Crusader Kings II’de Düellolar, Yaralar ve Dövmeler

CK2 günlüklerinde bu hafta değiştirilen düello sisteminden, yaralardan ve dövmelerden bahsediliyor.

Merhabalar! Bugün konuşacağımız çok şey var, o yüzden lafı hiç uzatmadan başlıyorum.

Düellolar

Daha önce de bahsettiğimiz gibi düellolar ve ona bağlı birkaç sistemde değişiklikler yaptık. Artık bireysel düello değeri (personal combat rating) 1 ile 100 arasında değişiyor, bunu etkileyen özellikler ve eventler de buna bağlı olarak düzeltildi. Hasta veya yatalak olmak tabii ki bu değeri 0’ın altına düşürebilir, ağır yaralıysanız da yeniden dövüşmeden önce dinlenmenizi öneririz.  Dövüşteki yaraların dereceleri de vardır yani her dövüşte kol bacak kaybetmezsiniz. Bunların yerine geçici olan “şişmiş ayak bileği” veya “morarmış göz” etkilerini alabilirsiniz.

00_Winning_and_Losing.jpg

Bir karakterle yaptığınız düelloyu her zaman hatırlayacağınız bir etkinlik haline getirmek istiyoruz. Düellonun sonucu bireysel düello değerinize göre belirlense de ruh haliniz (stresli, bunalımda vs), diğer karakterle olan ilişkiniz (rakip, aşık vs) gibi faktörler de etkili olur. Teke tek dövüşlerde sadece tamamen martial (askeri) giden karakter başarılı olmaz, intrigue’e (entrika) odaklandığınız karakterler de düellolarda iyi iş çıkarabilir. Ancak karşıdakinin veya onun spymaster’ının entrika değeri yüksekse de başarısız olabilirsiniz.

Eventlerde yer alan yazılar dinamik olarak yaratılır, yani eventler dövüştüğünüz yeri belirtebilir veya rakibinize son darbeyi vururken kılıcınızın ismini kullanabilir.

Yeni düelloları oyuna ekledikten sonra bunların savaşta da olması gerektiğine karar verdik. Bu yüzden şimdi savaş eventlerine geliyoruz.

01_Battle_Events.jpg

Savaş Eventleri

Savaşta düello ile ilgili daha önce aldığınız tüm eventler değiştirildi. Ordunuzu yönetmek eğlenceli ve çeşitli sonuçları olan bir şey olmalı, her düello kafanıza darbe alıp 40 yıl boyunca komada kalmanızla sonuçlanmamalı. Bu dediğimiz riski azalttık anlamına gelmiyor, sadece savaş alanındaki eventlerde daha fazla seçeneğiniz olacak. Bazı yaralanmaları kabul edebilirsiniz ve oldukça cesur hissediyorsanız çoğu zaman düşman komutanını düelloya bile davet edebileceksiniz. Bu düelloyla ilgili aldığınız eventler de dövüşmede ne kadar iyi olduğunuza göre değişecek. Her düşman sizi gördüğünde kaçıp ağaca tırmanmaya çalışmayacak veya her zaman açgözlü rakibinizi meşgul tutmak için atabileceğiniz bir esere (artifact) sahip olmayacaksınız. Kediniz varsa eyer çantasında kedinizi uyurken bile bulabilirsiniz.

03_Battle_Events_various.jpg

Lord iseniz savaş alanındaki olaylar hakkında bilgiler de alacaksınız.

04_Commanders_Killed.jpg

Yaralar ve Dövmeler

Tüm bu eventler yeni portre güncellemesiyle gelecek.

“Yaralı” özelliği (trait) ve onun görsel etkileri tamamen değiştirildi. Eski yaralar artık 3 kategoriye ayrılmış yaralanma sisteminin ilkinde yer alıyor. Karakterler düelloda veya savaş alanında yaralandıklarında gizli olan bir “yaralanma değeri” yükselecek ve bu değer belli sınırlara ulaştığında “Yaralı”, “Ağır Şekilde Yaralı” ve son olarak “Dehşet Verici Şekilde Yaralı” olabilecek. Bunların her biri farklı etkilere ve görsellere sahiptir.

Ek olarak karakterler ilk kez yara aldığında portresi 3 yara görselinden birini seçmek yerine, karakter 10 yaralanma türünden birine sahip olacak. Yaralanma türü rastgele belirlenir ve portre de buna göre değişir. Yaralanmada daha sonraki aşamaya geçildiğinde her yaralanma türünün kendine özel görsel efektleri de vardır. Böylece yaralı iki karakterin portresinde aynı efektin olma ihtimali düşecek.

BattleDD1_-_Scars.jpg

Portreleri daha da çeşitli ve dinamik yapmak için birçok yeni görsel efekt de eklendi. Bunlar geçici veya kalıcı olabilir; morarmış göz, beyin sarsıntısı, yarık dudak (harelip trait’i) ve çil gibi şeyleri içerebilir. Bazı karakterlerde yakın zamanda yaşanmış bir savaşı ve düelloyu gösteren kan lekeleri de olabilir.

BattleDD2_-_Blood_etc.jpg

Son olarak, savaşçı evleri ve bazı dinler savaş boyası ile dövmelere izin veriyor. Savaş boyası geçici iken dövmeler kalıcıdır. Birçok farklı şekle ve renge sahip olsalar da yine de karakterin dinine veya bağlı olduğu savaşçı evine bağlıdır.

BattleDD3_-_TattoosWarpaint.jpg

Yeni eklenen savaş eventlerinin çoğu eski eventler silindiği için bedava olacak. Savaşçı evine ve dolayısıyla Holy Fury eklentisine bağlı olan eventler de var ama bireysel düello değeri değişiklikleri yamayla birlikte bedava olarak gelecek. Karakterin portresine sağ tıklayıp düello yapmak ise Way of Life eklentisine veya savaşçı evindeyse Holy Fury eklentisine bağlı olacak.

Genel olarak, yöneticinizi savaş alanına daha sık göndereceğinizi ve gönderdiğinizde unutmayacağınız karşılaşmalar yaşanacağını umuyoruz. Bizim sevdiğimiz bazı eventler:

05_Battle_Duel_alternative_outcome.jpg

06_Battle_Events.jpg

15_Battle_Events_Lodge_only.jpg

16_Battle_Events_Lodge_only.jpg

Okuduğunuz için teşekkürler.

Yazar: Cem Kaya

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV