Europa Universalis IV – 1.21 Yama Notları

C-Qs-tWXUAAVN1m.jpg

Europa Universalis IV için 1.21 yaması aşağıdaki değişiklikleri içeriyor:

Denge Değişiklikleri

  • Koloniler artık tüm komşu yerlilere saldıramıyor. (Artık yerlilerin saldırması durumunda da koloninin sahibi devreye giriyor)
  • Koloniler artık başkenti Amerika’da olan her özgür devlete saldırabiliyor (Bu devletlerin saldırması durumunda koloninin sahibi devreye girmiyor)
  • Artık koşulsuz teslimiyet vermeden önce savaşın minimum 12 ay sürmüş olması gerekiyor.
  • Vasallık transfer seçeneği artık haraçgüzar devletler için kullanılamıyor.
  • Artık sahip olduğunuz her development değeri için 25 değil 30 sailor elde ediyorsunuz.
  • Naval tradition %10 yerine %20 sailor recovery sağlıyor.
  • Burgher estate’inin sebep olduğu otonomi seviyesi artık topraktan elde ettiğiniz sailor değerini etkilemiyor.
  • Mandate kaybı artık 20 sene sürüyor ve diğer etkilerinin yanı sıra diplomasi kaybına sebep olup 0 Mandate’e sahip olmanın etkilerini de içeriyor.
  • Mandate’i kaybetmek artık 2 stability kaybettiriyor.
  • Mandate’i kaybetmek ayrılıkçı isyanların gerçekleşme olasılığını arttırıyor.
  • Unguarded Nomadic Frontier disaster’ının ilerleyişi artık daha hızlı artıyor.
  • Artık ülkeyi reform etmek için ADM 8 gerekiyor.
  • Vassallar artık HRE’ye toprak ekleyemiyorlar.
  • Naval Ideagrubu güçlendirildi.
  • Enstitüler artık ticaret şirketine tahsis edilmiş topraklarda otomatik olarak yayılmıyorlar.
  • Docklar artık teknoloji olarak Shipyardlardan önce açılıyor.
  • Denizdeki gemiler artık aylık üretim sailor maliyetlerinin %2’sine denk gelecek bir şekilde sailor harcıyor. Bazı idealar bu miktarı azaltabiliyor.

Yapayzeka

  • Koloni yapayzekasının her yere vital interest atma isteği azaltıldı.
  • Sizi haraçgüzar devlet haline getirmek için diplomatik talep yollayan AI’in red yemesi sonrası yeterince agresif olmaması problemi giderildi.
  • Herhangi bir haraçgüzar devlete saldıran AI’in, haraçgüzarın haraç ödediği devletin gücünü küçümsemesi problemi giderildi.
  • Savaş ilanlarında yapayzeka artık daha mantıklı bir şekilde hareket ediyor.
  • Yapayzeka haraçgüzar devletler, koloni devletleri ve daimyolar artık kendileri için Spy Network kurabiliyorlar.
  • AI artık ordusu için risk hesabını daha iyi yapıyor.
  • Tüm antlaşmaları korumaya yönelik AI ayarı eklendi.
  • AI ülkeler artık İmparatorun korumasındalarsa ve İmparatora friendly yaklaşıyorlarsa HRE’ye katılabiliyorlar.
  • AI artık Torsedillas Antlaşmasına daha çok dikkat ederek oynuyor.
  • Yapayzekanın haddinden çok fazla diplomatik ilişkiye sahip olmasına sebep olan hata giderildi.
  • Eğer yapayzeka, gönderdiği haraçgüzarlık teklifinin reddedilmesi üzerine savaş açtıysa artık barış yapmaya daha az istekli oluyor.
  • Yapayzeka artık diplomatik ilişki sınırının üstüne çıkmamaya daha çok dikkat ediyor.
  • Yapayzekada özellikle HRE’deki ülkelerin daha az yayılgan olmalarına yönelik değişiklikler yapıldı.
  • AI İmparator artık ilhak edilen prenslikleri özgürleştirme konusunda daha istekli.
  • Yapayzeka ülkesinin hiçbir zaman koalisyondan çıkmamasına sebep olan hata giderildi.
  • Yapayzeka artık barıştayken war exhaustion’unu azaltmayı deniyor.
  • Yapayzeka artık bir kuşatmayı kırabilmek için bütçesini aşan birim üretmeyi göze alabiliyor.
  • AI haraçgüzar devletler artık önemli ve kritik savaşlarda haraç ödedikleri devletin onları koruyacağını düşünmüyor.
  • AI 2 ülkenin tek başlarına olmasa da 2 ülke ordularını birleşerek bir kaleyi kuşatabileceği durumlarda AI’ın bunu görmeyip orduyu evinde tutması problemi giderildi.
  • AI’ın muharebelere yeterince takviye göndermemesi problemi giderildi.

Decision/Event/Idea Değişiklikleri

  • Artık Manchu kültüründeki her devlet, Manchu’yu kurabiliyor.
  • Great Yuan kurma decision’u eklendi.
  • Restore the Chinese Empire decision’u silindi.
  • Shushi Gaku kazasının yeni adı Neo-Confucianism.
  • Yeni Şinto kazası için süre artık başlangıçtan itibaren değil, bir önceki kazadan itibaren sayıyor.
  • Çini fiyatını etkileyen event artık Avrupa payının %10 değil %5 olması durumunda meydana geliyor.
  • Çini fiyatını etkileyen Bötger eventinin gelmesi için önce Çini fiyatının yükselmiş olması gerekiyor.
  • Avrupa’daki arza yönelik bazı fiyat değişiklik eventlerinde oynamalar yapıldı.
  • Macaristan’a bol sayıda yeni event eklendi.
  • Dai Viet’in Confucianism ve Mahayana arasında tercih yapabilmesine yönelik event eklendi (sadece MoH kullanıcıları için)
  • Disloyal Cossacks eventi artık her zaman nationalist değil, peasant isyancılar çıkartıyor.
  • Rusya’ya gelebilen Grand Embassy eventi artık başkentlerinde mevcut olmayan son enstitünün ilerleyişini hızlandırıyor.
  • Eğer dış bir güç Kyoto’yu alırsa ve Şogun diğer bölgelere sahip olarak varlığını sürdürüyorsa Şogunluğunu kaybediyorlar, önceki durumlardaki gibi bir Daimyo Kyoto’yu geri alırsa kendini Şogun ilan edebiliyor.
  • Great Yuan ideaları eklendi.
  • Vistula Spit artık Danzig’ten Konigsberg’e kadar uzanıyor, Marienburg ve Ermland’da artık liman yok.
  • Moravia artık Brno ve Olomouc olmak üzere 2 şehir.
  • Breslau artık Breslau ve Leignitz olmak üzere 2 şehir.
  • Fejer, Belgrade ve Trencin bölgeleri eklendi.
  • Ersekujvar’ın adı Hont olarak değiştirildi.
  • Moravia tagı eklendi.
  • Pest artık Center of Trade bonusuna sahip.
  • Socotra artık Asya’da.
  • Manchu kültürü artık Evenk kültür grubunun bir parçası.

Çok sayıda arayüz, modlama ve hata giderimi.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek acaba
  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek tarih belli mi

KATEGORİLER

ARŞİV