi ve artık genişlemeye çalışan bir Çin’in katetmesi gereken mesafe arttı.

1444’de oynanabilir yeni ülke:

  • Mong Kawng – Yukarı Burma’daki vadileri kontrol eden, kuzeyde Tibet’e, kuzeydoğu’da Sadiya Krallığı’na, batıda Assam’a komşu olan bir Shan devleti.

 

Tibet

Tibet.jpg

1444 yılında Tibet’teki Yarlung vadisinden gelen Phagmodrupa hanedanlığı yerini Pinpungpa hanedanlığına(oyunda U-Tsang) bırakmıştı. Rinpunga’nın eski hükümdarları ve Ming’e göre “Abisheka’nın Ustaları” olan Phagmodrupa eskisi kadar güçlü değil ama anavatanlarını hala kontrol ediyorlar ve 17. yüzyıla kadar bağımsız olarak yaşayacaklar.

Tibet için olan araştırmalarda tekrar @Fryz’den yardım aldık. Odaklandığımız daha önceki bölgeler gibi burada da gerekli gördüğümüz yerlere yeni şehirler ekledik. Eponymous okulunun merkezi olan Sakya ve antik Xi’an – Lhasa yolunda bulunan, Lhasa’nın stratejik kapısı sayılabilecek Damxung da bunlara dahil.

En önemli değişiklik ise Tibet coğrafyasının ne kadar zorlu olduğunu göstermek için eklenen çorak bölgeler. Böylece Tibet ve Çin/Burma arasındaki geçişler daha da kısıtlı hale geldi.

Yerleşme yeri bulunmayan Changthang da devasa bir şehirden çorak bölgeye dönüşerek doğu Tibet ile batıdaki Guge arasındaki bağlantıyı kesti. Aqenganggyai ile birlikte orta Tibet’i hala Tarim’den uzak tutarken, yeni Rutleg şehri ise Hindistan’a olan yolu bir bakıma daha kolay hale getiriyor. Kuzeydoğudaki yeni Qilian dağları da Tibet ve Gansu arasındaki geçişleri engelliyor.

1444’te oynanabilir yeni ülke:

  • Phagmodrupa – Güney Ü-Tsang’daki Tibet kralığı.

Kurulabilecek Yeni Ülkeler

1.26’da kurulabilecek yeni ülkelerden de bahsetmeye söz vermiştik. İki tanesi daha önceki günlüklerde gösterilse de tam bir liste olması için aşağıya da dahil edilmiştir.

  • Delhi – Hindistan’daki temel Sultanlık ünvanı her zaman Delhi’ydi. Kuzey Hindistan sultanlıklarından biri Delhi şehrini ele geçirdiğinde Delhi olabilecek ve Delhi ülkesine bağlı hak iddialarını ve diğer özellikleri alabilecek.
  • Nepal – Ülkenin iç bölgelerini birleştirebilen güçlü Nepal krallıkları kurabilir. Daha iyi national idea ve daha fazla hak iddiası verir.
  • Nagpur – Nagpur Krallığı tarihsel olarak Deogarh’ın Rajaları tarafından kurulmuş ama sonra Maratha Bhonsle hanedanlığı tarafından ele geçirilmişti. Nagpur daha sonra Hindistan’ın merkezindeki ve doğusundaki kabile bölgelerini ele geçirecekti. Oyunda Gondwana ve Garjatları bir araya getirebilen herhangi bir Orta Hindistan ülkesi daha güçlü olan Nagpur krallığın kurabilecek ve belki de Maratha hanedanlığını davet edebilecek.
  • Punjab – Küçük bir Punjab ülkesi belirli şehirleri ele geçirip Punjab’ı kurabilir ve yeni national idealar alabilir.
  • Deccan – Deccan’da ayakta duran ve belirli bir güce erişebilen bir sultanlık Deccan Sultanlığı’nı kurabilir. Bu ülke için, Babürler tarafından kurulan ve Hindistan Cumhuriyeti tarafından işgal edilene kadar geçen sürede Hindistan’daki en büyük prenslik devleti haline gelen Deccan Nizamlığı’ndan (Haydarabad Nizamlığı) esinlendik. Nizamlık ayrıca yeni national idealara ve hak iddialarına sahip olacak.
  • Marathalar – Maratha kültürüne ve belirli şehirlere sahip bir Hint ülkesi Maratha’yı kurabilir ve yeni hak iddilarına, national idealara sahip olabilir.
  • Rajputana – Rajput bölgelerini ve Ujjain, Kannauj, Anhilwad Patan gibi önemli şehirleri ele geçiren bir Rajput krallığı tarafından kurulabilir.

Son olarak daha önce bahsettiğimiz değişiklikler kadar önemli bir diğer değişiklikle Bharat ve Hindustan’ı kurmak daha da zorlaştırılmıştır. Böylece ünvanları almadan önce artık gerçekten de Hindistan’ın hakimi olmanız gerekiyor.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek acaba
  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek tarih belli mi

KATEGORİLER

ARŞİV