Crusader Kings III’te Studio Black

Crusader Kings III geliştirici günlüklerinde bu hafta oyunu geliştiren Studio Black’e dair bilgiler veriliyor.

Birkaç hafta evvel sizlerle gelecek planlarımızı paylaşmıştık. Bu hafta sizlere stüdyoya dair bilgiler vermek istiyorum. İlk olarak stüdyomuzun geçmişinden ve ne yapmak istediğimizden bahsedecek, aralarda ekip üyelerinden rastgele alıntılar yapacağım. Eğer oyuna gelecek içeriklere dair bilgi almak istiyorsanız, ne yazık ki biraz daha beklemeniz gerekecek.

Bu zamana kadar perde arkasında kalmam sebebiyle, ilk olarak kendimi tanıtmak isterim. Ben Crusader Kings III’te ana yapımcıydım (2020’deki çıkışına kadar), Stellaris’te biraz vakit geçirdikten sonra bu yılın başında CK3 ekibine geri katılarak Studio Black’i oluşturdum. Studio Black’in Stüdyo Müdürüyüm.

Quote_pt1.png

PDS – Stüdyoların Hikayesi
Paradox Development Studio’nun hikayesi 25 yılı aşkın bir zamana yayılıyor. Yetenek, tutku ve motivasyon dolu bir hikaye. Yıllar içerisinde stüdyo vitrinine yeni oyunlar ekledikçe, stüdyonun oyunlara daha yakın olmasını istediğimiz için 2020 yılının sonunda PDS’i 3 alt stüdyoya böldük: Green (Stellaris), Gold (HoI) ve Red (CK ile Victoria). Bu olay gerçekleştiğinde Europa Universalis’i geliştiren dostlarımız çoktan İspanya’daki Tinto stüdyosuna geçiş yapmıştı.

Victoria 3’ün çıkışının yaklaşmasıyla birlikte, kendimize has bir kaleye ihtiyaç duyduğumuzu fark ettik ve 14 Şubat’ta Black stüdyosu kuruldu.

Quote_pt2.png

Saray Pozisyonları
Doğru kişiye doğru zamanda sahip olmak, herhangi bir şey geliştirmek istiyorsanız elzem bir olay. Bizim örneğimizde programcılar, tasarımcılar, çizerler, kalite kontrolcüler ve yapımcılar bir araya gelerek ortaya bir iş çıkarıyorlar, bu esnada Ses, Oyun Motoru, Kullanıcı Araştırma ve Pazarlama gibi farklı departmanlardan destekler alınıyor.

Mevcut bir geliştirici ekibinin etrafına stüdyo oluşturmak oldukça lüks bir hareket, genellikle sıfırdan başlamanız gerekir, kısıtlı bir bütçeye ve kaynağa sahip olursunuz ve bir oyun yapmanız gerekir. Bizim örneğimiz tamamen ters bir şekilde gerçekleşti, oyun ve ekibe zaten sahiptik. Yapmamız gereken yetenek eksiklerini kapatıp, ortaya güzel bir destek yapısı çıkarmaktı.

Quote_pt3.png

Karakter DNA’sı
PDS hanedanının bir parçası olarak hepimizin aynı kültür DNA’sına sahip olduğumuzu düşünebilirsiniz fakat yanılmış olursunuz. Çok eskiden beri (EU4’ten CK2’ye geçişimde) farklı oyunları geliştiren ekipler arasında kültürel farklılıklar görmeye başlamıştım. Bir süreliğine Stellaris’e geçtiğimde bunu tekrar görmüş oldum. Her oyunun kendine has farklı bir kültürü olsa da, ortak bir Paradox kültüründen sözetmek de mümkün. Bunu birkaç kelimeyle özetlemek gerekirse: Yardımseverlik, Meraklılık ve Nerdlük diyebilirim.

Quote_pt4.png

Mirası Korumak
Peki stüdyo olarak nereye ilerliyoruz? Burada olma sebebimiz Crusader Kings’in mirasını canlı tutmak. Henüz ömrünün çok başlarında olan harika bir oyuna sahibiz, yaratıcı ve yetenekli bir ekiple beraber CK3’ü potansiyeline ulaştırmayı hedefliyoruz. 2 yıllık salgının işlerimizi etkilemediğini söyleyemem fakat CK3’ün eklenti ve yama çıkışlarını gurur duyacağımız niteliğe taşımakta kararlıyız. Böylelikle yüzlerce saat, belki de yıllarca bu oyundan keyif alabileceksiniz.

Bugünlük benden bu kadar, önümüzdeki geliştirici günlüğünde daha oyuna dair bilgiler veriyor olacağız.

CK3_Team.png

Yazar: Cem Kaya

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV