Crusader Kings III geliştirici günlüklerinde bu hafta Hükümdar Yaratma özelliğinden bahsediliyor.
Herkese merhaba, 43. CK3 geliştirici günlüğüne hoş geldiniz.
Benim adım Matthew, CK3 ekibindeki programcılardan biriyim. Bugün bir süredir üzerinde çalıştığım özellikten bahsedeceğim, hükümdar yaratmadan.
Çıkıştan önce hükümdar yaratmanın bedava bir özellik olacağı sözünü vermiştik. Böylece isteyen herkes kendi özel karakterini oluşturabilecekti.
Özel bir karakter yaratmak için önce istediğiniz hükümdar ile oynayın/kendi hükümdarınızı yaratın seçeneğini seçtikten sonra sonra hükümdarını değiştireceğiniz ülkeyi seçmeniz gerekiyor.
Butonun resmi
Hükümdar yaratma seçeneğinin yeriDaha fazla uzatmadan Hükümdar Yaratma’yı ilk açtığınızda nelerle karşılaşacağınızı gösterelim.
Kendi özel hükümdarınızı nasıl yaratacağınızı göstermek için adım adım gideceğim. Sol tarafta daha temel seçimler var. Örneğin sol üstte cinsiyetinizi ve cinsel eğiliminizi seçebiliyorsunuz.
Daha sonra kültür ve mezhep seçme aşamasına geliyorsunuz. Varsayılan ayarlar değiştirmek istediğiniz hükümdarın ayarları, isterseniz bunları listeden seçtiklerinizle değiştirebilirsiniz.
Sol altta adınızı ve hanedan adınızı girebilir, isterseniz kültürünüzden veya mezhebinizin dinî isimleri varsa mezhebinize göre rastgele isimler görebilirsiniz. Ayrıca hanedanınızın ve ülkenizin armasını da rastgeleleştirebilirsiniz.
Hükümdar yaratmayı en kısa sürede çıkarabilmek ve karakterlerinizi daha ayrıntılı özelleştirebilmenizi sağlayabilmek için armayı kişiselleştirme özelliği üzerinde zaman harcamamaya karar verdik.
Bazılarınızın hayal kırıklığına uğrayacağını biliyoruz ama önce daha temel unsurlar için güzelce çalışan ve oynaması eğlenceli olan bir hükümdar yaratıcı getirmek istedik.
Bu nedenle şu anda armalarınızı rastgele olacak şekilde değiştirebiliyorsunuz. Rastgeleleştirme kuralları bizim normal arma yaratma kurallarımızı takip ediyor, böylece mezhebinize, kültürünüze ve unvanınıza uyacak armalar göreceksiniz.CK3 hükümdar yaratmada CK2’nin tasarım kısıtlamalarından uzaklaşmak istedik. CK2’de tam istediğiniz karakterini yaratamıyordunuz, hükümdar yaratma seçeneklerini geliştiren modlar da en fazla kullanılan modlar arasında yer alıyordu.
CK3’te ise daha özgür bir sistem getirdik. Kişiselleştirme puanları da geçmemeniz gereken bir sınırın aksine başarım almak istiyorsanız aklınızda tutmanız gereken bir şey. Sınırı aşmadığınız sürece yarattığınız karakterle başarım almaya devam edebilirsiniz.Sağ tarafta ilk başta karakterinizin yaşını ve kilosunu seçebiliyorsunuz. Bunlar sadece görsel ayarlar değil, aynı zamanda karakterinizin seçebileceği özellikleri ve sağlığınızı etkileyen şeyler.
Daha sonra da çok önemli olan özellikler kısmına geliyoruz. Özellik bölmelerinden birine tıkladığınızda eğitim veya kişilik özellikleri gibi o kategoriden olan özellikleri gösterir. Her özelliğin belli bir puan maliyeti vardır ama yine herhangi bir katı sınır yoktur. Sadece yetişkinlerde çocukluk özelliklerinin veya birbirine zıt özelliklerin seçilememesi gibi mekanik açısından kısıtlamalar var.
Ayrıca karakterinizin becerilerini de ayarlayabilirsiniz, böylece karakteriniz için seçtiğiniz kişiliği bozmadan örneğin entrikada daha iyi hâle gelebilirsiniz. Dövüş becerinizi arttırmak kas kütlenizi de arttırır, böylece herkese sık sık spor salonuna gittiğinizi gösterebilirsiniz.
Son olarak sağ altta aile kısmımız var. Buradan karakterinizin evli olup olmadığını, varsa ne kadar oğlu veya kızı olduğunu belirleyebilirsiniz. Normal oyundaki gibi çocuklarınız varsa size benzeyecekler, eşiniz de varsa ikinize benzeyecekler.
Tam da bahsetmişken, hiçbir karakter yaratma ekranı görünüşü de değiştirebilme özelliği olmadan olmaz.
Görünüşü değiştir butonuna tıkladığınızda ilk önce size etnik kökeni soracak. Etnik kökeni seçtiğinizde karakteriniz buna göre rastgeleleştirilecek. Etnik köken seçmek herhangi bir kısıtlama getirmiyor, sadece karakterinizin temelini oluşturuyor.
Daha fazla kişiselleştir dediğinizde portre yaratmanın ana kısmına geliyorsunuz. Portrenizi özelleştirebilmenizi sağlayan 7 anatomik gruplamaya ayrılmış 90 adet genimiz var. Bunlar uzunluktan cilt rengine, dudak belirginliğinden profiline, burun ucu detayından göz köşesi derinliğine kadar değişiyor. Yani teker teker seçebileceğiniz birçok özellik var.
Çeşitli kaydırıcılar o genin “gücünü” belirliyor. Bu güç gene göre büyüklükten yoğunluğa kadar her şey olabilir. Bazı özellikler ise daha basit seçeneklerle geliyor. Burun profilini düzden kemerliye geçirmek gibi kaydırıcı olmadan yapılan şeyler de var.
Saçınızı ve karakteriniz erkekse sakalınızı da birçok farklı seçenek arasından seçebilirsiniz. Fakat renk paletimiz biraz kısıtlı, örneğin karakterimi gerçek hayatta olduğu kadar kızıl saçlı yapamadım. Gerçi benim kadar kızıl saçlı olan birini de görmedim pek.
Ne kadar özgür olduğunuzu göstermenin en iyi yolu aşağıdaki videoyu izlemeniz olabilir. Karakterimin birkaç özelliğini değiştirip kameraya çektim. Portreyi isterseniz oyunun rastgele olarak verdiğinden çok daha farklı hâle getirebilirsiniz ama ben sadece birkaç küçük değişiklik yapmakla yetindim.
Ayrıca karakter DNA’sını kopyalayıp yapıştırabilirsiniz. Böylece muhteşem görünüşlü veya lanetli bir karakter yaptığınızda arkadaşlarınız ve toplulukla paylaşabilir, onların karakterlerini de alabilirsiniz. DNA özelliği cinsiyet fark etmeden çalışıyor, yani aynı DNA’nın hem erkek hem de kadın hâlini görebilirsiniz.
Son olarak yeni hükümdarınızı yaratmayı bitirdiğinizde Tamamla tuşuna basıp yeni karakterinizle oynayabilirsiniz.
Bunların hepsi çok oyunculu oyunlar için de geçerli tabii. İsterseniz arkadaşlarınızla kendi özel karakterlerinizi yaratıp oynayabilirsiniz.
Günlüğün başında da dediğim gibi Hükümdar Yaratma, 1.2 yamamızla gelecek bedava bir özellik olacak. Şu anda tam bir tarih veremem ama yıl sonunda önce çıkarmayı hedefliyoruz.
Umarım gösterdiklerimin sonucunda hükümdar yaratma için heyecanlanmışsınızdır.
Özelliğin Yapılışı
Sıfırdan yeni bir özellik yapma sürecini göstermenin ilginç olabileceğini düşündüm. Böylece siz de yeni bir bakış açısı kazanabilirsiniz. Oyunların yapım süreci nedense film, televizyon veya müzik gibi diğer medyaların aksine daha gizli tutuluyor.İlk olarak özellik hakkındaki tahminler ve konular ekip tarafından yapıldı. Çok önemli bir iş ama ekran görüntüleri o kadar da ilginç değil, bu nedenle bunları es geçip oyuna dahil etme aşamasını göstereceğim. Tüm resimler daha önceki versiyonlardan ve benim dünyalar harikası geçici çizimlerimi içeriyorlar. Neyse ki sanatçılarımız bundan sonra geldi de güzelleştirdi.
İlk olarak size bir karakteri gösteren ve butona tıkladığınızda o karakteri yaratan bir şeyle başladım. Özelliklerin, ismin, portrenin rastgele olmasında sorun yoktu.
Bunu gerçekleştirdiğimde arayüze daha fazla değiştirilebilecek şeyler ekleyebilirdim. Önce ekranın sol tarafını yaptım çünkü burayı değiştirmek herhangi bir puana mal olmuyor.
Daha sonra sağ taraf üzerinde çalışmaya başladım. Gerçi asıl portre yaratma ekranının düzgün çalışmasını sağlayabilmek için bazı yerleri boş bıraktım.
Portre seçeneklerini eklemek uzun sürdü. CK2’nin aksine portrelerimiz çok daha detaylı ve karışık, birkaç kategoriye birkaç seçenek eklemek olmazdı. Çeşitli genleri kontrol eden kaydırıcılı özellikler olmasını istedik. Bazı genler de birbirinin zıttıydı, pozitif kulak büyüklüğü ve negatif kulak büyüklüğü gibi. Bunların da ayrı kaydırıcılar veya butonlar olmamasını sağladım. Bu tür özelliklerde kaydırıcı ortadayken ikisi de 0 ama değiştirdikçe iki gen de birlikte değişiyor.
Portre editleme bazı buglar da getirdi. Örneğin bazı iskelet görünümlü karakterlerin yüzü resmedilemiyordu.
Tüm portre özelliklerini tamamladıktan sonra son aşama olan yaş, özellikler ve aile ayarlarına geldim. Neyse ki kodumuz daha önceden hazırdı ve karakterler düzgünce yaratılabiliyordu, değerleri değiştirmek gibi şeyler zaten bir araya getirilmişti. Bu nedenle burada yaptığım şeylerin çoğu arayüzde güzel bir şekilde görülmesini sağlamaktı.
Yanlış arayüz kutucuğunu kullanıp özellik ekledikçe o kısmın büyümesi gibi komik sorunlarla da karşılaştım.
Puanların artık bir anlamının olması başarım sistemimizi de düzeltmemiz anlamına geliyordu. Böylece sistem karakterin oyun tarafından mı oyuncu tarafından mı yaratıldığını bilecekti.
Seçenek eklemeler tamamlandığında seçilen özelliklerin portreyi de değiştirdiğinden emin olmak kalmıştı. Burada özelliklerin nasıl çalıştığını biraz değiştirmem gerekti çünkü portreyi özelliklerle değiştiren sistem bir karakterin olmasını istiyordu ama hükümdar yaratmada ise daha gerçek bir karakter yoktu. Gördüğünüz karakter daha tamamlayan bir kod yığınıydı.
Bunu eklediğimde tüm hastalık özelliklerini aynı anda görmek gibi iğrenç şeyler de oldu. İğrenç portreleri sevmiyorsanız aşağıdaki resmi açmayın.
Son olarak bazı şeyleri düzenledim, birkaç bug düzelttim ve arayüzü biraz cilaladım. Temel özellikler üzerinde çalışırken sanat ekibi zaten arayüz üzerinde çalışıyordu ve benim geçici çizimlerimi de onlarınkiyle değiştirdik. Son kalan ve özellikle de çözmesi çok eğlenceli olan çok oyunculudaki bugları düzeltmeme yardımcı olan kalite güvence aşamasının ardından her şey tamamdı.
Umarım detayları sevmişsinizdir. Daha yüzeyseldi, detaylara girmekten kaçındım ama yaptığımız şeyleri nasıl yaptığımız konusunda da sizleri aydınlatmış olmuşumdur umarım. Okuduğunuz için teşekkürler.