CK3 geliştirici günlüklerinde bu hafta oyuna eklenecek anıt yapılardan ve köprülerden bahsediliyor.
Selamlar. Gelecekte eklenecek bazı yeni harita ögelerini inceleyeceğimiz bu geliştirme günlüğüne hoş geldiniz. Ekip büyüdü ve yeni sanatçılarımızın ısınmaları için haritayı süslettik. Bugün göstereceğimiz şeylerin başında Canterbury Katedrali ve zaman içindeki evrimi var. Bu modeller yeni Çevre sanatçımız Joel tarafından yapıldı ve kendisi süreci ve ilgili araştırmaları hakkında yazdı.
Bir Anıt İnşa Etmek – Canterbury Katedrali
Orijinal Kilise – Seviye 1
Canterbury Katedrali’nin 867 ve 1066 başlangıç tarihlerinde mevcut olan Anglo-Sakson kilisesine atıfta bulunan ilk seviyesini oluştururken, mevcut görsel referans malzemesinin eksikliğini kabullenmek önemliydi. Tarihsel olarak konuşursak, Anglosakson kilisesi 1067’de yakıldı ve yıkıldı ancak arkeologların (kahramanlarımız) sayesinde üzerinde çalışabileceğimiz tahmini bina düzeninin bazı kavramsal yorumlarına ve planlarına sahibiz.
Bazen şans yaver gider ve taslaklar ya da tahmini planlar bulunabilir.
Buradan, Canterbury Katedrali için ilk/başlangıç aşaması olarak işimizi görecek şekilde kilisenin oldukça basit bir halini tasarladım. Oyun içinde daha ilgi çekici bir siluet oluşturmak için binaya sütunlar ve dış ev gibi ek geometriler eklendi.
Orijinal Anglo-Sakson kilisesi – 1. Seviye
Norman Katedrali – Seviye 2
İlk yangından sonra, yerine Romanesk tarzın belirgin bir şekilde kullanıldığı ikinci bir kilise inşa edilmiştir. Tarihte ilerledikçe daha fazla kaynağa ulaşılabiliyor ve neyse ki kilisenin temelleri bugünkü kiliseye oldukça benzer olarak tanımlanıyor. Modern Canterbury Katedrali ile arasındaki en önemli farklar, örneğin ön ve ana kulelerdir: bunlar hala Romanesktir.
Canterbury Katedrali – Seviye 2
Romanesk ve Gotik
Eğer bu terimlerle ilk kez karşılaşıyorsanız, biraz açıklama yapmanız gerekebilir. Romanesk ve Gotik, Ortaçağ dönemi boyunca binaları ve kiliseleri tanımlayan iki mimari tarzdır. Aralarından daha eski olan Romanesk, 1000 yılı civarında ortaya çıkmış ve yaklaşık 1150 yılına kadar sürmüştür. Germen, Bizans ve eski Roma etkilerinden doğan ve bu etkilerle tanımlanan, dairesel Roma kemerlerini ve daha sonraki kiliselere kıyasla daha sağlam görünümlü bir cepheyi tercih eden bir stildir.Romanesk Lessay Manastırı
Romanesk’ten 12-13. yüzyıllar civarında Gotik mimari ortaya çıkmıştır. Gotik mimaride, Roma kemerlerinin yerini Gotik kemerler alır; ayrıca ayrıntılı kaburgalı tonozlar, yükselen uçan payandalar ve büyük vitray pencerelerle aydınlatılmış kilise içleri görürüz.
Chartres Gotik Katedrali
Modelleme
Teknik olarak Canterbury Katedrali’nin inşasına ikinci seviye yerine üçüncü seviyeden başladım. Modüler parçalar ve doku atlaslarıyla çalıştığımız için, katedralin tamamından yola çıkarak çalışmayı ve ardından ek geometrileri çıkarmayı daha kolay buluyorum. Bu aynı zamanda son katın, sonradan yapılan bazı eklemeler hariç, modern katedralle aynı düzene sahip olacağı anlamına geliyordu.Katedralin inşasında kullanılan modüler parçalar
Modüler parçalar hazır olduktan sonra, parçaların montajına sıra geldi.
Gotik Katedral – Seviye 3
Katedralin son versiyonunda, ikinci versiyondan bu yana pek çok alanın yükseltildiğini görebiliyorduk, bu nedenle orijinal UV’yi koruyarak bazı duvarların ve çatıların yüksekliğinde küçük değişiklikler yaptım. Katedralin arka kısmı da iki yeni yapının eklenmesiyle genişletilmiş ve yeniden inşa edilmişti. Güney-batı kulesi yeniden inşa edildi, ancak kuzey-batı kulesi henüz inşa edilmedi: bu daha sonra tarihsel olarak gerçekleşti.
Ön taraftaki kuleleri ile birlikte katedral. Ancak ana kule CK3’ün zaman çizelgesinden sonra yapılan yeni bir yapıydı.
Canterbury Katedrali – Seviye 3
Üçüncü kat, katedralin uzunluğu boyunca uçan payandalarla Gotik bir tarza bürünür ve ayrıca ana kulenin zirvesine altın bir melek kondurulur.
Zemin ve Çıkartma
Yapılarımızın haritaya doğru şekilde yerleştirileceğinden emin olmak için, haritanın yükseklik farklılıklarına uyum sağlamak için modelin zeminini tekrar ayarlıyoruz.Bu, havada kendi başına uçan hiçbir modelimizin olmamasını sağlar. Genellikle bu, anıtlardan ziyade yapılar için daha büyük bir sorundur, çünkü anıtların harita üzerinde bulundukları tek bir belirli yer vardır.
Substance Painter’da çıkartma dokusu
Ayrıca yapının etrafında daha ilginç bir zemin varyasyonu gösteren çıkartmalar da oluşturuyoruz. Benim durumumda, bölgeye hayat vermek için bazı yolları boyadım. Haritanın geri kalanıyla daha iyi uyum sağlaması için çimenlerde biraz renk değişimi ve katedralin yer alacağı daha koyu alanlar ekledim. Çıkartma yüzeyi binamızın temelinin yüzeyinden ortalama iki katı büyüklükte.
Anglo-Sakson Kilisesi , Romanesk Katedral, Gotik Katedral S1 – S2 – S3
Tüm binalar tamamlandıktan ve 1. seviyeden 2’ye, oradan da 3. kademeye geçişten memnun kaldıktan sonra UV’leri son haline getirebildim. Dokuları düzenlemek için iki UV haritası kullanıyoruz: biri çıktısını aldığımız ambient occlusion için, diğeri de doku atlası için. Doku atlası, performanstan tasarruf etmek için dokuları yeniden kullanmamızı sağlıyor. Çıktı işlemini Marmoset’te düşük poliden düşük poliye kurulumuyla yaptım. Normalde yüksek poliden düşük poliye kurulumu ile yapmanız gerek ancak ben sadece ambient occlusion için yapıyorum.
Bonus Köprü Güncellemesi
Dünyaya kültürlere göre yeni bir dizi taş köprü eklenecek, bazı eski ahşap köprülerin yerini alacak ve genel olarak daha güvenli nehir geçişlerinin nerede olduğu biraz daha net hale getirilecek. Batı Avrupa, Akdeniz, Orta Doğu ve Hindistan bölgeleri için toplam dört standart köprü tipi ekleyeceğiz.
Bu köprüler, bu bölgelerdeki tarihi örneklere dayanmaktadır. Batı ve Akdeniz köprüleri Avrupa’daki kemerli köprülere dayanmakta olup, uygun yerel özellikler de içermektedir. Orta Doğu köprüleri, Marnan ve Kohneh köprüsü gibi Sasani tasarımlarına dayanmaktadır ve çoğunlukla modern İran ve Irak’ın çevresindeki bölgelerde bulunurlar. Hint köprüleri ise ilhamını Hindistan’ın doğusundaki Athernala köprüsünden almaktadır.