Crusader Kings III geliştirici günlüklerinde bu hafta şair özelliği ve şiir yazma mekaniği tanıtılıyor.
Herkese merhabalar, Crusader Kings III için kaleme alınmış bir başka geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Bu günlükte sizlere Şair özelliğini tanıtıyor olacağız, bu özellik 1.3 ücretsiz yamasıyla birlikte oyuna eklenecek.
Şair özelliği CK2’deki halinden bir hayli farklı, daha farklı beceriler sağlıyor, kendisine has bir karakter etkileşimi var ve (yapımındaki payım sebebiyle çok üzgün olduğumu belirtmek istediğim) rastgele çalışan bir şiir yazma mekaniğimiz var.
Şiir Yazmak
İlk olarak şiirlerden bahsedelim, her şiirin bir teması var. Şimdilik 5 temadan biri arasında tercihinizi yapabiliyorsunuz:
- Romantik – Şair, konu alınan kişiye olan ilgi ve arzusunu yansıtır.
- Miras – Şair, ölümün ve gücün tabiatına, konu alınan kişinin dünyada bıraktığı izlere odaklanır.
- Yas – Şair, ölüme, konu alınan kişinin veya bu kişinin akrabasının ölümünün sebep olduğu duygulara odaklanır.
- Mücadele – Şair güç elde etmenin gerekliliğine, hayattaki fırsatlara ve ihtişam arayışına odaklanır.
- Beceriksizlik – Şair konu alınan kişinin beceriksizliğini ve acziyetini ele alır.
Temayı ve varsa konu alınan kişiyi belirledikten sonra, özel lokalizasyonlar sayesinde beyitler ortaya çıkarıyoruz. Şu anda her tema için giriş ve sonuç fonksiyonlarımız ve başlık özelliğimiz var. Bu da başlık ve onun ardından iki veya dört mısra oluşturabilmemizi mümkün kılıyor.
Bunlar özel lokalizasyonlar olduğu için kolaylıkla herhangi bir olaya eklenebilirler, bu da gelecekte istediğimiz her yere kötü şiirler ekleyebileceğimiz anlamına geliyor. Şimdi bazı örnekleri inceleyelim. Aşağıda Lord Elisedd ap Tewdwr’in henüz tanışmadığı bir kadına yazdığı aşk şiiri yer alıyor:
Aşağıdaki şiir verasetin sıkıntılı yönlerini ele alıyor:
Üçüncü şiirimizde şair Prens Rhodri ap Merfyn’in kuzey Galler topraklarındaki talihsiz başarılarını ele alıyor:
Kullanış Şekli
Tüm bunlar kulağa hoş gelse de (veya kafiyeden biraz olsun anlayan biriyseniz, kulağa kötü gelse de) tüm bunlar ne işimize yarayacak diye düşünüyor olabilirsiniz. Birkaç kullanım alanı var.
İlk olarak, oyuna bir işkence metodu olarak şiir yazma etkileşimi tekrardan ekleniyor.
Şair karakterler yazdıkları kötü şiirlerle esirlerine işkenceler yapabilir. Diğer tüm işkence etkileşimleri gibi, bu durum işkenceye maruz olan karakterin stresinin artmasına sebep olacaktır.
Bunun yanı sıra şairler diplomatik menzillerinde yer alan karakterlere şiir gönderebiliyorlar. Şiir göndermek genellikle bir miktar prestije mal oluyor, gönderilen şiirin etkisi seçilen temaya göre farklılık gösteriyor, hangi temaları seçebileceğiniz ise şiiri kime yazdığınıza göre belirleniyor.
Romantik bir şiir hedefin sizi sevmesini sağlarken, miras temasında bir şiir sizi sevmesini sağlamanın yanı sıra hedefin dindarlık kazanmasını sağlıyor. Mücadele temalı şiir yine sizi sevmesini sağlayıp, ekstra olarak hedefe prestij veriyor. Yas temalı bir şiir *yine* hedefin sizi sevmesini sağlayıp, hedefin stresini bir nebze azaltıyor. Tüm bunlar şiir yolladığınız kişinin şiiri beğendiği varsayımına dayanıyor, olur da beğenmezlerse sizi halkın gözü önünde küçük düşürebiliyorlar.
Özellikle iltifatlar içeren şiirlerin kabul edilme ihtimali daha yüksek.
Bunların yanı sıra pek de iltifat içermeyen şiirler de var…
Tüm bunları multiplayerlarda da kullanabiliyorsunuz.
Tamamen eğlence maksatlı olarak, aşağıda herhangi bir bilgi vermeden çeşitli şiirler paylaşacağım.
Bu günlüğe son verirken sizlerle 1.3 yamasının yama notlarından bir parça paylaşmak istiyorum. Aşağıdakiler 1.3 yamasındaki değişikliklerin sadece bir kısmı, önümüzdeki günlüklerde daha fazla bilgiler paylaşacağız.
Denge
- Profesyonel Askerler, Özel Birlikler ve Paralı Askerler artık tıpkı Milisler gibi seyahat süresine sahipler ve savaş esnasında terhis edilip tekrar toplanmaları cezaya sebep oluyor. Seyahat süresi bu birliklerin başkente olan uzaklığına göre belirleniyor. Böylelikle harita üzerinde Profesyonel Asker ışınlayamıyorsunuz.
- Hanedan Mirası açmak için gereken İhtişam miktarında değişiklikler yapıldı, 1000-2000-3000 şeklinde bir artış yerine artık her maliyet dinamik bir biçimde belirleniyor. Bu kapsamda ilk Mirasları açmanız daha kolayken, oyunda tüm Mirasları açmak zorlaşıyor.
- Tüm Hanedan Miraslarında denge değişiklikleri yapıldı. Artık daha esnek ve ilginç etkilere sahipler.
- Yıllık Olay Havuzunda değişiklikler yapıldı, birçok şart yeniden yazıldı veya tamamen kaldırıldı. Bu durum oyunda daha farklı olaylarla karşılaşacağınız anlamına geliyor, bunun yanı sıra nadir olayların karşınıza çıkma olasılığı eskisine nazaran daha yüksek.
- Yatalak olayları artık yıllık havuzunda değil, sağlık havuzunda. Bu da artık tüm karakterlerin yatalak olabileceği, yaşlı karakterlerin ise yatalak olma ihtimallerinin arttığı anlamına geliyor.
- Torunlar ve torun çocukları artık saraydan ayrılmıyor, çocuklarla aynı kuralları izliyorlar.
- Evli karakterler, eşleri de aynı sarayda bulunuyorsa ve evliliğin öteki yarısı bulundukları ülkeye aitse saraydan ayrılmıyorlar.
- Artık diplomatik menzilinizin dışındaki karakterleri verasetten men edebiliyorsunuz.
- Savaş esnasında ittifak kuran yapay zeka hükümdarlar, yeni müttefiklerini savaşa çağırmadan evvel 1 ay bekliyor.
- Bir kabile olarak feodalleşmek için artık tüm Kabile dönemi buluşlarına sahip olmanız gerekmiyor, tüm sivil ve askerî buluşların %70’ine (9 tane) sahip olmanız yeterli.
- Artık 65 yaş veya üstündeyse, ebeveyninizin veya eşinizin vefatından stres elde etmiyorsunuz (arkadaşınız veya sevgilinizse hala stres alıyorsunuz)
- ve çok daha fazlası. (Gelecek günlüklerde paylaşacağız.)
Arayüz
- Fareyi dost birliklerin üstüne getirmek artık gidecekleri yolu görüntüleyebilmenizi sağlıyor.
- Oyuncular, savaştaki düşmanları yeni bir ittifak edindiğinde uyarı alıyorlar.
- Mevcut Vaziyet arayüzü artık daha karanlık ve mat renklere sahip.
- Mevcut Vaziyet arayüzü artık sadece fare üstüne getirildiğinde kapatma tuşunu gösteriyor.
- Konsey üyelerinin evlilik veya veraset sonucu konseyden ayrılması gibi durumlar için yeni bir mesaj oluşturuldu.
- Yeni bir yerleşim inşa edildiğinde, mülk arayüzünde yerleşimdeki ana bina, yerleşim türünün kendisi inşa ediliyor şeklinde gözükecek.
- Plan başarı ihtimali ve gizliliği tüm örneklerde yüzdesel bir şekilde gösteriliyor.
- ve çok daha fazlası. (Gelecek günlüklerde paylaşacağız.)
Oyun İçeriği
- Berber kısmında daha önceleri erişilemeyen dini giysi ve şapkalara artık erişilebiliyor.
- Görüş karşılığında vasalın suçlarını affetmeye yönelik bir etkileşim eklendi.
- Aç gözlü/Düzenbaz vasiler öğrencileri üzerinde koz elde edebiliyor.
- Artık diğer karakterlere cariye teklif edebiliyorsunuz.
- Vasallaştırma Teklifi esnasında, teklifin kabul edilme şansını arttırmak adına daha esnek feodal sözleşmeler teklif edebiliyorsunuz.
- Yeni bir mezhebe geçiş için olaylar eklendi, artık süzereniniz mezhep değiştirdiğinde buna yönelik bir mesaj alıyorsunuz.
- ve çok daha fazlası. (Gelecek günlüklerde paylaşacağız.)
Bugünlük benden bu kadar, önümüzdeki hafta biraz daha pasif agresif meselelerden bahsedeceğiz.