Crusader Kings III için kaleme alınmış ilk geliştirici günlüğünde oyunun vizyonuna dair bilgiler veriliyor.
Merhabalar,
Nihayet Stellaris’in çıkışından bu yana (ve hatta öncesinde) üzerinde çalıştığım Crusader Kings III hakkında konuşabileceğim. CK3’te CK2’nin 7 yıllık geliştirilişi esnasında edindiğimiz tecrübelerden faydalandık. Crusader Kings III bir devrim değil, bizim için Crusader Kings serisinde evrim şeklinde. Her alanda çok daha iyi olmakla birlikte ana CK tecrübesini değiştirmiyor. Bunla birlikte elbette CK2’deki tüm eklentileri ve yamaları CK3’e taşımış değiliz. Beğenilmemiş mekanikleri de katmak için uğraşmaktansa, genişliğe önem vermektense derinliğe önem vermeyi tercih ettik.
Crusader Kings III’ün ana tasarım maddeleri aşağıdaki şekildeydi:
- Karakter Odağı: Crusader Kings diğer oyunlarımızdan farklı olarak karakterler üzerinden işleyen bir oyun. Bu durum CK’nin daha hikayesel potansiyele sahip olmasıyla sonuçlanıyor, bu kapsamda mümkün olduğunca tüm önemli oynanış mekaniklerinde karakterleri bu mekaniklere dahil etmeye çalıştık.
- Oyuncu Özgürlüğü ve İlerleyiş: Mümkün olduğunca oyuncunun istediklerini gerçekleştirebileceği, hükümdarlarını, varislerini, hanelerini ve hatta dinlerini istedikleri şekilde elbette belli zorluklar ve mücadelelerin üstesinden gelerek şekillendirebilecekleri bir oyun ortaya çıkartmaya çalıştık.
- Oyuncu Hikayeleri: Tüm olaylar (eventler) ve yazılı içerikler oyuncu için önemli, etkili ve o an içerisinde bulunduğunuz duruma ait hissettirmeli. Ancak bu şekilde oyuncular kendi hikayelerini kaleme alabilir, geliştiricinin yazdığı hikayeyi değil.
- Ulaşılabilirlik: Crusader Kings III’ün hiçbir şekilde derinlikten ve tarihsel içerikten taviz vermeden oyuncu dostu bir oyun olması gerekiyor. Oyunu anlamanın kolaylığı kadar, oyundaki tüm öğelerin ne olduğu, o esnada ne yapıyor olman gerektiği ve bunu nasıl yapacağın da anlaşılabilir olmalı.
Şimdi diyeceksiniz ki “Güzel diyorsunuz da CK2’de tüm eklentileri satın aldım, karşımda sonsuz seçenek var. Niye CK3 alayım ki?”
Mantıklı bir soru. Daha önce de bahsettiğim gibi CK2’deki tüm mekanikleri CK3’e taşımak istemedik dolayısıyla örneğin CK2’yi özellikle göçebeler veya tüccar cumhuriyetleri için oynuyorsanız (CK2’de oynanabilir olup CK3’de oynanamayacak yegane grup) CK3’te hayalkırıklığı yaşayabilirsiniz. Bunun dışında bazı oyuncular tarafından özlenecek çeşitli içerikler olacaktır, ancak bunun karşılığında eminim ki herkes ana oynanışı daha eğlenceli ve daha ödüllendirici bulacak. CK3, CK2 çıktığındaki halinden çok daha büyük bir oyun.
Bu günlükte çok ayrıntıya giremediğimin farkındayım, ancak merak etmeyin – her şey önümüzdeki aylarda açığa çıkacak.