Crusader Kings III için 1.4 “Azure” yaması bu sabah çıktı.
Ücretsiz İçerikler
- Artık oyun kuralları için ön ayarlar oluşturabiliyorsunuz. Yaptığınız son ayar gelecek oyunlarınızda varsayılan olarak kabul ediliyor.
- Karakter arama özelliği için ön ön ayar desteği eklendi. Eş, vasi, konsey üyesi bulmak artık hiç olmadığı kadar kolay.
- Artık Düzenli Askerler Milis güçlerden ayrı olarak toplanabiliyor.
- Oyunun başlangıcında, hükümdarlar belli miktarda Düzenli Askere sahip bir şekilde başlıyorlar. Sonradan toprak edinen topraksız karakterler de aynı şekilde Düzenli Asker ediniyor.
- Garnizonlar artık maksimum/minimum kapasiteye sahipler ve kuşatma sonrasında garnizon güçleri sıfırlanıyor. Garnizon gücü her ay maksimum limite ulaşacak şekilde artış gösteriyor, yerleşimi geliştirerek takviye hızını arttırabiliyorsunuz.
- Monarch’s Journey kozmetik öğeleri artık tüm oyuncular tarafından kullanılabiliyor.
- Öğrenim: Bilim ve Askeriye: Strateji yaşam tarzları için 1 yeni olay eklendi.
- Askeriye: Otorite yaşam tarzı için 1 yeni olay zinciri eklendi.
- Çocuklar için “Akranlarla Buluşma” aktivitesi eklendi.
- Keyfi karakterler prestij harcayıp tiranlık kazanarak başka bir karakterin üzerinde sahip olduğu kozu silebiliyor.
- Düzenbaz karakterler 1. stres seviyesinin üstünde olmaları durumunda, mevcut düşmancıl planları iyileştiren bir karardan faydalanabiliyor.
- Çalışkan karakterler stres kazanmak pahasına başkentlerinin gelişmişliğini arttıran bir karardan faydalanabiliyor.
- Şefkatli karakterler stres düşüşü ve görüş artışı karşılığında sahip olduğu bir kozdan feragat edebiliyor.
- Sabırsız karakterler 1. stres seviyesinin üstünde olmaları durumunda mevcut planları hızlandıran bir karardan faydalanabiliyor.
- Kinci karakterler yaşam tarzı yeteneğine ihtiyaç duymaksızın rakipleri üzerinde koz elde edebiliyor.
- Öfkeli karakterler adaleti tesir etmek adına suçlularla düello yapabiliyor.
- Asabi karakterler 1. stres seviyesinin üstünde olmaları durumunda istedikleri herhangi biriyle düello yapabiliyorlar, bu durum onlara korkunçluk ve tiranlık kazandırıyor.
Denge Değişiklikleri
- Artık kendi kültürünüzden paralı askerleri daha uzak mesafeden kiralayabiliyorsunuz.
- Norman kültürü oyunun başlangıcında Nors kültürünün bölgesel buluşuna erişebiliyor.
- Hırslı ve Kibirli karakterler Beyaz Barış imzalandığında stres kazanıyorlar.
- Korkak karakterler plan direnci ve entrika artışı kazanıyor.
- Kararsız karakterler artık +1 entrika ve 1 fazladan diplomasi özelliği elde ediyor.
- Cömert karakterler aktivite organize ederek ve para göndererek stres azaltabiliyor.
- Cinayet planı olarak zehirleme yöntemi seçilmişse, Obur karakterlerin ölme ihtimali artıyor.
- Açgözlü karakterlerin aylık gelir artışı düşürüldü, bu gelir karakterin stres seviyesine göre artış gösteriyor.
- Cana Yakın karakterler birini etkilemede başarısız olduğunda stres kazanıyor.
- Dürüst ve Adil karakterler başkasının sırrını açığa çıkardığında stres kaybediyor.
- Tembel karakterlerin stres düşüş bonusu artık daha yüksek.
- Utangaç karakterler artık kişisel plan başlangıcında stres kazanmıyor ama kişisel plan güçleri oldukça düşük oluyor.
- Örgütleşmelerin ulaşması gereken güç eşiği artık dinamik olarak belirleniyor.
- Yapay zeka vasallar, oyunun başlangıcında bir süreliğine örgütleşme kurmuyorlar. Bu süre dükler için 1 yıl, krallar için 5 yıl, imparatorlar için 10 yıl.
- Mezhep etkileri Dindar karakterler için daha etkili, Kuşkucu karakterler için ise daha etkisiz.
- Gözü Korkutulmuş karakterler artık güç eşiğinin üstündeki bir örgütleşmeye katılmaktan çekinmiyor.
- Sindirilmiş karakterler küçük bir ihtimal de olsa güç eşiğinin üstündeki bir örgütleşmeye katılabiliyor.
- Görüşü 80’in üstünde olan karakterler hiçbir şekilde örgütleşmelere katılmıyorlar.
- Vasallar, yeni bir Bağımsızlıkçı Örgütleşme başlatmak yerine mevcut Halkçı Örgütleşmeye katılıyor.
- Elektörler Bağımsızlık Örgütleşme örgütleşme başlatmaya veya varolan örgütleşmeye katılmaya daha az meyilli.
- Topraklarının yarısından fazlası, de jure ana unvanın dışında yer alan vasallar Bağımsızlıkçı Örgütleşme başlatmaya daha meyilli.
- Kontlar Bağımsızlıkçı Örgütleşmeye katılmaya daha az, Krallar ise bu örgütleşmelere katılmaya daha çok meyilli.
- Komşu hükümdarların katılması durumunda, karakterler Bağımsızlık Örgütleşmeye katılmaya daha sıcak bakıyor.
- Önemli Vasallar, hükümdara karşı negatif görüşe sahip olmaları durumunda Hak Sahibi Örgütleşmesi başlatmaya daha meyilli.
- Farklı kültüre sahip vasallar Hak Sahibi Örgütleşmelerine katılmaya daha meyilli.
- De jure olmayan vasallar, Hak Sahibi Örgütleşmelerine katılmaya daha az meyilli. Bunun yerine Bağımsızlıkçı Örgütleşme başlatmayı tercih edecekler.
- İskandinav Maceracıları yenilgiye uğratmak artık ülkenin büyüklüğüne göre bir sonraki saldırının daha geç gerçekleşmesini sağlıyor.
- Küçük ülkeler için bu gecikme daha fazlayken, büyük ülkeler için bu gecikme daha küçük.
- Çıkartma maliyeti artık %90’dan fazla düşürülemiyor.
- Cariyelere müsaade edilen mezheplerde artık Kontlar yeterli cariyeye sahip olmadığı için eksi almıyor, düklerin 2 yerine 1 cariyeye sahip olması bekleniyor.
- Ateş ve Kan olayı artık hazinenize değil, yağmacı ordunuza altın ekliyor ve artık daha az tetikleniyor.
- Rus başkentini kurmak artık daha düşük anlık gelişmişlik artışı sağlayıp, zaman içerisinde gelişmişlik artışı sağlıyor.
- Tüm karakterlerin oyunun başlangıcında sahip olduğu altın miktarı %50 oranında arttırıldı.
- Yağmacılar büyük nehirlerin kıyısında yağma yaptılarında yıpranma yaşamıyorlar.
- İskandinav Maceracılar artık her yıl 1 Ocak’ta saldırıya geçmek yerine saldırılarını yılın farklı aylarına bölüyor.
- İskandinav Maceracıların olayla kazanılan Düzenli Askerleri artık veraset yoluyla aktarılabiliyor.
- Paralı Asker ve Kutsal Tarikat maliyetleri ülkenizin büyüklüğüne göre artış gösteriyor.
- Paralı Asker maliyeti her Çağ geçişiyle birlikte, ana unvanınızın kademesine göre artış gösteriyor.
- Kabileler artık aylık belli bir miktar prestij kazanıyor.
- Artık rakibiniz unvan kaybettiğinde stres kaybediyorsunuz.
- Büyük Blot esnasında, Açgözlü ve Utangaç karakterler asla stres kaybetmiyor, bunun yerine davet edilen sayısı ne kadar çoksa o kadar stres ediniyorlar.
- Büyük Blot esnasında Cömert ve Cana Yakın karakterler asla stres kaybetmiyor, bunun yerine davet edilen sayısı ne kadar azsa o kadar çok stres ediniyorlar.
- Bunların yanı sıra çeşitli yapay zeka, arayüz, modlama değişiklikleri ve hata giderimleri.