Europa Universalis IV – 1.20 Yama Notları

Mandate of Heaven eklentisinin çıkışına 2 gün kala, 1.20 yamasının yama notları paylaşıldı.

Eklenti İçerikleri

  • Pozitif stability’e sahip ülkelerde devastation’suz eyaletlerin refah seviyesi yükseliyor, refah seviyesi yüksek eyaletler daha çok üretim yapıyor ve daha ucuza geliştirilebiliyor.
  • Artık eyaletlerinizde genelgeler yayınlayabiliyorsunuz, bunu yaptığınızda o eyaletin gideri 2 katına çıkıyor.
  • Çağlar artık tamamlanılabilir amaçlara sahip ve tamamlandıklarında power projection sağlıyorlar.
  • Artık çağlardaki çeşitli hedefleri yerine getirerek splendor kazanabiliyorsunuz ve bu splendor çeşitli bonusların alımında kullanılabiliyor.
  • Keşif Çağı özellikleri yazıldı ve eklendi.
  • Reformasyon Çağı özellikleri yazıldı ve eklendi.
  • Artık herhangi bir çağda 3 hedefi gerçekleştirmeniz durumunda altın çağa geçebiliyorsunuz, bu oyun içerisinde 1 kere yapılabiliyor.
  • Mutlakiyet Çağı özellikleri yazıldı ve eklendi.
  • Devrimler Çağı özellikleri yazıldı ve eklendi.
  • Çin İmparatoru olan ülke artık legitimacy yerine meritocracy’e sahip oluyor. Bu değer zaman içerisinde azalırken sahip olunan yetenekli danışmanlar bu değeri arttırıyor.
  • Doğu din grubunda olanlar ve Horda yönetim biçimine sahip ülkeler artık diğer devletleri haraca bağlayabiliyor. Bu devletler yıllık olarak altın, monark puanı veya insangücü sağlıyorlar.
  • Diğer ülkeler artık doğu din grubunda olan ülkelere veya Hordalara haraçgüzar devlet olma talebinde bulunabiliyor.
  • Çin İmparatoru olan devlet, komşu devletlerine haraca bağlama savaş sebebi elde ediyor.
  • Barış koşullarına haraca bağlama seçeneği eklendi.
  • Haraçgüzar devlet artık haraç göndermeyi reddedebiliyor veya kabul edebiliyor. Eğer haraç gönderirse iki ülke arasındaki trust seviyesi artıyor, eğer reddederse azalıyor.
  • Oyuna haraçgüzar devlet olarak başlayan devletler artık oyuncu Mandate of Heaven’e sahip değilse o şekilde başlamıyor.
  • Haraçgüzar devletler diğer vassal devletlerin sahip olduğu dezavantajlara sahip olmuyor.
  • Çin İmparatoru artık 20 meritocracy karşılığında genelge yayınlayabiliyor, bu genelgelerden aynı anda sadece 1 tanesi aktif olabiliyor.
  • Daimyolar için 5 yeni vassal etkileşimi.
  • Konfüçyuscu ülkeler artık Harmony mekaniğine sahip, bu mekanik doğru dinden olan topraklardaki tolerans seviyesini, geliştirme maliyetini ve meşruluğu etkiliyor. Toprakların dinini değiştirince Harmony değeri azalıyor.
  • Konfüçyuscu ülkeler artık diğer din veya din gruplarıyla uyum sağlayabiliyor, uyum sağlandığında bu dinden olan topraklardan dinden dolayı negatif bir etken bulunmuyor.
  • Mançu kültüründeki devletler artık Mançu kültüründeki eyaletlerden sancaklar çıkarabiliyorlar. Bu özel ordular insangücü gerektirmiyor, ancak üretildiklerinde ülkedeki yozlaşma değerini arttırıyorlar.
  • Artık askeri puan karşılığında kale surunda açık yaratabiliyorsunuz.
  • Şogun yönetim biçimi artık kendilerini ve tüm daimyolarını etkileyen 3 özel etkileşime sahip.
  • Diplomatik makroyönetim mekaniğiyle artık sık kullanılan diplomatik etkileşimleri harita üzerinden yapabiliyor, hangi ülkelerin neyi kabul edip etmediğini görebiliyorsunuz.

Bedava İçerikler

  • Bölgeler artık 0 ila 100 arasında değişiklik gösterebilen bir yıkım (devastation) değerine sahip.
  • Oyun içi menüye İstatistikler butonu eklendi.
  • Oyun artık 4 çağa sahip.
  • Oyundan mutlak monarşi yönetim biçimi silindi, Mutlakiyet Çağında aktif olan Mutlakiyetçilik mekaniği yerini aldı.
  • Dini birçok etkileşim için geçerli olan 1650 yılı sınırlaması kalktı, artık o sınırlamaya sahip mekanikler sadece Keşif ve Reformasyon çağlarında kullanılabiliyor (haçlı vs. gibi)
  • İstatistikler sayfasında daha iyi/daha kötü şeklinde karşılaştırmalar eklendi.
  • Eski Çin İmparatorluğu fraksiyon mekaniği tarihsel olarak daha doğru yeni fraksiyonlarla değiştirildi.
  • Artık borca sahipseniz kendi kendinize iflas ilan edebiliyorsunuz.
  • Birimler artık geri çekilirken daha farklı bir geri çekilme animasyonunda oluyor.
  • Strengthen Government etkileşimi artık mutlakiyetçiliği 2 arttırıyor.

Denge Değişiklikleri

  • Paralı askerler artık muharebelere her zaman ilk olarak giriyor (savaş alanında ortada bulunuyorlar)
  • Başkent eyaletinde artık eyalet maliyeti bedava değil, ancak yarı yarıya daha az.
  • Başkent eyaletinde artık %5 enstitü yayılış hızı bonusu mevcut.
  • Aragon ile İspanya kurulurken Kastilya’nın bölge sınırlaması 40’a çıkarıldı.
  • Administrative Efficiency üzerindeki teknoloji etkisi 0-60%’dan 0-30%’a çekildi, bunu artık mutlakiyetçilik değeri de 0-40% olarak etkiliyor.
  • Birçok event ve decisionda mutlakiyet odaklı değişiklikler yapıldı.
  • Casuslar artık keşfedildiklerinde geri dönmüyorlar, 1 yıl boyunca etkisiz bir şekilde bekliyorlar.
  • Stability hit’e sebep olan barış koşulları artık mevcut warscore’un yarısı seviyesinde, bunun yapılabilmesi için warscore’un en az 50 olması gerekiyor.
  • Artık saldırdığınız ülkeye karşı, o ülkeyle ateşkesi olan bir ülkeyi savaşa çağıramıyorsunuz.
  • Prussian Militarisation’u elde tutmak artık %50 daha zor.
  • Prussian Militarisation artık ordunuzun bakım maliyetine ve insangücünüze daha az etki ediyor.
  • Zafer kartları artık 20 yıl yerine 10 yılda sıfırlanabiliyor.
  • Japon traditionları %10 yerine artık %5 disipline sahip.
  • Osmanlı’nın Millets ideası artık %33 yerine core maliyetini %20 azaltıyor.
  • Artık daha önceki zafer kartlarını elde etmemiş olsanız dahi, final zafer kartını elde edebiliyorsunuz.
  • Tamamlanmış zafer kartları artık aylık +1 skor sağlıyor.
  • Paralı askerler artık taban fiyatlarının üstüne 10 daha fazlasına maloluyor.
  • Vassalların development değerlerinden dolayı elde ettikleri bağımsızlık isteği oranı azaltıldı, artık 500 developmentte %100 desire.
  • Daimyolar artık diplomatik ilişkiden sayılmıyor.
  • Şogun olan ülkeye fazladan diplomat ve diplomat seyahat süresi bonusu eklendi.
  • Ayutthaya eventleri artık 7 yerine 2 mercantilism veriyor.
  • Artık başka bir ülkenin ticaret gücünün %50’sinden fazlasını talep edemiyorsunuz.
  • Amerika yerlilerinin 5. teknoloji seviyesi piyadelerinin pip sayısı 6’dan 4’e düşürüldü.
  • counting_coups ideasının verdiği moral bonusu %15’ten %10’a düşürüldü.
  • Spynetworkler artık keşfedildiklerinde düşüşe uğruyorlar.
  • Liberalism artık absolutism’den etkileniyor.
  • Haraçgüzarlar dışındaki vassallar artık birçok disasterları geçiremiyor.
  • Protectorateler silindi, artık vassal olarak oyunda bulunuyorlar. Eskiden protectoratelere has olan etkileşimler artık vassallarla yapılabiliyor.
  • İflas etmenin ordu moraline, huzursuzluğa ve otonomiye olan etkisi azaltıldı ve artık sadece 5 yıl sürüyor.
  • Artık aynı ülkeyle aynı tag birden fazla kere formlanamıyor.
  • Ülkelerin sahip olabilecekleri eyalet sayısı ciddi bir şekilde azaltıldı.
  • Random New World seçeneğinde artık 5 topraktan fazlasına sahip eyaletler oluşturulmuyor.
  • Koşulsuz teslim olma seçeneği kullanıldığında artık otonomi, savaş yorgunluğu ve enstitü yayılma hızı barıştaymışsınız gibi oluyor.
  • Devastation değeri eğer koşulsuz teslim olunmuşsa yavaş olarak da olsa azalıyor.
  • Teslim olunduğunda tüm sahip olunan topraklarda 0 huzursuzluk değeri bulunuyor.
  • Koşulsuz teslim olan ülkeler borç alamıyorlar, hazineleri 0’ın altına düşemiyor.
  • Bir şehirdeki development değerini manuel olarak yükseltmek, artık yıkım değerini azaltıyor.
  • Kolonilerde artık huzursuzluk olmuyor.
  • Eğer kaybedecek bir otoriteniz kalmamışsa, otonomi değerini yükseltemiyorsunuz.
  • Süvari oranları artık teknoloji gruplarına bağlı değil, varsayılan oran %50 olmakla birlikte:
    • Steppe Horde yönetim biçimi fazladan %25
    • Winged Hussars ideası fazladan %10
    • Mutlu Cossacks estate’i fazladan %10
    • Sunni doğru dinden olanlara toleransı kaybetti bunun yerine fazladan %10 süvari oranı.
    • Tengri 2 unrest etkisini kaybetti bunun yerine fazladan %25 süvari oranı.
  • Aynı savaşta sizin için bir toprağı işgal etmiş vassallarınız, o toprağı keşfetmenizi sağlıyor.
  • Artık başkentinizle aynı kıtadaki toprakları kolonize ederken kolonizasyona +5 bonus mevcut.
  • İflas edildiğinde artık topraklarda yıkım oranı artıyor, recent uprising etkisi kalkıyor.
  • Mançu’nun Eight Banners ideası Mandate of Heaven’e sahip olanların çıkartabileceği sancak sayısını %25 arttırıyor.
  • Oyunun başlangıcında vassallarla elde edilen trust seviyesi artık her vassallar için aynı değil.
  • Oyunun başlangıcında Historical Rival etkisi sebebiyle elde edilen trust penaltısı artık vassal olmayan ülkelere de yansıyor.
  • Barış koşulunda bir vassalı iptal etmenin maliyeti, eğer veraset savaşında PU iptal ediliyorsa %60, öbür türlü %100’ü geçemiyor.
  • Artık ülkeler savaştayken harita paylaşımında bulunabiliyor.
  • Şogun veya İmparatorun vassalı haline gelen bağımsız Daimyolar, tekrardan Daimyo yönetim biçimine sahip oluyorlar.
  • Borcu olan veya zarar etmekte olan ülkeler artık gemi üretimi yapamıyorlar.
  • İsyancıların bir toprağı ele geçirmesi, o toprağın başka bir ülke tarafından ele geçirilmesiyle aynı etkiye sebep oluyor.
  • Devastation’un geliştirme maliyeti üzerindeki etkisi azaltıldı.
  • Ticaret şirketleri artık ‘territory’ olarak sayılmıyorlar ve bu sebeple otonomi kısıtlamaları kalktı.
  • Bağımsız sayılan vassal devletler (yani haraçgüzar devletler) artık greatpower skorunda etkili olmuyor.
  • Borç hesaplaması esnasında artık geçen ayın sonucu yerine, anlık hesaplama yapılıyor.
  • İflas edildiğinde artık son 5 yıl içerisinde inşa edilmiş tüm binalar yokoluyor.
  • Bir bölge manuel bir şekilde ticaret şirketinden çıkarıldığında o bölge 5 yıl boyunca herhangi bir üretim yapmıyor.
  • Baharat bonusu artık aylık 0.1 yıkım azalması.
  • Yün bonusu artık %10 hareket hızı.
  • Artık düşman topraklarını yakabiliyorsunuz, bunu yaptığınızda ortalama bir yıkım değeri ekleniyor ve o topraktan ilerlemek 2 kat daha uzun sürüyor.
  • Kolonicilikte koloni devletlerin dezavantajları kaldırıldı.
  • Daimyo vassallar artık forcelimitinizi arttırmıyor.
  • Bir ülke artık 2 yıllık gelirinden fazla borca sahipse borçta sayılıyor.
  • Artık ünvanı halihazırda elinde tutan ülke pozitif prestije sahip olsa dahi, Defender of the Faith’i elinden alabiliyorsunuz.
  • Core maliyeti üzerinde elde edilebilecek bonus %90’dan %80’e düşürüldü.
  • Core süresi artık 6 aydan kısa olamıyor.
  • Yapayzekanın tüccar yerleştirmesinde yaşanan bir sorun giderildi, tüccarların yerleşimleri geliştirildi.
  • Koloni ülkeleri artık farklı dindeki komşularıyla savaşa girebiliyorlar.
  • Savaş hedefi olan bölgeyi elinde tutan ülkeyle ayrı bir şekilde barış yapamama kuralı kalktı.
  • Deus Vult ideası artık religious ideagrubundaki son idea.
  • Rakip ülkelere ambargo atma emri verilebilen vassallar, artık kendi kendilerine kime ambargo atacaklarına karar veremiyorlar.

Bunun dışında çok sayıda yapayzeka geliştirmesi, arayüz değişikliği, modlama geliştirmesi, yeni ülkeler/idealar ve hata giderimleri.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Henüz yorumlanmamış.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • FADYORYA: 1 ve 2. oyun epic gameste, 3. oyun steam'de olursa immortal empires olmuyor değil mi? üçünün de aynı platformda olması gerekiyor
  • Wandervals: 1.14 Sürümü için yama güncellemesine ihtiyacımız var.

KATEGORİLER

ARŞİV