Crusader Kings III’te Av ve Hac Etkinlikleri

Crusader Kings III’ün bu geliştirici günlüğünde Avlanma ve Hac etkinliklerindeki değişiklikler tanıtılıyor.

Herkese selamlar, 121. CK3 Geliştirici Günlüğüne hoş geldiniz!

Ben Matthew (@blackninja9939), ekipteki Programcılardan biriyim ve bugün etkinlik sisteminde yaptığımız revizyonun yanı sıra mevcut iki etkinlikteki iyileştirmelerden bahsedeceğiz; Avlar ve Haclar. Geliştirilmiş diğer mevcut aktiviteleri de (Şölenler, artık Festival olarak bilinen Blot ve Oyun Buluşmaları) ileride ele alacağız.

Hedeflerimizi daha iyi desteklemek için etkinlik sistemini nasıl değiştirdiğimizi anlatarak başlayacağım.

Oyun çıktığında etkinlikler rastgele bir olaylar zincirinden biraz daha fazlasıydı, hiçbir zaman olmasını istediğimiz kadar ilgili veya ilginç hissettirmediler; bir etkinlik planlarken veya misafirleriniz geldiğinde etkinliğinizde gerçekte ne olacağı konusunda çok az yetkiniz vardı ve siz oynarken etkinliğinizin gerçekte nasıl ilerlediğini görmek çok net değildi.

Öncelikle etkinlikleri kararlar menüsünden çıkarıp kullanıcı arayüzünde kendi özel sekmesine taşıdık; bu listede ev sahipliği yapabileceğiniz etkinlikleri, katılabileceğiniz devam eden etkinlikleri ve mevcut etkinliğinizi görebilirsiniz. Ayrıca mevcut etkinliğinizi arayüzde de görebilirsiniz.

Ev sahipliği yapabileceğiniz etkinlikler, ev sahipliği yapabileceğiniz büyük etkinlikler, davet edildiğiniz etkinlikler ve katılabileceğiniz turnuvalar hakkında bilgilendirilmek için bir onay kutusu içeren yeni etkinlik ekranının görüntüsü

Bu etkinliklerden herhangi birine tıkladığınızda, ev sahipliği yapmanın siz ve misafirleriniz için nasıl bir sonuç doğuracağına dair daha ayrıntılı bir dökümün yanı sıra bir Av Usta’nızın olmadığını veya bekleme süresinin ne kadar olacağı gibi diğer yararlı bilgileri de görebilirsiniz. Ayrıca, daha önemli Büyük Etkinlikler için varsayılan olarak açık olan kararlarda olduğu gibi, her etkinlik türünü ev sahipliği yapmaya uygun olduğunuzda sizi uyarı yoluyla bilgilendirmesi için işaretleyebilirsiniz.

Av etkinliğinin ayrıntılı dökümü, hikayesel metni, görseli, beklenen ödüller, uyarılar ve bekleme sürelerini listeleyen resim. Gelecekteki bir Geliştirici Günlüğünde Övülen Şövalyeler hakkında daha fazla ayrıntıya göz atın

Bu liste aynı zamanda potansiyel olarak katılabileceğiniz tüm etkinlikleri de içerir; ister özel olarak davet edildiğiniz etkinlikler olsun, ister herkesin kendi isteğiyle katılmayı seçebileceği açık etkinlikler oldukları için yakınlardaki Büyük Turnuvalar olsun.

Davetler, etkinlikle ilgili bilgileri ve neden misafir olarak katılmak isteyebileceğinizi yazar, sonuçta bir etkinliğe katılmak sadece ev sahibine fayda sağlamaz ve tam bir oyun boyunca ev sahibinizden daha fazla etkinliğe kolayca katılabilirsiniz. Daveti kabul ederseniz, rotanızı ve seyahat seçeneklerinizi vs. seçebileceğiniz seyahat planlayıcısına yönlendirilirsiniz.

Bir etkinlik davetiyesi resmi, davet mektubu içeren bir parşömen arka planı, etkinlik aşamasının zaman çizelgesi, katılmanın etkileri hakkında ayrıntılar ve daveti kabul etmek ve reddetmek için düğmeler

Bir etkinlik planlamak için tıkladığınızda, yepyeni etkinlik planlayıcısına yönlendirildiğiniz için asıl büyük değişiklikler burada başlıyor. Çoğu etkinlikte yapacağınız ilk seçim hangi özel türde etkinlik yapmak istediğinizdir, bu türler etkinliğin genel temasını ve tonunu belirler, bazıları herkes tarafından kullanılabilir ve diğerleri çeşitli avantajlar veya değiştiriciler gibi daha özel koşullarla açılır.

Bunlar, bu etkinliğe ev sahipliği yaparak elde etmeyi hedeflediğiniz çeşitli potansiyel ödülleri ve maruz kalabileceğiniz harcamaları veya risklere de neden olur.

Av özel türleri seçiminin görüntüsü: Normal, Şahinle Avlanma ve Efsanevi

Türüne karar verdikten sonra etkinliğinizin gerçekleşeceği bir konum ya da Tur gibi birden fazla konum seçmeniz gerekir. Harita, tüm konumları ekrana sığdırmak için otomatik olarak yakınlaştırılır, böylece bölgenizden biraz daha uzakta olan Kutsal Alanları unutmazsınız.

Harita, gidebileceğiniz tüm geçerli konumları vurgulayacak ve her konuma, orada ne kadar iyi bir etkinlik düzenleyebileceğinze dair bir puan verilecektir, bu puanın ve etkinin ne olduğu her bir etkinliğe bağlıdır.

Yani bir Av için arazi gibi şeyler başarı şansınızı etkileyebilir, bir Turnuva için ilgili binalara sahip olmak maliyeti azaltabilir ve Turlar vasalın sizin hakkınızdaki görüşünü daha fazla önemser.

Geçerli konumların üzerinde haritada gözüken bir işaret vardır, her etkinlik haritayı karıştırmamak için yalnızca en iyi X sayıda işaret gösterecek şekilde tanımlanabilir. Örneğin Avlanma sadece ilk 5’i gösterir ancak yine de istediğiniz herhangi bir konumu seçebilirsiniz.

Krallığımda avlanabileceğim çeşitli yerleri gösteren resim

Şimdi yeni bir etkinlik mekaniği hakkında biraz daha derinlemesine bilgi vermek için iyi bir zaman, her etkinlik artık birden fazla farklı aşamaya ayrılıyor. Bir aşama iki şeyin birleşimidir: bir konum ve oradayken yapacağınız bir eylem.

Her etkinlik aşamalarını farklı şekilde ele alır, bazıları Avlanma gibi önceden tanımlanmış tek bir eylemle tek bir konumdadır, bir yere gidersiniz ve vahşice katledilecek bir hayvan bulmaya çalışırsınız veya o zavallı tavşanın Bambi’ye geri koşmasına izin verebilirsiniz.

Tur gibi diğer etkinlikler, seçebileceğiniz farklı eylemlere sahip birden fazla konumdur, birden fazla vasalınızı ziyaret edebilirsiniz ve her Tur “durağı” bir aşamadır ve orada yapılacak eylemi seçersiniz. Turlar ayrıca her zaman eve dönüş yolculuğunuz olan önceden tanımlanmış bir son aşama ekler.

Öte yandan Turnuva, birden fazla farklı yarışmanın olduğu tek bir konumdur, ancak bunlar hakkında daha fazla bilgi gelecekteki bir geliştirme günlüğünde.

Hangi konumları ve aşamaları seçebileceğinize dair tüm bu farklı gereklilikler, önceden tanımlanmış olmaları, oyuncu tarafından seçilmeleri, her ikisinin bir kombinasyonu ve bir veya daha fazla konumda gerçekleşmeleri mantığı da dahil olmak üzere tamamen değiştirilebilir. Yani sistem ne planlayabileceğiniz konusunda çok yönlüdür, tüm bunlar etkinlik planlayıcısında halledilir.

Şimdilik Avlanma ile konumumuzu seçtik ve şimdi hedefimize gideceğimiz rotayı ve aktivitede özelleştirebileceğimiz çeşitli seçenekleri ve konukları görebiliyoruz.

Geliştirici Günlüğü 119’dan seyahat planlayıcısını ve niyetinizi, seçenekleriniz ve konuklarınızın yanı sıra maliyet ve başlat düğmesi için etkinlik planlayıcısı sekmesini gösteren resim

Seyahat planlayıcısını hatırlamak için geri dönün ve Geliştirici Günlüğü 119‘a göz atın, çünkü orada seyahat ederken yapabileceğiniz her şeyi, seyahat seçeneklerinizi değiştirmek ve rotanızı özelleştirmek gibi herhangi bir etkinliğe seyahat ettiğinizde yapabilirsiniz.

Sağ altta ise etkinliğin kendisiyle ilgili birkaç seçenek daha görebilirsiniz. Niyetimiz, Etkinlik Seçeneklerimiz, Konuk Listemiz ve son olarak etkinliği başlatmak için maliyet ve düğmemiz var.

Bunlara soldan sağa doğru bakacağım, bu yüzden Niyetler ile başlayalım. Niyetler, daha kişisel bir düzeyde etkinlik özellikle ne elde etmek istediğinizi temsil eder. Her etkinliğin varsayılan bir niyeti vardır ve bu genellikle Eğlence’dir, sadece rahatlayacak ve stresinizi azaltmaya çalışacaksınız. Bununla birlikte, bazıları ortak ve bazıları Canavarı Öldür gibi her etkinliğin kendine özgü, seçebileceğiniz daha birçok niyet vardır.

Etkinliğe katılan her karakterin bir niyeti vardır ve başka bir şeyin peşinden gitmeye karar verirseniz veya niyetinizi tamamlayıp başka bir hedefe geçerseniz, bir etkinliğin ortasında niyetinizi değiştirebilirsiniz. Eğlence gibi belirli bir hedefi olmayan bazı niyetler başarısız olamaz, çünkü bir etkinlikteyken her zaman eğlenceli bir şeyler yapmayı başarırsınız.

Niyet seçimini gösteren görüntü, solda seçilen niyete göre bir animasyonla birlikte ev sahibinin portresi, sağda simgeleri ve seçilen niyeti açıklayan metinle birlikte seçilebilecek niyetlerin bir listesi

Hatta bazı niyetler, davetli misafirleriniz arasından seçtiğiniz bir hedefle birlikte gelir, örneğin Avınız sırasında birini öldürmek için bir bahane bulmaya çalışmak veya belki de daha *öksürük* aşk dolu planlarınız vardır…

Niyet seçimini gösteren resim, solda ev sahibinin şeytani bir pozdaki portresi, sağda seçilen cinayet niyeti ve seçilen hedefin portresi

Etkinlik türüne bağlı olarak seçebileceğiniz bazı ek seçenekler de vardır, bunların genellikle etkinliği iyileştirme karşılığında bir maliyeti vardır veya paranız azsa biraz daha az etkileyici bir zaman geçirmek için bunları düşürebilirsiniz.

Genellikle bu seçenekler etkinlikle birlikte ödüllerin kalitesiyle de bağlantılıdır, böylece koyduğunuzla orantılı bir şey elde edersiniz, diğer seçenekler ise hangi karakterlerin otomatik olarak çevrenize ekleneceği ve etkinliğinize davet edileceği ile bağlantılıdır.

En altta etkinlik seçeneği kategorileri için iki simge, bunların üzerinde mevcut maliyet ve en üstte mevcut seçenek ve etkileri ve mevcut kategorideki farklı seçeneklere geçmek için düğmeler bulunur

Her bir etkinlik seçeneği ve etkinliğin kendisi, çevrenizdeki kişileri davet etmek üzere senaryolaştırılabilir ve etkinlik türüyle ilgili kişileri eklemeye çalışırlar. Ayrıca çoğu etkinlik maiyetinizdeki herkesi otomatik olarak etkinliğe misafir olarak davet edecektir, Oyun Buluşmaları gibi tüm etkinlikler bunu yapmaz, çünkü Seyahat Lideriniz ve Korumalarınızın gelip bir çocuk partisinde takılması oldukça garip olurdu…

Konuklarınızdan bahsetmişken, etkinliklerimize kimleri davet etmek istediğimize bir göz atalım!

Sol tarafta, farklı etkinlik davet gruplarının listesi ile birlikte bir Av’a kimlerin davet edilmesinin iyi olacağına dair bir açıklama ve çok fazla kişinin davet edilmesine ilişkin bir uyarı yer almaktadır. Sağ tarafta ise davet edilen karakterlerin listesi ve portreleri vs.

Davet edebileceğiniz çeşitli misafir kategorilerine sahip olma yoluna gitmeye karar verdik, bu öncelikle mikro yönetimi azaltmak ve ilgili insan gruplarını davet etmenize izin vermek için ayarlanmıştır. Çoğu zaman belli bir kategoriye uyan herkesin davet edilmesini istersiniz.

Her karakterin bir kabul şansı ve tahmini bir seyahat süresi vardır, eğer hiç gelemeyeceklerse muhtemelen direkt reddedeceklerdir.

Belirli bir etkinliğe kaç karakterin katılabileceğine dair bir sınır da vardır, bu etkinlik türüne bağlıdır, Düğünler ve Turnuvalar gibi daha büyük şenliklerde Av’dan daha fazla kişiye izin verilir, sınırı aşarsanız daha az önemli bir rolle davet edilen konuklar önce filtrelenir.

Etkinlik başladıktan sonra, karakter etkileşimi yoluyla herhangi bir karakteri manuel olarak davet edebilirsiniz, böylece bu grupların Multiplayer’daki arkadaşlarınız gibi yakalayamadığı kişileri davet edebilirsiniz.

Bazı etkinliklerde bir veya daha fazla özel Onur Konuğu bulunur; bunlar, bir Ziyafet’teki Onur Konuğu veya bir Büyük Düğün’deki iki eş gibi etkinliğin merkezinde yer alan konuklardır. Etkinlik türüne bağlı olarak bu özel konuklar ya katılan konuklarınız arasından sizin tarafınızdan seçilir ya da Büyük Düğünde olduğu gibi otomatik olarak doldurulur.

Bu Onursal Konukların bir etkinliğe katılmayı kabul etme olasılıkları çok daha yüksektir ve hatta bazıları için katılmaları zorunlu olabilir ve katılmazlarsa etkinliği planlayamazsınız. Etkinlik başladığında, kutlamalara geçmeden önce ev sahibinin ve tüm Onursal Konukların gelmesini bekler, yola çıkan ancak gelmeyen daha az önemli konuklar etkinlikten çıkarılır çünkü partime 3 ay geç kalmak son derece kabadır @Wokeg lanet olsun, zamanında gelemez misin?

Planlamamız tamamlandığına göre şimdi hedefimize doğru ilerliyoruz, Av’ı başkentimizin dışında düzenlediğimiz için doğal olarak oraya seyahat etmemiz gerekiyor.

Çoğu etkinlik türünün, düzenlemeyi seçtiğiniz eyalette gösterilen benzersiz bir harita varlığı vardır, burada yerleşim olmayan bir eyalette Avcılık yapıyorum ama yine de Avcılık çadırlarını görebiliyoruz!

Bu görüntüyü bölüm bölüm inceleyeceğim, merkezde arka planı ve etkinliğin mevcut durumuna göre bir dizi karakteri olan ana sahnemiz var.

Şu anda oyunda nihayet modellenen güvenilir atımla Avıma doğru yol alıyorum!

Vardığımda diğer avcılarımı ve yaptığım avın türüne, konumuna ve daha fazlasına göre bir arka plan görebiliyorum!

Alt kısımda birkaç öğe daha var, soldan sağa doğru gittiğimizde ilk olarak Av’daki mevcut durumumuzu görüyoruz. Bir etkinlik sırasında içinde bulunabileceğiniz üç durum vardır:

  • Seyahat: Bir sonraki aşamanın varış noktasına seyahat ediyorsunuz, aynı yerde iki aşama art arda yapılıyorsa seyahat yoktur
  • Bekleme: Varış noktasındasınız ve pasif bir şekilde aşamanın aktif hale gelmesini bekliyorsunuz, etkinliğe bağlı olarak burada farklı etkileşimler alacaksınız, çoğu misafir ve niyetiniz etrafında dönen olaylardır. Bazı etkinlikler herkes geldiğinde bu aşamayı atlar, bunun temel nedeni tematiktir, çünkü herkes zaten elinde yayıyla oradayken avlanmaya başlamak için bir ay daha beklemek pek mantıklı değildir.
  • Aktif: Varış noktasındasınız ve aşama tüm hızıyla devam ediyor, bu bir Turnuvada bir yarışma olabilir, avınızı avlayabilir veya bir Tur durağına gelmiş olabilirsiniz. Bu, bu etkinliğe ve mevcut aşamanıza çok özel olaylar aldığınız yerdir.

Bunun altında, şu anda açık bir etkinlik olmadığı sürece, etkinlik sırasında istediğimiz zaman değiştirmekte özgür olduğumuz mevcut niyetimiz hakkında bilgi bulunmaktadır.

Avlar için, avımızda başarılı olma olasılığımızın ne kadar olduğunu gösteren başarı şansı çubuğuna sahibiz. Her etkinlik, bilgi aktarmaya yardımcı olmak için o etkinlik türüne özgü özel kullanıcı arayüzü öğeleri içerebilir. Örneğin Turlar, Tur türünüzün hedefine ne kadar ulaştığınızı, özellikle görkemli olup olmadığınızı veya insanları gerçekten korkutmayı başarıp başarmadığınızı gösteren bir çubuğa sahiptir.

Modcular için bu eklenti arayüz ögeleri tamamen modlanabilir bir haldedir ve hem devam eden etkinlik penceresine hem de herhangi bir özel planlama bilgisi için etkinlik planlayıcısının kendisine uygulanabilir.

Başarı şansının üzerinde etkinlik zaman çizelgemiz var, bu size şu anda hangi aşamada olduğunuzu ve ne kadar ilerlediğinizi gösterir. İlk ve son her zaman sırasıyla planlama ve sonuçtur.

Bulunduğunuz aşamanın etrafında, her hafta ilerleyen ve bir etkinlik pulse actionını tetikleme şansına sahip olan bir ilerleme çarkı vardır; tasarımcılarımızın “Apas” olarak kısalttıkları bu pulse actionlar, etkinlikteki insanların neler yaptığı hakkında bilgi edindiğiniz Karşılıklı Kadeh Kaldırmak gibi daha küçük olaylardır.

Bu, Avınızdaki yaban domuzunun izini sürmede fazladan ilerleme kaydetmeniz, iki misafirin birbiriyle daha samimi olması, Eşinizin Ziyafetinizde gösteriş yapması veya birinin Büyük Düğününüzün şerefine size bir Biblo hediye etmesi olabilir.

Tüm bunlar ekranın sağ üst kısmında görünür ve kaybolmadan önce birkaç saniye sürer, bu eylemler için kullanıcı arayüzü şu anda devam eden bir çalışmadır ve son sürümden önce değişecektir.

Ve tüm bunlar, etkinliğinizle ilgili gerçekleşen diğer olaylarla birlikte, sağ alttaki düğme kullanılarak açılan günlük girdileri oluşturur.

Bu günlük girdileri, neler olup bittiğini görmek için bir etkinliğe bakmanıza olanak tanır, günlük girdileri diğer karakterlere ve onların ne yaptıklarına da atıfta bulunabileceğinden bu özellikle yararlıdır.

Etkinlik olaylarından bahsetmişken, işte nasıl göründükleri. Normal olaylarımız gibi çalışırlar ancak etkinlik penceresinin içinde yer alırlar, böylece onlar hakkında ihtiyacınız olan tüm bilgiler elinizin altındadır.

Bir etkinliğin son aşaması tamamlandığında sonuç bölümüne geçeriz, burada anlatı konularını bağlarız ve bu etkinlik sırasında sizi etkileyen en önemli etkilerin bir özetini veririz.

Bir avın sonuç ekranı, burada solda ilgili eserler ve özelliklerle birlikte meydana gelen etkileri görüyoruz. Sağ tarafta ise ilgili karakterlerden bazıları var

Etkinlik sisteminin büyük bir kısmı modlamaya çok açık, gelecekteki bir modlama geliştirme günlüğünde kodlama dilinde yaptığımız çeşitli değişiklikleri daha derinlemesine inceleyeceğim ancak hem bizim hem de modcularımızın sistemi yeni eğlenceli aktivitelerle nasıl genişletebileceğini görmek için heyecanlıyız!

Avlanmak

Merhaba! Ben Joe, ya da forumlarda @PDX_Chop, CK3 üzerinde çalışan Oyun Tasarımcılarından biriyim. Bugün yaban domuzu mızraklarımızın tozunu alıyor ve şahinlerimizi yanımıza alıyor olacağız, yeni ve geliştirilmiş Av etkinliğine bir göz atmaya hazırız!

Avlar, elbette, canlılığınızı kanıtlamak, tatlı bir Prestij kazanmak ve stres atmak için fırsatlar sunar, garip kazalar da gerçekleşebilir.

Tours and Tournaments birlikte gelen Konum ve Aktiviteler revizyonlarıyla birlikte, Avları yenileme, haritaya daha yakından bağlama ve deneyimi iyileştirme şansını yakaladık. Avların sadece ufak tefek değişikliklere uğrayacağını düşünen herkes elini cebine atsın, şimdi avımızı takip etme zamanı!

Yukarıda belirtildiği gibi, hangi Av Türüne ev sahipliği yapacağınızı seçebilirsiniz. Efsanevi Av artık yalnızca karakteriniz efsanevi hayvanın gerçekten olduğundan şüphelendiğiniz yerlerde kullanılabilir. Bu konuda daha sonra daha fazla bilgi verilecektir.

Tür seçimi

Ücretsiz güncellemede temel Avlara birçok yeni içerik eklemiş olsak da Şahinle Avlanma, kendi etkinlikleri, eşit cinsiyet katılımı ve ayrı bir Avcı Özelliği parkuru ile Tours and Tournaments genişleme paketi sahiplerine de sunulacak, bu konuda daha sonra daha fazla bilgi verilecek.

İkinci olarak, artık nerede avlanmak istediğinize siz karar veriyorsunuz ve seçiminizde çeşitli faktörler rol oynuyor. Artık herhangi bir Baronlukta bir Av düzenleyebilir, Konuma gidip gelebilirsiniz.

Konum seçimi

Planlayıcı size krallığınızda bir Av düzenlemek için en iyi yerleri gösterecek ve araç ipuçları nedenlerin kabaca bir dökümünü verecektir. Şimdi sorabilirsiniz, ama bu artılar ve eksiler aslında ne anlama geliyor? Ve bir Görülme nedir? Sorduğunuza sevindim.

Başarı Şansı
Geçmişte, birkaç rastgele olay ve ardından bir özet alırken, Avlanma artık av kampınızdan ayrılmanızdan eve dönmenize kadar, sonucu etkileme ve yol boyunca nasıl ilerleyeceğinize karar verme fırsatlarıyla resmi bir yapıya sahip.

Başarı Şansı, gerçekten başarılı olma olasılığınızı belirleyen çeşitli faktörlerin bir soyutlamasıdır.

Başarı şansı

Başarı Şansınızı etkileyen ana faktörler Avcılık becerileriniz, Av Ustanızın Yeteneği ve seçilen Konumdur.

Av Ustası artık tüm kademeler tarafından kullanılabilir; etkinlikteki yeni önemi göz önüne alındığında, artık sadece Krallar ve üstü ile sınırlamak mantıklı değildi.

Artık Avlar için belirli mülkleri geliştirmeye odaklanabilir ve doğal olarak avantajlı olmayan Konumlardaki cezaları dengeleyebilirsiniz. Örneğin, yüksek Gelişim ya da yakın zamanda yapılan bir Av, bir Baronluktaki Başarı Şansını azaltırken, bir Kraliyet Ormanı ya da Görülme onu artıracaktır.

Avlanma Alanları

Avları vasalınızın topraklarında düzenleyebildiğiniz için, onların mülklerinden de yararlanmanız mümkündür – kral olmak güzeldir.

Avın sonunda, yaptığınız tüm seçimler hayvanı başarılı bir şekilde takip etme şansınızı etkileyecektir.

Görülme
Görülme, bir eyalette bol veya nadir bulunan av hayvanlarına dair söylentileri temsil eder, orada düzenlenen Avların Başarı Şansını geçici olarak yükseltir ve yalnızca onları alan kişi tarafından kullanılabilir. Görülme olmadan yapılan avlar belirli hayvanları bulma garantisi vermediğinden, Görülmeler aynı zamanda prestijli avların peşine düşmek için garantili fırsatlardır.

Görülme olayı

Bir Av Ustası’nı istihdam ettiyseniz veya sarayda bir Avcınız varsa, Yaşam Tarzı deneyiminiz, Av Ustası Yeteneğiniz ve belirli Binalarınızdan etkilenen sıklık ve konumlarıyla birlikte Görülme olayları tetiklenebilir.

Görülme değişkenleri

Efsanevi Avlar da açıkça Efsanevi Görülme olaylarına bağlanmıştır. Artık böyle bir Avın gerçekleştirilebilmesi için Efsanevi Görülme olayları gereklidir ve Av etkinliği içindeki etkinliklerden ya da efsanevi bir canavarı ilk kez gördüğünüzde Görülme olaylarından alınabilir.

Hayvanlar ve Tehlike
Yukarıda fark etmiş olabileceğiniz gibi, Prestij ödülleri de artık avladığınız hayvana daha açık bir şekilde bağlı. Tehlike, bir hayvanla ilişkili belirli tehlikelerin bir soyutlamasıdır; bir yaban domuzu bir tilkiden çok daha tehlikelidir, ancak zafer burada yatmaktadır.

Hayvan olayı

Belirli bir Görülme yaşanmadığında, av ustanız o gün avlamak için en uygun hayvanı önerecektir. Ayrıca, Başarı Şansınızda küçük bir düşüş karşılığında başka bir şey avlamak istediğinize de karar verebilirsiniz.

Prestije daha az önem veriyorsanız tilki veya tavşan avı daha güvenlidir ya da cesaretinizi kanıtlamak ve sarayınızı etkilemek için bir kurt veya geyiğin izini sürmek için yolunuzdan sapabilirsiniz. Yöntem seçimi kullanılan tehlike ve becerileri de etkileyecektir, avınızı yaylarla mı pusuya düşüreceksiniz yoksa at sırtında mı avlayacaksınız?

Öldürme olayı

Bu tehlike genellikle başarılı bir avın sonucunda ortaya çıkar ve hayvanı nasıl alt edeceğinize karar verebilirsiniz. Bir aslanı tek başına öldürmek etkileyici bir başarıdır, ancak onu vurmak veya sayı avantajını kullanmak varisinizin beklenmedik bir anda tahta geçmesini engellemeye yardımcı olacaktır.

Başarılı bir bitirme olayı

Canavarı öldürerek kazanılan Prestije ek olarak daha fazla Tehlikeli hayvan, başarılı Avların genel Prestij ödüllerini de artırır, genellikle daha nadir eserler üretir ve daha fazla Avcı özelliği deneyimi kazandırır.

Ayrıca, Efsanevi avların ödüllerinin de artık hayvan türüne göre ölçeklendiğini belirtmek gerekir: Caerbannog’un Beyaz Tavşanını köşeye sıkıştırmak kesinlikle bir başarıdır ancak Seoni’nin Kara Leoparını alt etmek kadar etkileyici değildir.

Bir yan not olarak, bölgeye ve araziye bağlı olarak hayvan çeşitliliği de önemli ölçüde artırıldı, daha fazla bölgesel içerik sağlandı ve şu anda haritaya hakim olan geyik ordularına bir son verdi. Örnekler arasında bizon, karaca, geyik, ceylan, antilop, sırtlan ve leoparlar yer alıyor.

Katılım
Tür seçiminde belirtildiği gibi, yalnızca savaşçı cinsiyetler standart Avlara aktif olarak katılacak ve hayvan öldürme Prestiji kazanma fırsatlarına sahip olacaktır, ancak savaşçı olmayan cinsiyetler yine de etkinliklere ev sahipliği yapabilir, katılabilir ve etkinliklerde görünebilir.

Savaşçı cinsiyet gerekliliklerinin istisnası, tarihsel olarak her iki cinsiyet tarafından da asil bir sosyal uğraş olarak uygulanan ve bu nedenle tüm kuş meraklılarının zevk almasına açık olan şahinciliktir.

Niyetler
Sadece bir Ava ev sahipliği yaparak veya katılarak elde edilen Stres kaybı ve Prestije ek olarak, belirli bir Niyet de vardır: Canavarı Öldürmek. Bu niyeti tamamlamak, hayvanın öldürülmesinde bizzat rol alırsanız ekstra ödüller sağlayacaktır ve bu nedenle standart avlarda yalnızca savaşçı cinsiyetler tarafından kullanılabilir.

Yenilenen diğer etkinliklerle paylaşılan bazı niyetler de bulunmaktadır:

  • Eğlence
  • Cinayet
  • Baştan Çıkarmak
  • Arkadaşlık

İlki genel bir Stres azaltma Niyetidir; gevşemek ve etkinliğin tadını çıkarmak istersiniz. Diğerleri belirli konukları hedef alır ve sosyal ve vicdansız fırsatlar sunar.

Tarihsel olarak, Avlar cinayet ve kaçırma için önemli bir fırsattı. ‘Yanlışlıkla’ bir takipçisinin okunu yiyen veya atından ‘düşen’ hükümdarların bir listesini bulun ve ne demek istediğimi anlayacaksınız. Kısacası, talihsiz kazalar ve vahşi doğanın sunduğu azgın hayvanlar gibi gerçek risklerin ötesinde, yapışkan bir sondan kaçınmak istiyorsanız, Avlarınıza kimi davet ettiğinize dikkat etmeniz iyi olur.

Avcı Özelliği
Şahincilikten bahsetmişken, Avcı özelliği de biraz sevgi gördü. Özelliğinizin ne zaman seviye atlayacağını belirlemek için RNG’ye, gizli senaryoya ve tavukların bağırsaklarını okumaya güvenmek artık geçmişte kaldı.

Özellik

Ayrıca artık, ilgili uğraşların beceri ve bilgilerini temsil eden Avcı ve Şahinci olmak üzere iki ‘yola’ ayrılmıştır.

Gelecekteki bir geliştirme günlüğünde yukarıdakiler hakkında daha fazla bilgi! 😉

Sanat
Kraliyet Sarayınızda sergileyebileceğiniz kafatası ve hayvan postu modelleri, etkinlik görüntüleri ve hatta okçuluk ve avcılık animasyonları da dahil olmak üzere, Av’ı ete kemiğe büründürmek için pek çok muhteşem yeni sanat varlığı eklendi.

Animasyonlar

Okuduğunuz için teşekkürler, benden ve avcılardan bu kadar! Sıra Trin’de ve yeniden elden geçirilen Hac Yolculuğu hakkında biraz konuşma zamanı.

Hac Yolculuğu

Merhaba ben @Trin Tragula, beni Henrik olarak da tanıyor olabilirsiniz, CK3’ün Tasarım Lideriyim ve bugün yeni ve geliştirilmiş Hac etkinliği hakkında konuşmak için buradayım.

Hac yolculuğunun yeniden ele alınmasındaki amacımız, hem oyun dünyasının dindar karakterleri hem de Hac yolculuğuna daha çok dünyanın kendisini görmek için bir fırsat olarak çıkanlar için bir hac yolculuğunun nasıl olabileceğine dair daha eksiksiz bir deneyim sunmaktı. Seyahatin artık doğrudan harita üzerinde gerçekleşmesi sayesinde bunu olması gerektiği gibi bir yolculuk haline getirebiliyoruz. Hac ziyaretleri aynı zamanda yeni aktivite sistemini de kullanarak bu aktiviteyi ne şekilde yapacağınıza karar vermenizi sağlıyor.

Hac Yolculuğunun Planlanması
Tıpkı Turlarda olduğu gibi Hacda da Hac türüne uygun hareket etmede ne kadar başarılı olduğunuzu ölçen bir çubuk olacaktır. Türün yanı sıra niyetiniz ve seçenekleriniz, etkinliğe katılarak ne tür ödüller kazanabileceğinizi ve oraya giderken ne tür içerik elde edeceğinizi belirleyecektir. Ödülün büyüklüğü ve maliyetler, ziyaret etmeyi amaçladığınız kutsal alanın ne kadar uzakta olduğuna bağlıdır.

Türler

Tür seçimi

Bir karakterin çıkabileceği 3 tür Hac yolculuğu vardır: Dini, Dünyevi ve Hac, bu türler Hac yolculuğunuzdan ne gibi ödüller bekleyebileceğinizi ve Kutsal Bölgeye giderken size hangi seçeneklerin sunulacağını belirler.

Dini Hac Yolculuğu, haccın ve kutsal mekanın ruhsal gelişim ve aydınlanma (veya en azından dindar bir yönetici olarak görünmek) için bir araç olduğu bir yolculuktur. Yolculuğunuz sırasında ve varış noktasında size dini temalı etkinlikler sunulacak ve sizden beklenenlere uygun hareket ederseniz, çoğunlukla dindarlık şeklinde ödüller alacaksınız.

Hac olayı

Hac sadece Müslüman karakterler için geçerlidir ve bir Hac her zaman Mekke’deki Kutsal Mekanı hedef almalıdır. Müslüman bir karakter bir kez Hac yaptıktan sonra, hayatının ilerleyen dönemlerinde inançlarının Kutsal Yerlerine başka Hac ziyaretleri de gerçekleştirebilir. Hac, diğer yönlerden Dini Hac’a benzer ve diğer türlerden temel olarak Kutsal Mekân’da olduğunuzda olanlarla ayrılır (burada yaptıklarınız standart haclara göre daha belirli bir sırayı takip eder ancak yine de bu beklenen ritüellerle nasıl yüzleşeceğiniz konusunda seçim hakkınız vardır). Hac tamamlandığında Hacı özelliğini de verir.

Hac olayı

Yeni etkinlik, geleneksel Hac ibadetini yerine getirdiğinizde giymeniz için üretilen yeni özel kıyafetlerle birlikte geliyor.

Hac olayı

Dünyevi bir Hac yolculuğuna çıkmak, yolculuğun ruhani bir uyanıştan ziyade başlı başına bir amaç olacağı anlamına gelir. Karakterinize geçtiğiniz toprakların yerlileri ile etkileşime girme fırsatları verilecek ve onlarla etkileşime girerek Hac’dan elde ettiklerinizi artırabilirsiniz. Dünyevi bir Hac yolculuğu size yine de dindarlık kazandıracaktır, kutsal bir ritüel gerçekleştiriyorsunuz, ancak dindar bir hacıdan daha az, bunun yerine Kültürel kabulün yanı sıra diğer kültürler ve inançlar hakkında fikirler de kazanacaksınız.

Dünyevi hac olayı

Etkinlik Seçenekleri
Yeni sistemdeki tüm etkinlikler gibi, Hac ziyaretlerinin de iki seçenek türü vardır ve bunlar temel olarak etkinliğin hızını ve ödüllerini etkiler.

Sadakat: Sadakat seçeneği, ideal bir hac yolculuğuna ne kadar sadık kalmak istediğinizle ilgilidir. Bazı açılardan kutsal yolculuğun kendisini ne kadar ciddiye aldığınızın bir ölçüsüdür. Bu seçenek daha yüksek ödüller için hız takası yapmanızı sağlar. Daha uzun süre gitmeyi ve ruhani yolculuğunuz üzerinde durmayı seçebilir veya sonunda daha düşük ödüller pahasına daha hızlı gitmeyi seçebilirsiniz.

Hac Yolculuğu Seçenekleri

Şatafat: Bu seçenek maiyetinizin büyüklüğünü belirler. Yalnız gitmeyi seçebilir ve masraflardan tasarruf etmenin yanı sıra, yolda daha büyük bir risk alarak çabanızın algılanan dindarlığını artırabilirsiniz. Yelpazenin diğer ucunda ise daha fazla harcama yapabilir ve maiyetinizin çoğunu bu yolculukta yanınıza alarak güvenliğinizi ve Hac yolculuğunuzun kamuoyundaki algısını büyük ölçüde artırabilirsiniz (ki bu da nihai ödülleri artırır).

Niyetler
Hac türünden ayrı olarak, her katılımcı karakter için bireysel olan niyettir. Hac yolculukları, hem Kutsal Mekâna giderken hem de oraya vardığınızda size sunulacak fırsatları etkileyecek 3 farklı niyet sunar.

Düşünme olayı

Düşünme: Düşünme niyeti, karakterinizin ruhani ve entelektüel gelişimiyle ilgili içeriğe odaklanır. Dindarlığın yanı sıra, karakterinizin bu niyetle oldukça fazla stres kaybetmesi de muhtemeldir.

Fedakarlık olayı

Fedakarlık: Bu niyeti Turlar geliştirici günlüğünden hatırlayacaksınız. Fedakarlık niyeti size dindarlığınızı cömertliğinizle göstermeniz için fırsatlar sunacaktır. Bu da dindarlığınızın yanı sıra popüler görüşünüzü de artıracak fırsatlar sağlayacaktır. Gayretli, Cömert ve Tutumsuz karakterler de bu seçenekle stres kaybedeceklerdir.

Bağnazlık olayı

Bağnazlık: Güçlü bir dini inanca sahip olanlar için hac yolculuğu sadece inancı öğrenmek için bir fırsat değil, aynı zamanda ilahi olana dair kendi fikirlerinizi yayabileceğiniz bir zamandır. Bağnazlar dini tartışmalara girerek dindarlık kazanacak ve hem yolda hem de Kutsal Mekânın kendisinde karakterleri dönüştürme fırsatları bulacaklardır.

Hac Eylemi ve Kutsal Mekana Varış

Hac amaçlı Seyahat Etkinliği etkileri

Etkinliği planladıktan sonra, hem olağan seyahat tehlikeleri ve diğer etkileşimlerle karşılaşarak hem de etkinlik için yaptığınız seçimlerle ilgili fırsatlarla ilgilenerek yolculuğa çıkacaksınız.

Kutsal Mekana Varış

Bir Ziyafet veya Turnuvanın aksine, Hac etkinliğinin başkentinizden ayrıldığınız andan itibaren devam ettiği söylenebilir ancak elbette hedefiniz Kutsal Mekandır ve etkinliğinizin başarısıyla ilgili daha etkili seçimler yapabileceğiniz yer de burasıdır.

Hacı Özelliği

Hacı Özelliği

Varış noktanız aynı zamanda Hacı özelliğini alacağınız yerdir. Avlar için olanın aksine, bu özellik sadece bir deneyim izine sahiptir ve bu deneyim izi üstlenilen her Hac ile artar ve Hac eyleminin karakterinizin hayatının ve itibarının giderek daha önemli bir yönü haline geldiğini yansıtır.

Sonuç

Okuduğunuz için herkese teşekkürler! Umarız bu detaylar sizi elden geçirilmiş etkinliklerden bazılarını oynamak için heyecanlandırmıştır, bugün burada soruları okuyup yanıtlayacağız ve gelecekte elden geçirilmiş diğer etkinliklerden ve yeni Büyük Etkinliklerden daha fazla konuşacağız.

Ancak, gelecek hafta çok talep edilen Naiplik mekaniğine bir göz atıyoruz ve İmparatorluğunuzdaki modanın ne kadar zarif olabileceğini gösteriyoruz!

Yazar: Akın Yıldızlı

Strateji oyunlarını seviyorum.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV