Crusader Kings III’te 1.3 “Corvus” Yaması

https://www.strategyturk.com/wp-content/uploads/2020/06/ck3banner.jpg

Crusader Kings III geliştirici günlüklerinde bu hafta 1.3 “Corvus” Yaması tanıtılıyor.

Merhabalar!

Bugün Northern Lords’un çıkış günü ve onunla birlikte Odin’in kuzgunlarının şerefine isimlendirdiğimiz 1.3 “Corvus” yaması geliyor. Yama notlarının bir kısmını önceki günlüklerde tanıttık fakat bu sefer tamamını paylaşıyoruz, yaklaşık 13 sayfalık değişiklik ve düzeltme listesi. Ayrıca bu sefer çıkardığımız ya da [GİZLİ] perdesi arkasına sakladığımız şeyler de olmayacak.

Daha bahsetmediğimiz ama göstererek hava atmak istediğimiz birkaç ücretsiz yenilik var! Çoğu, İçerik Paketinin temasını bariz bir şekilde göstereceğinden onları saklamıştık fakat söz ağızdan bir kere çıkar, haydi başlayalım!

NewCoAandMottos.png
[Görsel: Nors Armaları ve Mottoları]
Norslar için çeşitlilik yaratması adına pek çok yeni Arma ekledik! Ayrıca İskandinavya’daki çoğu unvanın arması sahibinin pagan olup olmamasına göre değişiklik gösteriyor.

İnandıkları tanrı panteonuna gönderme yapan bir sürü yeni Nors mottosu da ekledik (seçecekleri motto, hanedanın kurucusunun özelliklerinden oldukça etkileniyor).

CustomRelIcons.png
[Görsel: Özel İnanç İkonları]
Yeni bir inanç kurarken sizleri bekleyen yeni Nors temalı özel din ikonu da ekledik, bazıları diğer dinlerden esinleniyor, yuvasından uzaklaşmış ve yeni bir mezhep kuran Nors bir hükümdar için birebir!

NewSpecialBuildings.png
[Görsel: Özel Binalar]
İskandinavya ve Doğu Avrupa’ya birkaç yeni Özel Bina ekledik – tüm liste yama notlarında bulunuyor fakat burada 1066 yılında çoktan kurulmuş birkaç tanesini görebilirsiniz.

ChinGoatee.png
[Görsel: Çene Sakalı görseli]
Saç & Sakal için olan genetik sistemi yeniden kurarken sanatçılarımız bir hazineye denk geldi – kayıp bir sakal! Bir sebepten ötürü bu muhteşem çene süslemesi kendini iyi saklamıştı fakat onu kazıp çıkardık ve artık oyunda kullanabilirsiniz!

ClearNotifications.png
[Görsel: Bildirimleri Temizle]
Bir bildirimin başlığının üstüne geldiğinizde sağ tıklayıp mevcut tüm bildirimleri silmenizi sağlayan bir buton ekledik!

scotland_baronies_selected.png
[Görsel: İskoçya’daki Baronluklar]
Önceden de bahsedildiği üzere haritada güncellediğimiz birkaç bölge daha var. İskoçya’nın kuzey taraflarına birkaç yeni baronluk ekledik. Baronluk boyutunu büyük oranda küçültmemizi sağladı.

iceland.png
[Görsel: İzlanda]
İzlanda’nın artık toplam dört kontluğa yayılmış dokuz baronluğu var, önceden iki kontluğa yayılmış (oldukça büyük) beş baronluktan oluşuyordu.

sapmi_01_duchy.png
sapmi_02_county.png
sapmi_03_terrain.png
[Görseller: Sapmi]
Son olarak, Samilere biraz ilgi göstermenin tam fırsatı olduğunu düşündük. Sonuçta İçerik Paketinin temasıyla aynı bölgede. Düklük yerleşimini bir miktar değiştirdik, yeni bir düklük ekleyip mevcut düklüklerin şeklini düzelttik. Sonra birkaç tane baronluk ekledik fakat kontluk başına çok fazla baronluk düşmemesi için de birkaç kontluk ekledik. Yani bu yüzden kontluk başına düşen ortalama baronluk sayısı aşağı yukarı aynı olmalı. Ayrıca birkaç yeni göl ve nehir fark edebilirsiniz, bölgenin görsel çeşitliliğini arttırmaya çalıştık.

Şimdi Huginn ve Muninn’in tavsiyesine uyun ve Mímir kuyusundan derin bir yudum alın – yama notları tüm ihtişamıyla karşınızda:

Ücretsiz İçerikler

  • Haritaya kış geliyor! Bazı bölgeler artık buzlu kışlar geçirecek, hafif ila zorlu arasında. Kar, haritada yayılacak. Ufak buzulluklardan, karla kaplı toprak parçalarına kadar. Kar, rüzgarla birlikte artmış bir yoğun ile uçacak ve kışın baktığınız bölgeye göre yarattığı soğuk ve sert gerçeğin ambiyansını yaşayacaksınız.
    • Hafif Kış, askerlerinizin ikmal harcamasını çok az arttıracak.
    • Normal Kış, askerlerinizin ikmal harcamasını fark edilecek miktarda arttıracak.
    • Zorlu Kış, askerlerinizin ikmalinin çabucak bitmesini, daha ağır kayıplar verilmesini ve savunan tarafın muharebede avantaj elde etmesini sağlayacak.
  • Kış Askeri komutan özelliğini ekledik, bu özellik kıştan etkilenen topraklarda savaştığınızda bonus sağlayacak. Bu yeni özellik kışın normal olduğu yerdeki karakterlerde doğal olarak belirecek ya da olaylar aracılığıyla alacaksınız.
  • Profesyonel Askerleriniz artık Normal ya da Zorlu kış altında savaştıklarında avantaj ya da dezavantaj elde edecek. Süvariler genel olarak zayıf olacak, özellikle de ağır süvariler. Bu sırada Himalaya Dağcıları daha da güçlenecek.
  • Yeni bir düello sistemi eklendi, iki karakterin birbirine karşı çok aşamalı şekilde mücadele etmesini sağlıyor. Karakterinizi hangi saldırıyı yapması gerektiği konusunda yönlendirin ve çok yaralanmadan rakibinizi yenin! Bu düellolar ölümüne ya da ilk kana kadar olabilir.
    • Bu sistem pek çok yer ile bağdaştırılmış olsa da en önemli değişiklik Yürekli yaşam biçimindeki “Korkusuz Lider” özelliği ile rakiplerinizi düelloya çağırabileceksiniz. Kazanan Stres kaybederken, kaybeden Stres kazanacak.
  • Oyuna “Şair” özelliğini ekledik. Bu özelliği olaylar aracılığıyla alabilirsiniz. Özellik diğer karakterlere etkileşim aracılığıyla şiir göndermeinizi sağlıyor. Bu şiirlerin farklı temaları olabilir; Romantik, Miras, Yas, Mücadele gibi. Göndermesi prestij harcıyor ve kabul ederse hedefin size olan görüşünü arttırıyor. Rakiplerinize Beceriksizlik şiirleri göndererek Streslerini yükseltebilirsiniz!
  • Saç ve sakal kalıtım sistemi geliştirildi. Artık ebeveynlerinizden saç tarzınızı değil, düz, dalgalı, kıvırcık veya afro gibi saçınızın yapısını ediniyorsunuz. Karakterinizin sahip olacağı saç tarzı ise kültürüne göre belirleniyor. Bu da hükümdarlarınızın ebeveynleri sebebiyle tuhaf görünebilen saç/sakal stillerine sahip olmayacağı anlamına geliyor.
    • Not: 1.3 öncesi kayıtlardan kalan karakterler yeni bir saç stiline sahip olabilir ya da direkt kel olabilirler. Önceden hükümdar yaratma kısmından yarattığınız karakterlerin DNA bilgileri saç ya da sakala sahip olmayacak.
    • Bu sistem Berberi ya da Hükümdar Yaratma özelliğini etkilemiyor, istediğiniz saç stilini hala seçebiliyorsunuz.
  • Nors hükümdarlar için pek çok yeni Arma eklendi. Ayrıca Nors ya da Hristiyan olunmasına göre Armalar tip değiştirebiliyor.
  • İskandinavya ve Doğu Avrupa için yeni Kiev’in Altın Kapısı, Danevirke, Uppsala Tapınağı Özel Binaları eklendi.
  • 8 tane yeni Nors-esinlenmiş özel mezhep ikonu eklendi. Midgard yılanlarından, Thor’un çekiçlerine ve hatta Haçların ve Hilallerin rünik versiyonlarına kadar.
  • Yeni bir keçi sakalı eklendi.

Denge

  • Profesyonel Askerler, Özel Birlikler ve Paralı Askerler artık tıpkı Milisler gibi seyahat süresine sahipler ve savaş esnasında terhis edilip tekrar toplanmaları cezaya sebep oluyor. Seyahat süresi bu birliklerin başkente olan uzaklığına göre belirleniyor. Böylelikle harita üzerinde Profesyonel Asker ışınlayamıyorsunuz.
  • Hanedan Mirası açmak için gereken İhtişam miktarında değişiklikler yapıldı, 1000-2000-3000 şeklinde bir artış yerine artık her maliyet dinamik bir biçimde belirleniyor. Bu kapsamda ilk Mirasları açmanız daha kolayken, oyunda tüm Mirasları açmak zorlaşıyor.
  • Tüm Hanedan Miraslarında denge değişiklikleri yapıldı. Artık daha esnek ve ilginç etkilere sahipler.
  • Yıllık Olay Havuzunda değişiklikler yapıldı, birçok şart yeniden yazıldı veya tamamen kaldırıldı. Bu durum oyunda daha farklı olaylarla karşılaşacağınız anlamına geliyor, bunun yanı sıra nadir olayların karşınıza çıkma olasılığı eskisine nazaran daha yüksek.
  • Yatalak olayları artık yıllık havuzunda değil, sağlık havuzunda. Bu da artık tüm karakterlerin yatalak olabileceği, yaşlı karakterlerin ise yatalak olma ihtimallerinin arttığı anlamına geliyor.
  • Unvan satma fiyatı 150’den 500 prestije çıktı.
  • Vasallardan haraç toplamanın bekleme süresi 2 yıldan 5 yıla çıktı.
  • Kendi ziyafetini düzenlemek, diğer ziyafetlere katılmaktan ziyade Alemci özelliğini kazanmanıza daha fazla katkı sağlıyor, İhtiyatlı özelliğine sahip karakterler Alemci özelliğini kazanamıyor.
  • Mutlak Kontrol’ün milisler üzerinde hiçbir etkisi olmaması düzeltildi.
  • Casus başınızı süzereninizin sarayında sır bulması için gönderdiğinizde ve siz süzereninizin casus başısıysanız ve planlara engel olmakla görevliyseniz kendi casus başınızın planına engel olmayacaksınız.
  • Torunlar ve torun çocukları artık saraydan ayrılmıyor, çocuklarla aynı kuralları izliyorlar.
  • Evli karakterler, eşleri de aynı sarayda bulunuyorsa ve evliliğin öteki yarısı bulundukları ülkeye aitse saraydan ayrılmıyorlar.
  • Artık diplomatik menzilinizin dışındaki karakterleri verasetten men edebiliyorsunuz.
  • Savaş esnasında ittifak kuran yapay zeka hükümdarlar, yeni müttefiklerini savaşa çağırmadan evvel 1 ay bekliyor.
  • Bir kabile olarak feodalleşmek için artık tüm Kabile dönemi buluşlarına sahip olmanız gerekmiyor, tüm sivil ve askerî buluşların %70’ine (9 tane) sahip olmanız yeterli.
  • Bir Kutsal Tarikatın Hamisi iseniz, (oyuncular dışında) bir başka ülke tarafından kiralansalar dahi onları kiralayabiliyorsunuz. Bu durumda ücretsiz kiralamak yerine, Dindarlık harcayarak kiralıyorsunuz ve ödediğiniz Dindarlık tarikatı daha önceden kiralamış karaktere gidiyor.
  • Unvan Kademesi ve Meşru Hükümdar etkilerinin Vasallaştırma Teklifine olan etkisi düşürüldü.
  • Öğrenimin hayranlığa olan etkisi artık +2 yerine +1
  • Eğer süzereninize karşı bir Örgütleşmeye katılamıyorsanız, ona karşı başlatılmış bir Tiranlık Savaşına da katılamıyorsunuz.
  • Süzereninizin unvanlarından birine varis değillerse, artık zindandaki çocukları sarayınıza dahil edebiliyorsunuz.
  • Kırbaçlamanın sağlığa olan etkisi artık -0.5 yerine -0.15
  • Karakterlerin rastgele bir şekilde Lover’s Pox ve Great Pox edinme ihtimalleri azaltıldı.
  • Cumhuriyet valilerinin aday tercihinde geliştirmeler yapıldı.
  • İkmal sınırının 5000 üstünde olmak, daha hızlı ikmal kaybetmenizi sağlıyor.
  • Mülk limitinin bekleme süresinde, yerleşimlerdeki binalardan yararlanamıyorsunuz.
  • Mezhep Lideri oluşturmak artık 1 daha fazla Kutsal Bölge gerektiriyor. Manevi Mezhep Lideri oluşturmak artık net bir şekilde 300 altına mal oluyor.
  • Alt Tabaka karakterleri hapsetmek veya idam etmek artık daha az tiranlığa sebep oluyor.
  • Cumhuriyet olmayan Baronlar artık daha sık evlenip varis sahibi oluyor.
  • Papa artık aforoz kaldırmaya daha sıcak bakıyor, ancak bu durum aforoz edilenin İhtişam Seviyesine mal oluyor.
  • Hak Sahibi Örgütleşmesi amacına ulaştığında, eski hükümdarın zindanında olması durumunda hak sahibi karakteri özgür bırakıyorlar.
  • Profesyonel Askerlerinizin boyutu küçültmek artık İtibar kazandırmıyor.
  • Artık kardeşler, ebeveynlerden önce veraset alıyor.
  • Yağma Hızı etkisi artık sahip olduğunuz askerlerden ziyade kontrol ettiğiniz askerleri etkiliyor.
  • Cadılar Meclisi etkisi artık sağlık yerine hastalıktan korunma veriyor.
  • Artık din değiştirdiğinizde mahkumlar da değiştirecek diye bir kaide yok.
  • Düşük seviye bir soyluya baronluk verdiğinizde size karşı +20 “Baronluk Verdi” görüşü elde ediyorlar.
  • Oyuncu varisiniz, sarayında bulunduğu kişinin oyuncu varisi olması durumunda sarayınıza çağıramama durumu değiştirildi.
  • Rakibinizin kalenize ceset fırlatması, bu karakter vasalınız ise geçerli hapse atma sebebi veriyor.
  • Malaren, Sigtuna ve Talje topraklarına geçiş eklendi.
  • Yapay zekanın, aile üyelerinin ya da vasallarının çocuğunu eğitme isteğini kabul etme oranı değiştirildi.
  • Magyarlar artık 867’de anında işgale başlıyorlar.
  • Argentiera Madenlerini, Cagliari kontluğundan kontluk başkentine taşıdık.
  • Paulusçuluğun çoğulculuk ilkesi artık Erdemli değil Tutucu.
  • Yapay zekanın uzun savaşlardan beyaz barış ile çıkma isteği artık ne kadar borçları olduğuna bağlı
  • Estonya kültürü artık Uzungemi teknolojisiyle başlıyor.
  • Haesteinn’e maceracı özelliğini verdik ve yaşlılıktan daha az etkilenmesini sağladık.
  • Bazı önemli hükümdarların başlangıç olayı Profesyonel Askerlerini değiştirdik, direkt olmadıkları birkaç yere ekledik ve Leon’a Wessex onları hemen fethetmesin diye verdik.

Arayüz

  • Fareyi dost birliklerin üstüne getirmek artık gidecekleri yolu görüntüleyebilmenizi sağlıyor.
  • Oyuncular, savaştaki düşmanları yeni bir ittifak edindiğinde uyarı alıyorlar.
  • Mevcut Vaziyet arayüzü artık daha karanlık ve mat renklere sahip.
  • Mevcut Vaziyet arayüzü artık sadece fare üstüne getirildiğinde kapatma tuşunu gösteriyor.
  • Konsey üyelerinin evlilik veya veraset sonucu konseyden ayrılması gibi durumlar için yeni bir mesaj oluşturuldu.
  • Yeni bir yerleşim inşa edildiğinde, mülk arayüzünde yerleşimdeki ana bina, yerleşim türünün kendisi inşa ediliyor şeklinde gözükecek.
  • Plan başarı ihtimali ve gizliliği tüm örneklerde yüzdesel bir şekilde gösteriliyor.

Oyun İçeriği

  • Berber kısmında daha önceleri erişilemeyen dini giysi ve şapkalara artık erişilebiliyor.
  • Görüş karşılığında vasalın suçlarını affetmeye yönelik bir etkileşim eklendi.
  • Aç gözlü/Düzenbaz vasiler öğrencileri üzerinde koz elde edebiliyor.
  • Artık diğer karakterlere cariye teklif edebiliyorsunuz.
  • Vasallaştırma Teklifi esnasında, teklifin kabul edilme şansını arttırmak adına daha esnek feodal sözleşmeler teklif edebiliyorsunuz.
  • Yeni bir mezhebe geçiş için olaylar eklendi, artık süzereniniz mezhep değiştirdiğinde buna yönelik bir mesaj alıyorsunuz.

Bunların yanı sıra çeşitli hata giderimleri.

İlerleyen haftalarda Northern Lords ile alakalı geliştirme ve tasarlama sürecini anlatan geliştirici günlükleri yayınlayacağız.

Northern Lords bugün üç büyük saatten biraz daha fazla süre sonra çıkacak. Tam da eşyalarınızı toplayıp yelken açmaya yetecek süre!

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek acaba
  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek tarih belli mi

KATEGORİLER

ARŞİV