Henüz karar veremediyseniz veya ırklara dair yeterli bilgiye sahip değilim diyorsanız sorun değil, bu yazımıda tekrardan ırkların üstünden geçip bilmeniz gerekenleri özetleyeceğiz.
Space Marine
Space Marinelerin nihai amacı İmparatorluğun galaksi çapında yüzleştiği tehditleri ortadan kaldırmak. Sahip oldukları antik güçlere sahip zırhla Space Marineler muharebenin gidişatını değiştirebilir özelliklere sahip.
Dawn of War III’te Space Marineler diğer ırklara nazaran sayıca daha az, ancak daha güçlü birimlere sahiplerdir ve diğer ırklardan farklı olarak spesifik hedeflere saldırılar düzenlemekte iyilerdir. Sahip oldukları özelliklerle düşmanı sürekli bir şekilde baskı altında tutabilirler.
Space Marineler muharebe esnasında takviye kuvvet çağırabilir, takviye kuvvet çağırıldığında gökten fırlatma kapsülleriyle veya Thunderhawklarla takviye kuvvetler gelir. Bu özellik Space Marineler savaş alanında zor durumda kaldığında en büyük yardımcıları. Bu kapsüllerle düşmanın kaçış rotasını kapatabilir, düşman birliklerinin çevresini salabilir ve hatta Deathstorm’ları dahi çağırabilirsiniz.
Savaş alanında herhangi bir yere bölüğünüzün sembolünü diktiğiniz vakit etraftaki Space Marine askerlere çeşitli bonuslar sağlayacaksınız. Bu bayrağı dikmeniz esnasında bölgede bulunan düşman askerlerini düşürebiliyorsunuz. Sahip olduğunuz karargah seviyesine göre bu bayraklar farklı bonuslar sağlıyor:
- 1. Seviye: Kalkan bonusu
- 2. Seviye: Hedeflenmiş yörünge saldırıları
- 3. Seviye: İyileştirme
Bu bayrak düşman tarafından ele geçirilebilir, eğer düşman ele geçirirse bu bonuslardan yararlanamazsınız.
Space Marinelerle düşmanın üstüne yörüngesel saldırı emri verebilirsiniz. Bu durumda gökten inen bir lazer ışını bölgedeki düşman birimlerine çok yüksek hasar verir ve onları küle dönüştürür. Bu lazer daha çok düşmana hasar verdikçe genişler. Yörüngesel bombardıman yapabilmeniz için bombardıman yapılacak yere bir işaret koymanız gerekir. Eğer bu işaret de düşman birlikleri tarafından ele geçirilebilir.
Eldar
Parçalanmakta olan bir ırkın son tanelerinden Eldar’lar fazlasıyla gururlu ve küstahtırlar. Ancak hem gururlu hem de küstah olmaları için yeterli sebepleri mevcut, sahip oldukları insanüstü psişik güçlerle düşmanları için çok büyük tehdit oluşturuyorlar.
Eldarlar hızları ve çeviklikleriyle ön plana çıkıyor, haritada bir köşeden bir başka köşeye hızlıca hareket edebilirler ve böylelikle kazanamayacakları muharebelerden geri çekilip, kazanma olasılıkları yüksek olan muharebeye takviye kuvvet gönderebilirler. Aynı zamanda birçok Eldar birimi vur-kaç taktiğine uygun özelliklere sahiptir. Doğru bir şekilde yönetildiğinde Eldarlar hızlı ve bir o kadar da sert vuruşlar yapan güçlü bir ırk olarak ön plana çıkar.
Eldar’lar Battle Focus adı verilen özel bir bonusa sahiptir ve bu bonus kapsamında kalkanları zaman içerisinde canlarını geri kazanırlar. Bu kazanma hızı Fleet of Foot etkisi altında olduklarında oldukça hızlanır. Bu Battle Focus sayesinde Eldar’lar kendileriyle özdeşleşmiş vur-kaç saldırılarını daha iyi bir şekilde yapabilirler. Webway Gate’in yakınlarında bulunan Eldarlar Fleet of Foot bonusuna sahip olur, bu bonus onların hareket hızını yükseltir. Bu durum özellikle bir muharebeden başarılı bir şekilde geri çekilme konusunda Eldar’lara büyük katkı sağlar. Eğer Fleet of Foot’a sahipseniz çok daha kolay bir şekilde düşmana hasar verip sonra geri çekilebilirsiniz.
Eldar’lar harita üzerindeki yapılarını bir yerden başka bir yere ışınlayabilirler. Yüksek seviyelerde çok sayıda bina Webway’ler aracılığıyla birbirine bağlanabilir, bu binaları birbirine bağladığınız vakit Eldar’ın bir binadan diğer binaya ışınlanmasını sağlayabilirsiniz. Aynı anda sadece 1 Webway bağlantısı aktif olabilir.Webway kapıları istenen yere ışınlanabildiği için bir tanesini Webway Assembly’nin yanına kurup, yeterli bir güce ulaştıktan sonra Webway kapınızı düşman hattının arkasına ışınlayıp bağ kurabilirsiniz, eğer bunu sessizce yapmayı başarabilirseniz düşmana karşı önemli bir sürpriz saldırı avantajı elde edersiniz.
Eldar’ların özel yeteneğine Eldritch Storm adı verilir, bu özel yetenekle Eldar’lar Eldritch enerjisini belli bir bölgede sıkıştırabilir ve o bölgedeki tüm düşman birimlerine hasar verebilir. Bu enerjiyi Eldar’lar aracılığıyla transfer edebilirsiniz ve böylelikle daha geniş bir çaptaki düşmana hasar verip onları yavaşlatabilirsiniz. Eğer transfer için kullanılan Eldar öldürülürse bu durumda Eldritch Storm normal formuna geri döner.
Orklar
Orklar vahşi ve bir o kadar da kurnaz bir ırktır. Orklar için ne kadar heybetliyseniz o kadar çok vurulmaya müsaitsiniz demektir. Orklar savaş alanındaki sayıca olan üstünlüklerine güvenirler, savaş alanındaki basitlikleri kimi zaman onların en büyük silahı olabilir.
Orklar WAAAGH Kuleleri kurabilir ve bu kulelerden çeşitli bonuslar elde edebilirler. Orkları yönetirken bu kulelerden en iyi şekilde faydalanmalısınız. Bu kuleler size ekstra olarak teknolojik gelişim ve çeşitli parçalar sağlar.WAAAGH! kuleleri full WAAAAAAAGH! moduna geçmenizi sağlamadan önce bir süre hazırlanma safhasına girer, bu moda geçtiğinizde hem verdiğiniz hasar hem de hızınız artar. Bu moddayken kule fazladan hasar alır ve aynı zamanda minimapta görünür hale gelirler.
Düşmanlar WAAAGH! kulesinin aktifleştiğini duyabilir ve bu durumda olası bir Ork saldırısına karşı hazırlanabilir. Yağmalamayan Ork gerçek bir Ork değildir. Ork birimleri savaş alanındaki çeşitli parçaları toplayabilirler, bu toplanan parçalar o birimlere kalıcı bonuslar veya taarruz yeteneği verir. Her birim bu parçalardan farklı bonuslar kazanır, Gretchin’ler bu parçaları kullanarak oldukça ucuza çeşitli araçlar oluşturabilirler. Dolayısıyla her zaman ordularınızda birkaç Gretchin’e yer vermeniz fayda sağlayabilir, ne zaman düşmanınızın kötü şansının sizin için en büyük fırsat haline geleceğini bilemezsiniz.
Orklar yörüngeden belli bir bölgeye Rok saldırısı düzenleyebilirler. Bu Roklar genişleyen çapta düşman birimlerine hasar verir ve onları yavaşlatır. Bu saldırının sonlanması esnasında devasa bir Rok bölgeye düşer ve bölgedeki tüm düşman birimlerine hasar verip onları geri iterek hareket edemez hale getirir. Bu ışın dost veya düşman ilk etkileşime geçtiği birimi takip eder.