Crusader Kings III geliştirici günlüklerinde bu hafta ses ve müziklerden, müziklerin haritada yarattığı ambiyanstan bahsediliyor.
Ses Departmanının bir başka geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz! Artık Northern Lords paketi çıkış yaptığına göre, bu Flavourpackin geliştirme aşamasında perde arkasında neler olup bittiğini paylaşabiliriz.
Bu günlükte sahada yaptığımız ses kayıtlarından, event görsellerinin ses tasarımından, 1.3 yama güncellemelerinden ve tabii ki de Andreas Waldetoft’un müziğinden bahsedeceğiz.
Eğer bir fincan çayınız hazırsa (veya bal likörü de olur), misafirimiz olun ve bu geliştirici günlüğüne kulak verin!
SFX
Saha Kaydı:
Geliştirme sürecinin başlarında event arkaplanları için gerçekçi ambiyanslar yaratmak istediğimize karar verdik ve bu da kaynağından saha kayıtları yapma gerekliliği anlamına geliyordu.
Kayıtlar, ıssız bir “Vik”de (körfez bölgesi), şu anki bilinen ismi ile Onsala’nın batı kıyısında, soğuk geçen iki günde gerçekleştirildi. Onsala, Vikinglerin zamanındaki “Odin’in Salonları” anlamına gelen “Odin’s Sala” kelimesinden geliyor. Ayrıca burası benim memleketim, büyüdüğüm yer.Her şeyden önce hazırlık yapmak önemli, kayıt seansı için nelere ihtiyacınız var ve seyahat etmek için ne kadar ağırlık taşımalısınız? (Ormanlardan ve arazilerden geçecekseniz, tüm bir ses stüdyosunu sırtınızda taşımak istemezsiniz. Hafif olursanız hızlı olabilirsiniz ve ayrıca daha sonra sırtınız size teşekkür edebilir)
İki el kayıt cihazı, birkaç hafif sabitleyici ve bir Ambisonic Mikrofon (Tüm yönlerden ses yakalayan, 4 yönlü bir mikrofon. VR kamera gibi ancak ses için kullanılıyor) kullanmaya karar verdim.
Bu sayede, konumu post-prodüksiyonda ayarlayabilirdim ve normal bir mikrofonun kaydedebileceğinin dışında bir şey yakalama veya yakalamama konusunda endişelenmeme gerek kalmayacaktı.
Ekipman testi ve paketleme günü.Pandemi sırasında minimum sayıda uçak, araba veya ses kaydını etkileyebilecek aktivite vardı ve bu durum ortamı ses kaydı için ideal hâle getirdi. Sadece ben, doğa ve kayıt cihazlarım vardı.
Kayıt teçhizatı, kayıt yapılacak konumlardan birine yerleştirildi.
Kendimi Vikinglerin arasında hayal etmek hiç de zor olmadı. Kıyıya çarpan dalgaları dinlemek oldukça özel bir deneyimdi ve zaman ayırabilirseniz şiddetle tavsiye ederim.
Norhern Lords Sesleri İçin Saha Kaydı Oturumu
Event Görselleri
Saha kaydı tamamlandıktan sonra, kaynak materyal işlendi ve Northern Lords’da görünen event görsellerinin arka planı olacak şekilde uygulandı.
Her event görselinde sizi doğrudan içinde hissetirecek, benzersiz şekilde gelişen bir ses döngü bulunuyor. İster rüzgarlı okyanusta, ister taş çakıllı sahilde, ister ahırdan bozma bir hapishanede olsun!Geliştirme aşamasında oyundaki farklı event görsellerinin videoları:
Bunların tümü ses tasarım araçlarımızda hazırlanmış ve ardından Fmod’da “oynatılmıştır”.
Bu sayede duyduğunuz kuşların, yanınızdan geçen böceklerin veya okyanus rüzgarlarının seslerini farklı yönlerden verilebilir. Bunların hepsi, her eventin görünümünü mümkün olduğunca benzersiz kılarken, aynı “boşlukta” kalmalarını sağlıyor.Harita Ambiyansı
1.3 güncelleme yamasının bir parçası olarak, Geliştirici Günlüğü #49’da anlatıldığı gibi kış, haritayı etkilediği gibi artık sesleri de etkiliyor. Kışın, şiddetli kar fırtınalarıyla etrafa nasıl yayıldığına ve sesleri duyulabilir kasaba halkının dışarıdan evlerine nasıl da kaybolduğuna bir bakın.
Ambiyans sistemini de prosedürel bir sistem ile güncelledik. Biz buna Harita Ambiyans Sistemi diyoruz. (Burada son derece teknik terminoloji kullanılıyor)
Bu sistem, oyun kamerası tarafından yönlendirilir. Tüm görünür bölgelerin arazisi taranır ve kameranın herhangi bir zamanda belirli bir arazi türünün ne kadarını görebileceği belirlenir, bu bilgi de daha sonra Fmod’un anlayabileceği bir paramtere verisine çevrilerek yüzdelik bir değer elde edilir. Bu değer de Master Ambience Event’e bağlıdır.
Tüm bu süslü konuşmalar şunu ifade ediyor: Haritada stratejik konumlara yüzlerce ses yayıcı yerleştirmemiz gerekti. (Bunu yaptık ve söylemeliyim ki buram buram emek kokuyor!) Oyun, ses ara yazılımına (Fmod) ne, ne zaman, nerede ve ne kadar oynatılacak, bunu söylüyor.
Ve şimdi sıra kıdemli müzik bestecimiz Andreas’ta!
MÜZİK
Herkese merhabalar, ben Andreas Waldetoft.
Northern Lords için yazdığımız müzikten bahsetmekten mutluluk duyuyorum
Bu Flavourpack’te, mungiga (ağız kopuzu) gibi farklı tür flütler, İsveç tulumu, İsveç arpı ve Hardanger kemanı gibi dönemin farklı enstrümanları ve bir gırtlak şarkıcısı ile kayıt yaptık. Norsça şarkı söyleyen bir Viking korosunu da unutmamak lazım.
Pandemi sürecinde herhangi bir şeyi kaydetmek hiç de kolay bir iş değildir, özellikle değişen miktarlarda evde kalma süreleri söz konusu olduğunda. Örneğin ortaçağ müzisyenlernden ve kiralık İskandinav halk ozanlarından oluşan Kalabalik ekibi, müziklerini bir ev ortamında kaydederek harika bir iş çıkardılar. Aşağıda, kayıtta kullanılan enstrümanların bazı görüntüleri bulunmaktadır:
Ağız Kopuzu
Yakın çekim İsveç Arpı
Müziğe dahil olan bazı enstrümanlara genel bakış.
Deepwood Stüdyosu, ayrıca bestelerimi yaptığım inim olarak da bilinir.
Sonuçtan hepimiz çok memnunuz. Müziğin her yerde yapılabileceğini ve tek gereken şeyin müziğin ruhunun orada olması olduğunu kanıtladık.
Oyuncular olarak Drakkar, Scandinavia ve The Feast adlı üç yeni ruh hâli parçası ve The Raid adlı yeni bir parça duyacaksınız.
Müzik sistemimizin güzel yanı hem Scandinavia hem de The Raid’in kendi aralarında değişen farklı varyasyonlara sahip olmasıdır, bu nedenle bir oyun oturumu sırasında aralıklı olarak çalan varyasyonlar olacaktır.Hepinizi The Raid isimli parçayla baş başa bırakıyorum. Tadını çıkarın!