Crusader Kings III’te Öğrenim Yaşam Tarzı

https://cdn.discordapp.com/attachments/175547382597943296/676887886213414912/EQf6qufWsAA2aCY.jpg

Crusader Kings III geliştirici günlüklerinde bu hafta Öğrenim Yaşam Tarzı tanıtılıyor.

Salı günü gelmiş bile, bu demek oluyor ki Oyun Geliştiricisi şapkamı çıkartıp Oyundan Bahseden Geliştirici şapkamı takmamın vakti geldi. Bugün sizlere Öğrenim Yaşam Tarzından bahsediyor olacağım.

Öğrenim Yaşam Tarzının odaklarını aşağıda inceleyebilirsiniz.

Learning_Focuses.JPG

İlaç Odağı – Öğrenim: +1, Sağlık: Küçük Artış
Bilim Odağı – Öğrenim: +3
Teoloji Odağı – Öğrenim: +1, Dindarlık: +1/ayda
İlaç kendinizi ve sarayınızı Orta Çağın önceden tahmin edilmesi güç talihsizliklerinden korumanın bir yolu. Hayat zaten kısa, üstüne bir de sarayınızda çiçek hastalığı salgını varsa daha da kısa. Bilim Odağı bilginin peşinde koşmak ve yaşanan tuhaflıklara anlam biçmeye çalışmak isteyenlerin tercihi. Kendi meziyetlerinizi geliştirmeye ve ülkenizi güçlendirmeye yönelik bazı etkilere sahip. Teoloji ise yanıtlaması güç soruların adresi, biz kimiz? tanrılar kim? tanrılar neden dünyayı ele geçirmemi istiyor? Onun etkileri ise ruhban sınıfıyla ve mezhebinizle olan etkileşimlerinizde size faydalar sağlıyor.

Learning_Lifestyle_Traits.png

Teolog

İlk olarak teoloji diyarına giriş yapalım. Buradaki bazı özellikler direkt olarak tahmin edilebilecek tarzda, mezhebinizdeki diğer kişilerin size daha olumlu yaklaşmasını sağlıyor.

Editörün Notu: Resimlerde ufak bir sorun olmuş, Dindar görselini düzelttim, Kilise ve Devlet görselinde ise görseldeki değil, altında yazan değer doğru.

Theologian_-_Faithful.JPG

Dindar – Ruhban Görüşü: +10

Theologian_-_Church_and_State.JPG

Kilise ve Devlet – Ülke Rahibi Görüşü: +30
Konsey geliştirici günlüğünden Ülke Rahibini hatırlayacaksınızdır. Gördüğünüz üzere oldukça güçlü bir özellik, ancak tabii ki her mezhep bir Ülke Rahibine sahip olmak zorunda değil, bu sebeple farklı yol izleyenler için farklı bonuslarımız var:

Church_and_State_2.PNG

Kilise ve Devlet – Binalardan Aylık Dindarlık Kazanımı: +%100
Ülke Rahibiniz veya Saray Rahibiniz sizi sevmese de, kendisini ülkedeki dini ilişkilerinizi geliştirmek için kullanabiliyorsunuz:

Theologian_-_Clerical_Justifications.JPG

Dini Mazeretler – Dini İlişkiler Etkinliği: +%20
Dini İlişkiler bir Konsey Görevi, dolayısıyla onun için Konsey günlüğünü inceleyebilirsiniz.

Dindarlığınız artık bir tartışma konusu olmaktan çıktığına göre, artık mesele bunu nasıl kullanacağınıza geliyor.

Theologian_-_Radiant.JPG

Nurlu – Adanmışlık Seviyesi Etkisi: +%100
Adanmışlık Seviyesi diğerlerinin gözünde nasıl biri olduğunuzu yansıtıyor, Dindarlık kazanılmasıyla artıyor ancak Adanmışlık Tecrübesi dediğimiz puan Dindarlık harcamalarınız neticesinde azalmıyor, dolayısıyla burada sürekli bir artış içerisinde oluyorsunuz. Tabii ki kiliseye ters giderseniz, ruhban sınıfıyla sorunlar yaşarsanız veya tanrıları gücendirirseniz burada puan kaybetmeniz muhtemel.

Elbette teoloji tamamen sizin mezhebinizle alakalı değil, aynı zamanda kendi mezhebinizin diğer mezheplerden daha iyi olduğu gerçeğiyle de alakalı. Eğer topraklarınızı dini dönüştürmeye tabi tutmak istiyorsanız Teolog ağacı tam size göre:

Theologian_-_Zealous_Proselytizer.JPG

Gayretli Misyoner – Kontluk Mezhep Dönüşüm İlerleme Hızı: +%25

Theologian_-_Religious_Icon.JPG

Dini İkona – Kontluk Mezhep Dönüşümü: Coşku etkisi sıfırın altına düşmez.
Coşku etkisi çok güçlü bir etki ve negatife düşmemesini sağlamanın önemli faydaları var.

Neyse ki sizlere dinlerin nasıl çalıştığını, coşku sistemini vs. daha önceleri anlattık, aksi takdirde tam olarak şu sıralar henüz tanıtmadığımız mekaniklerden bahsetmek zorunda kalacaktım. Hele ki şöyle bir özelliğimiz varken:

Peygamber – ????
Ops, görünen o ki sınırı aşmışız, ne kadar istesem de henüz sizlere anlatamayacağım özellikler var ve bunlar için dinlerin tanıtıldığı günlüğü beklemeniz gerekecek.

Şimdi özellik ağacına geri dönelim, ağacın sonlarına doğru artık vasallarınızı hapse atmanın veya teker teker unvanlarını ellerinden almanın tanrının istekleri doğrultusunda olduğuna yönelik argümanlar üretmeye başlayacaksınız:

Theologian_-_Defender_of_the_Faith.JPG

Mezhebin Savunucusu – Tiranlık Kazanımı: -%25, Aynı Mezhep Görüşü: +5
Bu özellik mezhebinizin diğer mezheplere ne kadar hoşgörülü olduğuna göre değişiklik gösteriyor, örneğin bir başka versiyonu aşağıda inceleyebilirsiniz:

Defender_of_the_faith_2.PNG

Mezhebin Savunucusu – Adanmışlık Başına Diplomasi: +1, Aylık Dindarlık: +%20
Son olarak Teolog karakter özelliğini elde ediyorsunuz, bu özellik Öğrenim yeteneğinizi arttırıyor, Dindarlık kazanımınızı yükseltiyor.

Vücudun Tümü

Belki de mesele sonsuz ahiret değil, sonsuz şu anki yaşamdır? Öyleyse Vücudun Tümü ağacı tam da size göre (Dipnot bu kısım ölümsüzlükten bahsetmiyor, öyle bir şeyin bu oyunda ne işi var canım, dimi?)

İlk olarak tanıdık bir yüz CK3’te tekrardan sizlerle olacak: Saray Hekimi. Büyük oranda CK2 ile aynı işliyorlar, ancak artık onları geliştirmek için bir şeyler yapabiliyorsunuz.

Whole_of_Body_-_Anatomical_Studies.JPG

Anatomi Araştırmaları – Saray Hekimleri daha ucuzdur, tedavileri daha iyi sonuçlar verir.
Tabii ki hastalanmadıkça kimin Saray Hekimine ihtiyacı var ki?

Whole_of_Body_-_Wash_Your_Hands.JPG

Ellerini Yıka – Hastalık kapma ihtimaliniz azalır, Saray mensuplarının Hastalık kapma ihtimali azalır.
Bunların yanı sıra direncinizi de yükselten bazı özellikler var:

Whole_of_Body_-_Iron_Constitution.JPG

Demir Bünye – Hastalık Direnci (Doğurganlık): +%30, (Can): Büyük Artış
Hastalık Direnci hastalık etkilerine karşılık devreye giren etkileri ifade ediyor, dolayısıyla hasta değilseniz size herhangi bir etkisi yok.

Son olarak, hayatta kalmanızı sağlayacak en önemli özellik: Sağlıklı Olmak

Whole_of_Body_-_Healthy.JPG

Sağlıklı – Sağlık: Önemli Artış
Tabii ki sağlık tamamen vücuttan ibaret değil, akıl da önemli bir rol oynuyor. Eminim aranızda Stres mekaniğine dair yeni bilgiler bekleyen kişiler vardır, ne yazık ki birkaç hafta daha beklemeye devam edecekler.

Whole_of_Body_-_Carefree.JPG

Gamsız – Stres Kazanımı: -%25

Whole_of_Body_-_Mental_Resilience.JPG

Zihinsel Direnç – Sinir Krizleri arasındaki süre: +3 yıl
Bunların yanı sıra daha aktif kullanımları olan 2 özelliğimiz daha var:

Whole_of_Body_-_Restraint.JPG

Nefse Hakim Olmak – Bekarlık Yemini Et ve Bekarlık Yeminini Boz kararlarını alabilirsiniz.
Bu karar sayesinde yeterli sayıda çocuğa sahip olduğunuzu gördüğünüzde bir yeminle gelecekteki olası hak iddiacılarının belirme ihtimalini ortadan kaldırabilir, varisinizin başına bir şey gelmesi durumunda yemininizi bozarak tekrardan işe koyulabilirsiniz.

Ve son olarak:

Whole_of_Body_-_Know_Thyself.JPG

Kendin Bilmek – Doğal yollardan ölmenize 1 yıl kaldığında buna dair bir uyarı alırsınız.
Evet doğru okudunuz, artık vaktinizin ne zaman geleceğini önceden bilmeniz mümkün. Burada “doğal yollar” tabirini vurgulamak isterim, hastalıklar veya küçük bir hançer yine bir sürpriz sonucu hayatınızı kaybetmenize sebep olabilir, eğer bunları atlatmayı başardıysanız bu özellik sayesinde ölmeden evvel bazı hazırlıkları yapabileceksiniz.

Bu ağacın sonunda elde ettiğiniz Vücudun Tümü özelliği diğerlerinden farklı olarak sizin yeteneklerinizi arttırmaktansa, doğurganlığınızı ve canınızı yükseltiyor, stres kazanımınızı azaltıyor. Şöyle demek yanlış olmaz, bu ağacı tamamlayan birinin ölmesi bir hayli zor olacak (elbette cinayetler ve infazlar hariç, onlar halen oldukça tehlikeli.)

Bilgin

Son olarak özellik ağaçlarının en sofistike olanı, sorular kadar yanıtlarla da ilgileneni, bilmek için bileni. Orta Çağda bilginlik şüphesiz ki teolojiyle bağlantılı bir kavramdı ve iyi bir mümin olmak iyi bir bilgin olmaya giden yolda oldukça önemli bir unsurdu.

Scholar_-_Scholarly_Circles.JPG

Akademik Çevre – Adanmışlık Seviyesi başına Öğrenim: +2
Gerçek bilgelik, etrafınızda kimleri tutup kimleri tutmadığınızla ölçülür:

Scholar_-_Learn_on_the_Job.JPG

İş Üstünde Öğrenim – Konsey üyelerinizin ana yeteneklerinin %20’si size eklenir.

Scholar_-_Pedagogy.JPG

Eğitimbilim – Öğrencileriniz ek yetenekler elde ederler ve Arkadaşınız olabilirler.
Komşunuzun çocuğunu esir alıp, eğitip, gelecekte ülkenin başına geçecek çocukla arkadaş olduğunuzu düşünsenize.

Ülkenizi geliştirmenizde size yardımcı olabilecek bazı özellikler de var:

Scholar_-_Planned_Cultivation.JPG

Planlı İşleme – Kontlukta Gelişmişlik Yükseltme Etkinliği: +%20

Scholar_-_Scientific.JPG

Bilimsel – Kültürel Hayranlık İlerlemesi: +%100
Bunun ne anlama geldiğini öğrenmek için bir müddet beklemeniz gerekecek.

Diğer özellikler çevreniz dışından arkadaşlar edinmenizi sağlıyor:

Scholar_-_Open_Minded.JPG

Açık Görüşlü – Negatif Kültür Görüşlerini görmezden gelir.

apostate.JPG

Dönek – Farklı Mezhep Görüşü: +10, Mezhep Değiştirme Maliyeti: -%75
Hani olur da yaptığınız tüm bu araştırmalar, okuduğunuz kitaplar, mevcut mezhebinizden daha iyisini keşfetmenizle sonuçlanırsa bu sayede oldukça ucuza din değiştirebileceksiniz.

Nihayetinde dini otoritelerin büyük zorluklarla kazandığınız Dindarlık karşılığında size hak iddiası tanımasını sağlayabiliyorsunuz:

Scholar_-_Sanctioned_Loopholes.JPG

Onaylanmış Yasal Boşluklar – Hak İddiası Satın Alma etkileşimini kullanabilirsiniz.
Son olarak Bilgin karakter özelliğimiz, Öğrenim bonusu ve Düşmancıl ile Kişisel Planlar için bir bonus içeriyor. Bunların yanı sıra Kontluklarınızda Gelişmişlik Artışını güçlendiriyor.

Modlama: Ölümsüzlük

Buradan sonrası modlamayla alakalı, yani oyunda var olmayacak ancak istemeniz durumunda modlarla oyuna dahil edebileceğiniz özellikler. Bu günlükte oldukça uzun yaşamdan bahsettik ancak ölümsüzlükten bahsetmedik. Bazı kişiler zalim tiran kraliçelerinin sonsuza dek hükmettiğini görmekten keyif alabiliyor, veya bazı modlarda büyülü canavarların ölümsüz olduğunu görebiliyorsunuz. Elbette sizleri de unutmadık ve aşağıdaki özelliği ekledik:

immortal_parameter.JPG

Ölümsüzlük kendisine has “efektif yaş” ve “gerçek yaş” gibi alt katmanlara sahip. Böyle bir özellik oyunun vanilla sürümünde bulunmayacak, ancak modlama aracılığıyla oldukça kolay hale getirdik diyebiliriz.

Önümüzdeki hafta Diplomasi Yaşam Tarzından bahsediyor olacağım, Yaşam Tarzlarını neredeyse tamamladık. Önümüzdeki hafta tanıtacağımız özellilker oyuna en çok etki eden özellikler olmaları yönünden öne çıkıyor.

O zamana dek görüşmek üzere.

Ekleme:
Çok sayıda kişi oyun geliştiriciliğinin nasıl bir şey olduğunu merak ediyor, açıkçası sürekli çalışıyorsunuz ve neredeyse imkansız bir süre dilimi içerisinde ziyadesiyle komplike bir sanat eserini bir araya getirmeye çalışıyorsunuz. Öte yandan kimi zaman üzerinde çalıştığınız oyun enteresan görüntüler sunabiliyor, geçtiğimiz günlerde karakter animasyonları çeşitli tuhaflıklar sergilediği esnada UX Tasarımcılarımızdan Peter kendisini hayatının önemli kısımlarından birisinin oyuna yansıdığını görmüş:

alarm.png

Hoşçakalın!

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek acaba
  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek tarih belli mi

KATEGORİLER

ARŞİV