Crusader Kings III’te Kültür Mekaniğindeki Ek Değişiklikler

Crusader Kings III geliştirici günlüklerinde bu hafta kültür mekaniğinde yapılan ek değişiklikler tanıtılıyor.

Herkese merhabalar,

Bu zamana kadar kültür mekaniğinde yapılan değişikliklere dair birçok bilgi verdik, bu günlükte size bu yeni kültür sistemini tanıtmamızdan bu yana yaptığımız ek değişikliklerden bahsedeceğiz. Sizlerden gelen yorumlar doğrultusunda bazı mekaniksel değişikliklerimiz oldu.

Eskiden mevcut kültürünüzde sadece boş gelenek bölmelerini doldurmak üzere yeni bir gelenek ekleyebiliyordunuz. Eğer kültürünüzdeki bir şeyi değiştirmek istiyorsanız, bu durum yeni bir kültür oluşturmanız gerektiği anlamına geliyordu. Peki ya sahip olduğunuz kültürü korumak istiyorsanız? Niye sahip olduğunuz geleneklerden birini silip yeni başka bir gelenek ekleyemeyesiniz ki?

Artık Kültür Önderi konumunda bulunan karakterler yeni bir kültür oluşturmadan mevcut kültür üzerinde değişiklikler yapabiliyor. Bu durum her şeyi değiştirebileceğiniz anlamına gelmiyor, kültürün değerini, savaş teamülünü ve geleneklerini değiştirebiliyorsunuz fakat diğer kültür özelliklerini değiştirmek için hala yeni bir kültür oluşturmanız gerekiyor. Kültür oluşturmak gibi, mevcut kültürde değişiklikler yapmak için de Royal Court eklentisine sahip olmanız gerekiyor. Eklentiye sahip olmamanız durumunda, boş gelenek bölmeleri için yeni gelenekler seçebiliyorsunuz.

Neleri değiştirip neleri değiştirmeyeceğiniz belli bir mantık doğrultusunda belirlendi. İlk olarak mevcut bir kültürün mirasını veya dilini değiştirmek doğru gelmiyor. Her ne kadar dil zaman içerisinde evrimleşen bir olgu olsa da, bu durumu biz oyunda yansıtmıyoruz ve bir anda bir dilin gidip yerine başka bir dilin gelmesi garip bir durum oluşturuyor. Aynı şekilde kültürün geleneğini değiştirmek makul olsa da, mirasını değiştirmek olayı farklı bir boyuta taşıyor. Ek olarak, oyunda kültürel ayrışma yaşamanız için mantıklı sebeplerinizin olmasını istiyoruz. Bunu yapmanızı sağlayan 2 yol teknik olarak birbirini andırsa da, tamamiyle farklı amaçlara sahipler.

01_reform_button.jpg

En büyük fark, biraz önce de bahsettiğimiz üzere kültür üzerinde değişiklikler yapmanın kültürün belli yönleriyle kısıtlı olması. Öte yandan yeni bir kültür kurduğunuzda önünüzde daha fazla seçenek bulunuyor. Bir diğer fark ise işin maliyeti. Kültürün herhangi bir özelliğini değiştirmeniz Prestije maloluyor. Özellikle kültürün değeri yüksek Prestij maliyetine sahip, bu da tek bir oyunda birden fazla değişiklik yapmanın zor olacağı anlamına geliyor. Bunun dışında maliyeti karşılıyorsanız dilediğiniz değeri seçmekte özgürsünüz.

02_replace_ethos.jpg

Gelenekleri değiştirmek, boş bölmeye gelenek eklemekten daha pahalı. Bu pahalılık mevzubahis geleneğin eklenme maliyetinin %50 fazlası şeklinde. Bu da mevzubahis geleneğin kültürünüzle uyumuna göre, zaten pahalı olan geleneklerin bu şekilde daha yüksek oranlarda maliyetlerinin artacağı anlamına geliyor.

03_replace_tradition_cost.jpg

Bu durum içerisinde bulunduğunuz koşullar neticesinde kimi zaman yeni bir kültür oluşturmayı daha mantıklı hale getirirken, kimi zaman mevcut kültürde değişiklikler yapmanızı daha mantıklı kılabilir. Bizans İmparatoru olarak oynarken Yunan kültürü gibi geniş ve birleşik bir kültürü geride bırakıp yeni bir kültür kurmanız hem zor hem de daha pahalı olacaktır. Hele ki tek istediğiniz şey sadece birkaç geleneğin değişmesiyse, mevcut Yunan kültürü üzerinde değişiklikler yapmanız daha doğru olabilir.

Endülüs kültürü gibi etrafa yayılmış geniş bir kültürün Kültür Önderiyseniz, mevcut kültürde değişiklikler yapmaktansa yeni bir kültür kurmak isteyebilirsiniz. Geniş coğrafyalara yayılmış kültürlerde yeni kültür kurmak daha ucuzdur, bu da aradaki Prestij farkıyla yeni gelenekler açabileceğiniz veya bu prestiji farklı alanlarda değerlendirebileceğiniz anlamına geliyor. Yeni kültür kurduğunuzda kültür özelliklerini değiştiriyor olmak size ek bir maliyet yaratmaz zira yeni bir kültür kurmak için en az bir özelliği değiştirmiş olmanız gerekiyor.

Son olarak, yukarıdaki ekran görüntülerinde bir kum saati sembolü dikkatinizi çekmiş olabilir. Orada bulunan süre, yaptığınız değişikliğin uygulanması için geçmesi gereken süreyi ifade ediyor. Bu süre tahmin edeceğiniz üzere kültürünüzün büyüklüğü ile doğru orantılı olmakla beraber, mevcut bir gelenekte değişiklik yapmanız sürenin artmasına sebep oluyor. Bu da kültüre tamamen yeni bir gelenek eklemenin, mevcut geleneği değiştirmeye nazaran sadece daha ucuz değil aynı zamanda daha hızlı bir eylem olduğu anlamına geliyor. Bunun önemli olmasının sebebi, eş zamanlı bir şekilde sadece tek bir değişikliğe sahip olabilmeniz. Eğer kültürünüzde bir geleneği değiştirirseniz, bir başka değişiklik yapmanız için ilk olarak o ilk değişikliğin uygulanmasını beklemeniz gerekecek. Öte yandan yeni kültür kurmanız durumunda, eş zamanlı bir şekilde istediğiniz kadar değişiklik yapıp yeni kültürünüzü kurabileceksiniz.

04_establish_time.jpg

Yaptığımız değişiklikler kabaca bu şekilde. Özetlemek gerekirse, artık kendi kültürünüzü daha özgürce şekillendirebiliyorsunuz. Son olarak yorumlarıyla oyunun geliştirilişine katkı sağlayan oyuncularımıza teşekkür etmek isterim. Meşru ve yapıcı eleştiriler gördüğünüz üzere değişikliklerin yaşanmasına sebep olabiliyor.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Henüz yorumlanmamış.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • FADYORYA: 1 ve 2. oyun epic gameste, 3. oyun steam'de olursa immortal empires olmuyor değil mi? üçünün de aynı platformda olması gerekiyor
  • Wandervals: 1.14 Sürümü için yama güncellemesine ihtiyacımız var.

KATEGORİLER

ARŞİV