Crusader Kings III geliştirici günlüklerinde bu hafta kişilik özellikleri ve askeri yapay zeka geliştirmelerine dair bilgiler veriliyor.
Herkese merhabalar,
Crusader Kings III tasarım ekibine kısa bir süre önce katıldım, PDX hesabımda açılışı bu geliştirici günlüğüyle yapıyorum, sizlerle tanışmak benim için bir onur. Bu geliştirici günlüğünde önümüzdeki yamaya dair 2 şeyden bahsedeceğiz: ek içerikler ve yapay zeka savaş geliştirmeleri.
Özellik Değişiklikleri
Crusader Kings’i güzel yapan şeylerden birisi karakterlerin kişilikleri, bu kişilikler sayısız özellik kombinasyonlarıyla şekilleniyor. Azure güncellemesiyle birlikte kişilik özelliklerine dayalı bazı yeni etkileşimler ve sonuçlar ekleyeceğiz. Bu güncellemeyle birlikte oyundaki stres sistemini kişilik özelliklerine daha iyi bir şekilde bağlamayı amaçlıyoruz.
En önemli değişikliklerden birisi Utangaç özelliğinde. Utangaç özelliğine sahip karakterler kişisel plan başlattıklarında artık stres kazanmıyorlar, bunun yerine plana dair olaylarda karşılaştıkları bazı seçenekler stres kazandırabiliyor ve kişisel planlarda genel olarak daha etkisiz oluyorlar (daha çok zaman alıyor), yine de sinir krizine girmeksizin bu planları tamamlayabiliyorlar.
Bunun yanı sıra bir dizi yeni etkileşim ve karar ekledik. Örneğin, Affedici karakterler ellerindeki kozlardan birinden feragat ederek stres kaybedebiliyorlar. Bu şekilde gerçek anlamda affedici bir karaktere bürünerek sahip olduğunuz kozları unutabilir veya sürekli stres azaltmak adına daha çok koz arayışı içerisine girebilirsiniz. Çalışkan karakterler kendilerini başkentlerini geliştirmeye adayabiliyor, ancak bu durum onlara stres kazandırıyor. Son olarak Sabırsız karakterler stresli olmaları durumunda kişisel planlarının daha hızlı ilerlemesini sağlayabiliyorlar.
Bazı özellikler stresle alakası olmayan ancak yine de karakterin kişiliğini daha iyi yansıtan çeşitli etkileşimlere erişebilmenizi sağlıyor. Örneğin Keyfi karakterler Prestij ve Tiranlık karşılığında vasallarının onların üzerinde sahip oldukları kozu ortadan kaldırabiliyor.
Sizlerin yorumlarını merakla bekliyoruz. Diğer özellikler için aklınıza gelen önerileri paylaşmaktan çekinmeyin.
Yapay Zeka ve Savaş
Bunların yanı sıra geniş kapsamlı yapay zeka geliştirmelerinde bulunduk, bunlar çoğunlukla yapay zekanın savaş esnasında birim yönetimine dair yapılan geliştirmelerdi. Yolçiziminde geliştirmeler yaptık, yapay zeka orduları artık hedefe ulaşmak için daha ideal rotalar tercih ediyorlar, özellikle Haçlı Seferleri esnasında artık Haçlı orduları adalardan zıplaya zıplaya geçmiyor, Vikingler yağmalarını daha net ve dolandırmadan yapıyor. Yeni sistemde yapay zeka zaman, yıpranma ve tehdit gibi farklı unsurları dikkate alıyor.
Düşmana yaklaşmak savaşın sadece ilk adımı. Yapay zeka artık savaşın diğer alanlarında da daha mantıklı hareket ediyor, büyük bir muharebe kazandıktan sonra düşman kalelerini daha etkili bir şekilde kuşatıyor, artık kuşatılmayı bekleyen kaleler varken köylü birlikleri kovalayan mancınıklarla daha az karşılaşacaksınız. Yapay zekanın davranışları savaş sebebine göre de değişiklik gösterebiliyor, ihtiyaç duyduklarında savaşa sadece işgal mantığıyla değil, aynı zamanda esir alma mantığıyla da yaklaşabiliyor. Halen bazı sıradışı davranışlar sergileyebilse de, bu yaptığımız değişikliklerin doğru yöne atılmış bir adım olduğunu düşünüyoruz.
Son olarak, önümüzdeki yamanın numarası 1.3.X yerine 1.4 olacak. Yamanın büyüklüğünü daha iyi yansıtma amacıyla bu şekilde bir karar aldık. Her ne kadar nispeten küçük bir yama olsa da, sıradan bir hotfixten veya hataların giderildiği küçük bir yamadan çok daha fazlasından söz ediyoruz. Bu kapsamda bazı modların güncellenmesi gerekecek. Her ne kadar kayıt dosyalarının uyumluluğuna büyük önem versek de, oyunun yapısı neticesinde eski kayıtlarınızda gözümüzden kaçmış bazı problemler deneyimlemeniz muhtemel.
Bugünlük bizden bu kadar, önümüzdeki hafta Azure güncellemesine dair ek bilgilerle karşınızda olacağız.