Crusader Kings III’te Naiplikler ve Elegance of the Empire

Crusader Kings III’ün bu geliştirici günlüğünde naiplik mekanikleri ve yeni genişleme paketi tanıtılıyor.

Hoş geldiniz! Bugün ilk olarak, benim için çok değerli olan bir konu hakkında konuşacağız, bu da naiplikler. Ya seyahatte olduğunuzda ya da sosyal becerileri yetersiz küçük bir bebek olduğunuzda krallığınızı etkili bir şekilde yönetemediğinizde ne olur?

Tasarımdaki Tutumumuz

İlk olarak, bu sistemi tasarlarken aklımızda neler olduğunu, neyi başarmaya çalıştığımızı ve kendimize hangi parametreleri belirlediğimizi biraz gözden geçirmek istiyorum. Eğer sadece oyun içi değişikliklerin peşindeyseniz, bir sonraki bölüme geçebilirsiniz.

Bir naip ya da naip olması beklenen kişi çok önemli bir figürdü ve pek çok siyasi entrikaya maruz kalıyordu. Toprak sahibi olmayan kadınların aile üyeleri adına yumuşak güç uygulamalarının en belirgin yollarından biri olmasından bahsetmiyorum bile. Görevleri, asıl hükümdar bir şekilde müsait olmadığında krallığa çobanlık etmekti, bu da onlara muazzam miktarda güç ve yetki veriyordu, ancak bunun için oldukça güvencesiz bir temel oluşturuyordu.

Esasen lordun naibi olarak atanan birinin sahip olduğu gücün tüm kapsamını ve ölçeğini yakalamak büyük bir sorundu ve pozisyona atfedilen önemin bir kısmını modellemeye çalışırken üstesinden gelinmesi gereken ilginç engeller sağlamakla ilgili olarak ele almaya çalıştığımız bir şeydi.

Aynı zamanda, bu genişlemenin parlayan yıldızları aktivitelerdir, bu nedenle oyuncuyu bir darbe korkusuyla evden çıkmaya korkutmadan veya onları diyarlarından uzaklaştıran acil işlerden çok fazla koparmadan ilginç ve ilgi çekici olması için naipliklere ihtiyacımız vardı. Elbette çocuk veya aciz değillerse, bu durumda… evet, bunun biraz daha önemli (ve belki de tehdit edici) olması gerekiyor.

Naibin bakış açısından, gücünüzü kullanmanız ve kötüye kullanmanız için size daha fazla fırsat vermek istedik. Burada akılda tutmaya çalıştığımız birkaç temel oyuncu fantezisi var, her birine mekanikler ve parlama şansı veriyoruz:

  • Entrikacı naip, güç için açgözlü.
  • Tahta elinden geldiğince hizmet eden sadık naip.
  • Laissez faire naip, üstten kaymağını alır ama çok fazla değil.

Kendimize belirlediğimiz kaba hedefler bunlardı. Naipliklerin naip için eğlenceli olması, nasıl oynanacağına dair bolca etkileşim ve seçenek sunması, çoğu zaman çok cezalandırıcı veya dikkat dağıtıcı olmadan lord için ilginç olması ve bir naibe gelişmesi ve gücünü sağlamlaştırması için zaman verildiğinde daha ciddi seviyelere tırmanmaya izin vermesi gerekiyordu.

Naiplik Nedir?

Basitçe söylemek gerekirse, bir karakter krallığının günlük işleyişini yönetmek için yardıma ihtiyaç duyduğunda, bir naibe ihtiyaç duyar.

Tarihsel olarak, bu her türlü nedenden dolayı gerçekleşmiştir. Belki kral Kutsal Topraklar’a hacca gitmiştir, belki evinden uzakta hapsedilmiştir, belki de bir krallığı yönetmenin gerektirdiği tüm küçük görevler ve yoğun zahmetlerle başa çıkamayacak kadar genç veya hastadır.

Naip, genellikle sağlıklı, yetişkin bir hükümdara sorulacak sorular için başvurulacak kişiydi. Bu konum, doğal olarak naiplere hükümdarın gücünün azımsanmayacak bir kısmına erişim sağlıyordu: naip konuştuğunda hükümdarın otoritesiyle konuşabiliyordu, bu da fiilen birçok naiplerin, hükümdarlar ile arasında bir dereceye kadar güç paylaşımı olduğu anlamına geliyordu.

Mesele şu ki, bu bir tür istikrarsız düzenleme. Monarşik güç bu şekilde paylaşılmayı sevmez, özellikle de böylesine garip, gayri resmi bir şekilde. Genel olarak, bir naiplik bu durumun sorun teşkil etmesine yetecek kadar uzun sürmez ancak sürdüğünde… hiç kimse tüm bir krallığın kontrolünü yavaşça ele geçirmek için, zaten sözde kontrol eden biri olmak kadar mükemmel bir fırsatı tepmez.

Güç Terazisini Sallamak

Oyunda, naip ve lord arasındaki bu çekişmeyi Güç Terazisi ile temsil ediyoruz.

Bu çıta ne kadar düşükse, naip o kadar yetkisizdir. Nominal olarak lordun ikinci adamıdırlar ancak pratikte, temel işlerinden biraz daha fazlasını yapabilen göstermelik bir liderdirler.

Bu çıta ne kadar yüksekse, naip o kadar fazla güce sahip olur. Sadece krallık için bir referans noktası değil, kendi başlarına giderek daha meşru bir otorite kaynağı olarak kabul edilirler. Bir lord için tehlikeli bir pozisyon…

Çıta boyunca farklı seviyelerimiz var. Her seviye farklı etkileşimlerin veya etkilerin kilidini açıyor. Genel olarak, çıta arttıkça, naip, lordlarının sahip olduğu güçleri taklit etmelerine izin veren daha fazla yetenek elde ederken (bunlardan birazdan daha fazla bahsedeceğiz), aksi takdirde ücretsiz olacak eylemlere prestij maliyetleri ekler. Bu, krallıktaki siyasi bölünmeleri ve lordun topraklarını yönetmek için siyasi sermaye harcaması gerektiğini temsil eder.

Bu nedenle çoğu naip bu çıtayı mümkün olduğunca yüksek tutmak isterken, lordlar çıtayı düşük tutmak isteyecektir.

Bunu gerçekten etkilemek için, hem lord hem de naip, diyarda biraz daha fazla otorite için çeşitli para birimlerini (altın, prestij, dindarlık) takas etmelerine izin veren bir etkileşime sahiptir ve insanları koridorun kendi tarafına çekmek için başka yerlerde elde ettikleri etkiyi kullanırlar.

Güç Terazileri her zaman zaman içinde yavaşça sürüklenecekleri doğal bir dinlenme noktasına sahiptir, bu nedenle işler genellikle bir yöne doğru eğilim gösterir veya eşitlenir ancak bu dinlenme noktasının nerede olduğu durumsaldır: örneğin, lord çocukluğundan kalma zorba bir naipten kurtulmaya çalışan yeni yetişmiş bir yetişkinse, dinlenme noktası lordu güçlü bir şekilde destekleyecektir.

Yetkiler ve Çekişmeler

Hükümdarlar için bu her şeyi kapsar. Terazileri etkilemenin en iyi yolları onları doğrudan etkilemek ve kendilerini bir naipliğin artık gerekli olmayacağı bir konuma getirmektir.

Naipleri içinse birkaç seçenek daha var.

Yetkiler, lordun naipleri için belirleyebileceği genel görevlerdir. Bunları biraz konsey görevleri gibi düşünün. Birinin bir işi vardır, ona işinde neye odaklanmasını istediğinizi söylersiniz ancak bunu nasıl yapacakları kendi takdirine bağlıdır.

Naibin tarafında, görevinizle ilgili olaylar alacaksınız, genellikle size krallığa itaatkar bir şekilde hizmet etme, bir faydayı lordunuzla paylaşma (hatta faydasını tamamen çalma) veya kaçma ve size verilen önemli işi görmezden gelme seçeneği sunar. Belirli beceriler ve özellikler, hem herhangi bir karakterin bu konuda ne kadar iyi olduğunu hem de yapay zekalarının olaylara nasıl tepki vereceğini belirler.

Bir faydayı bölüşmek size kısa vadede uygun bir destek sağlar, kaçmak potansiyel maliyetler veya zorluklar hakkında endişelenmenize gerek olmadığı anlamına gelir, ancak hizmet etmek, kendinize bir miktar kişisel maliyet getirerek genellikle diğer dost vasalların zihninde, sizinle krallık arasındaki bağı güçlendirir. İşin iyi tarafı, bunun da Güç Terazisini biraz daha sizin yönünüze çevirmesidir.

Bu da kendi kendine hizmet eden bir naibin bile efendisinin işine yarayacağı anlamına gelir, ne de olsa kendi gücünü artırmak için işini iyi yapması gerekir. En azından bir noktaya kadar.

Yine de bir görevi yerine getirmenin tehlikeleri de yok değildir, zira hükümdar olmadığınız halde hükümdarınızın gücünü kullanmak (onlar adına bile olsa) diğer vasallarla sürtüşmelere neden olabilir. Nihayetinde onlar için naip olabilirsiniz ancak göreviniz aşırıya kaçıp onlara patronluk taslamak değil, işleri sessizce halletmek ve lord kontrolü yeniden ele alana kadar onları rahat bırakmaktır.

Böylece, çekişme görüşü diye bir şey çıkar.

Çekişme biraz tiranlık gibi işler ancak resme göre, tebaanızdan ziyade diğer vasalların sizin hakkınızdaki görüşlerini etkiler. Bir naip konumunu kötüye kullandığında (hatta konumunu sadece kullandığında), çekişme yaratır.

Tiranlığın aksine, çekişme insanlarda büyük miktarda korku yaratmakla aynı anlama gelmez. Zalim bir hükümdardan nefret edebilir ama ona bir şey yapmaktan çok korkabilirsiniz ancak popüler olmayan bir naibin başına bir şey gelirse, sırada başka herhangi bir vasal olabilir, değil mi?

Bu amaçla, çekişme diğer vasalların bir karaktere karşı planlar başlatma veya bu planlara katılma olasılığını birçok fikir türünden daha fazla etkiler. Çok fazla hareket eden bir naip pek çok eşsiz fırsata sahiptir, ancak meslektaşlarının sabrını sınayabilir.

İki Kişilik Bir Taht

En yaygın olarak, bir sebepten ötürü krallığınızdan ayrıldığınızda naiplik devreye girer. Belki komşu bir krallıkta bir ziyafet vardır, belki de yabancı bir güç tarafından kaçırılmışsınızdır. “Sizin bölgeniz” sizin ve vasallarınızın toprakları olarak tanımlanır: yani Bavyera Kralı Bohemya’da bir ziyafete giderse, bu yine de bir naipliği tetikler ancak Kutsal Roma İmparatoru yaparsa, bu olmaz.

Bu naiplikler çok dramatik değildir ve naibe absürt hareketler yapmak için çok fazla fırsat sunmaz. Bir tür ev bakıcılığına benzer. Naibin görevi, efendileri kısa sürede dönene kadar bitkileri sulamak, evcil hayvanları beslemek (bkz. vasallar) vb. gibi işlere göz kulak olmaktır.

Naip, teraziyi ne kadar kendi lehine çevirebileceğine bağlı olarak, zimmetine para geçirmeyi deneyebilir, belki canını sıkan bazı rakip vasalları hapsedebilir veya birkaç unvan için bazı uydurma iddiaları haklı çıkarabilir. Hükümdar kendi topraklarına geri döner dönmez, naibi istediği zaman görevden alabilir (ve bu genellikle otomatik olarak gerçekleşir).

Böylece lord, tüm krallıkta kaos olmadan evden uzakta biraz zaman geçirebileceğini bilir ve naip de biraz anlamlı bir temsiliyet elde eder. Güzel, eşit bir takas.

Ama ya işler böyle gelişmezse? Ya lord eve dönüş yolunda yolda kalırsa ya da yabancı bir güç krallığına dönmesine izin vermezse? Çok uzun sürerse, naibe büyümesi için zaman verirler, sadece güçlerini sağlamlaştırmakla kalmaz, genişletirse? Bu durum çok uzun süre devam ederse ve Güç Terazisi yeterince yükselirse, naip gücünü önemli ölçüde artırabilir: kendini sağlamlaştırabilir.

Yerleşik Naiplikler

Bir naip yerleştiğinde, hem kendisi, hem lord, hem de diğer herkes avucunun içinde çok fazla güç olduğunu kabul etmek zorundadır. Teraziler orta nokta civarına geri kayar ve karşılığında naip, neredeyse hükümdarmış gibi hareket etmelerini sağlayan bir dizi potansiyel yeni yeteneğin kilidini açar (diğer vasalların unvanlarını iptal etme, vasalları geri çekme, üzerinde doğrudan kontrol sahibi olmadıkları kişileri hapsetme ve benzeri), hükümdar ise daha önce ücretsiz olan bazı şeyler için prestij maliyetleri ödemeye başlar.

Bir naipliğin nasıl başlayacağını bahsederken neden çocuklardan ya da aciz karakterlerden bahsetmediğimi merak ediyor muydunuz? Bunun nedeni, bir naip bu tür karakterler için hizmet etmeye çağrıldığında, herkes onların uzun süre bu görevde kalacaklarını bilir. Bir çocuk tahta geçtiğinde ya da bir karakter aciz duruma düştüğünde, hemen yerleşik bir naipliğe girerler.

Sıradan bir naiplik ev bakıcılığına benziyorsa, yerleşik naiplik daha çok sorun yaşadığınız bir ev arkadaşına sahip olmak gibidir. İkiniz de aynı mekanı paylaşıyorsunuz ve normalde iyi anlaşıyor olsanız bile, sürekli etrafta olmaları gerçekten sinirlerinizi bozabilir. Çoğu naip için endişe verici olan, yerleşik bir naibin tek taraflı olarak kolayca görevden alınamamasıdır. Bunun için çaba göstermek gerekecektir.

Ödünç Güçler ve Siz

Pekala, bir naibiniz var. Belki yerleşikler, belki de değiller. Her iki durumda da, Güç Terazisini kendi lehlerine çevirmeye devam ettikçe, daha fazla etkileşimin kilidini açacaklar. Her kilit açma işlemi ya sadece bir lordun sahip olabileceği güçleri çoğaltmak, naibin vasal ve lordunun otoritesinin uygulayıcısı olarak ikili rolünü kullanmak ya da lordunun ona duyduğu güveni kullanmakla ilgilidir.

Bu etkileşimleri gevşek bir şekilde Ödünç Alınmış Yetkiler olarak gruplandırıyoruz; bu yetkiler naibin lord adına bir aktör olarak rol oynamasına bağlıdır.

Bu etkileşimler, nispeten küçük veya iyi huylu yolsuzluk biçimlerini modelleyebileceği gibi, ortak vasallardan unvan iptali gibi bazı ciddi durumları da modelleyebilir. Bu… naiplerinin kiminle uğraşmaya çalıştığına bağlı olarak lordları için biraz sorunlu olabilir gibi gelebilir.

Neyse ki lordlar burada nihai otorite kaynağı oldukları için, daha ciddi etkileşimlerin çoğunun önce onlardan geçmesi gerekiyor. Bu da onlara naipleri tarafından yapılan ciddi güç suiistimallerini veto etme şansı tanır, tabii eğer lordun ayıracak prestiji varsa.

Eğer hem hükümdar hem de alıcı kabul ederse, etkileşim her zamanki gibi devam eder. Eğer hükümdar kabul eder ancak alıcı reddederse, o zaman naip genellikle iddiasını savaşta destekleme ya da geri adım atma konusunda bir seçim hakkına sahip olurken, hem kendisi hem de hükümdar için alıcı hakkında bir suç nedeni yaratır, ülkenin yasalarına uymadıkları için cezalandırılırlar. Bu, topraksız bir naibin bile krallıkta bazı sorunlara neden olmasını sağlar.

Buradaki amaç, hükümdarların her şeyi engellemelerine izin vermeden, naiplerinin neler yapabileceği konusunda bir miktar yetki vermek ve vasalların bu tür siyasi şantajlara boyun eğmek ya da güçlü durup umut etmek konusunda daha zor bir seçim yapmalarını sağlamaktır. Savaşta olduğu gibi siyasette de savaşlarınızı seçmeniz gerekir.

Tamam, naibin kaldığı süre boyunca yeni karakter etkileşimlerine erişimi var ama tam olarak ne yapabilirler?

Ana Döngü

Naip Unvan Geri Alma

Herhangi bir naibin cephaneliğindeki en önemli araç, ortak vasalların unvanlarını iptal etme yeteneğidir. Doğal olarak, lord veto hakkına sahiptir ancak burada naip için önemli bir ek engel, naibin bir hedef seçmek için bile seçtiği hedefte hakkı olması gerekmektedir.

Naip Unvan Geri Alma, yalnızca yerleşik bir naiplikte Güç Terazisinin orta noktası civarında kullanılabilir, bu nedenle bir ziyafet için sınırlarınızdan her çıktığınızda krallığın sınırlarının yeniden çizilmesi konusunda endişelenmenize gerek yoktur.

Buradaki amaç, naiplere hanedan iddialarına göre hareket etme yetkisi vermek ve böylece krallığı kendi isteklerine göre biraz karıştırmaktır ancak yalnızca uygun olduğunda. Ve elbette, eğer bir naip topraksızsa ve dünyada yükselmek istiyorsa…

Yasal Müdahale

Bununla birlikte, hem krallığın büyük patronlarından biri hem de geçici başkanı olduğunuzda (üstünüzde suçu belli belirsiz atabileceğiniz uygun bir günah keçisi varken), iddiaları normalden biraz daha hızlı gerçekleştirmek için yapabileceğiniz çok şey vardır.

Yasal Müdahale’ya girin.

Bu etkileşim sayesinde naipler ya öğrenimlerini kullanabilir ya da prestijlerini harcayarak (yine siyasi sermayeden faydalanarak – naiplik güce aç bir iştir) diğer vasalların kontlukları üzerinde hak iddia edebilirler.

Öğrenmeyi kullanmak ücretsizdir, prestij ise iki kademeli olarak harcanabilir. Hak talebinde bulunmak ya da başarısız olmak için 50:50 oranında orta bir miktar harcama ya da otomatik olarak bir hak talebinde bulunmak için daha büyük bir miktarda harcama.

Bu da çok fazla prestije sahip bir naibi potansiyel bir sorun haline getirir. Eğer güce sahiplerse, hakları olanı almaya çalışacaklar ve eğer hiçbir şeye hakları yoksa, bu hakları üretmeye çalışacaklardır.

Naip Vasal Geri Alma

Terazi biraz daha kendilerine doğru eğildiğinde, naipler tüm vasalları geri almayı bile deneyebilir, söz konusu vasalların de jure olarak kendilerine ait olması şartıyla. Krallıklarda bu en fazla birkaç sayının yer değiştirmesi anlamına gelir. Ancak kral düzeyinde naipleri olan imparatorluklarda bu, haklı olarak kendilerine ait olması gereken tüm düklükleri ele geçirmeye çalışmak anlamına gelebilir.

Diğer Detaylar

Naip Hapsetme

Unvan Geri Alma-Müdahale-Vasal Geri Alma ana döngüsünün yanı sıra, naiplerin kullanabilecekleri çeşitli başka güçleri de vardır. Bunlardan biri, karakterleri hapsetme yeteneğidir: buna diğer vasalların yanı sıra bu vasalların saray mensupları, oradan geçen misafirler vb. de dahildir.

Birinin elinize geçmeye çok ama çok yakın olduğu zamanlar için mükemmel. Ve eğer oltaya gelirlerse ve reddederlerse, sonuçta ortaya çıkan savaşta onları zaten hapsedeceğiniz için, savaş masraflarınızın bir kısmını tazminat olarak telafi edebilirsiniz.

Ayrıcalıkları Kaydırma

Bu etkileşim, bir naibin diğer bir vasalın tebaasına bilerek çoğaltılmış haklar, unvanlar, tekeller ve diğer idari ıvır zıvırları satmasından oluşur. Lord ve arabulucu olarak statüsünü korumak zorunda olan bir hükümdar bu tür hilelerle paçayı kurtaramaz ancak bir naip sonsuza kadar etrafta olmayacağını bilir ve böyle bir cepheyi elinde tutmaya ihtiyaç duymaz.

Yasal Müdahale’de olduğu gibi, naip kumar oynamak veya kazanmak için prestij harcayabilir veya bunu ücretsiz yapmak için bir beceriyi test edebilir (bu durumda diplomasi). Naip toplu bir altın ve bir miktar çekişme kazanır. Talihsiz hedef vasal, yeni kiniyle uyumlu bir şekilde güçlü bir negatif etki alır.

Hazineyi Boşalt

Neredeyse her naibin yapabileceği şeylerden biri, efendilerinin yetkilerine erişimleri göz önüne alındığında, kraliyet hazinesinden birazcık zimmete para geçirmektir. Ne de olsa fonlar sadece kendi hesaplarında durmaktadır.

Zimmete para geçirme, bir seferde ne kadar çok çalmaya çalışırsanız zorluk derecesi o kadar artan bir kâhyalık mücadelesi şeklini alır. Bu tür nitelikli bir suç, sadece gümüş keselerini çalmaktan biraz daha inceliklidir, bu yüzden parayı doğrudan efendilerinin hazinesinden almazlar. Efendileri bunu kesinlikle fark ederdi.

Bunun yerine, naibin yönetimine bağlı olarak, efendilerinin krallığından takip edilmesi giderek zorlaşan maddi olmayan şeyler çalacaklar.

Düşük vekilharçlığa sahip karakterler, lordlarının etki alanına gözle görülür negatif kontluk değiştiricileri uygular, bu da dikkatli bir oyuncunun kolayca fark edebileceği bir şeydir. Orta düzeyde vekilharçlığa sahip karakterler, lordlarının etki alanındaki tek bir kontluktan çok sayıda kontrol hortumlarken, yüksek vekilharçlığa sahip olanlar yakalanması biraz daha zor olması için miktarı birkaç kontluğa yayar ve zimmetine para geçiren naip mükemmel bir vekilharçlığa sahipse, bunun yerine birden fazla kontluktan küçük miktarlarda geliştirme ilerlemesi çalar.

Doğal olarak, bir karakter ne kadar çok çalmaya çalışırsa, o kadar zorlaşır ve zavallı, güvenen efendilerine uygulanan değiştiriciler o kadar kötü olur.

Bir karakter zimmetine para geçirdiğinde, bir zimmet sırrı oluşturur. Her zimmete geçirme sırrı, karakterin hedeften toplamda ne kadar zimmetine geçirdiğini takip eder. Küçük miktarlar bir koz için şantaj olarak kullanılabilir ancak çok yüksek miktarlar güçlü bir koz ile sonuçlanabilir.

Ama neden diye soruyor olabilirsiniz. Zimmetinize para geçirdiğiniz ortaya çıkarsa başınıza gelebilecek en kötü şey nedir?

Pek çok sırrın aksine, zimmete para geçirmenin yol açtığı zarara kesinlikle bir fiyat biçebilirsiniz. Kullanışlı, uygun bir fiyat. Yani bir lord, naibini kendisinden çalarken yakalarsa, tazminat talep edebilir.

Tam olarak.

Belki de bir savaş, bir isyan ya da sadece bir bölünme olmuştur. Belki de zimmetine para geçiren kişi yeni bir efendinin emrindedir ve eskisinden kurtulduğunu düşünüyordur. Ne yazık ki, yüklü miktarda tazminat parası, yeni bir hükümdardan ayrılmak için çok cazip bir teklif olabilir.

Elbette, bağımsız bir hırsızın korkacak kimsesi yoktur. Eğer bağımsızlığı başarabilirlerse.

Hükümdarın Otoritesini Sübvanse Edin

Ödünç Güçler, bir lordun yetkisini naibe fayda sağlamak için kullanmakla ilgilidir. Yani, lordun gerçekten herhangi bir yetkisi olduğunu varsayarız. Sonuçta kral bir unvanı iptal edemiyorsa, naibi nasıl etmeyi umabilir?

İktidar için yanıp tutuşan naipler, krallığın yardakçısı olmanın sosyal yükünü üstlenirken, Kraliyet Yetkilerini artırmalarına yardımcı olmak için prestij ödeyerek, efendilerinin merkezileşme çabalarını sübvanse etmeyi teklif edebilirler.

Kendi Vasal Sözleşmesi

Son olarak her naip, kendi vasal sözleşmesi üzerinde bir dereceye kadar güce sahiptir, bu da birkaç ekstra değişikliği karşı imzalamayı basit bir mesele haline getirir.

Naipliği Bitirmek

Tüm iyi şeylerin bir sonu vardır ve naipliklerde de durum böyledir.

Çoğu naipliğin kaldırılması kolaydır. Kendi krallığınızda seyahat etmeyen bir yetişkin olmanız koşuluyla, bunları istediğiniz zaman ücretsiz olarak kaldırabilirsiniz. Seyahatten döndüğünüzde, genellikle otomatik olarak görevden alınırlar ancak yabancı bir hapishaneden serbest bırakılmak gibi şeyler için hala manuel bir görevden alma düğmesi vardır.

Yerleşik naiplikler ise güçlerini köklendirmek için daha fazla zamana sahip olmuştur. İdareciler, din adamları, kraliyet hanesinde çalışanlar, soylular, tüm bu sınıflardan bazıları naibin yürütme yetkisine erişimini destekler ve onları ortadan kaldırmak bir teşekkür mektubu yazmak kadar basit değildir.

Güç Terazisi’nin en üst seviyelerinde, naip o kadar etkilidir ki vasallar lordlarını ciddiye bile alamaz ve kontrolü yeniden ele geçirmek için sert önlemler alınması gerekebilir.

Bunun altında, lord ayrılıklarını hızlandırmak için naiplerine çeşitli hediyeler sunmayı deneyebilir. Naibe bağlı olarak, farklı türde hediyeleri tercih edebilirler, hatta hiçbiriyle mutlu olmayabilirler, ancak reddederlerse, yalnızca kaçınılmaz olanı ertelemiş olurlar. Bir lordun bir diyar üzerinde otoritesini dayatmaya çalışması bile bir naibin kontrolünü derinden sarsar ve Teraziyi ona karşı çevirmeye başlar.

Buna karşılık, naip dikkatli olmazsa, sonunda direnme yeteneklerini tamamen kaybedecekler ve hiçbir şey elde edememe riskiyle karşı karşıya kalacaklar.

Naiplikler naibe çok fazla güç verir ancak sonunda, ne kadar tutunmaya çalışırlarsa çalışsınlar, lord her zaman kazanacaktır. Tabii…

Darbeler

Naibinizin darbe tehdidi, özünde, her zaman geleceğini göreceğiniz bir şeydir. Naibinizin kim olduğunu görebilirsiniz, sizin hakkınızda ne düşündüklerini görebilirsiniz (naip sadakatine birkaç bölüm sonra değineceğiz), bunu deneyebilecekleri noktaya doğru Güç Terazisinde ilerlediklerini görebilirsiniz.

Ani bir şoktan ziyade artan bir korku söz konusudur.

Darbenin Anatomisi

Bir darbe hazırlığına başlamak için naibin Güç Terazilerini neredeyse maksimuma çıkarması gerekecektir. Bu, ortaya çıkan tüm içeriğe erişimin kilidini açar ve hükümdara çok yeni başlayan bir darbeye bile karşı koymak için sağlam bir yol sağlar. Ne yazık ki hükümdar için bu değerin altına düşmek, naibin ilerlemek için yapması gereken hazırlık çalışmalarını geçersiz kılmaz, bu nedenle naip yeterince ısrarcı olduğu sürece bir yol bulacaktır.

Son Terazi düğümüne ulaşıldığında, naip bir karakter etkileşimine ve bir karara erişim kazanır. Karakter etkileşimi, krallığın dört bir yanındaki güçlü vasallarla iletişime geçerek destek karşılığında çeşitli vaatler sunmalarını sağlar. Darbenin daha fazla ilerleyebilmesi için diyardaki güçlü vasalların salt çoğunluğunun darbeyi desteklemesi gerekir.

YZ naipleri bu bölüm için biraz daha belirli hareketlere sahiptir. Gereksinimler genel olarak benzerdir, ancak biraz geri çekilmiş ve normalde olduklarından biraz daha aktif olmaya zorlanmışlardır, böylece insan katmanı planlamasını yönetmeye ihtiyaç duymadan darbeyi gerçekten başarabilirler.

Komplocular toplandıktan sonra karar devreye girer.

Bu gereklilikler yerine getirildikten sonra, naip darbesini nasıl kurgulamak istediğini seçer: diplomasi, entrika veya hüner odaklı bir darbe. Seçtikleri beceri, lordlarının cevap vermesi gereken beceri düellosunu ve onları savunmak için hangi (varsa) konsey üyesini çağırabileceklerini yansıtır. Tabii ki söz konusu konsey üyesinin de komplonun içinde olmadığını varsayarsak.

Hükümdar teslim olursa, krallığı elinden alınsa da hayatı ve özgürlüğü güvence altına alınır. Hain naiplerine meydan okumayı seçerlerse, komploya bağlı olarak hapsedilebilir veya öldürülebilirler ancak komplocuları da savuşturabilirler. Eğer uygun bir konsey üyesi ya da saray görevlisi mevcutsa, komplocuları naibin yerine üstlenerek vekil olarak hareket etmesi için çağrılabilir.

Naip için başarısızlığın en iyi ihtimalle kesin hapis, en kötü ihtimalle de hızlı bir ölüm anlamına geldiğini söylemeye gerek yok.

Naipler için başarı büyük bir zafer anlamına gelir. Ne de olsa darbeler çok fazla yatırım ve risk gerektirir ve basit, ucuz bir savaşta elde edilebileceklerden çok daha büyük getirileri olmalı. Naip, eski lordunun sahip olduğu tüm üst düzey unvanları, krallığın başkentini ve başkent düklüğünü (varsa) alır ve eğer tahttan indirilen lord bir imparator ise, gaspçı aynı zamanda lordun krallık unvanını ve krallıktaki en de facto toprağı da alır (örneğin, Kutsal Roma İmparatorluğu’nda bu Almanya olur).

Bunun bedeli, ellerine bulaşan kan dışında, işbirlikçilerine verdikleri sözlerin bedeli ve oldukça yüksek bir olasılıkla hoş olmayan bir lakaptır. Gerçekten de değerli bir takas.

Asıl Mesele

Pekâlâ, Geliştirici Günlüğündeki ilk ekran görüntüsünden bu yana bazılarınızın konuşmak için can attığından emin olduğum kalan sistemlerden birkaçının üzerinden geçelim.

Sadakat

Naipler, sadece hükümdarları hakkındaki görüşlerini kontrol etmekten ziyade, bir dizi faktörden etkilenen ve üç banttan oluşan özel bir sadakat değerine sahiptir. Özellikler, ilişkiler, kültürel gelenekler, görüşler ve hatta belirli saray pozisyonları bile buna etki edebilir.

Yüksek sadakate sahip naipler özverili olarak kabul edilirler: efendilerinin yararına olan görev seçeneklerini seçerler, çoğunlukla Ödünç Güçlerini kullanmaktan kaçınırlar ve yerleşik naipliklerde bile istendiğinde güçlerinden vazgeçmeye çok daha isteklidirler. Ayrıca genellikle Teraziyi çok fazla sallamazlar.

Düşük sadakate sahip naipler çıkarcı olarak listelenir: bu karakterler efendilerine düşman değildir, hatta onlardan hoşlanıyor bile olabilirler ancak güç ve gücün faydalarını isterler ve bunu elde etmek için bazı yollara başvurmaya isteklidirler.

Kendi çıkarını düşünen naipler Ödünç Güçlerini cömertçe kullanacak, Teraziyi mümkün olduğunca sallayacak, onları görevden alma girişimlerine direnecek ve vekalet olaylarında lord için faydalı seçenekleri onlara yardım etmek istedikleri için değil, Teraziyi kendilerine doğru getireceği için seçeceklerdir.

Kendi çıkarlarını düşünen naipler, darbeyi ciddi olarak düşünecek tek naiplerdir.

Son olarak, ortadaki naipler durumsal olarak değerlendirilir. Muhtemelen güce erişimlerinin tadını çıkarırlar ancak ne pahasına olursa olsun bundan yararlanmaya kararlı değillerdir. Durumsal karakterler zaman zaman Ödünç Güçler kullanır, bazen Teraziyi sallar ve genellikle görev olayları sırasında kendilerine fayda sağlarlar.

Veraset

Unvanların aksine, naiplerin net bir veraset çizgisi yoktur, en azından bilinen şekilde. Sadakat gibi, krallığın bir sonraki naibin kim olmasını beklediğini belirleyen bir dizi faktör vardır ancak sadakat genellikle bir karakterin kişisel yönlerini ve efendileriyle olan ilişkilerini dikkate alırken, veraset bir tür kaba sosyal yakınlığı hesaplar.

Aynı inanç ve kültürü paylaşmak gibi şeyler, güçlü bir vasal veya meclis üyesi olmak gibi küçük bir artış sağlar. Aile, özellikle de yakın aile, genellikle en üst sıralara hakim olacaktır ancak kraliyet saraylarına sahip lordlar da saray türüyle ilgili iyi bir beceriye sahip olmak veya saray dilini etkili bir şekilde konuşmak gibi şeylere önemli bir ağırlık verir ve lordlarının ana dilini konuşamayan karakterler önemli bir düşüş bekleyebilir.

En yüksek puanı alan kişi, zamanı geldiğinde naip rolünü üstlenir.

Tayin Etmek

Bununla birlikte, naiplik unvanı kendi başına gerçek bir unvan değildir, bir makamdır ve bir lordun teknik olarak istediği kişiyi atayabileceği bir makamdır. Gelecekteki bir naibi belirlemek, güç paylaşımı penceresinden bir etkileşim kullanmak kadar basittir.

Tabii ki, sıralamada daha üstte yer alan insanlar bu durumdan pek memnun olmayacaklardır…

… ve belki de turda tanıştığın Monmouth’lu soysuz dostun Geoff, hataya yer bırakmayacak kadar sadıktır, ama biraz kabadır ve krallıktaki kimse bundan hoşlanmaz…

… hatta piç üvey kardeşiniz bile kesinlikle daha iyi ama tam olarak doğru kişi değil.

Tahtı kendiniz için güvence altına almanın yanı sıra, resmi bir naip ataması yapmak isteyebileceğiniz bir başka önemli neden daha vardır: veraset. Reşit olmayan bir varisle ve sadık bir naiple ölürseniz, varisiniz, naibi sadık kalmaya zorlayan güçlü bir koz (21. doğum günlerinde sona eren) alacaktır. Sizin için. Ne de olsa son arzunuz buydu.

Bir Vasal Olarak Naip Olmak

Mütevazı vasallar da proaktif bir şekilde gelecekte naip statüsü elde etmeye çalışabilir. Bunun için aktif bir şekilde çalışarak veraset puanlarını yükseltmenin yanı sıra (bu ister cinayet ister yoğun bir dilbilim yöntemi yoluyla olsun), etkileşim yoluyla doğrudan lorddan kendilerini resmi olarak aday göstermesini isteyebilirler.

Diğer vasallar için ne yazık ki, eski naip hala iktidardayken lord yeni bir naip atayamaz ve bu nedenle aktif bir naiplik sırasında meseleleri kendi ellerine almak zorunda kalabilirler. Hızlı hareket eden ve çok riskli olan Naibi Devirme planı, karakterlerin bir kaçırma plan uygulamaya çalışmasına, etkili bir şekilde naibe darbe yapmasına ve kendilerini onun yerine yerleştirmesine olanak tanır.

Başarısızlık doğal olarak hapsedilmek ile sonuçlanır ancak başarılı olsalar bile bu, lordlarının yasalarını altüst etmektir ve yine de bir suçtur. Hükümdarın bu sonucu uygulamak isteyip istemediği, muhtemelen hükümdar ile yeni naip adayı arasındaki ilişkiye bağlıdır.

Güç Paylaşımı

Naiplikler ayrıca her iki tarafa da bazı küçük değişiklikler sağlar: genel olarak konuşursak, naipler ekstra iş nedeniyle daha fazla stres yaşarken (yerleşik olduklarında daha fazla stres yaşarlar), lordlar yerleşik olmayan naipliklerde yönetimin koşuşturmasından bir süreliğine uzak kaldıkları için biraz ekstra stres kaybı yaşarlar.

Muhtemelen birçoğunuz için daha da ilginç olanı, yerleşik naipliklerde, naiplerin idare becerisine bağlı olarak bazı ekstra mülk sınırı kazanmalarıdır. İleriye dönük plan yaparsanız, bu, gelecekteki çocuklarınızda veya bir turnuvada kafanıza darbe aldığınızda kaybedilen idare becerisini hesaba katmanıza olanak tanır ve yönetimdeki geçişlerin bazılarını yumuşatır. Tabii ki naibinizin sizi hala, göreve çağrırdğınızda fikir üretmeyecek kadar sevmesi koşuluyla…

Modlama Bilgisi & Perde Arkasındaki Sistemler

Belki de sadece oynanış için burada değilsinizdir. Eminim bazılarınız tamamen elden geçen sistemler, revizyonlar veya genişletilmiş içerik modları üzerinde çalışıyor veya oynuyorsunuz ve belki de bu mekaniklerin tercih ettiğiniz fantezi/post-apokaliptik/bilim kurgu/özel alan ortamıyla nasıl eşleşeceğini merak ediyorsunuz?

Size iyi haberlerim var. Bu geliştirme günlüğünün naiplik hakkında olduğunu söylediğimi hatırlıyor musunuz? Yalan söyledim. Bu geliştirme günlüğü aslında diarşiler hakkında!

Diarşi, iki kişinin gücü aralarında paylaştığı bir sistemdir (düşünün: monarşi, tek hükümdar, diarşi, iki hükümdar) ve naiplikleri içine yerleştirdiğimiz kodlama sistemi için kullanılan terimdir. Sadece feodal naiplerin rol ve sorumluluklarını yansıtabilecek bir mekanik inşa etmedik, kendi ayarlarınız için kendi diarşilerinizi yazmanıza ve uyarlamanıza olanak tanıyan temel bir sistem oluşturduk.

Diarşiler ve Güç Terazisi Parametreleri

Mevcut sürümde şu anda iki tür diarşi vardır. Naiplikler ve yerleşik naiplikler. Bunlar tamamen kodda tutulur ve bu nedenle değiştirilebilir, ince ayar yapılabilir veya toptan yeniden işlenebilir (ancak kod, başvurmak için “naiplik” adı verilen bir şey gerektirir). Tek büyük kısıtlama, aynı anda yalnızca bir hükümdarınızın olabilmesidir. Farklı hükümdarlık türlerine uygun olabilirsiniz ve hükümdarlıklar farklı türlere dönüştürülebilir ancak aynı anda hem bir naibe hem de başka bir hükümdar türüne sahip olamazsınız.

Diarşilerin doğası, başlangıç ve bitiş koşulları kodlanabildiğinden, yeni diarşi türleri eklemek tamamen desteklenmektedir. Kültürler, inançlar veya hükümetler gibi modifiye edilebilirler. Gelecekte vanilya sürüme eklemeyi düşündüğüm sistemin bazı doğal uzantıları olduğunu kesinlikle biliyorum.

Güç Terazileri, kültürel gelenekler ve inanç ilkeleri ile aynı şekilde her düğüm için yazılabilir parametreler alır, bu da yeni güçlerin son derece kolay bir şekilde oluşturulabileceği ve bağlanabileceği anlamına gelir. Parametreler oldukları için diarşiler arasında da kolayca paylaşılabilirler.

Sadakat, Veraset ve Dengeleme Noktası

Neyi seviyorum biliyor musunuz? Kod değerlerini. Eğlenceli, güçlü ve kullanımı kolay.

Aslında o kadar kolay ki bunları doğrudan diarşi sadakatini, diarşi verasetini ve farklı diarşiler için dengeleme noktasını yönetmek için kullanıyoruz. Bu, vanilya ile zahmetsizce senkronize edebileceğiniz (veya değiştirebileceğiniz veya başka bir şekilde değiştirmeden ekleyebileceğiniz) veya kendi değerlerinizi bunlardan herhangi biri / hepsi için sorunsuz olarak kullanabileceğiniz anlamına gelir.

Bir karakterin sadakatinin ne olacağını, sıralamadaki yerini belirlemek veya Güç Terazisi’nin gerçek koşullara göre nerede dengelendiğini değiştirmek kolay ve zahmetsiz işlemlerdir.

Acizlik

Belki de acizliği seviyorsunuz ancak modunuz için süper tematik değil, belki birisi gerçekten geçici bir komadadır ya da belirli bir fantastik hastalığı vardır ya da sadece frenginin tabutunuzun son çivisini çakmasını istiyorsunuz. Herhangi bir durumda bir diarşinin ortaya çıkmasını istiyorsunuz, ancak “has_trait = incapable” için tüm vanilya kullanım durumlarını gözden geçirme düşüncesinden korkuyorsunuz.

Asla korkmayın, bu hesaba katıldı. Özellikle aciz özelliğine atıfta bulunmak yerine, vanilya artık aciz özelliğinde ayarlanan ancak herhangi bir özelliğe eklenebilen bir “is_incapable = yes” parametresi kullanıyor ve özelliklerinizi sisteme bağlamayı basit bir şekilde kolaylaştırıyor.

Sonuç

Son olarak, Geliştirici Günlüğü #116’da bazı iyi tahminleriniz oldu ancak asıl olarak
@TheGib770, olası tarihi naiplerin hepsini (Mısır Halifesi el-Mustansır için Rasad, oğlu Ostergotland Dükü Sven için Kol Sverker ve en belirsiz şekilde yeğeni Vendome Kontu Bouchard için Guy de Bachaumont) neredeyse rekor sürede bulduğu için ondan bahsetmezsek ayıp olur.

Merak edenler için, işte Geliştirici Günlüğü #116’daki sansürsüz liste:

… ve sanırım bu her şeyi özetliyor. Naiplikler, Tours & Tournaments ile birlikte gelen ücretsiz güncellemenin bir parçasıdır. Seyahatin nasıl işlediğinin temel bir parçasıdır, bu nedenle ileriye dönük olarak başlığın temel bir parçası olması amaçlanmıştır.

Ve şimdi çifte Geliştirici Günlüğümüzün ikinci bölümüne geçiyoruz.

Elegance of the Empire

Herkese merhaba, ben Nils, CK3’ün Baş Karakter sanatçısıyım.

Ewan’ın günlüğünden sonra yazmak kesinlikle zor olacak, ancak bu haftanın geliştirici günlüğünü tamamlamak için, Bölüm II Genişleme Paketi için eklediğimiz yeni kıyafet seti hakkında yazmak için buradayım! Evet, Crusader Kings III’ün bir sonraki içerik sezonu olan Bölüm II’ye katılan herkes için yayınlayacağımız diğer tüm güzel şeylerin yanı sıra bu inanılmaz derecede şık kıyafetlere de erişebileceksiniz!

Etkilemek için Giyinin

Bu seferki tema gerçekten de süslülerin en süslüsü; imparatorlara ve imparatoriçelere layık giysiler. Bu pakete uygun olduğunu düşündüğümüz bir isim verdik: İmparatorluğun Zarafeti.

Elegance of the Empire ile gelen içerikler ile kuşanmış karakterler. Şu ışıltıya bakın!

Pelerininizi Kuşanın

Düşündüğünüzde biraz şaşırtıcı bir şekilde, Ortaçağ’dan günümüze ulaşan bir dizi giysi var. Bunlar arasında İmparator – ve daha sonra Aziz – 2. Henry (973-1024) ve eşi İmparatoriçe – ve daha sonra Azize – Cunigunde’nin (975-1033) bin küsur yıllık pelerinler de bulunmaktadır. Tabii ki, günümüze ulaşan parçalar kaynak materyal olarak daha iyisini bulamayacağımız parçalardır, dolayısıyla bunlar yeni pelerinlerimiz için mükemmel bir referans ve kıyafet setinin geri kalanı için peşinden gidebileceğimiz bir hedef sağladı.

Henry’nin yıldızlı pelerini

Bu giysinin İmparatorun kendisi tarafından giyilip giyilmediği ve hatta bir pelerin olarak kabul edilip edilmeyeceği biraz belirsiz olsa da (orijinal olarak bir kolsuz cübbe olarak giyilmiş olabilir) farklı ve ilginç bir tasarıma sahiptir ve yeni bir pelerin tasarımı için harika bir örnek oluşturmuştur. İşlemeli desen çeşitli dini ve astrolojik motifleri tasvir ediyor ve alt kenar boyunca uzanan Latince metin (bizim versiyonumuzda sadeleştirilmiş) şöyle bir anlama geliyor: “İyi şanslar sizinle olsun, İmparator Henry, Avrupa’nın hazinesi, imparatorluğunuz büyüsün, tüm zamanların hükümdarı”. Ama muhtemelen hepiniz bunu zaten anlamışsınızdır.

Aziz Cunigunde’nin Büyük Pelerini

Cunigunde’nin pelerini, İsa’nın ve azizler Petrus ve Pavlus’un hayatlarından sahneleri temsil eden çerçeveli figürlerle süslenmiştir. Tasarımda ayrıca dekoratif desenler ve çok sayıda küçük dini yazı da yer almaktadır. Bu tasarımı yeni kadın pelerini için yeniden yarattık.

Oyun içi pelerinlerimiz. Joakim ve Oskar tarafından yapılmıştır.

Taç(lar)

Neyse ki bu imparatorluk çiftinden günümüze kalan tek kıyafet pelerinler değil. Muhtemelen 1002’deki taç giyme töreni için yapılmış olan Cunigunde’nin tacı da daha az göz alıcı değildir. Romanesk tarzdaki bu güzel ve ağır mücevherlerle süslü taç, setteki yeni kadın kraliyet başlığı için bariz bir seçimdi.

Cunigunde’nin Tacı gerçek hayat ve oyun içi versiyon.

İlginç bir şekilde, 2. Henry tacı olarak bilinen bir taç da mevcuttur. Ancak, bu etkileyici parça aslında çok daha sonraki bir tarihe ait bir röliker tacıdır ve Henry yaşarken yapılmamıştır. Bunun da ötesinde, aslında oyunda Garments of the Holy Roman Empire ile birlikte piyasaya sürülen “Mücevher Kaplı Taç” olarak zaten mevcut!

2. Henry’nin tacı

Bu yüzden yeni erkek imparatorluk tacı için başka bir yerden ilham almak zorunda kaldık. Sonunda Hildesheim Tacı olarak bilinen başka bir röliker tacı seçtik. Tutarlı bir stilde ve büyük olasılıkla doğru zaman ve bölgeden, bu yüzden Heinrich’in veya dönemin başka bir hükümdarının giymiş olabileceği bir şeye yakın görünüyor. Her iyi ortaçağ tacının yapması gerektiği gibi, bu tasarım da kesinlikle “daha fazlası daha fazlasıdır” estetiğine uymaktadır…

Hildesheim Tacı gerçek hayata vs oyun içi versiyonu. Bu güzel şey sanatçımız Joakim tarafından yapılmıştır (kadın olanı da öyle)

Taç günümüzde Almanya’daki Hildesheim Katedral Müzesi’nde muhafaza edilmektedir. Orijinaline gerçek hayatta bakmak isterseniz, Aziz Oswald’ın bir röliker heykelinin üstünde oturuyor!

Henüz Kuşanmadınız Mı?

Her ne kadar olası görünmese de, 2. Henry’nin bir başka giysisi de günümüze kadar korunmuştur. Bu giysi, pakete eklediğimiz yeni erkek imparator kıyafetlerinin temelini oluşturan tunik ya da dalmaticadır.

Kesin olmak gerekirse, bu tuniğin sadece dekoratif süsleri orijinal kıyafetlerden alınmıştır. Ancak, süsleri dönemin tipik giysi yapısına ekleyerek nasıl göründüğüne dair iyi bir fikir edinebiliriz.

Henry’nin tuniği. Bazı kaynaklar dekoratif süslemelerin ve manşetlerin aslında karısı Cunigunde’ye ait bir giysinin parçası olabileceğini öne sürmektedir. Kesin bir cevap bulmak zordu, ancak bunu yeni erkek kıyafetleri için bir temel olarak kullanmaya karar verdik.

Bu kıyafetin kraliyet hissini vurgulamak için çok süslü (pratik olmasa da) görünümlü bir kılıç ve kılıç kemeri ekledik. Kılıç, 993 yılında İmparator Otto III (Henry II’nin kuzeni ve selefi) tarafından Essen Manastırı’na hediye edilen ve Essen Kılıcı olarak da bilinen Aziz Cosmas ve Damian’ın Kılıcı’na dayanmaktadır. Dolayısıyla, 10. yüzyılın sonlarında veya 11. yüzyılın başlarında Avrupa’da paranın satın alabileceği en etkileyici kılıcı arıyor olsaydınız, buna benzer bir şeye benzeyeceğini güvenle söyleyebiliriz.

Aziz Cosmas ve Damian’ın Kılıcı, gerçek hayattaki hali vs bizim versiyonumuz

Kadın kıyafeti için temel alabileceğimiz uygun bir giysi bulamadığımız için ikincil kaynaklara başvurmak zorunda kaldık. İmparatoriçe Cunigunde’nin kıyafetlerine yön veren bir dizi çağdaş tasviri bulunmaktadır.

Henry II ve Cunigunde Bamberg Katedrali’ni kurarken, 11. yüzyıl

Kıyafette ayrıca 11. yüzyıla ait bir Alman röliker çantasına dayanan bir çanta da bulunmaktadır. Teknik olarak bir kadın çantası olmasa da, biraz daha geç tarihli kuşak keseleri ve cüzdanlarla pek çok benzerliği vardır, bu nedenle 11. yüzyılın süslü bir çantasının buna benzer görünmüş olması makul görünmektedir.

Alman röliker çantası, 11. yüzyıl

Oyun içi erkek ve kadın kıyafetleri

Ayaktakımı İçin Bir Şeyler

İmparatorluk kademesi giysileri ve başlıklarına ek olarak, Elegance of the Empire seti yeni Asil başlıkları da içeriyor. Bunlar Avrupa’daki dük ve düşeslere güzel bir görsel çeşitlilik katacak.

Erkek şapkası, bazı el yazması resimlerde görülen bir şapka türüne ve 12. yüzyılın ünlü Alman bestecisi/yazarı/filozofu/vs. başrahibesi Hildegard von Bingen’den başkasına ait olmayan bir “kumaş taç”a dayanmaktadır. Görünüşe göre bu, hem erkekler hem de kadınlar tarafından giyilen bir şapka tarzıydı.

El yazması illüstrasyonlar, Hildegard von Bingen’in Tacı

Kadınlar için, Antakya kraliçesi Anna’nın 12. yüzyıldaki cenaze tacını temel alan yeni bir taç ekledik.

Yeni erkek ve kadın Asil başlıkları

Bıyıklar

En iyisini sona saklayarak, görkemli yeni bir bıyık da ekledik! Sanırım, bu durumda, ekran görüntülerinin kendileri için konuşmasına izin vereceğim.

Yeni bıyık

Bu seferlik benden bu kadar!

Oyun Direktörümüzden Yol Haritası Hakkında Birkaç Söz

2023’e yönelik mevcut planımız hakkında net bir görüş sunmak istiyoruz. Bugün Crusader Kings III: Tours & Tournaments’ın 11 Mayıs 2023’te yayınlanacağını açıklamaktan heyecan duyuyoruz. Ayrıca, Bölüm II olarak adlandırdığımız planın bir parçası olarak, gelecek olan şeylerin yol haritasını da paylaşıyoruz:

Bölüm II’yi bugünden satın alırsanız, Elegance of the Empire’a anında erişebilirsiniz. Sırada tabii ki 11 Mayıs’taki Tours & Tournaments var. Takvimlerinizi işaretleyin ve Bölüm II’ye buradan göz atın:

Bölüm II Steam linki

Gelecek hafta, Turnuvalara derinlemesine bir dalış yapacağız, görüşürüz!

Yazar: Akın Yıldızlı

Strateji oyunlarını seviyorum.

Henüz yorumlanmamış.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • FADYORYA: 1 ve 2. oyun epic gameste, 3. oyun steam'de olursa immortal empires olmuyor değil mi? üçünün de aynı platformda olması gerekiyor
  • Wandervals: 1.14 Sürümü için yama güncellemesine ihtiyacımız var.

KATEGORİLER

ARŞİV