Crusader Kings III’te Castle Yaması Yenilikleri

Crusader Kings III geliştirici günlüklerinde bu hafta Castle yaması ile gelen yenilikler tanıtılıyor.

Merhabalar,

Çıkış günü yaklaşıyor ve çıkış notlarını haftaya sizinle paylaşmadan önce değinmemiz gereken bazı konular var! Bugün Fate of Iberia birlikte gelen ücretsiz “Castle” yamasında eklenecek şeyleri konuşacağız. Modcular için konuya eklenmiş bir doküman olacak, yeni içerikleri oradan inceleyebilirsiniz!

Aşiret Sözleşmesi

İberya 867 yılında bir çok aşiret ülkeye sahip olduğundan ve bu ülkelerin öneminiden ötürü, aşiret sözleşmelerine yenilikler eklemek istedik.

  • Evlilik Sözü: Amaç, söz karşılığı bazı avantajlar elde etmek. Bu sözü yerine getirmemenin sonuçları olabilir…
  • Gazi: Vasallarınızı Kutsal Savaş açmaya teşvik edin, karşılığında daha az milis alın.
  • İkta: Vasallarınızdan daha az vergi ve milis alın ama ikinizin de Düzenli Askerleri güçlensin.
  • Cizye: Aynı isimdeki Öğreti ile açılıyor, başka inanca sahip vasallar için kullanılabilen bir sözleşme. Aldığınız vergiyi yükseltip, milisi azaltıyor.

Artık Aşiret Süzeren olarak vasallarınızdan daha fazla şey isteyebiliyorsunuz.

İlerleyen yamalarda aşiret yönetimlere daha fazla şey eklemeyi iple çekiyoruz. Bu onları tarihte oldukları kadar ilginç kılmak için attığımız ilk adımdı.

Dağılma Örgütleşmesi

İberya’daki bazı büyük karışıklıkları yansıtmak için yeni bir örgütleşme ekliyoruz. Dağılma Örgütleşmesi, ülkedeki en büyük unvana sahip kişinin unvanını yıkmayı amaçlıyor, aynı seviyedeki tüm unvanlar dahil. Bu tüm vasalları bağımsız kılıp, krallığı ya da imparatorluğu yıkıyor. Bu demek oluyor ki, Emeviler tarihte oldukları gibi yıkılabilir ve aynı zamanda gerileme döneminde olan büyük ülkelerin de bu durumla karşılaşması mümkün.

Ülkenin bütünlüğünü zedeleyebilecek her şey Dağılma Örgütleşmesinin kurulmasına sebep olabilir. Kısa hüküm süreleri, düşük kültürel kabullenme, savaş kaybetme ve müttefik olunmayan vasallar gibi pek çok şey Kral ve İmparator hükümdarlar için tehlikeli olacaktır.

Varisin beğenildiği ya da seçilebildiği ülkelerde Dağılma Örgütleşmesi daha nadir olacak. Ayrıca vasallar unvanı kendilerine alabiliyorlarsa onu tercih edecekler.

Emevilerin 867 başlangıcında yıkılması oldukça olası.

Harita Güncellemesi

İçerik paketinin temasıyla uygun olması için İberya haritasını da güncelledik. Harita değişiklikleri oldukça az ve genel odak Kuzey İberya, özellikle de Aragon bölgesi.

Genel gerçekçiliği arttırmak için Rossello ve Pallars gibi kontluklar ekledik. Bölgeyi daha iyi yansıtmak için varolan baronlukların yeri değiştirildi ve yenileri eklendi.

Yeni kontlukların yanı sıra bazı yerlerin toprak tipi de değiştirildi.

Aragon’daki değişikliklerin yanı sıra Berberi ve Arap kültürler için pek çok kontlukta isimlendirme eklendi.

Paylaşılan Mezhep Lideri

Mezhep Liderleri artık başka mezhepteki karakterler olarak belirlenebiliyor. Bu, oyun içinde elle değil, kod aracılığıyla yapılıyor. Bu da Keltik Hristiyanların, Konversoların ve Mozarapların Mezhep Liderinin Papa olacağı anlamına geliyor, farklı bir mezhepte olmalarına rağmen.

Tarihi inançlar Gelenek Öğretisi ile tekrar canlandırılabiliyor. Eski Mezhep Liderinizin bazı kırmızı çizgileri geçmediğinizi varsayarsak, bir Öğreti harcayarak, mezhep değiştirirken eski Mezhep Liderinizi koruyabilirsiniz.
Ekümenik Hristiyanlar bu kararı aldıklarında Ekümenikliği koruyacak ve bu onları Katolikler için “yoldan çıkmış” kılacak.

İslam’da artık doğru halifeyi seçmek için bir sistem var: Şiiler hala birden fazla halife ve imam arasında bölünmüş olsa da, Sünniler (Eşariler, Müvellediler ve Maturidiler) artık Sünni Halifesini Mezhep Lideri olarak paylaşıyor. Aynı Mezhep Liderine sahip Müslümanlar diğerlerini “Haklı” olarak görüyor.
Nüfuz sahibi Müslümanlar, Mezhep Liderlerinin mezhebinde değillerse Gerçek Halife atayabilir. Böylelikle Halifelik üzerinde hak iddia edip (aynı zamanda oluşturup) kendileri halife olabilir ve Ümmeti bölebilir.

Bölündükten sonra bir mezhep tekrar geri getirilemez. İslam alemi birlikteyken güçlü fakat bazen farklılıklar aşılamayacak kadar fazla olabiliyor.

Yeni Sünni ve Şii mezhepler, mevcut olarak bir halife varsa (direkt büyük mezhebin parçası olan ya da eski mezheplerinde bulunan) kendilerini direkt halife olarak ilan edemiyorlar. Bunun yerine, mevcut bir halifeye biat etmeliler. Daha sonra kendilerini Gerçek Halife olarak atayabilirler. Amaçları hep bu olmuş karakterler bazı yardımcı olacak avantajlar elde edebilir.

Tarihsel Değişiklikler (ve dostlar!)

Vizigotlar artık Vizigitti

Bazılarının yayınlardan fark ettiği üzere, 867 haritasından Vizigotları kaldırdık. Artık harita 1066 kültürleri arasında bölünmüş olarak başlıyor (Aragonlu hariç, bu kültür Aragon Krallığı’nın kuruluşu ile çıkıyor).

Bunun birkaç sebebi var. Vizigotlar her zaman biraz sorunlu bir kültür oldu, CK2’nin Chalemagne DLC’sinden kalma bir şey. 9. yüzyıl İberyasını tam belirginleştirmese de eğlenceli bir durum oluşturuyordu. 1.5 öncesi kültürler genel olarak kozmetik farklılıklardan fazlasına sahip olmadığından oynanışı pek etkilemiyordu, tarihi biraz yanlış yansıtsa da (sonuçta Vizigotlar ayrışalı ya da hibritleşeli uzun yıllar oluyordu).

Royal Court’un çıkışı bu durumu değiştirdi ve İberya’da oynamak biraz tuhaflaştı. Oyuna başladığınızda belli bir grup geleneğiniz oluyordu, birkaç yıl sonra gelen bir olay ile kültürünüz değişiyor ve tamamen alakasız yeni geleneklere sahip oluyordunuz ve elinizde yapacak bir şey olmuyordu.

Bu ve genel olarak tarihsel olarak uygun olmaması, Vizigotların ömrünü doldurdu ve beklenildiği üzere darağacına gönderilip kellesi alındı. Daha önce Suebi ve etrafındakiler için olduğu gibi Vizigotlar, isim listesi ile birlikte dosyalarda kalmaya devam edecek. İsterseniz modlarda kullanabileceksiniz.

Yeni Yüzler & Düşmanlar

Bunların dışında, İberya’da yüzlerce karakteri güncelledik, yenilerini ekledik ve bazılarını sildik (Bu sırada Oksitanya ile ilgili birkaç şey öğrendik, bu yüzden Bernard adında bir karakter daha görürsek işler hiç hoş olmayabilir). Ayrıca ilişkileri, karakter ömürlerini, özelliklerini ve hanedanları da güncelledik.

Bu iki başlangıç tarihine de biraz daha canlılık ekleyecektir fakat en önemlisi bizim gibi tarih ile alakalı araştırma yapıp oyundaki unvanların sahipleri gerçektekiler ile uyuşuyor mu öğrenmek isteyenler için renk katacaktır. Unvan hayranlarının da seviye ihtiyacı var. Bunu da demişken, Vizigot Krallar artık tarihi unvan isimlerine sahipler, böylelikle doğru kraliyet isimleri ve numaralandırmaları olacak.

Okumaktan ziyade oynamaktan hoşlananlar için ise yeni Hristiyanlık mezhebi Mozarapları ekledik. Mozaraplar, Araplaşmış Katolikler. İslam öncesi İberya geleneklerini korusalar da hâlâ Papayı Mezhep Liderleri olarak görüyorlar (Gelenek Öğretisi sayesinde).

Katolik Kuzey ve Müslüman Güney arasında kalmış olan Mozaraplar kendi yaşamlarını sürdürme konusunda mücadele veriyorlar ve 867 tarihinde 1066’ya kıyasla daha çok olduklarından işlerin nasıl gittiğini az çok tahmin edebilirsiniz.

Daha önce İberya’nın Leon bölgesinin ya zayıf Endülüs kontrolünde (zira yönetimleri genel olarak sözdeydi) ya da zayıf Asturyalı kontrolünde (Endülüslerin umrunda olmadıktan kısa süre sonra ele geçirdikleri için) olduğunu söylemiştik.

Bunların ikisi de pek iyi çözümler değildi ve her türlü uydurma yerel karakterlere ihtiyacımız oluyordu, bu yüzden bölgeyi yeni Mozarap karakterlere verdik. Müslüman efendileri tarafından terk edilmiş, din kardeşleri tarafından fethedilmek istenen bu ufak toprak sahipleri yüzyıllardır olduğu gibi ayakta duruyorlar. En azından deniyorlar, zira iki büyük ülkenin arasında sıkışmış bir kontluk olmak oldukça zor…

Tabii İberya’nın yeni ufak ülkeleri için her şey bitmiş değil çünkü büyük ülkeleri de birazcık böldük! Asturias artık Portukal’a sahip değil, tarihsel olarak ele geçirme aşamasındalar, Endülüs’e ise biraz kendine gelmesi için tokat attık. Portukal ve Toledo, Kurtuba’ya zayıf bir bağlılığa sahip olsalar da fiilen bağımsızlardı, özellikle Toledo tekrarlanan askeri genişlemeleri engelliyor ve vergi ödemeye karşı geliyordu.

Endülüs 867 başlangıcında Toledo’yu daha sıkı kontrol altına almaya çalışıyor, Portukal’da hedefler arasında. Bunu oyun başlangıcındaki birkaç savaş ile yansıtıyoruz. Endülüs sınır vasalları Toledo ve Portukal’ı tekrardan kendine bağlamaya çalışırken, Asturias ise Portukal’ı isyan sırasında ele geçirmeye çalışıyor.

Son olarak ise Asturias biraz değişti, Feodal Seçimli başlangıcını kaybetti. Mevcut kralın babası soyluların krallarını seçmesini kısa sürede ortadan kaldırmıştı, mevcut kral da bunu sürdürüyordu. Artık özel veraset kanunu olmadan başlıyorlar. Bunun dışında Kastilya 867 yılında de jure toprak ile başlıyor ve daha erken bir tarihte oluşturulabiliyor. Kastilya herhangi bir sebepten kurulursa Asturias sadece Leon’dan oluşacak. Asturias, Kastilya kurulmadan de jure kayma ile birleştirebilirse, birlik korunacak ve Asturias 867 başlangıcındaki halini koruyacak.

Başarımlar

Son olarak ise ücretsiz yamanın parçası olmasa da topluluk oylaması böyle istedi:

Sonuçlar birbirine çok yakındı, bu yüzden spoiler ile gizleyeceğiz, isterseniz sürprizi haftaya saklayabilirsiniz.

(Lütfen insanların seçimine saygı duyun ve yorumları başarımlar ile spamlamayın)

Kolay

Normal

Zor

Çok Zor

Bununla birlikte Geliştirici Günlüğünün sonuna geliyoruz!

Haftaya çıkış notlarıyla birlikte görüşürüz! O zamana kadar, Hugo ve Ola’nın macerasını yarınki yayında izleyebilirsiniz, yayın TSİ 15:30’da olacak.

Sağlıcakla kalın,

Yazar: Akın Yıldızlı

Strateji oyunlarını seviyorum.

Henüz yorumlanmamış.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • FADYORYA: 1 ve 2. oyun epic gameste, 3. oyun steam'de olursa immortal empires olmuyor değil mi? üçünün de aynı platformda olması gerekiyor
  • Wandervals: 1.14 Sürümü için yama güncellemesine ihtiyacımız var.

KATEGORİLER

ARŞİV