Crusader Kings III’ün bu geliştirici günlüğünde bir sonraki olay paketi Wards and Wardens vizyonu hakkında ve yeni rehine, yetişkinlikte eğitim vb. özelliklerinden bahsediliyor.
Herkese merhaba!
Konuşmamızın üzerinden birkaç hafta geçti ama hepiniz seyahat, tur, turnuva ve diğer şeylerle meşgul olduğunuz için sanki daha uzunmuş gibi geliyor! Yine de bizim için bu dünyayı şimdilik geride bırakmanın ve önümüzdeki dönemde neler yapacağımıza bir göz atmanın zamanı geldi.
Vizyon
İlk Olay Paketimiz olan Friends & Foes bize deney yapma şansı verdi. O zamandan beri, bu paketlerle tam olarak hangi yönde ilerlemeye başlamak istediğimize bir göz atma ve işe yarayanları geliştirme şansımız oldu.
Üzerinde durduğumuz alanlardan biri içerik çeşitliliği ve oyuncunun oyunu nasıl deneyimlediğiydi. Olaylar, anlatının dokusuna sürdüğümüz mürekkeptir, ancak bu olayların nasıl, ne ve neden gerçekleştiği onların verimliliğini belirler. Bu içeriğin oyuncuya ulaşması için yeni yollar sunmak, göze batmayan bir şekilde yapıldığı sürece harika bir şeydir.
Bunu akılda tutarak, Wards & Wardens (geçen Ocak ayında oy verdiğiniz olay paketi) ve beraberindeki yamada bulacağınız yeni özelliklerden birkaçını özetleyeceğiz – her ikisi de 22 Ağustos’ta mevcut. Bazıları hakkında ileride daha fazla konuşacağız, bu yüzden burada çok kapsamlı bir şey beklemeyin, ancak başlayalım…
Göze çarpan özellikler
Rehineler, bu terimi duyduğunuzda aklınıza gelen şey değildir. Orta Çağ’da rehinelik, bir kişinin fidye için zorla alıkonulmasından ziyade, kesinlikle yaygın olan siyasi ve hukuki bir statüydü.
Basitçe söylemek gerekirse, rehineler genelde alınmaz, verilirdi. Bunlar esasen işlemsel garantilerdi. Bu durumda, rehinelerin değiş tokuş edilmesinin en yaygın nedenine odaklandık: barış anlaşmasını garanti altına almak için bir araç olarak.
Wards & Wardens’da rehineler, bir mahkum ile yabancı bir saray misafiri arasında bir yerde yeni bir ilişki türüdür. Sarayınızda bir misafir gibi ikamet ederler, ancak kendi istekleriyle ayrılamazlar ve şövalye olamazlar. Bunlar genellikle -her zaman olmasa da- çocuklardır ve süzerenlerinin onları bir savaşın ardından düşmanlıktan uzak durma garantisi olarak takas etmeleri veya barış zamanında etkileşim yoluyla değiş tokuş etmeleri nedeniyle kendilerini böyle bir çıkmazda bulmuşlardır. Böyle bir düzenleme sadece arabuluculuk sürecini kolaylaştırmakla kalmaz, aynı zamanda her iki tarafa da biraz huzur verir.
Rehineler aslında canlı saldırmazlık anlaşmalarıdır. Bir rehineye zarar vermek önemli bir diplomatik olaydır, ancak aynı zamanda eski düşmanlarınızı o sınır bölgesinin tam olarak kime ait olduğu konusunda daha parlak fikirler edinmekten caydırmanın bir yoludur. Rehin aldığınız herhangi bir hükümdar size saldırmaya kalkışırsa önemli zayıflatmalara ve cezalara maruz kalacaktır – ve kendi saraylarına saldıran herhangi bir muhafız da benzer zayıflatmalara maruz kalır – bu nedenle rehineler mümkün olan en güçlü caydırıcı biçimlerden birini sunar.
Rehinelerin kendileri de yeni ve göz alıcı başka bir şeyle hizada tutuluyor:
Daimilik İçinde
Oyunda halihazırda iki tür Koz mevcut: Güçlü ve Zayıf Koz. İkincisi, örneğin bir kişiyi bir şekilde manipüle ederseniz elde edeceğiniz koz türüdür. Tek kullanımlıktırlar ve maliyeti karşılığında reddedilebilirler. Öte yandan, güçlü kozlar birden fazla kez ve çeşitli senaryolarda kullanılabilir, ancak aynı zamanda çok daha nadirdir.
Daimi Kozlar, gardiyanların iyi davrandıkları rehinelere takabilecekleri yeni bir koz türüdür ve orta yolu temsil eder. Zayıf kozlar gibi reddedilebilirler ama aynı zamanda Güçlü kozlar gibi kalıcıdırlar. Şu anda rehineler (ve daha önce rehine olanlar) Daimi kozla görmeyi bekleyeceğiniz tek karakterlerdir, ancak Hatıralar nasıl Friends & Foes için genişletme düşünülerek oluşturulduysa, gelecekte Daimi koz kullanımının daha fazla ve daha geniş örneklerini bulursanız da şaşırmamalısınız.
Ne tuhaf bir adam!
CKIII’te biraz zorlandığımız noktalardan biri, kalıplara tam olarak uymayan karakterlerin varlığına ara buluculuk etmek oldu.
CKII’de, her türlü tuhaf şeyi yapan deli ve cinlenmiş karakterleriniz olurdu – ölümsüz at şansölyeleri ve benzerleri; nasıl gittiğini bilirsiniz. CKIII, özelliklerin nasıl temsil edildiği konusunda daha gerçekçi bir yaklaşım benimsiyor: Örneğin Deli, CKII’de giderek daha gevşek bir şekilde kullanılmış ve hafif kaçıklıktan gerçek akıl hastalığına kadar her şey için bir genel kullanım kapsamına girmiştir, ancak CKIII bu sonuncusuna çok daha sıkı bir şekilde bağlı kalmıştır.
İşte bu noktada Eksantrik özelliği devreye giriyor ve biraz tuhaf olanlara adanmış bir özellik olarak karşımıza çıkıyor. Bu, bu yeni kişilik özelliği altında bulabileceğiniz daha olağandışı durumlardan bazılarını gruplandırmamıza olanak tanıyarak hem belirli bir karakter için gerçekleşmeleri için daha fazla neden sağlar hem de önemli bir şekilde, bu tür garip oyalayıcı şeylerle ilgilenmeyecek karakterlerin bunu yapmasını engeller. Önümüzdeki haftalarda bu konu hakkında daha fazla konuşacağız!
Bir Ebelik Krizi
Tahmin edebileceğiniz gibi, rehineliğin büyük ölçüde gençlere yönelik olduğu düşünüldüğünde, üzerinde çalıştığımız şeylerin önemli bir kısmı Crusader Kings III’te yetişkinlik öncesi deneyimlerini doldurmaktı. Yayınlandığından bu yana bu konuda bir hayli yol kat ettik; Friends & Foes bir dizi yeni olay ve çocuk kişilik özelliklerinin yenilenmesinin yanı sıra elbette Naiplik mekanizması ile tehlikeli Ortaçağ dünyasında bir çocuğa yepyeni bir entrika katmanı ekledik.
Wards & Wardens’da buna, rehineler ve onların deneyimlerine odaklanan yeni bir çocukluk içeriği katmanının yanı sıra Sütanne saray pozisyonunu da ekledik. Sütanneleri Ortaçağ sarayında ilginç bir statüye sahipti ve bu saray pozisyonunun eklenmesi çocuk yetiştirmenin zorluklarına ve sıkıntılarına yeni bir karmaşıklık katıyor.
Yetişkin Öğrenciler
Tours & Tournaments’ın yayınlanmasından bu yana CKIII’teki tüm yeni ve eski aktivitelerden ne kadar keyif aldığınızı okumaktan büyük mutluluk duyduk! Bunu aklımızda tutarak, Crusader Kings’te daha önce durağan olan bir şeye yaklaşmak için kullanmaya çalıştık: bir yetişkinlerin eğitimi.
Önceden, reşit olduğunuzda, size bir eğitim türü ve rütbesi atanırdı ve hepsi bu kadardı. Siz, 16 yaşında, olabileceğiniz kadar eğitilmiştiniz! Şimdi, insanların yaşlandıkça büyüme hızını doğru bir şekilde yansıtmak bir oyun için imkansız bir görev olsa da, mevcut sistem bizim beğenimize göre biraz fazla sabit hissettirdi. Bu nedenle, Yetişkin Eğitimi etkinliği artık oyunculara, eğitim özelliklerini gerçekten daha yüksek bir seviyeye yükseltebilecekleri umuduyla beyinlerini bir öğrenim merkezinde çalıştırma şansı veriyor!
Peki ya yetişkinliğe hayatın sunduğu en iyi eğitimle başlayanlar? Bu insanlar yetişkinlikte kendilerini geliştirmek için hangi adımları atabilirler?
Endişelenmeyin. Bunun için de bir planımız var, ama bunu beklemek zorundasınız!
Şimdilik Hoşça kalın
Neyse ki, çok uzun süre beklemek zorunda kalmayacaksınız. Biz şimdilik veda ederken, önümüzdeki hafta @Areysak bizi CKIII’teki Yetişkin Eğitimi Etkinliğine baştan sona tanıklık ettirecek. O zaman hepinizi görmek dileğiyle!