Crusader Kings III’te Sütanneler ve Ergenlik Ayinleri

Crusader Kings III’ün bu geliştirici günlüğünde bu hafta yeni Sütanne Saray Pozisyonundan ve Ergenlik Ayinlerinden bahsediliyor.

Herkese merhaba. İlk defa bir geliştirici günlüğü yazıyorum ve Wards and Wardens için üzerinde çalıştığım hemen hemen her şeyi sizlerle paylaşmak istiyorum. Önce sahneyi hazırlayalım: Siz bir hükümdarsınız ve soyunuz her zamankinden daha güçlü. Çocuklar sarayınızın her yerinde oynuyor ve koşturuyor, ancak sizin ilgilenmeniz gereken daha acil meseleler var. Belki de çocuklarınızın annesi yetersiz kaldı, bebeklerinize süt veremez hale geldi. Kimi arayacaksınız? Sütannelerini.

Sütanne

Tarihsel olarak Sütanne, her ne sebeple olursa olsun, emzirilmeye ihtiyaç duyan bebeklerin bakımından sorumlu bir saray kadınıydı. Ancak bu pozisyon zamanla değişmiş ve bazı çevrelerde sütanne ailenin ayrılmaz bir parçası haline gelmiştir. Daha büyük çocuklara bakabilir ve etkili bir danışman, hatta ikinci bir anne haline gelebilirdi. Yalnızca sütanne ve çocuk arasında değil, aynı sütanne tarafından beslenen çocuklar arasında da güçlü bağlar oluşmuştur. Bu tür çocuklar süt kardeş olarak adlandırılır ve kan kardeşleriyle aynı seviyede muamele görürlerdi.

image-01.png
Sütanne Pozisyonu için uygun bir adayın aranması kararı

Oyunda, Sütanne bir Saray Pozisyonu olarak temsil edilmektedir. Bir çocuk hükümdar, çocuklu bir hükümdar veya çocukları rehin tutan bir hükümdar uygun bir kadını Sütanne olarak işe alabilir. Karşılığında, saraydaki çocuklara hastalıklara karşı direnç sağlar ve işverenini çocukluk gelişimindeki önemli dönüm noktaları hakkında bilgilendirir, örneğin küçük bir çocuğun ilk konuşulan kelimeleri veya ilk düşen dişleri gibi.
image-02.png
Çocukluk gelişimi olayına örnek: ilk düşen dişler

Kimler Sütanne olabilir diye merak ediyor olabilirsiniz. Belirli bir soylu kökeni olmayan herhangi yetenekli bir kadın. Tarihte bunlar saraydan gelen sıradan kişilerdi: dul anneler ya da başka bir gelir kaynağına ihtiyaç duyanlar.

image-03.png
Sütanne Saray Pozisyonu bilgi kutusu

image-04.png
Sütanne yatkınlık bilgi kutusu

Ergenlik Ayini

Bu Olay Paketinde çocuklara odaklanmamızın bir parçası olarak, yetişkin oldukları ana biraz önem veriyoruz. Okul mezuniyetlerinde, belirli doğum günlerinde ve önemli dini günlerde görüldüğü gibi, toplumsal statünüzün bu şekilde değişmesi bugün bile büyük bir olaydır. Genellikle bu geçiş bir ayin ya da ritüelle ifade edilir. Kabile geçiş ritüellerini incelemeye karar verdim ve sonuçta dünyanın dört bir yanından farklı ritüellerin bir araya getirildiği, bu geleneği temsil etmesi için en yaygın veya ilginç ritüellerin kullanılması kararına vardım.

image-05.png
Ergenlik Ayini karar penceresi

Potansiyel ayinler:

  • Düello: Mevcut düello savaş sistemini kullanarak, çocuğun aynı kültürden bir yetişkine karşı dövüşmesi gerekir
  • Yaralanma: Yaralı özelliğiyle sonuçlanabilecek bir yüz yarası
  • İnziva: Yolculuk sistemini kullanarak çocuk kendi başına vahşi doğaya çıkar ve daha bilge ve daha dünyevi bir şekilde geri döner
  • Saç tıraşı: İslam’daki halk’a benzer şekilde, çocuk yetişkinlik için saçlarını kazıtır
  • Elementsel Arınma: su ya da ateşle vaftiz

image-06.png
Ergenlik Ayinleri: ateşle arınma ritüeli

Bu karar, herhangi bir toprak sahibi kabile üyesi genç veya bir gencin toprak sahibi kabile üyesi ebeveyni/rehine sahibi için geçerlidir. Yani feodal rehinelerinizi kabilenize kabul etmek ve ayinlerden geçmelerini sağlamak mümkündür. Ayin türlerinden üç tanesi kullanılabilir, bunların seçimi hükümdarın kültürel değerleri tarafından belirlenir. Her birinin çocuğun kişiliği, becerileri ve daha fazlası üzerinde farklı etkileri vardır.

image-07.png
Ergenlik Ayini planlaması olayı: bir ritüel seçmek

Bir Vasinin Öğrenci Kişiliği Üzerindeki Etkisi

Vasi olmanın öğrencinizin kişilik özellikleri üzerinde çok az etkisi olduğunu hiç düşündünüz mü? Artık öyle değil. Vasiler artık kendi kişilik özelliklerinden birini seçip bunu öğrenciye aktarmaya çalışabilecekleri bir etkileşime sahipler. Bu etkileşim hem oyuncu hem de yapay zeka vasisi için mevcut, bu nedenle seçiminizi dikkatli yapın. Aksi takdirde, sadist, utangaç veya paranoyak vasi kendi kötü özelliklerini değerli dahi varisinize aktarabilir. Bu etkileşim, rehine sahiplerinin çocuk yaştaki rehinelerini etkilemeleri için bile kullanılabilir.

image-08.png
Utangaçlık özelliği için başarılı bir etkileşim örneği

image-09.png
Duygusuz özelliği için başarısız bir etkileşim örneği

Sonuç çocuk tarafından belirlenir, bu nedenle büyük oranda rastgele olacaktır. Bununla birlikte, öğrenci vasiye ne kadar benziyorsa, beyin yıkamanın başarılı olma olasılığı o kadar yüksektir.

image-10.png
Öğrencinin Kişiliğini Etkile penceresi ve kabul etme ihtimali bilgi kutusu

Yukarıda bahsedilen tüm özellikler “Wards & Wardens” Olay Paketinin bir parçasıdır. Önümüzdeki geliştici günlüğü Olay Paketinin yayınlanmasından önceki son günlük olacak. Bu günlükte yeni sanat ve animasyonlarımız hakkında konuşacağız.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Henüz yorumlanmamış.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • FADYORYA: 1 ve 2. oyun epic gameste, 3. oyun steam'de olursa immortal empires olmuyor değil mi? üçünün de aynı platformda olması gerekiyor
  • Wandervals: 1.14 Sürümü için yama güncellemesine ihtiyacımız var.

KATEGORİLER

ARŞİV