Crusader Kings III geliştirici günlüklerinde bu hafta Royal Court eklentisinin ses ve müzik tasarımına dair bilgiler veriliyor.
Herkese merhabalar, bir başka geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Bu günlükte Royal Court eklentisinde ses ve müzik alanında yaptığımız çalışmalardan bahsedeceğiz.
Odanın Önemi
Saray Görünümü özelliği bizi heyecanlandırdığı kadar, bizim için de yeni bir zorluk unsuru oldu. Yıllar boyunca harita üzerinde oynanışa sahip oyunlar için ses tasarımı yaptık, dolayısıyla nihayet 3 boyutlu bir alanda çalışmak ses tasarımı açısından oldukça ilginç bir deneyim oldu.
İlk olarak şömine ve avize gibi unsurlar üzerinden ses efektleri oluşturup, farklı oda türleri için farklı ambiyanslar derledik. “Walla” adını verdiğimiz, “kalabalık kaydı” üzerinden saray odalarına yaşam katmayı amaçladık. Stockholm’de pandemi kısıtlamalarının hafiflemesiyle beraber, CK ve diğer ekiplerden arkadaşları stüdyoya alarak çeşitli kayıtlar gerçekleştirdik.
Bu sürecin nasıl gerçekleştiğini merak ediyor olabilirsiniz, ilk olarak birkaç mikrofona ve sağlam bir sabra sahip olmanız gerekiyor.
Bu fotoğrafta, Royal Court ses tasarımcısı Tobey Evans ile birlikte Ses Stüdyolarımızdan birinde kayıt öncesi son hazırlıkları gerçekleştiriyoruz. Tüm ekipmanları test edip, kabloların doğru bir şekilde takılıp takılmadığını test ediyoruz.
“Kütüphane” olarak adlandırılan, ofisteki en büyük odayı bize tahsis ettiler. Bu sayede kayıt esnasında kişilerin birbiriyle olabildiğince uzak durabilmeleri mümkün olabiliyor. Bunun dışında Saray odaları için en iyi akustiği elde etmek için, odanın büyüklüğü önem sarfediyor.
Her dilde “Walla” kaydı almak mümkün olmayacağı için, Latince bir metin hazırladık. Bunun sebebi hepimizin Latince bilmesi değil (bilseydik havalı olurdu), arkaplanda “ne olduğu anlaşılamayan” sesler yaratma noktasında ideal bir dil olması. Özellikle farklı aksanlara sahip farklı kişiler üzerinden bu çok daha etkili bir şekilde işliyor.
Kayıtlar oldukça eğlenceliydi, uzun bir süre boyunca yüzyüze görüşmedikten sonra tekrar bir araya gelmek herkesi mutlu etti.
Oyun tecrübesini güçşlendirmek adına, CK3’teki bu yeni odaların daha canlı hissettirmesi için bazı ek çalışmalar gerçekleştirdik. Peki oyuna girdiğinizde nasıl bir sesle karşılaşacaksınız? Tüm bunlar Sarayınızın Görkem seviyesine bağlı olacak. Ne kadar yüksek Görkem seviyesine sahipseniz, o kadar kalabalık bir ses duyacaksınız.
Şimdi sözü Audinity’den Yannick ve Robin’e bırakıyorum.
Kraliyet Müziği
Selamlar, Paradox’un birçok oyunu ve eklentisi için müzikler hazırladıktan sonra, CK3: Royal Court’ta da çalışmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Bu yazıda sizlere eklentide karşılaşacağınız müziklere dair bilgi vermek istedik.
Bu eklentinin müzikleri yeni ambiyans Mood parçaları, Cue parçaları ve yeni bir ana tema müziği şeklinde üçe ayrılıyor.
Bu parçaların her birinde, oyundaki mevcut parçalardan ayrışan müzikler ortaya çıkartmaya çalıştık. Orta çağ müzikleri farklı tonlarda olabilir, biz de bu eklentinin teması neticesinde “Kraliyet” hissi veren tonlara yoğunlaştık. Güçlü girişe sahip, telli çalgıların yer aldığı, kendinizi Kralın huzurunda hissedeceğiniz müzikler oluşturduk.
Mood parçaları adını verdiğimiz müzikler oyunun genel ambiyansına kraliyet hissi katsa da, sarayı topladığınız vakit devreye Cue parçaları devreye girecek. Eklentiye sahip bir şekilde oyunu başlattığınızda yeni ana tema müziğiyle karşılaşacaksınız.
Solo müzisyenlerin, tarihsel enstrümanlarıyla performanslarını kaydetmekle kalmadık, Prag’a gidip Smecky Müzik Stüdyolarında FILMharmonic Orkestrası ile bir kayıt gerçekleştirdik.
Kayıt öncesi şöyle bir görüntü vardı:
60 harika müzisyenin katılımıyla, kayıt esnasında böyle bir görüntü oluştu:
Bu fotoğrafta mutlu iki besteciyi görüyorsunuz.
Sabaha kadar müzikten bahsetmeye devam edebiliriz ancak en doğrusu, anlatmak yerine dinletmek olacaktır. Aşağıda Batı Avrupa’da duyacağınız, sarayı toplama müziklerinden birini dinleyebilirsiniz.
Umuyoruz bu geliştirici günlüğünden keyif almışsınızdır.