EU4’te Fransa, Provence ve Hollanda Görev Ağaçları ve Yeni Reformlar

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta Fransa, Provence ve Hollanda’nın görev ağacı tanıtılıyor.

Merhabalar. Bir başka EU4 günlüğüne daha hoş geldiniz. Bugün sizlere Fransa ve Provence görev ağaçlarını tanıtacak, ardından Hollanda’dan bahsetmek üzere mikrofonu Ofaloaf’a bırakacağım. Bunların yanı sıra bazı yeni hükümet reformlarını göstereceğiz.

İlk olarak belki de birçoğunuzun dikkatini çekecek meseleden bahsedelim, Burgonya nerede? Burgonya için de bir görev ağacımız var ancak bunu şimdilik paylaşamıyoruz. Burgonya görev ağacı henüz duyurmadığımız ve üzerinde konuşmaya hazır olmadığımız çeşitli olay değişiklikleriyle bağlantılı. Aynı durum İtalya’da Papa ve Almanya’daki bazı devletler için de geçerli. Avrupa eklentisindeki mekanik değişikliklerinden ve özelliklerden bahsetmeye başladığımızda bu noktalara geri dönüş yapacağız.

dd_france.png
Fransız görev ağacı artık oyundaki en büyük görev ağaçlarından birisi. Rule Britannia eklentisi esnasında görev sisteminde değişiklikler yaptığımızda eski görevleri bu yeni sisteme taşırken Fransa sahip olduğu görev sayısının fazlalığı sebebiyle öne çıkan ülkelerden biri olmuştu. Avrupa eklentisiyle birlikte bir adım daha öteye giderek bu listeye 25 yeni görev ekliyoruz.

Yazıyı kısa ve öz tutmak için daha önceden aşina olduğunuz görevleri atlayıp, sadece yeni görevlerden bahsedeceğiz. Görev ağacının başlangıcında iki önemli deniz üssünü geliştirmeye yönelik bir göreviniz var, bu 2 üs de 1444’te Fransa’da bulunmuyor, birisi Bretonya’daki Brest, diğeri ise Provence’deki Toulon. İkisinin amacı birbirinden farklı. Toulon’daki liman bölgeye Denizcilik Geleneği sağlayan ve bölgedeki gemi maliyetiyle onarım süresini azaltan kalıcı bir etki verirken, Brest görevini tamamlamanız durumunda bölgede erkenden bir Drydock edinecek, İngiltere’yi yenmenize yönelik görevlerinizi kolaylaştıracak 5 ağır gemi kazanacaksınız.

İngiltere’ye yönelik olarak ilk istenen şey Auld İttifakını güçlendirmek, bunun için Britanya Adalarında en az 70 gelişmişliğe sahip (İskoçya olmak zorunda değil) dost bir devlete sahip olmanız yeterli. Bu görevi tamamladığınız vakit adalarda İngiltere veya Büyük Britanya kontrolündeki bölgelerde hak iddiası kazanıyorsunuz. İngiltere’yi Yen görevinin amacı Londra’yı fethetmek. İngilizler yenildikten sonra Fransa oyunun sonuna kadar kazandığı %10 Denizcilik Morali ile denizlere hükmeden gerçek güç olacak.

Fransa aynı zamanda iç karışıklıklara odaklanan yeni görevlere de sahip. Oyunun başlangıcında geniş bir soylu tabakasına sahip feodal bir devlet olan Fransa kademeli bir biçimde merkeziyetçiliğe doğru ilerleyecek. Soyluların gücünü kırmak bu yolda atacağınız ilk adım. Ardından Dragonnades ile ülkede dini birliği sağlayabileceksiniz. Ancak mesele devleti yöneten kişi olmak değil, mesele devletin kendisi olmak. Bunu sağlamak için tüm bölgesel otonomileri ezerek oyundaki eski kararın yerini alan L’Etat c’est moi etkisini elde etmeniz gerekecek.

Ardından Devrim geliyor. Dilerseniz devrimden yana olabilirsiniz, dilerseniz devrimi bitiren taraf. Bu seçim noktasına göre Avrupa genelinde bağlı devletler kurarak Fransız Hegemonyasını kurabileceksiniz. Görev ağacında biraz daha yukarı çıktığımızda Fransa’nın sadece askeriye alanında yetenekli bir liderle başarabileceği tüfekçi görevini göreceksiniz. Bu görev yenilenmiş ve geliştirilmiş Kraliyet Tüfekçileri olayını tetikleyecek. Elinizin altında disiplinli bir tüfekçi grubu olduktan sonra onlar için Les Invalides’i inşa ediyorsunuz. Bunu yapabilmek için yüksek kara askeri limitine, Paris’te bir üniversiteye ve askeri binaya sahip en az 20 bölgeye ihtiyacınız var. Tüm bunları yaparsanız Ofaloaf’ın Venedik görevlerinden çaldığım bir etki olan hastalıklarla karşılaşma ihtimalinin azalmasına yönelik bir bonus elde ediyorsunuz. Buna ek olarak oyunun sonuna kadar insan gücü havuzunun dolum hızı %10 yükseliyor.

Görev ağacı genelinde çeşitli fetih görevleri mevcut. Alsas bölgesini ilhak etmenizle birlikte Napolyon’un rotasına geçiyor, İsviçre’yi ele geçirip Kutsal Roma İmparatorluğu’na son veriyor, Polonya’yı “koruyup”, Rusya’ya sefer düzenliyorsunuz. Moskova’yı başarılı bir şekilde düşürmeniz durumunda yeni “Moskova Yangını” olayı tetikleniyor, bu olayla Moskova’yı yerlebir edebiliyorsunuz. Napoli üzerindeki Fransız hak iddiasının üstüne gitmeniz size İspanya tacında da hak veriyor, bu da İspanya Veraseti için savaş başlatabilmenizi sağlıyor.

Son olarak Fransa birtakım yeni koloni görevlerine sahip. Güney Amerika’da genişlemenize odaklanan bu görevler France Antarctique kolonisini kurmanızı istiyor. Fransa’nın Kuzey Amerika’daki aktivitelerine odaklanan ve buradaki yerli halklarla ilişkiler kurarak kürk ticareti üzerinde hakimiyet sağlamayı amaçlayan görevler de mevcut. Bu görevler rakiplerinizin baskı altındaki kolonilerine “özgürlük, eşitlik ve kardeşlik” getirmenize ve Amerika’nın bağımsızlığını desteklemenize odaklanıyor. Eğer bu kolonilerden birini bağımsız hale getirmeyi başarırsanız oyunun sonuna kadar Özgürleştirme savaş sebebine erişebiliyorsunuz. Fransa aynı zamanda doğuya yelken açarak Devrimler Çağında Avrupalı güçleri Hindistan’dan çıkartmaya ve Hinduçin’de Vietnam’ı fethetmeye yönelik görevlere sahip.

dd_provence.png
Kral Rene nice ünvanlara sahip bir hükümdardı. En azından kendisi böyle düşünüyordu. Bu ünvanlar arasında Provence kontluğu, Anjou düklüğü ve Düşes Isabella ile evliliği sayesinde Lorraine düklüğü kesin olmakla birlikte, başlangıç tarihinden sadece birkaç sene öncesinde kendisi aynı zamanda Napoli kralıydı – ta ki Aragonlular tarafından ülkeden kovulana dek. Rene aynı zamanda kendisinin Sicilya’nın, Aragon’un ve Kudüs’ün kralı olduğunu da düşünüyor, kişisel armasında Macaristan’daki hakkına atıflarda bulunuyor.

Provence görev ağacı tüm bu düşünceleri gerçeğe dönüştürmeye odaklanıyor. Rene’nin ilk olarak bu hak iddialarını ciddiye alınacak hale getirmesi lazım, bunun için yapabileceği 2 şey var, Korsika’yı fethetmek veya 100 gelişmişliğe ulaşmak (Provence oyuna 73 gelişmişlikle başlıyor.) Bunu yaptığınız vakit Napoli üzerinde core’lara sahip oluyorsunuz. Evet doğru duydunuz, kalıcı hak iddiası değil, core. Rene oyunun başlangıç tarihine çok yakın bir tarihte Napoli’yi kaybettiği için nadir bir tercih olarak core vermeyi daha doğru bulduk. Napoli’yi geri almanız kolay olmayacak, ancak başarırsanız dünyada Kral olarak bilineceksiniz. Bunun üzerine Aragon ve Sicilya’ya yönelik kalıcı hak iddialarına ve tahtları birleştirme savaş sebebine sahip olacaksınız. Bu seferler de pek kolay olmayacak, keza İberyalılar hem denizde hem de karada ciddi bir tehdit. Tüm güçlüklere rağmen bunu da başarmanız işinizin sona erdiği anlamına gelmiyor. Macaristan ve Kudüs topraklarında Anjou hanesinin hak iddialarının üstüne giderek Macaristan üzerinden Avusturya ile, Kudüs üzerinden Osmanlı ile karşı karşıya geleceksiniz. Good King Rene başarımını elde edecek olmanın yanı sıra, Kudüs topraklarını almanız durumunda daha sonraları bahsedeceğimiz bazı yeni fırsatlara sahip olacaksınız.

Provence Rene’nin “doğuştan” hakkı olan tahtları fethetmenin yanı sıra bazı iç siyasete odaklanan görevlere de sahip. Provence ile Lorraine’i birleştirmeniz elzem. İmparatorluğa katılma görevi, her ne kadar bizzat isminde imparatorluk ve katılma sözcükleri bulunsa da, illa imparatorluğa katılmanızı gerektirmiyor. İmparator olarak veya imparatorluğu yıkarak da bu görevi başarabiliyorsunuz. Avignon toprağı da Provence’ı ilgilendiren meselelerden birisi. Papa’nın artık bu toprağa ihtiyacı yok, dolayısıyla dikkatli bir diplomasiyle bu işin üstesinden gelmeniz mümkün. Olmazsa yine eski taktik birlikleri hazırlayıp kuşatma yolunu deneyebilirsiniz. Avignon alındıktan sonra Oksitanya bölgesinin geri kalanını ele geçirecek, Fransa’nın tamamını fethedeceksiniz. Krallar Kralı görevi büyük oranda görev ağacının final görevi şeklinde, 1000 gelişmişliğin yanı sıra meşruiyetinize kalıcı bir bonus ve diplomatik ilhak seçeneği için %20 indirim veriyor.

Kral Rene sadece elinde tutmadığı ünvanlar üzerinde hak iddia eden bir kraldan ibaret değil, aynı zamanda sanattan da anlayan birisiydi. Sanatı destekleme görevini tamamlaması için Provence’ı geliştirmeniz gerekecek, bunun için Aix’in en az 30, diğer bölgelerin ise 15 seviyesinde olması gerekiyor. Bunun ardından Toulon’da daha önce de bahsettiğimiz üs için bazı girişimlerde bulunabilirsiniz. Her ne kadar Fransız ulusal marşı olsa da, La Marseillaise esasında Marsilya ulusal muhafızlarının marşıydı. Bu görevi tamamlamak için %80 ordu profesyonelliğine ihtiyacınız var, tamamlandığında talim kazanım ve düşüşünde kalıcı %25 bonus elde edeceksiniz.

————-

Ofaloaf:

Tekrardan selam, vakit eski dostlarımız Hollandalılardan bahsetme vakti. EU4’ün zaman dilimi içerisinde Aşağı Ülkeler dağınık feodal devletlerden Avrupa’nın ve hatta dünyanın en güçlü ülkelerinden birine dönüştü. Bu zengin tarihi görev ağacına yansıtmak oldukça zordu.

NED_missions.jpg
Hollanda görevleri “Hollanda” ülkesiyle 1444’te yer alan Hollandalı ülkeleri arasında paylaşılıyor. En sağdaki 2 görev zinciri hariç tüm görevler bu küçük ülkelerde de mevcut. Bu ülkelerle oynarken Hollanda’yı kurmaya yönelik bir oyun oynayacağınız için bu durum çok da büyük bir sorun değil. Hollanda görevlerinin 3 ana teması var: Aşağı Ülkeleri korumak, zengin olmak, daha fazla zengin olmak için bir yerlere ulaşmak.

Erken dönem görevlerin büyük bir kısmı bağımsızlık elde etmeye yönelik. ‘Assert our Sovereignty’ görevi direkt olarak sizden bağımsız olmanızı ve en az 4 toprağa sahip olmanızı istiyor. Eğer Burgonya’ya bağlı bir devlet olarak oynuyorsanız hükümdarınızı ilk fırsatta sırtından vurmanız gerekecek. ‘Sea Beggars’ görevi hafif gemilerden oluşan bir donanma kurmanızı istiyor, bunlarla isterseniz denizdeki düşmanlarınızı avlayabilir, isterseniz ticarete odaklanabilirsiniz.

Ülkeniz geliştikçe ekonomik fırsatlar itibariyle Avrupa’nın ötesine bakmaya başlayacaksınız. Nispeten mütevazi bir başlangıçla Hollanda Baltık üzerinden tahıl ticareti yapacak, ardından Atlas okyanusunun ötesine ve Doğu Hint Adalarına geçeceksiniz. Bu bölgelerde sürekli İberyalılarla başınız derde girecek.

VOC logosuyla da tanınan Hollandalı Doğu Hint Şirketi ve WIC olarak bilinen Batı Hindistan Şirketlerini kuracaksınız. VOC’un Güney Afrika’dan Doğu Hint Adalarına kadar kolonileri vardı, hatta bir dönem Tayvan adasını ellerinde tuttular. WIC VOC’un başarısının benzerini Amerika kıtasında denemiş olsa da, ana limanı New Amsterdam Britanyalılar tarafından ele geçirildi. Bu liman günümüzde New York olarak biliniyor. Kendilerinin Brezilya’yı Portekiz’den alma denemeleri ise başarısız oldu.

Son olarak Hollanda’nın ‘Strengthen the Vroedschappen’ ve ‘Merge the Stadtholders’ isminde kendisine odaklanan 2 görev zinciri var. Bu iki zincir de Hollanda Cumhuriyeti’nde Oranjistlerle (Orange hanesini destekleyenler) Statistler (Cumhuriyet yanlıları) arasındaki çekişmeye odaklanıyor. Bu zincirdeki tüm görevler bu iki taraf arasındaki dengeyi etkiliyor. Hiçbirinin başarılması için bu denge üzerinden bir şart yok, ancak Orange hanesi baştayken Glorious Revolution görevini tamamlarsanız emin olun Orange yanlılarının eli güçlenecektir. Bu görevlerin bu denge üzerindeki etkisi kolaylıkla seçimlerle veya her iki tarafa bonus veren 2 görevin aynı anda tamamlanmasıyla dengelenebilir.

————-

Son olarak, yeni hükümet reformları görmek istediğinizi duyduk, özellikle istikrarlı diktatörlükler için bir talep var. Aşağıda oyuna tam olarak bunu ekleyen 3 yeni hükümet reformunu görebilirsiniz:

dd_govs.png

Her zamanki gibi değerler çalışma halindedir, ileride değişebilir.

Protectorate Parliament reformu sadece İngiltere tarafından, İç Savaş esnasında Parlamenterlerin yanında saf tutmaları durumunda geçirilebiliyor. Bu iç savaştaki Rump Parlamentosunu temsil ediyor. 1. kademe hükümet reformu olan bu reforma sahip olmanız durumunda seçim yok, ancak parlamento mekanikleri ile diğer cumhuriyetlere nazaran daha yüksek mutlakiyet limitine sahip oluyorsunuz.

Junker Stratocracy reformu Prusya’ya has, Prusya Monarşisi reformunun cumhuriyet versiyonu denebilir. Stratocracy ile Militarization mekaniklerine erişebiliyorsunuz. En önemlisi hükümdarlarınız seçimle veya verasetle başa gelmiyor. Stratocracy’deki bir hükümdar hayatını kaybettiğinde ülkenin en iyi generali Mareşal ünvanıyla başa geçiyor. Tıpkı Golden Century’deki Korsan Krallar gibi Mareşallerin yetenekleri de generallikleri esnasındaki pip’lere göre belirleniyor.

Korsan Krallardan bahsetmişken, Board of Amirals reformuyla korsan cumhuriyeti olmayan cumhuriyetler demokrasiyi terkederek tüm gücü donanmaya verebiliyor. Bu sistemde de hükümdarınız amiraller arasından çıkıyor. Bu reformu geçirebilmek için Denizcilik idealarını tamamlamış olmanız gerekiyor.

Tüm bu reformlar cumhuriyetçi ideallerden oldukça uzak kalmaları sebebiyle düşük cumhuriyetçilik geleneği kazanımına sahipler.

Bugünlük bu kadar, önümüzdeki hafta Avusturya ve Balkanlardaki harita değişikliklerinden bahsedeceğiz.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek acaba
  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek tarih belli mi

KATEGORİLER

ARŞİV